Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Wow, mooi hoor! Dat is volgens mij ook de mooiste kleurstelling zo!
Bevallen ze nog? :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Jeezus Ruben, ik was je ff kwijt maar je hebt niet stilgezeten zeg :pompom:  ik zeg "Hoed af"

RubenV.

Quote from: rovinggecko on September 17, 2013, 22:22:31
Wow, mooi hoor! Dat is volgens mij ook de mooiste kleurstelling zo!
Bevallen ze nog? :)

Ze bevallen uitstekend. Helaas heb ik nog altijd geen tijd gehad voor de pink noise test en het finetunen... Maar ik heb inmiddels wel al wat " luisteruren" op de teller staan. Met een beetje geluk heb ik deze maand welgeteld een dag vrij, misschien dat ik er dan nog eens goed voor kan gaan zitten. En natuurlijk ook nog eens de Thor's af bouwen.
Afgelopen zondag had ik na het werk nog anderhalf uur de tijd om even over de X-fi te lopen. Waar ik vorig jaar nog diep onder de indruk was van sommige sets, wist ik dit keer bij een hoop demo's dat het toch nog wel een stukje beter kan  >:D

Quote from: twani on September 17, 2013, 22:28:23
Jeezus Ruben, ik was je ff kwijt maar je hebt niet stilgezeten zeg :pompom:  ik zeg "Hoed af"

Merci  :coffee: Ik zag in jouw eigen topic dat je er ook aardig wat van kan! Die houd ik dan ook nog steeds in de gaten, al heb ik de laatste weken helaas weinig tijd meer (nieuwe baan) om te posten. Ik heb nog een aantal projecten op de planning staan, dus ik ben nog niet uitgeDIYed...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

vik

Netjes Ruben.  :thumbs-up:




Quote from: RubenV. on September 17, 2013, 22:08:07
Hier nog even een foto van het eindresultaat  O0 (zonder de Thor's)


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Mooi eindresultaat Ruben! :worship:

Valt wel een beetje weg tegen die prachtige vleugel ;) Speel jij piano?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Mooie speakers! (ook om te zien)... heb toevallig vorige week nog de speakers gehoord die je oorspronkelijk zou gaan bouwen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RubenV.

Quote from: high-q on September 18, 2013, 08:37:57
Ontzettend mooi eindresultaat! :clapping:

Thanks. Achteraf ben ik, gezien het eindresultaat, toch blij dat ik het houtwerk voor een deel heb uitbesteed. Mijn probeersel met MDF ruim een jaar geleden kwamen hier toch niet echt bij in de buurt.

Quote from: vik on September 18, 2013, 11:56:19
Netjes Ruben.  :thumbs-up:

Dank u! Ik zag in het CineMike topic dat jij ook weer een aantal leuke upgrades gedaan had. Ik had dit jaar helaas geen tijd voor de Hausmess, maar wellicht dat ik bij de komende editie weer eens een kijkje ga nemen. Het blijft toch een tovenaar, die Mike.

Quote from: HTip on September 18, 2013, 18:08:22
Mooi eindresultaat Ruben! :worship:

Valt wel een beetje weg tegen die prachtige vleugel ;) Speel jij piano?

Helaas zijn mijn foto(shop)skills niet zo goed dat ik de flits op de vleugel kon voorkomen. Ik heb vroeger wel een aantal jaren piano gespeeld maar speel tegenwoordig eigenlijk niet meer. Ik luister nu liever naar piano stukken op de LX521  :D Al is het live geluid van de Yamaha S4 natuurlijk ook niet verkeerd. Door alle drukte van de afgelopen weken is het er helaas nog niet van gekomen de LX521's aan wat testjes te onderwerpen, en ook de Thor's moeten nog in elkaar worden gezet. De behuizingen daarvan moet ik ook nog spuiten dus ik heb de komende tijd nog genoeg te doen.

Quote from: Jean Sibelius on September 18, 2013, 19:39:06
Mooie speakers! (ook om te zien)... heb toevallig vorige week nog de speakers gehoord die je oorspronkelijk zou gaan bouwen.

Het design is redelijk apart denk ik zelf, en zal daarom ook niet bij iedereen in de smaak vallen. Al met al vind ik dit er wel wat strakker uit zien dan de Orions. Ik heb met opzet gekozen voor zwarte top baffles omdat ze dan wat kleiner lijken. In combinatie met het afgelakte Paduk hout geeft het wel een mooie finish. Uiteindelijk gaat het mij toch om het geluid (al wil het oog natuurlijk ook wat) maar ik vind het wel leuk dat het een Form Follows Function design is geworden. Dan kan ik tenminste over de vorm ook nog iets leuks en interessants vertellen.

Waren de Orion's die je hebt gehoord dezelfde als bij de audio club avond? En wat vond je er in een andere luisterruimte van?
Ik zag in je eigen topic dat je al lekker aan het finetunen bent met de Von Schweikerts. Dat zijn echt prachtige en imposante luidsprekers om te zien  :worship:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Zo stond het project maanden stil, en zo was het in 1x klaar de volgende keer dat ik in je topic keek! Mooi zeg, zien er zeer imposant uit die speakers. Klinkt beter dan de Tannoy TD's?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Quote from: mark235 on September 18, 2013, 23:47:42
Zo stond het project maanden stil, en zo was het in 1x klaar de volgende keer dat ik in je topic keek! Mooi zeg, zien er zeer imposant uit die speakers. Klinkt beter dan de Tannoy TD's?

Haha, ja. De laatste twee weken is het hard gegaan. Uiteindelijk is toch de meeste tijd gaan zitten in het uitzoek werk, met name de electronische componenten op de printplaten die end of life waren. Na een aantal uren luisteren kan ik wel al stellen dat ze toch wel in een andere klasse dan de Tannoys spelen. Op alle fronten beter. Wat dat betreft is het dus een geslaagd project, want het doel was weer een flinke sprong voorwaarts te maken.

Nu nog de Thor's afbouwen  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jean Sibelius

Quote from: RubenV. on September 18, 2013, 22:47:39
Waren de Orion's die je hebt gehoord dezelfde als bij de audio club avond? En wat vond je er in een andere luisterruimte van?
Ik zag in je eigen topic dat je al lekker aan het finetunen bent met de Von Schweikerts. Dat zijn echt prachtige en imposante luidsprekers om te zien  :worship:
Deze Orion's staan bij een andere clublid (dus ze zijn goed vertegenwoordigd binnen de club). Deze eigenaar had voordat hij ging bouwen ook informatie ingewonnen bij Haico :). Persoonlijk vond ik ze de eerste keer (=bij Haico) beter klinken, maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met het front-end ('high-end' vs 'budget'), maar ook met de mate van plaatsing. Vorige week stonden de speakers duidelijk op een WAF-plek.

Het fine-tunen in mijn eigen ruimte gaat inderdaad gewoon door, maar het speelt nu (bijna) optimaal gegeven de situatie en de apparatuur die ik heb.
Hopelijk wordt dat nog iets beter zodra ik de definitieve oplossing het geimplementeerd... nog even wachten.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RubenV.

Quote from: Jean Sibelius on September 20, 2013, 20:07:10
Deze Orion's staan bij een andere clublid (dus ze zijn goed vertegenwoordigd binnen de club). Deze eigenaar had voordat hij ging bouwen ook informatie ingewonnen bij Haico :). Persoonlijk vond ik ze de eerste keer (=bij Haico) beter klinken, maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met het front-end ('high-end' vs 'budget'), maar ook met de mate van plaatsing. Vorige week stonden de speakers duidelijk op een WAF-plek.

Het fine-tunen in mijn eigen ruimte gaat inderdaad gewoon door, maar het speelt nu (bijna) optimaal gegeven de situatie en de apparatuur die ik heb.
Hopelijk wordt dat nog iets beter zodra ik de definitieve oplossing het geimplementeerd... nog even wachten.

Groeten, Jan

Lekker bezig blijven  8)

Ik ben inmiddels weer terug van een weekendje First Look. Dat was in alle opzichten wel geslaagd te noemen. Vorige week heb ik net voor vertrek de Thor's aan de praat gekregen. Ik had alleen meer interlinkjes nodig dan verwacht, dus ik had ze nog niet in surround kunnen testen. De ontbrekende interlinkjes heb ik donderdagavond besteld bij blue jeans, en deze zijn vandaag aangekomen. Dus meteen alles weer in surround aansluiten en spelen maar  :headbanging: Helaas valt dat een beetje tegen. Ik krijg niet de diepe verslavende bass te horen zoals ik die wel hoor als ik stereo draai. Ik zit dan ook met de volgende vraag:

Als ik op de Arcam AV9 instel dat er geen subwoofer mee speelt en de fronts op large heb staan, stuurt/verdeelt deze dan automatisch het LFE kanaal over de twee fronts?

In de handleiding van de Arcam AV9 kan ik hier geen sluitend antwoord op vinden...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

yorkie13


RubenV.

Quote from: RA SUBS on October  7, 2013, 20:55:21
Stand Pure Audio direct voor stereo 2.0.

Als ik stereo draai staat deze inderdaad op Stereo Direct (zo noemt Arcam het). Maar het gaat er juist om dat als ik films kijk ik het idee heb dat de Arcam het LFE kanaal niet verdeelt over de fronts, terwijl deze op large staan en ik de Arcam in heb gesteld op no subwoofers. Mijn vraag is dan ook of dit uberhaupt wel kan. Of dat ik voor surround toch een aparte subwoofer nodig heb, daar zit ik namelijk niet echt op te wachten...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

yorkie13

Had al een vermoeden, en denk dat je helaas daar toch op uit komt.

LFE naar de Thor subwoofers.

Zelf ben ik andersom bezig  :D

heb al subwoofers voor LFE, en wil dipool laag bij de fronts erbij (met Peerless xls10)

Valkyrie

Nog een Arcam AV9-gebruiker! Daar zijn er niet zoveel van op het forum. :)
Ik heb ook een Arcam AV9, maar ik heb eigenlijk nooit die stand gebruikt...
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

RubenV.

Quote from: RA SUBS on October  7, 2013, 21:16:39
Had al een vermoeden, en denk dat je helaas daar toch op uit komt.

LFE naar de Thor subwoofers.

Zelf ben ik andersom bezig  :D

heb al subwoofers voor LFE, en wil dipool laag bij de fronts erbij (met Peerless xls10)

Ja ik lees er na een zoektocht op google nogal wisselende verhalen over. Zoals dat bepaalde processoren bij het weglaten van een sub automatisch het LFE kanalen over de fronts mixen. Maar ik kan hier dus geen eenduidig antwoord op vinden.

En bij mij zitten de Peerless sub's in een gesloten behuizing, en tegenstelling tot de Seas subs, die dipool meespelen.

Quote from: Valkyrie on October  7, 2013, 21:18:06
Nog een Arcam AV9-gebruiker! Daar zijn er niet zoveel van op het forum. :)
Ik heb ook een Arcam AV9, maar ik heb eigenlijk nooit die stand gebruikt...

Dat had ik inderdaad al eens gezien in jouw eigen topic. Een zeer mooie set  :worship: Ik gebruik zelf van een Oppo 95 de analoge uitgangen (en op de AV9 de analoge ingangen) zodat ik toch kan genieten van HD-audio formaten. Voor mij voorlopig geen andere processor, de Arcam bevalt zeer goed  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

hhmm
LFE wordt toch alleen via je sub uitgang door gegeven. Als jij je fronts op large zet wil dat toch niet zeggen dat het LFE dus het .1 geluids spoor verdeeld wordt over je fronts???

Av9 :O

Goed bezig he. Eerst Flinks werken en dan in ze pauze een top set neerzetten :D

Valkyrie

Quote from: RubenV. on October  7, 2013, 21:34:40
Dat had ik inderdaad al eens gezien in jouw eigen topic. Een zeer mooie set  :worship: Ik gebruik zelf van een Oppo 95 de analoge uitgangen (en op de AV9 de analoge ingangen) zodat ik toch kan genieten van HD-audio formaten. Voor mij voorlopig geen andere processor, de Arcam bevalt zeer goed  :headbanging:

Ik gebruik de Pioneer LX71 analoog aangesloten. De AV9 vindt ik erg goed in het direct doorsturen van het 5.1 signaal.
De LX71 wil ik t.z.t. nog vervangen voor een Oppo, maar ik heb zojuist weer de centjes opgemaakt! ;)

De AV9 blijft ook nog voorlopig wel even. 8) Qua versterking heb ik de P1000, welke eindversterker gebruik jij?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijn M

Ruben, het is gebruikelijk dat het gaat zoals jij zegt: in de receiver zeg je dat je geen subs hebt en je zet de fronts op large, het LFE signaal gaat dan door naar de fronts. Zo heb ik het bij mij thuis ook (heeft een aantal voordelen t.o.v. de gebruikelijke manier van aansluiten). Het lijkt me aannemelijk dat de Arcam dat ook doet, maar voor de zekerheid zou je hen of je dealer een mailtje kunnen sturen.
Dutch & Dutch

RubenV.

Quote from: Raymond187 on October  8, 2013, 09:41:59
hhmm
LFE wordt toch alleen via je sub uitgang door gegeven. Als jij je fronts op large zet wil dat toch niet zeggen dat het LFE dus het .1 geluids spoor verdeeld wordt over je fronts???

Av9 :O

Goed bezig he. Eerst Flinks werken en dan in ze pauze een top set neerzetten :D

Juist  8) Alleen jammer dat ik het afgelopen weekend van huis was, anders had ik al wat kunnen testen.
Wat betreft het LFE mixen over de fronts lees ik verschillende dingen, maar ik kan geen eenduidige richtlijnen vinden voor welke modellen dit geld.

Quote from: Valkyrie on October  8, 2013, 09:58:24
Ik gebruik de Pioneer LX71 analoog aangesloten. De AV9 vindt ik erg goed in het direct doorsturen van het 5.1 signaal.
De LX71 wil ik t.z.t. nog vervangen voor een Oppo, maar ik heb zojuist weer de centjes opgemaakt! ;)

De AV9 blijft ook nog voorlopig wel even. 8) Qua versterking heb ik de P1000, welke eindversterker gebruik jij?

Ja, de AV9 blinkt wel uit in het analoog doorgeven van 5.1 heb ik ooit eens gelezen. Voor mij was het iig een flinke upgrade vanuit de Emotiva UMC-1. Ik zal zo eens even je topic opnieuw bekijken want ik ben wel nieuwsgierig geworden  :)

Momenteel gebruik ik 3 5-kanaals eindversterkers icm. de AV9. Een Emotiva XPA-5 (voor de center, surrounds en de overige twee kanalen voor de subwoofers), en 2x een UPA-500 (eentje voor iedere front). De fronts en subs zijn passief, daarom heb ik zoveel kanalen nodig.

Quote from: keyser on October  8, 2013, 10:07:36
Ruben, het is gebruikelijk dat het gaat zoals jij zegt: in de receiver zeg je dat je geen subs hebt en je zet de fronts op large, het LFE signaal gaat dan door naar de fronts. Zo heb ik het bij mij thuis ook (heeft een aantal voordelen t.o.v. de gebruikelijke manier van aansluiten). Het lijkt me aannemelijk dat de Arcam dat ook doet, maar voor de zekerheid zou je hen of je dealer een mailtje kunnen sturen.

Hey Martijn,

Zo'n vermoeden had ik al. Ik had dit gisteravond nog geprobeerd te testen met wat verschillende films, maar ik had zo snel geen referentie materiaal voor handen. De testjes waren dan ook met wisselend resultaat waardoor ik alleen maar meer ging twijfelen. Het navragen bij Arcam zelf is inderdaad een goede optie.

Daarnaast had ik zelf wel al een work-around gevonden, namelijk het instellen van wel of geen sub via de Oppo 95. In de manual staat namelijk dat bij het op none instellen van een speaker kanaal deze wordt verdeeld over de rest. Dat ga ik vanavond meteen even testen. Met muziek gaan de subwoofers echt heel erg diep, dit wil ik in surround ook eens ervaren  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

hansb


RubenV.

Quote from: hansb on November  1, 2013, 21:27:42
Erg mooi. Ik ben heel benieuwd hoe ze klinken.

Hoi Hans, ze klinken nu nog beter na de aanschaf van een lineaire voeding voor de filters  :headbanging:

In de voorbije maand(en) heb ik weinig tijd gehad om hier te posten terwijl er aan de set toch weer het een en ander veranderd is. Met de rendering van het tv-meubel dat ik onlangs heb vervaardigd zal ik alvast een beginnetje maken. De rest van de foto's zal ik van de week eens online zetten als ik iTunes weer heb geïnstalleerd voor m'n nieuwe 5s  8)





2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Valkyrie

Quote from: RubenV. on December  9, 2013, 22:45:10
Hoi Hans, ze klinken nu nog beter na de aanschaf van een lineaire voeding voor de filters  :headbanging:

In de voorbije maand(en) heb ik weinig tijd gehad om hier te posten terwijl er aan de set toch weer het een en ander veranderd is. Met de rendering van het tv-meubel dat ik onlangs heb vervaardigd zal ik alvast een beginnetje maken. De rest van de foto's zal ik van de week eens online zetten als ik iTunes weer heb geïnstalleerd voor m'n nieuwe 5s  8)





Mooie renders! Dit geeft een mooie indruk over hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. :)
Zelf heb ik mijn huis en set ook in 3D uitgetekend. Dat is erg handig als je eens wat dingen wilt wijzigen.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

Quote from: RubenV. on October  7, 2013, 21:34:40
Voor mij voorlopig geen andere processor, de Arcam bevalt zeer goed  :headbanging:

Leuk om te horen dat de AV9 nog altijd zo goed bevalt!  :thumbs-up:

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on October  8, 2013, 10:07:36
Maar voor de zekerheid zou je hen of je dealer een mailtje kunnen sturen.

Ik zie de mail dan wel verschijnen  :D haha

Quote from: RubenV. on October  7, 2013, 20:37:14
Als ik op de Arcam AV9 instel dat er geen subwoofer mee speelt en de fronts op large heb staan, stuurt/verdeelt deze dan automatisch het LFE kanaal over de twee fronts?

In de handleiding van de Arcam AV9 kan ik hier geen sluitend antwoord op vinden...

Heb je in de subwoofer settings de optie large + sub al geprobeerd? Zou te veel bas moeten zijn, maar misschien doet het wat jij wil qua geluid.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup