Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: Valkyrie on December 10, 2013, 09:10:32
Mooie renders! Dit geeft een mooie indruk over hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. :)
Zelf heb ik mijn huis en set ook in 3D uitgetekend. Dat is erg handig als je eens wat dingen wilt wijzigen.

Ook om de uiteindelijke plaatsing e.d. uit te vogelen is het erg makkelijk. En als je eenmaal alle componenten (qua maat) in het programma hebt gezet kan je ook makkelijk schuiven. Een paar jaar terug heb ik met sketch-up mijn toenmalige studentenkamer ingedeeld. De speakers waren een hele tijd terug al gerenderd, dus de keuze was makkelijk gemaakt. Het meubel moest namelijk sowieso even doorgerekend worden om te kijken of deze met de grootte overhang (194 cm) en met de juiste dikte hout wel alles veilig zou kunnen dragen. Als materiaal ben ik uiteindelijk voor RVS gegaan omdat ik dit er altijd erg fraai uit vind zien, en bezoek ook wat minder snel in kan schatten of het DIY is of niet. Daarnaast is een dergelijk meubel in de afmetingen niet standaard verkrijgbaar. Met het uiteindelijke resultaat ben ik erg tevreden (alles is echt kaarsrecht) hetgeen bij RVS tiglassen zonder bindmiddel geen makkelijke klus is.

Quote from: mark235 on December 10, 2013, 11:40:01
Leuk om te horen dat de AV9 nog altijd zo goed bevalt!  :thumbs-up:

Ik zie de mail dan wel verschijnen  :D haha

Heb je in de subwoofer settings de optie large + sub al geprobeerd? Zou te veel bas moeten zijn, maar misschien doet het wat jij wil qua geluid.

Het moest uiteindelijk de optie zonder sub zijn en dan de fronts op large. Qua lage tonen mag ik nu zeker niet klagen met de dubbele XXLS peerless woofers erbij. Wel moet ik nog een keer opzoek naar een limiter, want de subs gaan bij bepaalde films lager dan dat ze eigenlijk aankunnen. De Arcam AV9 doet nog steeds naar volle tevredenheid z'n werk, en met de Oppo 95 op analoog out hoef ik de nieuwste HD-audio formaten ook niet te missen  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Vanmorgen/vanmiddag voor het eerst een zogenaamde Meet&Greet gehad bij mij thuis met de mannen van www.daudio.nl.
Erg leuk om eens mijn set te laten horen aan professionals en hier wat feedback over te krijgen. Daarnaast heb ik ook weer wat mooie muziek erbij gekregen en vond ik het erg gezellig om nog wat na te praten over het bouwen van allerlei apparatuur.

Ik ben dan ook erg nieuwsgierig geworden naar de eigen dipool luidspreker van daudio en ga deze als het goed is binnenkort beluisteren bij Audioclub Oost Brabant.

Hans en Jeroen, het was gezellig en bedankt voor jullie komst  :coffee: Hopelijk tot 16 januari.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

jeroen_d

Hartelijk dank voor de gelegenheid Ruben! Wij waren erg benieuwd naar de LX521 omdat we de Orion al kenden. Zoals we al hebben aangegeven, de LX521 zit veel dichter bij ons klankideaal en de afbeelding zoals wij die ook voor ogen hebben dan de Orion. Het nadeel van de Orion is behoorlijk meer kleuring in het middengebied en een afbeelding die onnatuurlijk ver naar achteren staat. Deze nadelen zijn totaal afwezig bij de LX521.

De set waarmee je jouw speakers aanstuurt is prima in orde. Ik denk dat het geluid nog een stapje mooier kan worden met andere drivers, maar dat kunnen we niet meer van Linkwitz verwachten, die heeft er echt een punt achter gezet. Ik heb een kennis die wat meer contact heeft met Linkwitz en hem ook thuis op bezoek heeft gehad, en die geeft aan dat Linkwitz niet meer zo bezig is met de klank van drivers. Ik ben bang dat dit ook een beetje komt doordat de geweven polypropyleen prestige drivers van SEAS minstens zo goed klinken als de magnesium excel drivers. Wellicht dat hij daardoor niet meer gelooft in duurdere drivers.

Hij wil vooral het concept van open baffle nog promoten. En het is inderdaad een stukje magie wat wordt neergezet met de LX521!
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

RubenV.

Graag gedaan. Leuk om te lezen dat het de moeite waard was.

Wat betreft Linkwitz had ik zo'n vermoeden dat dit wel eens zijn laatste project kon zijn. Misschien dat er ooit nog een modificatie komt met betere drivers, maar dan moet het filter denk ik ook verder worden aangepast. Het blijft wel een beetje jammer dat Linkwitz zich daar verder niet meer in verdiept. Wel leuk dat hij nog zo actief blijft met het promoten van het concept.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

hansb

Ruben,

Bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige luistersessie. Je hebt een hele mooie en zeer goed klinkende speaker gebouwd. De vorm van de top is wel heel apart en spreekt mij persoonlijk wat minder aan. Het geluid is naar mijn mening veel beter dan van de Orion. Er zijn niet veel speakers die zo'n mooi beeld neerzetten. De LX521 is een heel mooi ontwerp.

Ik ben benieuwd wat je van onze luidspreker zal vinden. Het concept is hetzelfde, wij hebben alleen voor andere drivers gekozen, omdat wij die natuurlijker vinden klinken. Ook heeft Jeroen je uitgelegd dat de Daudio luidspreker anders gefilterd wordt, waardoor we minder componenten in de signaal weg hebben.

Kortom het was een leerzame en gezellige dag. Bedankt! En tot de16de bij Audioclub Oost Brabant

Groet, Hans

Jean Sibelius

Mooie complimenten om te krijgen Ruben :)! Zéér waarschijnlijk tot ziens op de 16e!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RubenV.

Quote from: hansb on January  5, 2014, 10:42:42
Ruben,

Bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige luistersessie. Je hebt een hele mooie en zeer goed klinkende speaker gebouwd. De vorm van de top is wel heel apart en spreekt mij persoonlijk wat minder aan. Het geluid is naar mijn mening veel beter dan van de Orion. Er zijn niet veel speakers die zo'n mooi beeld neerzetten. De LX521 is een heel mooi ontwerp.

Ik ben benieuwd wat je van onze luidspreker zal vinden. Het concept is hetzelfde, wij hebben alleen voor andere drivers gekozen, omdat wij die natuurlijker vinden klinken. Ook heeft Jeroen je uitgelegd dat de Daudio luidspreker anders gefilterd wordt, waardoor we minder componenten in de signaal weg hebben.

Kortom het was een leerzame en gezellige dag. Bedankt! En tot de16de bij Audioclub Oost Brabant

Groet, Hans

Graag gedaan Hans, het was voor mij ook zeer leerzaam en bovenal gezellig. Julle hebben mij erg nieuwsgierig gemaakt naar jullie eigen ontwerp, deze kom ik de 16e dan ook zeker beluisteren. Daarnaast heb ik weer voldoende inspiratie opgedaan om mij ook eens wat meer te gaan verdiepen in o.a. het meten, daar valt in de toekomst nog wat winst te behalen als ik daarmee de laag weergave kan verbeteren. Nogmaals bedankt!

Quote from: Jean Sibelius on January  5, 2014, 16:10:44
Mooie complimenten om te krijgen Ruben :)! Zéér waarschijnlijk tot ziens op de 16e!


Groeten, Jan

Hoi Jan, dat zijn inderdaad mooie complimenten om te krijgen  8) Natuurlijk vond ik het zelf al prima klinken maar het is altijd leuk om zoiets nog een extra bevestigd te krijgen van de professionals. Het heeft even geduurd sinds de laatste keer dat ik in Oirschot de Orion's heb mogen beluisteren maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch die stap gezet heb. Ik kan nu weer mooier muziek luisteren dan voorheen en ik heb er daarnaast ook een hoop van geleerd. Hopelijk tot de 16e  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Mooie bevestiging van je zelfbouw activiteiten (en een beetje het ontwerp van Linkwitz natuurlijk ;))!

Leuk om te zien dat daudio ook een open Baffle speaker heeft en dat die ook zelf te bouwen is! Weet niet zo 123 welke ik mooier vind. De LX521 heeft wel wat aparts zo en de daudio w1 is een beetje een blok, maar die is dan wel gelijk weer wat moderner. Gaat natuurlijk om het geluid. Is de LX521 al eens direct vergeleken met de daudio w1?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

jeroen_d

Dat is nog niet gebeurd, maar dat vergelijk durven we rustig aan! Beide speakers zijn zeer neutraal en zetten een mooi beeld neer. Het laag klinkt gewoon hetzelfde, we hebben dan ook dezelfde woofers gebruikt. Het midden en hoog heeft een ander karakter, wij gebruiken duurdere drivers maar daar krijg je dan ook wat voor terug. Het is niet de bedoeling te concurreren met de LX521, we bieden een alternatief in een wat hogere prijsklasse met een ander design en een aantal eigen vondsten. De basis hebben we zeker te danken aan Linkwitz, zonder hem was ik waarschijnlijk nooit met dit soort systemen begonnen en zou hansb niet op mijn pad zijn gekomen om samen Daudio op te richten.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

RubenV.

Persoonlijk vind ik het design van daudio wat mooier. Het is wat minder extravagant en moderner ogend. Ik kan mij voorstellen dat het wat makkelijker te integreren valt in een bestaand interieur. Desalniettemin valt er optisch over beide modellen wat te zeggen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de sound van de W1, of beter gezegd: van het ontbreken van een eigen sound. Een zo neutraal mogelijke en realistisch klinkende speaker heeft mijn voorkeur  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Ruben  :headbanging:

Zie dat je nog flink goed bezig bent. Vind je speakers er imposant uitzien.

RubenV.

Quote from: Raymond187 on January  7, 2014, 08:15:54
Ruben  :headbanging:

Zie dat je nog flink goed bezig bent. Vind je speakers er imposant uitzien.

Thanks  8) Ik zal als ik vanavond de tijd heb eens even mijn topic updaten want er is de afgelopen maand weer behoorlijk wat hardware bijgekomen  >:D
Ik zie dat je zelf nog aan het twijfelen tussen een Bluray speler en een mediaplayer. Lastig lastig lastig.... Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb uiteindelijk
voor de Oppo 95 gekozen (ook omdat ik het beste uit mijn ISF gecalibreerde Kuro wou halen). 9 van de 10 keer kan gedwonloade Blurays hier ook mee afspelen.
Als dit niet werkt hoef ik alleen maar de ISO te mounten en kopieer ik de map met de film rechtstreeks naar een usb3.0 stickje, geen conversie voor nodig.

Desalniettemin geeft zo'n dune je wel wat meer mogelijkheden. Of dit ook ten kosten gaat van de beeld en/of geluidskwaliteit heb ik zelf nooit kunnen vergelijken.
Wat mij zelf aansprak van de Oppo waren de analoge uitgangen, zo kan ik op mijn processor (Arcam AV9) evengoed genieten van de HD audioformaten.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

JeroenGRT

Mooi resultaat! Heb je de daudio al gehoord?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

rovinggecko

Goede vraag, al een nieuw zelfbouw project op het oog? ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Mooie complimenten voor je zelfbouwproject Ruben! :thumbs-up:

Mag je heel erg trots op zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: JeroenGRT on January 31, 2014, 21:47:40
Mooi resultaat! Heb je de daudio al gehoord?

Jazeker, 16 januari j.l. was ik wederom te gast bij Audioclub Oost Brabant. Hoewel de avond een beetje rommelig begon (de beheerder was niet op de hoogte van de clubavond, zodoende stonden Jeroen en Hans voor een gesloten deur) was de set erg snel opgezet en klonk er al vlot muziek. Vanaf dat ogenblik was meteen iedereen bij de les en volgens mij ook aardig onder de indruk van de geluidskwaliteit. Veelzeggend waren ook de slotwoorden van het clubbeheer zelf, namelijk dat de lat voor 2014 meteen behoorlijk hoog gelegd was. Helemaal als je bedenkt dat de set in zo'n 15 minuten op werd gezet en er daarna eigenlijk weinig finetuning aan de pas kwam.
Omdat ik mijn eigen speakers nog nooit in zo'n grote ruimte heb gehoord (laat staan naast het model van Daudio) is het onmogelijk om directe vergelijking te maken. Het geluid was iig zeer goed en klonk ook zeer natuurlijk. Echt de moeite waard dus. Daarnaast was het ook leuk om even gezellig bij te kletsen met Jean Sibelius  :coffee:

Quote from: HTip on February  3, 2014, 10:31:43
Mooie complimenten voor je zelfbouwproject Ruben! :thumbs-up:

Mag je heel erg trots op zijn...

Bedankt Philip! Naast trots geeft het geluid vooral veel voldoening. Al moet er wel nog het een en ander worden afgesteld.

Quote from: rovinggecko on January 31, 2014, 23:03:56
Goede vraag, al een nieuw zelfbouw project op het oog? ;)

Ik heb de voorbije maand nog twee projectjes afgerond. Allereerst het zelfbouwmeubel van RVS dat goed gelukt is. Eerst zijn we begonnen met het op maat maken van de RVS profielen.




Vervolgens kon dit aan elkaar "getiglast" worden, zonder bindmiddel:





Met als resultaat een stevig frame dat ook nog eens kaarsrecht is (al doet de foto anders vermoeden).



Hierna kon het RVS gepolished worden zodat het mooi blinkt. Het geheel is hierna afgewerkt met zwart hout zodat het bij de rest van de apparatuur en set past. Het voordeel van dit op maat gemaakte frame/meubel is dat alle apparatuur er precies in en onder past. Nog een paar foto's van de installatie:








2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Ziet er netjes uit Ruben  :thumbs-up:

Quote from: HTip on February  3, 2014, 10:31:43
Mooie complimenten voor je zelfbouwproject Ruben! :thumbs-up:

Mag je heel erg trots op zijn...
Can't agree more :)

Je subs zijn gesloten toch? Zijn best diep dus ze zulle ndan ook wel lekker laag gaan :)

RubenV.

Quote from: Raymond187 on February 11, 2014, 13:54:11
Ziet er netjes uit Ruben  :thumbs-up:
Can't agree more :)

Je subs zijn gesloten toch? Zijn best diep dus ze zulle ndan ook wel lekker laag gaan :)

Die gaan behoorlijk laag ja. Wapperende broekspijpen laag hebben we het dan over  O0 Bij sommige films voel je de bass meer dan dat je deze hoort. Ik moet het geheel alleen nog steeds een keer inmeten en afstellen. Ik heb daar een tijd geleden zo'n mengpaneeltje, Behringer ULTRACURVE PRO DEQ2496 + microfoon voor gekocht. Maar het meten met REW is er helaas nog niet van gekomen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187


RubenV.

Quote from: Raymond187 on February 11, 2014, 14:40:57
alles op 75DB?

Op 75dB heb ik inderdaad met een losse dB-meter alle kanalen gematched. De Arcam AV9 biedt de mogelijkheden dit in te stellen naast de afstand tussen de speakers tot de luisterplek.
Ik heb echter ook de mogelijkheid om op de filters van de LX521's en de Thor's ook nog het een en ander af te stellen, met name het laag. Maar voor ik daar aan begin wil ik graag eerst de huidige situatie nog een keer meten.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Het tweede "projectje" was het verder optimaliseren van de "digital frontend". Hier heb ik de nodige dingen veranderd met een zeer fraai resultaat, al zeg ik het zelf. De volgende spullen heb ik besteld:
Nieuwe hardware om een tweede "headless streamer" te kunnen bouwen:

met de volgende specs:
- Intel Core i5 3470T
-Asrock B75 Mini ITX
-Crucial ballistic 4GB (x2 dus in totaal 8gb)
-PPAstudio CF to SATA adapter
-Streacom FC8 EVO Fanless case
-PICOPSU-150 – XT + seasonic 12 Volt 80 watt power supply

Dit zijn zo goed als dezelfde onderdelen als de andere streamer die ik al had. Met als grote verandering geen SSD meer maar een Compact Flash cardreader (32GB) die door mijn Taiwanese vrind Paul Pang goed onderhanden is genomen.



Het resultaat is dat dit nog beter klinkt dan met de Intel SSD. Om alles aan te sluiten had ik ook een nieuwe USB-kabel nodig en een extra SATA-kabel. Wederom heb ik hier gekozen voor bekabeling van PPAstudio, omdat deze naar mijn idee de beste price/performance ratio hebben.



Waarom twee streamers? Wel, ik had het plan opgevat om via Jplay van de ene streamer naar de andere streamer te gaan streamen. Dit is een hoop gestream in een zin. Dit komt namelijk de geluidskwaliteit ten goede. Op de streamer die ik al had wordt de muziek ingeladen en deze bedien ik via een remote desktop, deze stuurt de muziek naar de nieuwe streamer die deze vervolgens alleen nog maar hoeft  uit te voeren richting de USB-kaart. Hoewel ik vooraf had aangenomen dat het wel wat verschil zou maken had ik niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Dit komt niet alleen door het streamen zelf (van de ene naar de andere) maar ook door het OS dat ik gebruik. 

Op computeraudiophile.com had ik al het een en ander gelezen over het verschil dat de overstap van Windows 7 naar Windows 8 te weeg zou brengen. De eerste streamer die ik heb gebouwd draaide dan ook op windows 8. In de tussentijd had ik ook het een en ander gelezen over Windows Server 2012 en de nog betere resultaten die daarmee behaald worden tov. Windows 8. Omdat je Server 2012 gratis kan proberen, en omdat iemand een script heeft geschreven waarmee je alle onnodige processen in Server 2012 kan uitschakelen leek het mij interessant dat eens te proberen voor deze nieuwe opzet. Na een hoop getest is dit wederom een flinke vooruitgang gebleken tov. de situatie met maar een streamer en Windows 8.

Installatie is eenvoudig, mbv. Imagex kan eenvoudig een image van Windows Server 2012 "gedeployed" worden op de Compact Flash card.



Dit duurt slechts iets langer dan een SSD te voorzien van een image, omdat de schrijfsnelheden voor de Compact Flash card wat lager liggen. Deze is echter wel wat energiezuiniger wat weer van invloed is op het geluid.

Nadat de software is geinstalleerd kan er weer verder worden gebouwd. Dit is makkelijk en lekker recht toe recht aan net als bij de vorige streamer. Als je eenmaal een keer hebt gebouwd met de Streacom dan kan dit de keer erop natuurlijk weer een stukje sneller.


Ditmaal met de CF card en vibrationpad in positie:



Meteen ook Windows Server 2012 installeren op de "oude streamer". Hier zijn de dezelfde onderdelen in blijven zitten op de PPA usbcard na. Op de onderstaande foto zit deze er nog in, inclusief de lineaire voeding.



Om het maximale uit de Antelope Zodiac + te halen (en omdat ik positieve feedback las mbt. DDC's oftewel Digital-to-Digital-Converters) heb ik mij hier ook aan gewaagd. Ook voor een DDC kon ik bij PPAstudio terecht, die een zogenaamde of-the-shelf DDC heeft gemodificeerd. Door andere users werd deze al eerder gebruikt en iemand die mij vertelde deze DDC te prefereren boven de USB input van zijn dCS Debussy trok mij uiteindelijk over de streep. Hier had ik de andere USB kabel en nog een AES kabel nodig. De DDC zit stevig ingepakt in een aluminium chassis en is al met al behoorlijk zwaar te noemen. Enkele foto's:





Omdat ik mij bewust ben geworden van de invloed van een goede lineaire voeding ( en de voeding van de LX521's zeker voor verbetering vatbaar was) heb ik een tweetal lineaire voedingen laten maken door Sean van custom-hifi-cables.co.uk De benodigde voltages en amperages kon ik eenvoudig weg meten met een multimeter, en deze vervolgens doorgeven aan Sean. Aan de hand van de door mij verstrekte gegevens heeft hij deze twee voedingen voor mij vervaardigd:





Een voeding wordt gebruikt voor de vier printplaten van de LX521's en Thor's. De andere voeding wordt gebruikt voor de nieuwe DDC. Dat ziet er als volgt uit (een hoop rode kabels):





Al met al herkende ik de sound van de Zodiac+ bijna niet meer terug, deze is eigenlijk op alle fronten er fors op vooruit gegaan. De upgrade was de moeite (en investering) zeker waard  O0
De gehele set speelt nu op een hoger niveau dan voorheen  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

thebest106

Quote from: RubenV. on February 11, 2014, 15:44:02
en omdat iemand een script heeft geschreven waarmee je alle onnodige processen in Server 2012 kan uitschakelen leek het mij interessant dat eens te proberen voor deze nieuwe opzet

Zo je ben weer goed druk bezig geweest :clapping:

Ik heb zelf ook het kwaliteitsverschil tussen windows 7 en windows server 2012 als positief ervaren. Dit verschil is al goed hoorbaar tussen de twee standaard versies. Maar je spreek over een script voor het uitschakelen van onnodige processen in windows server 2012, doel je hiermee op "audiophile optimizer"?

Zit al een tijdje na te denken om audiophile optimizer eens uit te proberen, jammer dat er geen trail bestaat zoals bij jplay


RubenV.

Quote from: thebest106 on February 11, 2014, 16:28:33
Zo je ben weer goed druk bezig geweest :clapping:

Ik heb zelf ook het kwaliteitsverschil tussen windows 7 en windows server 2012 als positief ervaren. Dit verschil is al goed hoorbaar tussen de twee standaard versies. Maar je spreek over een script voor het uitschakelen van onnodige processen in windows server 2012, doel je hiermee op "audiophile optimizer"?

Zit al een tijdje na te denken om audiophile optimizer eens uit te proberen, jammer dat er geen trail bestaat zoals bij jplay

Ik deel je ervaringen mbt. Windows 7 vs Windows Server 2012. Ik bedoelde inderdaad Audiophile_Optimizer. Mijn audio streamer draait in Core-mode en de control streamer in minimal server mode. Ik dacht dat de prijs rond de 80 euro zat, de support die je erbij krijgt van Philip is prima. Zeker een aanrader. (het maakte mijn audio streamer met de CF cardreader als HDD ook een stuk sneller).
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

thebest106

Quote from: RubenV. on February 11, 2014, 16:49:29
Ik deel je ervaringen mbt. Windows 7 vs Windows Server 2012. Ik bedoelde inderdaad Audiophile_Optimizer. Mijn audio streamer draait in Core-mode en de control streamer in minimal server mode. Ik dacht dat de prijs rond de 80 euro zat, de support die je erbij krijgt van Philip is prima. Zeker een aanrader. (het maakte mijn audio streamer met de CF cardreader als HDD ook een stuk sneller).

Het zit tegenwoordig op €100,- maar is nu ook in een final state, jij zult wel tijdens de beta zijn ingestapt. Maar als het echt een verbetering met zich meebrengt dan is het een update voor een relatief lage prijs.

Met welke muziekplayer speel je nu de muziek af in de control streamer? 

RubenV.

Met JRiver. Dit deed ik voorheen met Foobar, maar na de upgrades heb ik JRiver ook eens geprobeerd en uiteindelijk na de trial ook maar aangeschaft. Ik vind het allemaal net wat fraaier werken, en er is ook een app voor zodat de iDevices als remote kan gebruiken.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie