Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Nu ik mijn streamer naar volle tevredenheid heb spelen wordt het tijd deze volledig " headless" te maken. Ik gebruik nu bij het gebrek aan een remote nog mijn Pioneer als beeldscherm icm. een draadloos toetsenbord en muis. Vooraf had ik al het idee opgevat dit met een tablet te gaan doen. Ik heb me hier inmiddels in verdiept en er is voor de verschillende platformen (iOs, Android e.d.) genoeg "remote software" voor handen.

Waar ik echter naar opzoek ben is een tablet waarmee ik de streamer kan "overnemen" zodat ik deze aan kan zetten zonder eerst op een beeldscherm aan te sluiten. Ik kom zelf bij Teamviewer uit welke beschikbaar is voor zowel Android als iOs. Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien andere ideeën? Dan hoor ik ze graag  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Teamviewer gebruik ik om PC's over te nemen. Zelfs hier in mijn LAN. De bediening via de iPad is met de laatste versie sterk verbeterd. Je hebt ook geen gedoe met firewalls omdat het via internet en authenticatie werkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on February 24, 2013, 16:09:28
Teamviewer gebruik ik om PC's over te nemen. Zelfs hier in mijn LAN. De bediening via de iPad is met de laatste versie sterk verbeterd. Je hebt ook geen gedoe met firewalls omdat het via internet en authenticatie werkt.

Ja ik vroeg mij al af of dat überhaupt automatisch kan werken bij het opstarten. Als ik op de tablet even zou moeten inloggen oid. dan zou dat geen probleem zijn. Maar de streamer wil ik eigenlijk meteen over kunnen nemen/besturen zodat ik deze alleen maar aan hoef te zetten.

Wat ik mij van teamviewer kan herinneren is dat je dan op beide pc's in moet loggen met zo'n code...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Je kan teamviewer zo instellen dat je die automatisch kan overnemen, zonder toestemming van de over te nemen computer. Dat heb ik zo ingeregeld bij mij moeder en schoonvader en natuurlijk hier thuis. Ik kan zelfs de PC van afstand opnieuw opstarten en als die met het inlogscherm komt, dat ik dan via Teamviewer de PC al kan overnemen. Super is dat!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on February 24, 2013, 16:49:12
Je kan teamviewer zo instellen dat je die automatisch kan overnemen, zonder toestemming van de over te nemen computer. Dat heb ik zo ingeregeld bij mij moeder en schoonvader en natuurlijk hier thuis. Ik kan zelfs de PC van afstand opnieuw opstarten en als die met het inlogscherm komt, dat ik dan via Teamviewer de PC al kan overnemen. Super is dat!

Dan zou dat zomaar eens de oplossing kunnen zijn! Is het trouwens een beetje te doen/werkbaar om vanaf een tablet op een andere pc programma's te starten? Ik heb hier al over nagedacht, door bijvoorbeeld snelkoppelingen te maken op het bureaublad van Foobar/Spotify in een extra groot formaat.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Heb ik geen ervaring mee, maar ik dacht dat ook kon met Teamviewer. Ga ik even proberen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on February 24, 2013, 17:00:35
Heb ik geen ervaring mee, maar ik dacht dat ook kon met Teamviewer. Ga ik even proberen...

Dat is helemaal top  :worship: Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Graag gedaan! Ik kan wel contact maken via de iPad, maar kan alleen via het bureaublad of startmenu applicaties starten. Wat wel een cool feature is (had ik nog niet eerder gezien) is het extended toetsenbord. Dan verandert het standaard toetsenbord in een functietoetsen, cursor, e.d. Compleet met crtl, alt, e.d. combinaties. Dus alt+tab of ctrl-alt-delete werken perfect.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on February 24, 2013, 17:11:30
Graag gedaan! Ik kan wel contact maken via de iPad, maar kan alleen via het bureaublad of startmenu applicaties starten. Wat wel een cool feature is (had ik nog niet eerder gezien) is het extended toetsenbord. Dan verandert het standaard toetsenbord in een functietoetsen, cursor, e.d. Compleet met crtl, alt, e.d. combinaties. Dus alt+tab of ctrl-alt-delete werken perfect.

Dat is al voldoende, als de programma's eenmaal gestart zijn kan ik op de tablet de daarvoor bedoelde besturings app gebruiken. Nogmaals bedankt voor het uitzoeken!

Nu kan ik eens wat tablets voor mezelf op een rijtje zetten om te bepalen welke in aanmerking komen voor een eventuele aankoop! Ik ga eens proberen of ik dat met teamviewer ook geregeld krijg via mijn iPhone.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Eindelijk lig ik eens een keer vóór op jou, de iPad heb ik al :P

high-q

Ik gebruik voor bovengenoemde zaken LogMeIn op mijn PC's, MacBook en iPhone/iPad.
Werkt prima, maar zal ook eens naar TeamViewer kijken  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Quote from: twani on February 24, 2013, 20:07:10
Eindelijk lig ik eens een keer vóór op jou, de iPad heb ik al :P

Ik ben benieuwd bij wat voor soort tablet ik uiteindelijk uit ga komen.

Quote from: high-q on February 25, 2013, 09:08:23
Ik gebruik voor bovengenoemde zaken LogMeIn op mijn PC's, MacBook en iPhone/iPad.
Werkt prima, maar zal ook eens naar TeamViewer kijken  :)

Ik ga eerst eens aan de slag met Teamviewer. Ik had dit al uitgebreid willen testen maar vandaag was echt een ramp dag  :nopompom: Ben vanmorgen om 05;45 de deur uitgegaan, en helaas nog steeds niet uitgewerkt. Morgen weer om 04:45 m'n nest uit dus vanavond zal er niet veel meer getest worden. Hopelijk heb ik hier morgenavond wel de tijd voor.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Ik ben zeker geen "Apple Freak" zoals we die allemaal wel kennen, zit ook niet specifiek in het Android of Apple kamp. Puur op bedrijfszekerheid van de 3 in mijn gezin aanwezige iPhones en 2 iPads gemeten zeg ik Apple. Is ook altijd meteen (en in ieder geval) de juiste nieuwe App voor beschikbaar. Aan de andere kant, met Android is ook niets mis.......

Heb je lekker weinig aan Ruben, ik weet het ;D

Raymond187

Ben je bakker? Aangezien je zo vroeg je bed uit moet  :crazy:

Android is mijn keus. lekker rooten en andere ROm erop zetten  :thumbs-up:

1nt3gr@

Hoi Ruben,

Een Samsung Galaxy Note tab 10.1 heeft ook infrarood. Daarmee kun je via de peel smart remote app simpelweg je apparaat toevoegen aan de app en vanuit daar bedienen. Kijk ook eens op:
http://www.samsung.com/us/article/smart-remote-discover-tap-watch
Ik heb zo in 5 minuten mijn receiver, TV en DVD toegevoegd. Werkt perfect.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

RubenV.

Quote from: twani on February 26, 2013, 22:48:31
Ik ben zeker geen "Apple Freak" zoals we die allemaal wel kennen, zit ook niet specifiek in het Android of Apple kamp. Puur op bedrijfszekerheid van de 3 in mijn gezin aanwezige iPhones en 2 iPads gemeten zeg ik Apple. Is ook altijd meteen (en in ieder geval) de juiste nieuwe App voor beschikbaar. Aan de andere kant, met Android is ook niets mis.......

Heb je lekker weinig aan Ruben, ik weet het ;D

Nou dat is ook een beetje zoals ik erover denk. Na wat ervaringen met een Palm Treo en een HTC smartphone die beide toch net niet lekker werkte ben ik overgestapt naar de Iphone. Gebruiksgemak is ook wat waard.

Quote from: Raymond187 on February 27, 2013, 08:27:55
Ben je bakker? Aangezien je zo vroeg je bed uit moet  :crazy:

Android is mijn keus. lekker rooten en andere ROm erop zetten  :thumbs-up:

Nee, maar ik werk op het moment wel in ploegendienst. Zo tussen het solliciteren naar een "echte"baan door. De google Nexus 7 ga ik binnenkort eens in real life bekijken. Ik weet niet of dat kan bij een Mediamarkt ofzo, maar daar zou ik mooi wat tablets kunnen bekijken en vergelijken.

Quote from: 1nt3gr@ on February 27, 2013, 09:20:34
Hoi Ruben,

Een Samsung Galaxy Note tab 10.1 heeft ook infrarood. Daarmee kun je via de peel smart remote app simpelweg je apparaat toevoegen aan de app en vanuit daar bedienen. Kijk ook eens op:
http://www.samsung.com/us/article/smart-remote-discover-tap-watch
Ik heb zo in 5 minuten mijn receiver, TV en DVD toegevoegd. Werkt perfect.

Bedankt voor je input! Zulke tips zijn erg nuttig voor mij. Ik ben nu aan het werk, maar ik zal je link thuis eens even onder de loep nemen.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

En ik heb zelf nog even een upgrade besteld om mijn streamer helemaal af te maken.



De SATA-kabel van PPAstudio. Volgens de maker brengt deze upgrade meer te weeg dan de usb kaart en kabel te samen, dus ik ben erg benieuwd naar wat deze kabel nog in mijn set te weeg gaat brengen. PPAstudio hanteert een "niet-goed-geld-terug"-policy, en hoewel ik er een beetje sceptisch tegenover sta heb ik besloten het gewoon te proberen. Ik verwacht de kabel volgende week dinsdag of woensdag binnen te krijgen.

In de tussen tijd heb ik het zo druk gehad met werken dat ik nog altijd Teamviewer niet heb kunnen uittesten. Ik ben bang dat dat er vandaag en morgen ook nog niet van komt, maar zoals het er nu naar uit ziet heb ik vrijdag vrij  8) Kan ik na 4 behoorlijk drukke dagen eens lekker op mijn gemak gaan testen  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani


Raymond187

Ruben is los geslagen nog meer upgrades  :pompom:

Blijf het een uber gaaf zelfbouw project vinden  :worship:

RubenV.

Quote from: twani on March  2, 2013, 22:56:35
Zeer benieuwd naar Ruben.....

Ik ook, nog een paar nachtjes geduld  :D Ondertussen heb ik wel nog naar wat meer info gezocht mbt. de "audiofiele SATA kabel"

A standard sata cable is cheap and bad it is an internal antenna which picks up all generated HF garbage within the computer. Know why you cannot phone within an airplane? If tens of ppl would use their mobile phone approx at the same time when connecting the aluminum  fuselage of the aircraft would reflect  that connection spike  back into the plane itself a too big amount of the generated RFI which may interfere with sensitive components of the plane. The aluminum case of for instance a PC is a very good reflector  keeping all the RFI garbage inside the enclosure.

Seems legit  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  3, 2013, 15:22:48
Ruben is los geslagen nog meer upgrades  :pompom:

Blijf het een uber gaaf zelfbouw project vinden  :worship:

Thanks, ik ben zelf nog steeds onder de indruk van het resultaat. Ik had van te voren natuurlijk wel een mooi klinkend resultaat verwacht, maar niet dat het zoveel verschil zou maken. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar wat die SATA kabel nog gaat doen in mijn setje.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Na een dag lang stoeien met teamviewer moet ik zeggen dat het goed bevalt. Ik heb nu teamviewer draaien op mijn MacbookPro (bij gebrek aan een tablet). De iPhone met teamviewer was geen succes, die is daar toch echt te klein voor. Daarnaast vind ik de "cursor-bediening" van de Macbook erg fijn werken. Teamviewer installeren en instellen was gemakkelijk en zo gepiept. Ik heb het nu zo ingesteld dat ik de streamer alleen nog maar aan hoef te zetten, dan kan ik deze meteen overnemen. Ik heb dan nu ook geen toetsenbord+muis en scherm meer op de streamer aangesloten. Deze is nu dan ook volledig "headless"  O0
HTip, nogmaals bedankt voor het testen van deze feature, het werkt inderdaad perfect  :thumbs-up:

Ik vraag me nu alleen wel af of ik eigenlijk wel een tablet nodig heb. Mijn Macbook gebruik ik sowieso alleen om te internetten, en dat doe ik meestal als ik muziek aan het luisteren ben. Desondanks wil ik het evengoed ook nog eens met een tablet proberen. Komende week zal ik een korte tijd een iPad 2 ter beschikking hebben om het bedieningsgemak te vergelijken.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Fijn dat teamviewer zo goed voor je werkt. Je begint een believer te worden ;D Ik sta nergens van te kijken, want ik begin (langzaam) te begrijpen wat statische electriciteit en RFI/EMI met je geluid doet.

Veel plezier met testen :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Quote from: HTip on March  4, 2013, 07:33:03
Fijn dat teamviewer zo goed voor je werkt. Je begint een believer te worden ;D Ik sta nergens van te kijken, want ik begin (langzaam) te begrijpen wat statische electriciteit en RFI/EMI met je geluid doet.

Veel plezier met testen :pompom:

Nog een believer dus.. :D