Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: HTip on March 28, 2013, 23:16:52
Dat is pas serieus overclocken :o Dat die man geen handschoenen draagt... :unsure:

Op de achtergrond kan je multimeter nog op het mooie voltage van 1,7V zien staan  8). De processor werd op deze manier ruim 3 uur op -169 graden celsius gehouden. De fan om de stikstofdamp af te voeren (op de foto aan de linkerkant) bevroor na een tijdje ook gewoon  :D


2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

unknown

Quote from: RubenV. on March 28, 2013, 23:29:02
Op de achtergrond kan je multimeter nog op het mooie voltage van 1,7V zien staan  8). De processor werd op deze manier ruim 3 uur op -169 graden celsius gehouden. De fan om de stikstofdamp af te voeren (op de foto aan de linkerkant) bevroor na een tijdje ook gewoon  :D


Wat ik me - als totale leek - dan afvraag is: waarom zou je dit willen? ;D
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Raymond187

Omdat het kan. En om te zien hoe ver je kan gaan. Veel tweaken met instellingen en prob. de voltage zo laag mogelijk te houden en toch de CPu stabiel te houden tijdens een stress test.


RubenV.

Quote from: unknown on March 28, 2013, 23:33:15
Wat ik me - als totale leek - dan afvraag is: waarom zou je dit willen? ;D

Dat koelen met stikstof is wel extreem. En zoiets wordt ook alleen gebruikt om benchmarks te draaien. Zoiets kan je doen voor de fun, om te kijken hoe ver je kan gaan, voor het competitie element of voor de gratis hardware die je van sommige fabrikanten krijgt.
Met waterkoeling kan je je systeem een stuk stiller maken en kan je er een hoop extra performance uitpersen zonder dat je grof geld moet betalen voor bijvoorbeeld de allersnelste processor.

Quote from: Raymond187 on March 29, 2013, 08:59:13
Omdat het kan. En om te zien hoe ver je kan gaan. Veel tweaken met instellingen en prob. de voltage zo laag mogelijk te houden en toch de CPu stabiel te houden tijdens een stress test.

Inderdaad als laatste proberen om op een steeds lager voltage te gaan zitten en kijken waar ie nog stabiel op draait  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Ik heb me i5 760 @ 3.8Ghz. Hoger ging niet stabiel, maar ik heb alleen FANs erop en de Scyte mugen rev 2. Idle 36gr tijdens gamen SC II ultra settings 50gr.

Raymond187


RubenV.

Quote from: Raymond187 on April 23, 2013, 15:24:16
Leef je nog RUben
?

:D

Mwah, ik begin meer op een zombie te lijken  :D Ik heb het momenteel echt super druk met werk, maar daar komt hopelijk binnen niet al te lange tijd verandering in. Met dagen ertussen van 21 uur werken achter elkaar, 3 uur kunnen slapen en dan weer door naar de volgende klant voor een dagje van 14 uur heeft het forum even wat minder prioriteit  :coffee:

In mijn afwezigheid hier heb ik echt alleen maar gewerkt, dus mbt. mijn bouwprojectje heb ik even niets nieuws te melden  :nopompom: druk druk druk  :baaa:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187


Raymond187

#208
*edit*

Sorry Ruben verkeerde topic :D

*edit*

Tijd voor het weekend  :pompom:

evilniek

Ik draai hier met de M22, nog wel de Performa 2 reeks, ben er ook heel erg over te spreken.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Leentje

Quote from: RubenV. on April 25, 2013, 20:10:23
Mwah, ik begin meer op een zombie te lijken  :D Ik heb het momenteel echt super druk met werk, maar daar komt hopelijk binnen niet al te lange tijd verandering in. Met dagen ertussen van 21 uur werken achter elkaar, 3 uur kunnen slapen en dan weer door naar de volgende klant voor een dagje van 14 uur heeft het forum even wat minder prioriteit  :coffee:

In mijn afwezigheid hier heb ik echt alleen maar gewerkt, dus mbt. mijn bouwprojectje heb ik even niets nieuws te melden  :nopompom: druk druk druk  :baaa:

Dat zijn nog eens lange dagen :crazy: :crazy: Dan ben je wel blij als je je bed eindelijk kan raken :D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

cardas49

Quote from: RubenV. on April 25, 2013, 20:10:23
Mwah, ik begin meer op een zombie te lijken  :D Ik heb het momenteel echt super druk met werk, maar daar komt hopelijk binnen niet al te lange tijd verandering in.

En, alweer wat meer rust qua werk? Of ben je zelf ook nog overclocked zoals je mooie rig met stikstof  ;D

Er was een tijd dat ik ook helemaal into het overclocken was, al bleef het wel bij luchtkoeling. Sinds de laatste paar generaties mobo's en proc's is het overclocken ook zo makkelijk geworden dat het zonder alternatieve koelmethoden bijna geen kunst meer te noemen is. Even turbo boost overclock instellen in de bios, en hop, je CoreI5 draait onder load zonder enige moeite 4,5GHz ipv 3,3GHz. Niks geen hangende systemen meer bij het booten en avonden lang frequenties uitproberen / voltages finetunen etc.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Quote from: mark235 on July 16, 2013, 16:51:27
En, alweer wat meer rust qua werk? Of ben je zelf ook nog overclocked zoals je mooie rig met stikstof  ;D

Er was een tijd dat ik ook helemaal into het overclocken was, al bleef het wel bij luchtkoeling. Sinds de laatste paar generaties mobo's en proc's is het overclocken ook zo makkelijk geworden dat het zonder alternatieve koelmethoden bijna geen kunst meer te noemen is. Even turbo boost overclock instellen in de bios, en hop, je CoreI5 draait onder load zonder enige moeite 4,5GHz ipv 3,3GHz. Niks geen hangende systemen meer bij het booten en avonden lang frequenties uitproberen / voltages finetunen etc.

Als het goed is heb ik komende vrijdag rond 14:30 vakantie  8)

Wat betreft het overclocken heb je helemaal gelijk. Dat MSI bordje kon ook met een druk op de knop worden overgeclocked (een paar 100mhz) zonder dat je ook maar iets hoeft in te stellen. Dat is natuurlijk lekker makkelijk, maar de "charme" is er zo wel een beetje vanaf inderdaad.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Eyyy Ruben  :headbanging:

Ik dacht die heeft een rijke 21 jarige vrouw gevonden en woont nu ergens in een exotisch oord met serveersters tussen de 18 en 21 jaar van blond naar brunette's :D

Quote from: RubenV. on July 16, 2013, 22:06:27
Als het goed is heb ik komende vrijdag rond 14:30 vakantie  8)

Wat betreft het overclocken heb je helemaal gelijk. Dat MSI bordje kon ook met een druk op de knop worden overgeclocked (een paar 100mhz) zonder dat je ook maar iets hoeft in te stellen. Dat is natuurlijk lekker makkelijk, maar de "charme" is er zo wel een beetje vanaf inderdaad.
Kan je idd doen. Daarna ff BIOS in gaan om voltage omlaag te schroeven. Ze zette naltijd voltage te hoog om er zeker van te zijn dat hij stabiel blijft draaien, maar met teveel voltage wordt hij ook onnodig warm.

Ik ben een nerd die de Temps. zo laag mogelijk wilt hebben  :shaun:

RubenV.

Quote from: Raymond187 on July 17, 2013, 08:32:31
Eyyy Ruben  :headbanging:

Ik dacht die heeft een rijke 21 jarige vrouw gevonden en woont nu ergens in een exotisch oord met serveersters tussen de 18 en 21 jaar van blond naar brunette's :D

Ik ben nu net weer een week terug uit Dubai (net voor de Ramadan vertrokken  :P). Het tripje heeft me wel wat opgeleverd, maar helaas geen rijke vrouw. Hoewel je die daar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook in overvloed zal hebben ben ik er geen tegengekomen. Dat de meeste dames zich daar verstoppen achter een niqab helpt natuurlijk ook niet echt mee  :D

Quote from: Raymond187 on July 17, 2013, 08:32:31
Kan je idd doen. Daarna ff BIOS in gaan om voltage omlaag te schroeven. Ze zette naltijd voltage te hoog om er zeker van te zijn dat hij stabiel blijft draaien, maar met teveel voltage wordt hij ook onnodig warm.
Ik ben een nerd die de Temps. zo laag mogelijk wilt hebben  :shaun:

Ja de kunst is ook altijd om met een zo laag mogelijk voltage je doel te bereiken.

Zo meteen op weg naar de autogarage. De climate control is er mee opgehouden en nu lijkt het net alsof ik een föhn in m'n dashboard heb zitten. Dat doet met dit weer toch wel behoorlijk af aan het rijplezier  :-X
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Verstandig om daar weg te zijn voor de ramadan. Wet is dat je als toerist ook niks mag nuttigen op straat. Kan je voor opgepakt worden ..... Lekker openminded  :-X

Vakantie of zakelijk Dubai?

Climate control is wel fijn. Ik gebruik het alleen op lange ritten. Raam en open dak open vind ik fijner dan die koele/koude lucht.

RubenV.

Quote from: Raymond187 on July 17, 2013, 13:08:43
Verstandig om daar weg te zijn voor de ramadan. Wet is dat je als toerist ook niks mag nuttigen op straat. Kan je voor opgepakt worden ..... Lekker openminded  :-X

Vakantie of zakelijk Dubai?

Climate control is wel fijn. Ik gebruik het alleen op lange ritten. Raam en open dak open vind ik fijner dan die koele/koude lucht.

Business met een "little bit of pleasure"  ;)

Ik heb m'n climate control altijd aanstaan, lange of korte rit. De ruiten houd ik meestal gesloten en een dakraam zit er niet in. Maar wel op zo'n 22 graden, en als het hier echt boven de 30 is nog wel ietsje warmer. In tegenstelling tot Dubai, waar zelfs op de universiteit de airco continue op 19 a 20 graden stond terwijl het buiten 40 graden was. Als je dan na een tijdje buiten komt dan denk je de eerste 5 minuten: ah, het is hier buiten toch wel aangenaam... Voordat je weer de volgende airco in gaat.

Al met al een indrukwekkende stad, flink over the top en als autoliefhebber kijk je je ogen uit. Maar tijdens de Ramadan heb je daar als westerling niets te zoeken (niet eten/roken enz. in het openbaar)...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Omdat ie in de weg stond en men niet wist wat het was mocht ik deze meenemen op mijn werk:


Een Netgear ReadyNAS NV+ RND4000, "helaas" een wat ouder model maar een gegeven paard mag men niet in de bek kijken  :D
Uiteraard wel even achter het luikje gekeken en er zitten nog geen schijven, dus daar ga ik eerst maar eens even naar op zoek.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Leentje

Kijk, dat is nog eens een mooie meevaller :headbanging:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

RubenV.

Quote from: Leentje on July 18, 2013, 21:47:28
Kijk, dat is nog eens een mooie meevaller :headbanging:

Dat is inderdaad beter dan het eten dat we soms mee mogen nemen ivm. de houdbaarheidsdatum  :thumbs-up:

Quote from: VTEC_genieter on July 18, 2013, 22:46:20
2x WD RED schijven inbouwen  ;)


Er komen waarschijnlijk samsung spinpoint schijven in van 2TB.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187


HTip

#222
Toe maar zeg! Voor je werk naar Dubai en ook nog eens een NAS. Kan niet op zo! :pompom:

Vraagje: Waarom een Samsung Spinpoint ipv een WD Red?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: Raymond187 on July 19, 2013, 07:50:44
Altijd fijn een meevaller  :clapping:

Ja zeker. Ondanks de leeftijd van de NAS lijkt deze mij capabel om wat muziek te streamen.

Quote from: HTip on July 19, 2013, 20:32:56

Vraagje: Waarom een Samsung Spinpoint ipv een WD Red?

Ik heb goede ervaringen met de Spinpoints (draaien er hier al een paar ruim 6 jaar zonder problemen) en ik kan deze voor een "zacht" prijsje verkrijgen. Daarnaast stonden ze ook op de vendorlist, dus dan ben ik er zeker van dat het gaat werken.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

VTEC_genieter

Ik heb een Synology nas met een WD Red schijf erin voor video/muziek streaming.
De nas staat achter m'n TV en is nauwelijks hoorbaar.
Tijdens het downloaden van 5 of 6 films worden films in full HD over de kabel probleemloos gestreamed.

Een nas is echt super voor als downloadserver en streaming :thumbs-up:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers