Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LuPo


RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie


high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Yep, mijn speakers staan te koop. Na het afronden van mijn streamer project ga ik meteen door met het volgende project. Dit gaat worden.....tromgeroffel.....de Linkwitz LX521 met 2 bijbehorende Thor subwoofers.




Het is de bedoeling dat die van mij volledig hoogglans zwart worden.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Quote from: high-q on March  5, 2013, 14:15:26
Raymond? ;)  :D
hahaha :D
nee ik ga ff goed door sparen en in 1 x optimale set kopen. Niet alleen ff de fronts of een centre. Meteen 5G  O0

Quote from: RubenV. on March  5, 2013, 14:17:40
Yep, mijn speakers staan te koop. Na het afronden van mijn streamer project ga ik meteen door met het volgende project. Dit gaat worden.....tromgeroffel.....de Linkwitz LX521 met 2 bijbehorende Thor subwoofers.




Het is de bedoeling dat die van mij volledig hoogglans zwart worden.


Ik heb kennelijk wat gemist dan >_<

Die Thor subs zijn wel knetter vet :D heb je dan nog wel een externe sub nodig??

verder ken ik deze speakers niet. net iig gelezen dat je niet zelf gaat knutselen.

Las net dat je scarface wel wilt op BR

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128058.0;topicseen

;)

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  5, 2013, 15:38:44
   

Die Thor subs zijn wel knetter vet :D heb je dan nog wel een externe sub nodig??

verder ken ik deze speakers niet. net iig gelezen dat je niet zelf gaat knutselen.

Las net dat je scarface wel wilt op BR

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128058.0;topicseen

;)

Die Thor's bestaan uit een gesloten behuizing. Ik heb gelezen dat het nog lager kan met een gepoorte behuizing. Dat zou wel leuk zijn voor het LFE-kanaal want die Thor's komen aan de twee fronts te hangen waardoor ik deze als full range in kan stellen. Maar dat zijn nu nog even plannen voor later, eerst maar eens aan de LX521 beginnen. Dit is de nieuwste creatie van de heer Linkwitz, en de opvolger van de Orion's.

Wat betreft de Scarface blu ray, ik houd het draadje van Lupo continue in de gaten, maar van die box heb ik zelf al 3 films. En ik zou dan ook graag deze versie willen



8) Leuk voor bij mijn James Bond box, op de blu ray kast.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

unknown

TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

LuPo

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet zo mooi vind.. Maar geluidskwaliteit zal wel goed zijn jouw kennende.. ;)

HTip

Ik moet ook bekennen dat ik ze ook niet heel erg mooi vind, maar ze zien er wel imposant uit. Zal zeker niet verkeerd klinken. De heer maakt mooie filters, want ik heb een 4e orde Linkwitz-Riley filter in mijn speakers. Dus de speakers zullen ook wel aardig klinken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

Gaaf dat je die gaat bouwen.
Ik vind de Orions al bijzonder zeker met de Thor subwoofers erbij.

Ook de in gesloten subwoofers toegepaste LT is erg handig
mits goed uitgevoerd.

RubenV.

Quote from: unknown on March  5, 2013, 19:45:42
Dat zijn wel hele gave speakers zeg! :clapping:

Thanks!

Quote from: LuPo on March  5, 2013, 20:56:39
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet zo mooi vind.. Maar geluidskwaliteit zal wel goed zijn jouw kennende.. ;)

Ik vind ze zelf niet super mooi om heel eerlijk te zijn. Iig niet zoals bijvoorbeeld Sonus Faber, of de B&W Diamond reeks. Echter dit is een echt FFF-ontwerp (Form Follows Function). Dit zegt Linkwitz zelf over de totstandkoming ervan: The shape of the midrange/tweeter baffle was arrived at empirically for the chosen SEAS drivers and after many acoustic free-field measurements. The shape of the midrange/tweeter baffle is the result of acoustic requirements, as is the woofer baffle. The baffles are angular and not hidden behind grill cloth. The acoustic impedance of grill cloth rarely matches the acoustic field impedance near the radiator, causing frequency dependent reflection and transmission loss, which can also be angle dependent. De vorm en ook de dikte van de baffle mogen absoluut niet veranderd worden. Don't change it. Try to get used to it. The midrange/tweeter baffle is an essential acoustic design element. It controls the interference between between front and rear radiated sound waves in order to obtain a dipolar radiation pattern over the whole frequency range. Thus baffle dimensions must be measured in fractions of radiated wavelength and how much phase shift is produced. For example, at 7 kHz the wavelength is 49 mm. Every mm causes 3600/49mm = 7.350 of phase shift . The 19 mm thick baffle introduces 1400 of phase shift between front and rear radiation on-axis. At increasing off-axis angles this phase shift becomes less, but the varying width of the baffle also contributes to the total phase shift and to the summation of front and rear radiated waves at points in space around the monitors.

Ik ben van plan ze helemaal hoogglans zwart te spuiten. Het voordeel van deze vorm tov. de Orion vind ik dat deze fysiek wat kleiner oogt. Om vanaf de Tannoy TD8 (welke ik ook niet super mooi vind, maar wel ontzettend fraai klinken) nog van een upgrade te spreken ipv. een sidegrade is dit voor mijn budget eigenlijk het enige alternatief denk ik.  Daarnaast geeft het zelfbouwen ook veel voldoening.

Quote from: HTip on March  5, 2013, 22:07:21
Ik moet ook bekennen dat ik ze ook niet heel erg mooi vind, maar ze zien er wel imposant uit. Zal zeker niet verkeerd klinken. De heer maakt mooie filters, want ik heb een 4e orde Linkwitz-Riley filter in mijn speakers. Dus de speakers zullen ook wel aardig klinken ;)

Ik ben al redelijk "gewend" aan het uiterlijk. En met alles in hoogglans zwart zal het hopelijk niet heel erg in oog springend zijn  ::) Aan de auto-ontwerpen van Chris Bangle moest men in het begin ook heel erg wennen, wellicht met deze speakers ook  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Quote from: RA SUBS on March  6, 2013, 12:01:39
Gaaf dat je die gaat bouwen.
Ik vind de Orions al bijzonder zeker met de Thor subwoofers erbij.

Ook de in gesloten subwoofers toegepaste LT is erg handig
mits goed uitgevoerd.

Dank u! Wat bedoel je met LT? Linkwitz Transform?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijn M

Succes met de bouw van de LX521's! Dit ga ik even volgen.
Dutch & Dutch

RubenV.

Quote from: keyser on March  6, 2013, 14:58:04
Succes met de bouw van de LX521's! Dit ga ik even volgen.

Dank u. Dit keer heb ik houtwerk uitbesteed, zodat ik niet tegen dezelfde problemen aanloop als bij de bouw van de Orion's. Updates komen in dit topic te staan, so stay tuned  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187


RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  6, 2013, 15:49:51
Wanneer beginnen? ETA?

Straks wat solderen, want ik heb de printplaten binnen  8) Ik weet nog niet hoe ver ik daarmee ga komen. Nu zijn ze nog leeg, zoals op de foto te zien is.


Wanneer het hele project af is durf ik nog niet te zeggen. Ik wacht nog op een reactie van de meubelmaker, om erachter te komen waar de werktekeningen voor hem aan moeten voldoen. Zodra ik dat weet, kunnen die van het 3d model gemaakt worden. En dan kan de meubelmaker aan het werk.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

yorkie13

het zijn wel een hele berg units  :D

RubenV.

Quote from: RA SUBS on March  6, 2013, 19:18:52
het zijn wel een hele berg units  :D

Met deze twee 12" geweldenaren erbij kom je wel aan de nodige kg's



2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Ondertussen is mijn SATA-kabel van PPAstudio ook gearriveerd. Ik ga deze zo eens uitgebreid aan de tand voelen  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

yorkie13

Van die Peerless xxls12 heb ik er hier ook 2 staan.Mooie units.

Waar zit je ergens in nederland ?
Ik wil deze zet wel eens horen als ze af zijn.

RubenV.

Quote from: RA SUBS on March  6, 2013, 22:23:30
Van die Peerless xxls12 heb ik er hier ook 2 staan.Mooie units.

Waar zit je ergens in nederland ?
Ik wil deze zet wel eens horen als ze af zijn.

Ik bivakkeer in Limbabwe, volgens sommige hier ligt dat buiten Nederland  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Syphon

Net alles gelezen, leuk verhaal. Je wisselt wel vaak maar dat doe ik ook met mijn andere opties.
Heb je dan wel vaak de tijd om echt te genieten? Of ben je steeds aan het kijken voor nieuwere en betere onderdelen?

RubenV.

Quote from: Syphon on March  7, 2013, 14:13:52
Net alles gelezen, leuk verhaal. Je wisselt wel vaak maar dat doe ik ook met mijn andere opties.
Heb je dan wel vaak de tijd om echt te genieten? Of ben je steeds aan het kijken voor nieuwere en betere onderdelen?

Thanks. Ik denk dat het vooral lijkt alsof ik veel wissel als je zo het hele draadje in een keer leest. Een vereiste voor mijn wissels is wel dat ik er op vooruit ga. Ik upgrade wel ieder jaar iets. Zoals nu bijvoorbeeld met die nieuwe speakers, daar ben ik al ruim een jaar mee bezig. Alleen heb ik het eerste project gecanceld, en ben ik nu met een hoop onderdelen daarvan verder gegaan met het tweede project. En genieten die ik zeer regelmatig  :music:, niet alleen van muziek maar ik kijk met vrienden ook minimaal 1x per week een film in mijn HT'tje.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Vandaag heb ik de tijd gehad om het een en ander te solderen. De printplaatjes raken langzaam steeds voller. Op eentje na zitten alle weerstanden er nu op. Met de caps ben ik ongeveer op de helft. Ook de sockets voor de opamps heb ik vandaag gesoldeerd.



Daarnaast ben ik nog even door de onderdelen heen gegaan die ik nog had liggen van het Orion project om te kijken wat ik daar nog van kan gebruiken. Morgen maar weer eens een bestelling plaatsen bij Digikey voor de onderdeeltjes die ik nog mis.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie