Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 14, 2013, 10:09:22
Moguhh,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ok dus via Bitorrent kan het ook. Wel zo belangrijk anders heb ik e niks aan behalve opslag.

Tuurlijk wel ik download alleen divx 700MB BR rips :P mooi beeld man hahahah :P :P
nee idd gewoon ~22GB. Goed om te weten dat er wat issues zijn met BR rips streamen vanaf de NAS naar de Oppo. Even inlezen dan.

HDtune die naam zocht ik. Crystaldisk info had ik al om me SSD te testen. De NAS komt met 4 HDD en 1 daarvan is verrot en hij weet niet meer welke dat is. Die kan ik dan via me PC testen. Heb een Coolermaster CM II kast en kan bovenin zo een HDD in stoppen. Wel handig.



Zo een? Dat is zeker handig als je met zo'n NAS en allemaal schijven aan de gang gaat.
Wat ik hier op het forum al een keer ben tegen gekomen was dat de Oppo wat kieskeuriger is als het om bestandsformats  gaat, deze speelt niet alles af. Ik dacht dat deze bijvoorbeeld geen ISO's vanaf een NAS afspeelt, maar pin me er niet op vast. Misschien even in het Oppo-draadje deze vraag opnieuw stellen, want daar heb ik wel eens members zien posten over de oppo icm. een nas en het streamen vanaf die laatste.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Yup gij heeft dezelfde kast?
Ik heb er 6 FAN's in zitten dus hij is lekker koel. CPU 25gr bij btje browsen en downloaden en toch stil :thumbs-up: alleen alweer 2.5 jaar oud.

Ik had vorige maand voor een collega een nieuwe PC samen gesteld uit losse onderdelen. Die is helemaal heppie zo's snelle PC heeft hij nog nooit gehad en helemaal niet voor dat geld. Uiteraard wel Intel CPU. Raymond doet niet aan AMD tenzij het een game PC is.

ISO's kan de Oppo 103 van mij sws niet afspelen, maar dat boeit me niet, want 90% zijn m2ts files in BDMV folders. Deze heb ik ook het liefst, want met nieuwe films zie je ook de trailers van andere nieuwe releases.
Ik heb de NAS net gekregen dus ga zondag lekker pielen. Heb al paar uur vrij ingediend bij de vrouw :D :D

Deze NAS de QNAP 459 pro schijnt makkelijk van alles tegelijk te kunnen doen dus dat komt goed uit.


RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 15, 2013, 09:03:31
Yup gij heeft dezelfde kast?
Ik heb er 6 FAN's in zitten dus hij is lekker koel. CPU 25gr bij btje browsen en downloaden en toch stil :thumbs-up: alleen alweer 2.5 jaar oud.

Ik had vorige maand voor een collega een nieuwe PC samen gesteld uit losse onderdelen. Die is helemaal heppie zo's snelle PC heeft hij nog nooit gehad en helemaal niet voor dat geld. Uiteraard wel Intel CPU. Raymond doet niet aan AMD tenzij het een game PC is.

ISO's kan de Oppo 103 van mij sws niet afspelen, maar dat boeit me niet, want 90% zijn m2ts files in BDMV folders. Deze heb ik ook het liefst, want met nieuwe films zie je ook de trailers van andere nieuwe releases.
Ik heb de NAS net gekregen dus ga zondag lekker pielen. Heb al paar uur vrij ingediend bij de vrouw :D :D

Deze NAS de QNAP 459 pro schijnt makkelijk van alles tegelijk te kunnen doen dus dat komt goed uit.

Nee, ik heb een Corsair Obsidian. Maar ik vind dat wel een mooi systeem  8) Ik ben benieuwd wat je van je NAS vind.

Mbt. tot de bouw van mijn subwoofers heb ik nog wat vragen gesteld aan de subwoofer experts hier. Het lijstje kan je hier vinden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119769.msg2382088#msg2382088

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Vanmiddag de (werk)tekeningen voor de Thor subwoofers gemaakt. Eerst nauwkeurig de maten omgezet naar mm's. Hierna de netto kast inhoud berekend (teneinde hetzelfde interne volume te behouden als het origineel). Vervolgens dit keer zelf de nieuwe tekeningen gemaakt in sketch-up, dat duurde even  :devil: maar wel leuk om zelf te doen. En als laatste wat mooie 2d tekeningetjes waar ik zelf nog de maten in aan moet geven, want dit kreeg ik met geen mogelijkheid voor elkaar in sketch up  :-X

Dan kan ik hopelijk morgen even bij de meubelmaker langs om de tekeningen af te geven en een en ander door te spreken voor de bouw van de subwoofers  :pompom:

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Goed bezig. Lang bezig geweest met de tekeningen?

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 17, 2013, 19:22:41
Goed bezig. Lang bezig geweest met de tekeningen?

Om eerlijk te zijn, ja! Maar dat kwam vooral omdat ik nog nooit met sketch-up had gewerkt. De basics zijn natuurlijk simpel, en die kon ik mooi afkijken van een aantal youtube tutorials. Alleen met de maten toevoegen in de tekeningen kwam ik er niet uit (van 3d naar 2d lukte wel), en toen was ik er wel een beetje klaar mee. De maten voeg ik wel even met pen toe in de tekeningen. Voor de duidelijkheid had ik voordat ik begon met tekenen al even een tabelletje uitgetypt met de afmetingen per onderdeel. Dus dat gaat helemaal goed komen.

Ik ben er alleen nog niet uit of ik de sub zal voorzien van pootjes, of dat ze op spikes zet. Het alternatief is om er niets onder te doen en ze zo op een subdude te leggen bijvoorbeeld. Als iemand nog tips of betere ideeën heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag! (Beter goed gejat dan slecht bedacht  :D )

Is het nog gelukt met je NAS Raymond?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

yorkie13

Ga voor subwoofers direct op een Subdude, werkt prima.

Raymond187

Nas draait. Ook in de cloud. Ik moet nog 2 dingen uitzoeken. Hij pakt namelijk nie automatisch de Rar files uit en verwijderd ze niet meteen. Ook default folder kiezen als download folder is beperkt. Of ik doe iets fout  :nopompom:

Je bent altijd veel tijd kwijt alsje iets voor het eerst moet uitzoeken. Volgende x snap je niet eens waarom het de eerste x zo lang duurde  :D

Nicklazzz

Quote from: RA SUBS on March 17, 2013, 20:15:05
Ga voor subwoofers direct op een Subdude, werkt prima.

Kan ik alleen maar beamen ;).
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 17, 2013, 20:24:44
Nas draait. Ook in de cloud. Ik moet nog 2 dingen uitzoeken. Hij pakt namelijk nie automatisch de Rar files uit en verwijderd ze niet meteen. Ook default folder kiezen als download folder is beperkt. Of ik doe iets fout  :nopompom:

Je bent altijd veel tijd kwijt alsje iets voor het eerst moet uitzoeken. Volgende x snap je niet eens waarom het de eerste x zo lang duurde  :D

Dat is altijd het geval bij nieuwe speeltjes met veel opties  :D Maar dat maakt het wel altijd des te leuker als je eenmaal alles aan de gang hebt, vind ik dan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Quote from: RA SUBS on March 17, 2013, 20:15:05
Ga voor subwoofers direct op een Subdude, werkt prima.

Quote from: Nicklazzz on March 17, 2013, 21:18:01
Kan ik alleen maar beamen ;).

Dan ga ik mij daar ook maar eens in verdiepen. Het idee van mooie rvs spikes onder de hoogglans behuizing stond mij ook wel aan. Maar het belangrijkste is dat het goed klinkt. Eens even kijken of dat op een subdude gaat passen, +/- 36cm x 58cm.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Leentje

Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Heb je voor jezelf al een termijn gezet voor wanneer je ze af wil hebben? Of meer het principe van als ik ff tijd heb ga ik lekker aan de hobby. (niet negatief bedoeld :D )
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

RubenV.

Quote from: Leentje on March 17, 2013, 22:53:11
Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Heb je voor jezelf al een termijn gezet voor wanneer je ze af wil hebben? Of meer het principe van als ik ff tijd heb ga ik lekker aan de hobby. (niet negatief bedoeld :D )

Een termijn heb ik niet echt in gedachten. Omdat ik niet alles zelf ga doen ben ik ook afhankelijk van derden en hun "levertijd". Als de wooferkasten klaar zijn (dat zal wel eind komende week zijn, of het begin van de week erop) dan ga ik ze spuiten. Dat kan ik niet thuis doen, dus ook daarin ben ik afhankelijk wanneer een vriend van mij daar tijd en plek voor heeft in zijn garage.

De missing parts voor mijn actieve filters hoop ik deze week te ontvangen van DigiKey en als het meezit ben ik daar niet heel veel tijd meer mee kwijt.

Dan blijft de behuizing van de LX521 nog over. Omdat ik deze van een ander materiaal wil laten maken gaat dit misschien iets langer duren. Afgelopen vrijdag heb ik hiervan bericht gekregen dat de eerste lading nog een week of twee op zich laat wachten.

Al met al hoop ik het eind april allemaal af te hebben. Dat lijkt momenteel een niet meer dan realistische planning :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Leentje

Quote from: RubenV. on March 17, 2013, 23:35:41
Een termijn heb ik niet echt in gedachten. Omdat ik niet alles zelf ga doen ben ik ook afhankelijk van derden en hun "levertijd". Als de wooferkasten klaar zijn (dat zal wel eind komende week zijn, of het begin van de week erop) dan ga ik ze spuiten. Dat kan ik niet thuis doen, dus ook daarin ben ik afhankelijk wanneer een vriend van mij daar tijd en plek voor heeft in zijn garage.

De missing parts voor mijn actieve filters hoop ik deze week te ontvangen van DigiKey en als het meezit ben ik daar niet heel veel tijd meer mee kwijt.

Dan blijft de behuizing van de LX521 nog over. Omdat ik deze van een ander materiaal wil laten maken gaat dit misschien iets langer duren. Afgelopen vrijdag heb ik hiervan bericht gekregen dat de eerste lading nog een week of twee op zich laat wachten.

Al met al hoop ik het eind april allemaal af te hebben. Dat lijkt momenteel een niet meer dan realistische planning :D

Dat valt dan nog mee gezien het feit dat je ook een aantal dingen moet uit besteden. Ik wens je in ieder geval veel succes en ik ga dit zeker blijven volgen. :clapping: :headbanging:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

RubenV.

Quote from: Leentje on March 17, 2013, 23:54:15
Dat valt dan nog mee gezien het feit dat je ook een aantal dingen moet uit besteden. Ik wens je in ieder geval veel succes en ik ga dit zeker blijven volgen. :clapping: :headbanging:

Bedankt  :D Ik ben het treuzelen ook een beetje zat, dus anders dan bij mijn geflopte Orion project wordt nu wat meer vaart achter gezet en ben ik wat makkelijker geworden qua uitbesteden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Sketchup heeft een lage leercurve, maar de extra dingetjes, zoals maatlijnen vergen wat oefening. Is niet echt moeilijk, maar je moet de assen in de gaten houden. En als je een lijn in het midden selecteert dan neemt Sketchup automatisch de maat van die lijn. De maat kan je dan horizontaal of verticaal verplaatsen.

Succes met je mooie project!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on March 18, 2013, 10:36:44
Sketchup heeft een lage leercurve, maar de extra dingetjes, zoals maatlijnen vergen wat oefening. Is niet echt moeilijk, maar je moet de assen in de gaten houden. En als je een lijn in het midden selecteert dan neemt Sketchup automatisch de maat van die lijn. De maat kan je dan horizontaal of verticaal verplaatsen.

Succes met je mooie project!

Ik heb het net nog even geprobeerd, maar het is me niet gelukt  :-[ Maakt verder ook niet uit want het was een kleine moeite om even de maten bij de werktekeningen te zetten. De behuizing van de Thor is redelijk recht toe recht aan. Daar straks even de meubelmaker gebeld en komende woensdag kan ik er terecht om een en ander even door te spreken.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Vanmiddag nog een nieuw kaartje voor mijn "gewone" pc besteld:


Kan ik mijn 3 2TB USB3.0 externe HDD's allemaal tegelijk aansluiten, en ik kan de frontside USB 3.0 aansluitingen van mijn pc behuizing dan ook eindelijk gaan gebruiken. Toch wel handig als ik weer even een film op usb stick wil zetten dat ik dan niet meer op de tast aan de achterkant van de pc de juiste usb poort hoef te zoeken :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Wat is de max. overdracht snelheid die je haalt met zo'n kaart?


btw

Bij die NAS kreeg ik 4*1.5TB WDEARS schijven bij. HDTune 4.6 gaf op 2 HDDs C5 current pending sector errors.

Met progie van WD full zero write gedaan. Duurde wel 11 uur totaal voor beide schijven, maar errors zijn verdwenen :D

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 21, 2013, 20:42:12
Wat is de max. overdracht snelheid die je haalt met zo'n kaart?


btw

Bij die NAS kreeg ik 4*1.5TB WDEARS schijven bij. HDTune 4.6 gaf op 2 HDDs C5 current pending sector errors.

Met progie van WD full zero write gedaan. Duurde wel 11 uur totaal voor beide schijven, maar errors zijn verdwenen :D

Excuses voor de late reactie  :-[

De overdracht snelheid van het kaartje is deels afhankelijk van de snelheid van de usb stick. Met schrijven zit ik rond de 50mb/s, dus een complete blu ray gaat wel lekker vlotjes. Mooi dat het probleem met je schijven opgelost is  :thumbs-up:

Nog even een korte update mbt. mijn nieuwe subwoofertjes. Vorige week had ik een afspraak bij de meubelmaker en ik moet nog even geduld hebben. Omdat het voor hun een projectje is voor tussen door kan het nog maximaal 5 weken duren voordat het klaar is. Dat komt voor mij eigenlijk wel goed uit, want ik heb het behoorlijk druk (gehad)  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo


HTip

Kan je in de tussentijd al andere dingen van de speakers oppakken? Of heb je gewoon helemaal geen tijd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: LuPo on March 28, 2013, 22:39:49
Waar heb je het zo druk mee dan Ruben? Werken? :)

Ik ben inderdaad weer erg veel (en op erg onregelmatige tijdstippen) aan het werk. Daarnaast ben ik ook aan het uitzoeken of ik niet toch een vervolgstudie ga doen komend collegejaar. Wellicht in het buitenland. Dat allemaal uitzoeken is ook een hoop werk.

Vorige week ook nog even lekker bezig geweest op pc-vlak. Een flinke overclock sessie gehouden en de core i5 3570K de duimschroeven aangedraaid. Ik kreeg deze met een kant en klaar "closed-loop" waterkoelings setje stabiel op 4,95Ghz. De 5Ghz zat er net niet in helaas. Daarnaast heb ik ook nog even zo'n zelfde processor mogen aanschouwen op 6,6 Ghz icm. vloeibare stikstof  8) Hier kan je zien hoe deze wordt bijgevuld:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Quote from: HTip on March 28, 2013, 22:54:47
Kan je in de tussentijd al andere dingen van de speakers oppakken? Of heb je gewoon helemaal geen tijd?

Mijn tijd was de afgelopen week zeer beperkt helaas. Ik wacht nog steeds op mijn levering van DigiKey en op wat "uitzoek"werk na kan ik op het moment niet echt verder. Morgen heb ik vrij, dus dan kan ik mooi eens kijken waar mijn bestelling blijft  :D

Dit maakt opzicht allemaal niet zoveel uit omdat ik nog wacht op een seintje van de leverancier van het speaker materiaal. Die neemt als het goed is in de loop van de komende week contact  met me op.
Ik heb nu eenmaal een zwak voor mooie materialen en ik ben dan ook van plan om hier (op een akoestisch verantwoorde wijze) iets speciaals van te maken  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Dat is pas serieus overclocken :o Dat die man geen handschoenen draagt... :unsure:

Quote from: RubenV. on March 28, 2013, 23:04:32
Ik heb nu eenmaal een zwak voor mooie materialen en ik ben dan ook van plan om hier (op een akoestisch verantwoorde wijze) iets speciaals van te maken  O0
Gelijk heb je en ben ik ook van overtuigd 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive