Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LuPo

Dat ziet er goed uit Ruben! Ik doe het je niet na. :worship:

Is Limbabwe een andere benaming voor Limburg? :D

Raymond187


RubenV.

Quote from: LuPo on March  8, 2013, 09:22:45
Dat ziet er goed uit Ruben! Ik doe het je niet na. :worship:

Is Limbabwe een andere benaming voor Limburg? :D

Het lijkt allemaal moeilijker dan het is. Het solderen is daarnaast ook best leuk werk om te doen. Alleen het zoeken naar de juiste positie neemt vaak nogal wat tijd in beslag.
Ik ben inderdaad woonachtig in het zonnige zuiden  :D

Quote from: Raymond187 on March  8, 2013, 09:57:46
En zijn ze al gereed en staan ze al in je kamer :D

Helaas  :nopompom: Ik ben bang dat daar nog wel een paar weken over heen gaan eer het zover is. Dat komt ook omdat ik niet alles zelf kan doen. En ik denk ook dat het voor de meubelmaker eerder een klusje is voor tussendoor. Bovendien heb ik van hem nog geen reactie gekregen op mijn mailtje van afgelopen maandag, dus daar moet ik nog eens even achteraan. Overigens vergt het wel wat zelfbeheersing, omdat ik de drivers en versterkers al in huis heb  >:D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Alles is eenvoudig als je weet hoe je het moet doen. Ik vind het ook erg knap! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: RubenV. on March  5, 2013, 14:17:40
Yep, mijn speakers staan te koop. Na het afronden van mijn streamer project ga ik meteen door met het volgende project. Dit gaat worden.....tromgeroffel.....de Linkwitz LX521 met 2 bijbehorende Thor subwoofers.




Het is de bedoeling dat die van mij volledig hoogglans zwart worden.
Wauw dat is mooi,succes,deze bouw ga ik zeker volgen  :music:

RubenV.

Hopelijk gaat het dit keer allemaal wat sneller dan bij het Orion-project  :coffee:

Tevens mijn 1000ste post hier op het forum  :pompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

WickedGame

Mooi project wat je bent gestart, ga dit eens rustig volgen :)

unknown

Jezus! Bizar gaaf dat je dat allemaal zelf kunt zeg! Ik durf zelf namelijk net m'n computerkast open te schroeven om er een extra harddisk in te plaatsen, maar daar houdt het ook wel echt op ;)

Respect! :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

RubenV.

Quote from: WickedGame on March  9, 2013, 18:35:52
Mooi project wat je bent gestart, ga dit eens rustig volgen :)

;D

Quote from: unknown on March  9, 2013, 21:46:26
Jezus! Bizar gaaf dat je dat allemaal zelf kunt zeg! Ik durf zelf namelijk net m'n computerkast open te schroeven om er een extra harddisk in te plaatsen, maar daar houdt het ook wel echt op ;)

Respect! :)

Ook solderen kan je leren. Omdat ik dat nog niet kon voordat ik aan mijn Orion project begon had ik zo'n kitje bij de Conrad besteld. Dat was 10x moeilijker dan de printplaten voor mijn projectje, want bij die laatste is het allemaal wat ruimtelijker opgezet. Dat maakt het ook wat makkelijker  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Echt heel gaaf inderdaad om de lege en de gevulde printplaat zo te zien, heel knap! Enne.. gefeliciteerd met je 1000e post natuurlijk :D

Ga dit project met zeer veel belangstelling volgen, ben benieuwd naar de volgende stappen met bijbehorende foto's 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Quote from: Martijn90 on March 10, 2013, 13:56:52
Echt heel gaaf inderdaad om de lege en de gevulde printplaat zo te zien, heel knap! Enne.. gefeliciteerd met je 1000e post natuurlijk :D

Ga dit project met zeer veel belangstelling volgen, ben benieuwd naar de volgende stappen met bijbehorende foto's 8)

Bedankt voor de felicitatie  :D

Ik ben op het moment even bezig met het updaten van MyMovies. Ik heb een aantal blu rays er nog niet bijstaan. Daarnaast zet ik alle films die ik in boxsets heb er los in, zodat ik ze makkelijker kan vinden. Bij de James Bond Box bijvoorbeeld krijg je met de Mymovies app een duidelijk overzicht welke films deze box bevat.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Inmiddels de collectie helemaal up to date gemaakt. En met hulp van Martijn90 ook een linkje in mijn sig kunnen maken naar de collectie, waarvoor dank  :thumbs-up:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Quote from: RubenV. on March 10, 2013, 18:53:00
Inmiddels de collectie helemaal up to date gemaakt. En met hulp van Martijn90 ook een linkje in mijn sig kunnen maken naar de collectie, waarvoor dank  :thumbs-up:
Gaaf dat het gelukt is :) Mooie collectie hoor! Veel films die in ook heb/goed vind.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Quote from: RubenV. on March  7, 2013, 21:34:41
Vandaag heb ik de tijd gehad om het een en ander te solderen. De printplaatjes raken langzaam steeds voller. Op eentje na zitten alle weerstanden er nu op. Met de caps ben ik ongeveer op de helft. Ook de sockets voor de opamps heb ik vandaag gesoldeerd.



Daarnaast ben ik nog even door de onderdelen heen gegaan die ik nog had liggen van het Orion project om te kijken wat ik daar nog van kan gebruiken. Morgen maar weer eens een bestelling plaatsen bij Digikey voor de onderdeeltjes die ik nog mis.
:crazy: Holy sh!t ziet er weer erg netjes uit zo  :worship:

Netjes gesoldeerd . Waar is deze printplaat voor? G je ook je eigen filter maken?

RubenV.

Quote from: Martijn90 on March 10, 2013, 18:59:13
Gaaf dat het gelukt is :) Mooie collectie hoor! Veel films die in ook heb/goed vind.

Nogmaals bedankt voor je hulp  :) Ik had inderdaad bij jouw collectie al gezien dat een hoop overeenkomt   :clapping:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 10, 2013, 19:36:36
:crazy: Holy sh!t ziet er weer erg netjes uit zo  :worship:

Netjes gesoldeerd . Waar is deze printplaat voor? G je ook je eigen filter maken?

Ik moet nog wat onderdelen bestellen zodat ik daarmee verder kan, maar op het moment wordt ik een beetje afgeleid door Crysis 3. Deze twee printplaten vormen de filters voor mijn actieve systeem. De filters komen dan tussen de pre-amp/processor en de versterker in. De verschillen drivers worden vervolgens rechtstreeks op de versterkers aangesloten. Bij een passief systeem (zoals bijvoorbeeld onze Tannoys) zit het filter tussen de versterker en de drivers.

Voor de twee Thor-subwoofers heb ik ook nog twee van die printplaten. Ook deze zijn bijna af en missen nog slechts enkele onderdelen. Het komt namelijk nog wel eens voor dat bepaalde caps tijdelijk niet leverbaar zijn. Of ik kom er achter dat de leadingspace (de ruimte tussen de pootjes) niet overeenkomt met die op de printplaat. Omdat dit met allemaal bestelnummers gaat die op elkaar lijken, en er van sommige onderdelen een hoop varianten zijn is een foutje snel gemaakt. Zodoende gaat er nogal wat tijd zitten in het maken van bestelling.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Quote from: RubenV. on March 10, 2013, 19:54:40
Nogmaals bedankt voor je hulp  :) Ik had inderdaad bij jouw collectie al gezien dat een hoop overeenkomt   :clapping:

Als je in je Blu-ray collectie niet al die 'groups' wilt laten zien kun je die ook weghalen. Dat kun je doen in de MyMovies app bij Instellingen->Online Collectie->Toon Groepen

Ziet er weer wat 'cleaner' uit. :D Tevens kun je zelf kiezen of je wilt sorteren op collectienummer of op titel e.d. Maar misschien had je dat al wel gezien. ;)

RubenV.

Quote from: LuPo on March 12, 2013, 13:31:55
Als je in je Blu-ray collectie niet al die 'groups' wilt laten zien kun je die ook weghalen. Dat kun je doen in de MyMovies app bij Instellingen->Online Collectie->Toon Groepen

Ziet er weer wat 'cleaner' uit. :D Tevens kun je zelf kiezen of je wilt sorteren op collectienummer of op titel e.d. Maar misschien had je dat al wel gezien. ;)

Daar had ik nog niet naar gekeken, en om eerlijk te zijn was het me waarschijnlijk ook niet opgevallen als je mij er niet op had geattendeerd  :-[.  Ik dacht dat het bij mij door elkaar stond ivm. het inscannen van de hoesjes. Ik heb dit meteen even aangepast en nu staat alles netjes op alfabetische volgorde zonder onnodige groepen  8) Bedankt voor de uitleg erbij  :worship: binnen twee minuten alles aan kunnen passen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

a-tewinkel

Ik ben erg benieuwd wat dit wordt. Ik heb goede dingen gelezen over de LX521 (en de Orion) maar helaas nog nooit iets van dhr. Linkwitz mogen beluisteren. Hoe ben je na de fabrieksspeakers bij deze speakers uitgekomen? Had je ze gehoord of heb je de gok gewaagd?  ;)

LuPo

Quote from: RubenV. on March 12, 2013, 13:51:14
Daar had ik nog niet naar gekeken, en om eerlijk te zijn was het me waarschijnlijk ook niet opgevallen als je mij er niet op had geattendeerd  :-[.  Ik dacht dat het bij mij door elkaar stond ivm. het inscannen van de hoesjes. Ik heb dit meteen even aangepast en nu staat alles netjes op alfabetische volgorde zonder onnodige groepen  8) Bedankt voor de uitleg erbij  :worship: binnen twee minuten alles aan kunnen passen  :D

Mooi! Ik kwam er zojuist achter dat je ook voor jezelf kunt taggen dat je een film 'bekeken' hebt. Erg handig! Dan weet ik gelijk welke films ik nog moet kijken. :P

RubenV.

Quote from: LuPo on March 12, 2013, 15:53:59
Mooi! Ik kwam er zojuist achter dat je ook voor jezelf kunt taggen dat je een film 'bekeken' hebt. Erg handig! Dan weet ik gelijk welke films ik nog moet kijken. :P

Dat had ik dan wel alweer gezien. Gelukkig loop ik niet met alles achter  :P
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Quote from: a-tewinkel on March 12, 2013, 15:38:11
Ik ben erg benieuwd wat dit wordt. Ik heb goede dingen gelezen over de LX521 (en de Orion) maar helaas nog nooit iets van dhr. Linkwitz mogen beluisteren. Hoe ben je na de fabrieksspeakers bij deze speakers uitgekomen? Had je ze gehoord of heb je de gok gewaagd?  ;)

Na enige tijd de Tannoy TD8's in bezit te hebben begon het op een gegeven moment toch weer een beetje te kriebelen. Om vanuit die speaker weer een grote stap voorwaarts te maken moet je over een behoorlijk budget beschikken denk ik. Omdat ik mij graag vergaap aan mooie speakers, veelal budgettair buiten budget kwam ik op een gegeven moment uit bij de "Beethoven" van Audio Artistry. Deze is ontworpen door dhr. Linkwitz. Toen ik wat meer info opzocht over deze engineer kwam ik op zijn site uit en zo is het balletje een beetje gaan rollen. Na allemaal positieve reviews en impressies te hebben gelezen was de interesse voor de Orion gewekt. Daarnaast heb ik ook geprobeerd te achterhalen van welke speakers de Orion owners hadden geupgrade, hier zaten ook niet de minste modellen tussen.

Na een oproep te hebben geplaatst op het Orion forum om deze bij een eigenaar te kunnen gaan beluisteren werd mijn oproep binnen een half uur al beantwoord. Een paar dagen later ben ik bij deze meneer gaan luisteren en dat klonk erg mooi. Een maand of twee later ben ik nog naar een meeting gegaan van een audioclub in Noord-Brabant omdat daar ook iemand zijn Orion's kwam showen. Dit was het type dat ik wilde gaan bouwen. Ook dit klonk erg mooi en die zelfde avond heb ik de bouwplannen besteld.

Voor de LX521 heb ik wel de gok gewaagd. Overigens nadat ik enkele impressies had gelezen van enkele Orion-owners, en natuurlijk van dhr. Linkwitz zelf. Toevallig las ik gisteren dat Mark S. Brasfield, een van de twee oprichters van MSB Technology (www.msbtech.com), ook begonnen is met de bouw van de LX521. Zo iemand gaat ook niet de eerste de beste DIY-speakers bouwen, denk ik dan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

deze vraag weet Ruben vast wel :)

Misschien dat ik deze NAS voor een leuke prijs kan kopen.

QNAP 459-pro
http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=531&c=1833&sc=1834&t=1839&n=7183

Zou ik hiermee kunnen streamen, downloaden en Unrarren tegelijkertijd. Via Bittorrent. gebruik geen NZB

Weet je toevallig ook een tool om een HDD kan testen op error en/of de HDD nog goed is?

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 13, 2013, 14:48:48
deze vraag weet Ruben vast wel :)

Misschien dat ik deze NAS voor een leuke prijs kan kopen.

QNAP 459-pro
http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=531&c=1833&sc=1834&t=1839&n=7183

Zou ik hiermee kunnen streamen, downloaden en Unrarren tegelijkertijd. Via Bittorrent. gebruik geen NZB

Weet je toevallig ook een tool om een HDD kan testen op error en/of de HDD nog goed is?

Hey Raymond,

Ik heb zelf geen ervaring met een NAS. Wat ik wel weet is dat deze QNAP beschikt over "Download station". Deze ondersteund Bittorrent, en pakt bestanden automatisch uit. Hiermee kan je ook schema's instellen e.d. voor het downloaden. Ik neem aan dat je naar je Oppo wil streamen? Dan zou ik even rond kijken op het forum of iemand dat ook op die manier doet (of misschien een topic openen bij aankoopadviezen met deze vraag). Dit omdat de Oppo nog wel eens kieskeurig kan zijn (dan kan je ook meteen vragen met wat welke mappenstructuur je het beste kan werken e.d.) en omdat het om nogal grote bestanden gaat die je wil streamen (tenminste, jij gaat geen divx streamen maar eerder gewoon de 25gb blu ray rip denk ik zo :)). Of de QNAP dat allemaal tegelijk kan bolwerken durf ik zo niet te zeggen en er is hier vast wel iemand die daar ervaring mee heeft icm. een Oppo.

HDD's kan je op verschillende manieren testen, en ook in verschillende omgevingen. Daarnaast hebben veel fabrikanten ook hun eigen test tools. Sommige daarvan (zoals bijvoorbeeld Seagate en Hitachi) kan je voor alle HDD's gebruiken ongeacht het merk. Andere tooltjes (van bijvoorbeeld Samsung en Fujitsu) werken alleen met schijven van het eigen merk. Western Digital heeft ook een tooltje, maar die kan je alleen gebruiken als de primaire drive van WD zelf is.

Er zijn natuurlijk ook de nodige third party test tools, zoals bijvoorbeeld van Crystalmark (Crystaldiskinfo - http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html ) en HDTune (http://www.hdtune.com/). Met die laatste kan je naast het scannen op bad sectors/errors e.d. ook een indicatie krijgen van de staat van de schijf (Tabblad Health bij de tool) en kan je meteen wat performance tests erachter aan doen. Met dit tooltje kan je ook veilig data verwijderen. Dan is er ook nog HDDscan (http://hddscan.com/) en DiskCheckup (http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm). De keuze is reuze  :D Ik zou zelf voor een tooltje gaan van de fabrikant van de schijf icm. een third party tooltje.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Moguhh,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ok dus via Bitorrent kan het ook. Wel zo belangrijk anders heb ik e niks aan behalve opslag.

Tuurlijk wel ik download alleen divx 700MB BR rips :P mooi beeld man hahahah :P :P
nee idd gewoon ~22GB. Goed om te weten dat er wat issues zijn met BR rips streamen vanaf de NAS naar de Oppo. Even inlezen dan.

HDtune die naam zocht ik. Crystaldisk info had ik al om me SSD te testen. De NAS komt met 4 HDD en 1 daarvan is verrot en hij weet niet meer welke dat is. Die kan ik dan via me PC testen. Heb een Coolermaster CM II kast en kan bovenin zo een HDD in stoppen. Wel handig.