Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Zo, na lang lurken op dit forum en maar af en toe zelf iets posten lijkt het me toch leuk om mijn eigen topic te hebben. Bij deze!

Allereerst een overzichtsfoto met mijn zelfbouw LX521 speakers:


De oude situatie met de mijn vorige speakers, de Tannoy TD8's:


Set zoals hij er nu bijstaat:
TV: Pioneer 5090H ISF-gecalibreerd (37" full hd samsung lcd en hd ready 26" acer staan momenteel niet opgesteld)
Processor: Emotiva UMC-1
Eindversterker: Emotiva XPA-5
Front: LX 521
Center:  B&W CMC
Stands: Mirage
Rears:B&W CM1's
Subwoofer: REL Strata II
HTPC: Zelfbouw (Core i7, Radeon 6750HD, 12gb ddr3, 2x60gb ssd, 6,5TB opslag, 2x24" monitors)
Consoles: PS3 40gb, PS3 60gb, Xbox360 20gb, Xbox elite 120gb en Playstation Vita
DAC: Antelope Audio Zodiac + (met externe Teddy Pardo voeding)
Preamp: Audio Research LS17
Decoders: Humax iHDR-5050C 320GB en Humax iHDR-5000C
Stekkerblok: Ixos Powerstation XHP 280
Bekabeling: Van den Hul The D - 352 HYBRID (speakerkabel), The D - 102 II HYBRID (interconnects), Blue jeans (XLR-interconnect, en rca)

Media:

Mijn film collectie beslaat op het moment 312370 originele blu rays.


Mijn game collectie is onderverdeeld naar de 3 verschillende consoles waar ik op game:
Xbox 360: 46 games
Playstation 3: 29 games
Playstation Vita: 3 games


Verleden:
[suspicious]Vroegâh: Toen was alles beter, behalve mijn av-systeem dan. Als kleine Ruben heb ik zo'n 4 jaar piano gespeeld en nog twee jaar keyboard. Muziek zit in de familie. Een opa met een eigen muziekschool en familieleden met een conservatorium opleiding e.d.
Na 7 jaar muziek maken was voor mij de lol er wel af, ik hield meer van muziek luisteren dan het zelf te produceren. Dit was het begin van mijn liefde voor av-apparatuur. Destijds had ik een kleine Philips stereo met een cd-speler en dubbel casettedeck. Vooral die laatste werd veelvuldig gebruikt om bandjes te kopiëren voor in mijn walkman. Toen ik eenmaal de eerste bezat werden deze liever gedraaid op de stereo van mijn ouders. De twee grote Tannoy Arundels (kast inhoud van 180 liter!) klonken toch aanmerkelijk beter dan mijn eigen Philips torentje. De klank van deze speakers zou later nog bepalend worden voor mijn eigen speakerkeuze...
Toen ik een jaar of 13 was zag ik dat er minidisc spelers op de markt kwamen. Dit klonk beter dan mijn walkman en was kleiner en makkelijker mee te nemen dan een discman. Vanaf toen luisterde ik uitsluitend nog naar minidiscs. Het begon allemaal met de Sony MZ-R55 . Deze had een afstandsbediening met lcd-schermpje waardoor ik de recorder zelf tijdens het fietsen en naar school gaan in mijn broekzak bleef zitten. Na een jaar (of iets langer) intensief gebruik ging deze stuk. Helaas was de garantie verlopen. Ik ben er toen toch mee terug gegaan naar de winkel en daar kreeg ik tot mijn grote verrassing te horen dat hij niet gemaakt kon worden. Dat werd door de verkoper met een glimlach op zijn gezicht medegedeeld, (nu ik het typ weet ik het weer als de dag van gisteren)door er vervolgens achteraan te zeggen dat dat kwam omdat er een nieuw model was. Ik mocht mijn kapotte speler in de winkel achterlaten en kreeg het nieuwe model mee. Dit was de MZ-R90 . Hierna heb ik de MZ-R70 gekocht, want hier zat een usb-converter bij waarmee je mp3's op minidisc over kon zetten. Hier nog wat oud reclame materiaal ervan:
In het jaar 2000 kocht ik de MZ-R900. Deze had weer zo'n mooi lcd-schermpje in de afstandsbediening. Als laatste kocht ik de MZ-N505. Dit was mijn eerste NetMD en hiermee kon nog sneller muziek vanaf de pc op de minidisc worden gezet. Tot wel 64x zo snel als realtime. Dit was mijn laatste minidisc speler. Naast deze recorder heb ik ook nog steeds alle (rond de 150) minidisc schijfjes. Omdat ik deze schijfjes allemaal kopieerde van cd's (albums waren er nauwelijks te koop op minidisc) zaten deze in dezelfde grijze casettes. Door de cd-cover in te scannen en verkleind af te drukken paste deze op de lege casette. Met een lage plastificeer folie erover heen was het net een mini cd-hoesje.
Hierna werd de interesse even minder in audio en meer in andere zaken wat toch flink aangewakkerd werd door de opkomende hormoontjes. In de daarop volgende jaren was er weinig tijd en nog minder geld om nieuwe apparatuur te kopen, de priotiteiten lagen even ergens anders. De sony NW-HD5
De minidisc ging de la in, en voortaan werd er portable geluisterd op de nieuwe Sony. Daarnaast kocht ik in dat jaar ook mijn eerste LCD-tv, de Acer AT2603 26", voor in mijn eerste studentenhok te Eindhoven. Via een externe soundblaster Creative Audigy 2 NX werd de xbox 360 aangesloten op het creative surround setje. Dit was mijn eerste 5.1 home cinema. Mijn allereerste originele dvd was The Gladiator, en met name een van de begin scenes heeft diepe indruk gemaakt. Pijlen die je om de oren fluiten, echt het gevoel krijgen dat je het slagveld van dichtbij mee maakt.

Na een aantal wilde jaren met andere grote uitgaven (zoals een eerste auto) begon hettoch weer een beetje te kriebelen. In November had ik genoeg gespaard voor een onkyo instapreceiver en heb ik via marktplaats een jbl-surroundsetje op de kop getikt. Deze Onkyo TX-SR307 stuurde een setje JBL-SC178 aan. Dit was een flinke verbetering tov. het creative setje. Naast Dolby Digital kon ik nu eindelijk ook genieten van DTS. Rond de kerst besloot ik ook mijn hd-ready Acer te vervangen nu full hd-tv's eindelijk betaalbaar werden. Voor net onder de 1000 euro kon ik een Samsung full-hd van 37" kopen. Gamen op mijn xbox360 was een hele andere ervaring met zo'n groot scherm. Na verloop van tijd zag ik Uncharted op de ps3 verschijnen en ik moest en zou dat spel spelen. Zodoende werd ook een playstation 3 aangeschaft en had ik ineens ook een blueray-speler. Hiermee had ik een leuk setje staan, en kon ik in redelijke kwaliteit films kijken en gamen.

Heden
 Mijn oog viel op een Sony lcd-tv. Na lang surfen kwam ik op de site hdtvtest.co.uk terecht en bleek dat ik in plaats van en Sony lcd beter kon kiezen voor een panasonic plasma. Deze moest groter zijn dan mijn 37" en 42" leek mij een mooie maat. Benieuwd of dit een verbetering zou zijn tov. mijn Samsung besloot ik er eerst eens naar te gaan kijken in een fatsoenlijk winkel. Deze winkel vond ik in Weert. Hier stonden een hoop sony's, samsungs en panasonic's naast elkaar, met aan de zijkant ook nog enkele B&O en Loewe tv's. De Panasonic sprong er voor mij echt uit in beeld kwaliteit, zelfs ten opzicht van de Loewe tv's. Bijna helemaal overtuigd dit ik voor een Panasonic zou kiezen vroeg ik aan de winkeleigenaar wat de beste tv was die hij had en of ik die eens mocht zien. Apart van de B&O's en Loewes stond een 50" pioneer plasma, de 5090. Na dit mooie beeld gezien te hebben was ik verpest. De verkoper vertelde dat de zwartwaardes ongeevnaard waren met een heel hoog contrast. Daarnast bood dit scherm ook volop instelmogelijkheden om het verder naar wens te finetunen. Ik was erg benieuwd wat de prijs hiervan zou zijn. Hier kon ik wel 3 panasonic plasma's voor kopen.
Eenmaal thuis was ik opzicht erg tevreden met het beeld dat ik had gezien van de panasonic plasma. Maar het ging toch een beetje knagen na het zien van de Pio. Er werden reviews gezocht en gelezen. Stiekem dan toch maar eens kijken wat die Pio kost. Helaas, deze paste niet in mijn begroting. Na het ontvangen van mijn salaris (dit bleek meer dan ik had berekend) begon het opnieuw te knagen. Ik zou over twee dagen meubilair gaan kopen en gaan verhuizen. Na wat gegoogle kwam ik op de site van plasmadiscounter uit. Hier zag ik dat de pio voor een derde goedkoper werd aangeboden. Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedere ondernemer z'n winst. Uiteraard ook na een korte demo van een paar minuten, maar 1000 euro is voor een student een hoop geld. Hiermee viel de Pio wel binnen het budget, en de keuze was dan ook gauw gemaakt. Voor het geluid had ik een sony set op het oog met dvd-speler en hdd-recorder. Ik had gehoopt dat dit van hetzelfde niveau zou zijn als mijn losse onkyo en jbl-setje. Niets was minder waar. De sony klonk echt bagger, en dat met 4 zuilen tov. van de melkpakjes van jbl. Ook het beeld van de Pio was echt bedroevend omdat het tv-signaal analoog was. Na het een maand aan te hebben gekeken (beeld via de xbox360 en ps3 was wel top) moest er toch iets veranderen. Na een weekendje hard gewerkt te hebben kwam ik zondag nacht aan bij mijn kamer. Iedereen lag al in bed dus ik ging nog even internetten. Meteen slapen na een ritje van 1,5 uur lukt meestal toch niet. Via de site van onedayfly zag ik een bijzonder mooie aanbieding. Een Onkyo TX-SR507 met een setje jamo's a407. De bestelling was snel geplaatst, en omdat het er pas vanaf 00:00 opstond was deze nog niet uitverkocht. Binnen een week had ik de Sony set verkocht en was de nieuwe set gearriveerd. Hier werd nog een humax decoder bijgekocht inclusief digitale tv en eindelijk kon ik dan genieten van goed beeld en geluid.
Muziek luisteren via de Onkyo kon ik alleen met een ipod-dock. Dit was tot nu toe het beste geluid dat ik had gehad. Alleen continue muziek op mijn ipod te moeten zetten alvorens deze af te kunnen spelen begon te irriteren. Veel tijd werd gespendeerd op dit forum en zo'n ht-set bleek toch niet echt ideaal voor stereo muziek weergave. Na lang wikken en wegen had ik in de buurt iemand gevonden die zijn B&W CM1's verkocht. Na het lezen van het topic van The Vampire (die toen ook al dezelfde Pio plasma had, en deze speakers) maakte ik een afspraak om te gaan luisteren. Ik was meteen verkocht. Helaas moest er wel nog even gespaard worden voor een stereo versterker. Dit werd uiteindelijk een Cambridge Audio 640A (versie 2.0). Aangesloten op mijn oude creative externe geluidskaart (met V.D. Hull The D - 102 II HYBRID) gaf dit al in mijn oren een top geluid. Ik moest helaas de speakers wel nog op mijn bureau zetten. Met wat stukken piepschuim eronder klonk het al weer beter dan de CM1's plat op het bureaublad:

De echte omslag kwam met kerst toen ik de gelukkige bezitter werd van een bijpassende DACMagic. Dit was mijn eerste streaming stereo setje. Bij Hobo Hifi in Zeist vond ik nog een paar Mission stands zodat de CM1's niet meer op mijn bureau hoefde te staan, deze opstelling is op de onderstaande foto te zien:

Na twee maanden spelen wist ik ook nog de hand te leggen op een tweedehands REL Strata II subwoofer. Nu was mijn 2.1 setje compleet.
Zoals jullie weten is er geen weg meer terug als je eenmaal besmet bent met het virus. Na weer een verhuizing had ik geen plek meer voor 2 aparte sets (1x ht en 1x 2.1 stereo, even de onkyo-samsung-jbl set buiten beschouwing gelaten).  De CM's stonden opgesteld naast de plasma op stands en bij het film kijken werden de jbl melkpakjes hier boven opgeplaatst.

De Xpa-5 en de Umc-1. Dit was uiteraard niet te vergelijken met de Onkyo en de Cambridge Audio. Beiden werden verkocht. Het liefste wou ik mijn surroundset compleet maken. Ik ben toen gaan luisteren bij iEar in Tilburg. Hoewel ik de CM1's al in bezit had ging ik toch maar eens luisteren met een open mind. Hetgeen het beste zou klinken zou ik kiezen. Na een hoop heen en weer geschakel tussen merken als: Tannoy, Kef, Focal, Monitor Audio, Canton, Dynaudio en natuurlijk B&W; klonk de B&W CM serie mij toch het natuurlijkste in de oren. Ik heb geluisterd naar de CM1's als rears, de CMC als center en de CM9's al fronts. De verkoper vertelde mij dat er tussen de CM7 en CM9 een nieuwe speaker was geintroduceerd. De CM8. Deze zou na ongeveer een week te beluisteren zijn, en viel net binnen mijn budget. Er werd overeengekomen dat ik gebeld zou worden als deze in de demo ruimte stonden. Helaas, na twee weken nog geen telefoontje. Een gemiste kans, want op ebay kwam ik een Italiaans setje CM9's tegen voor bijna de helft van de prijs. Aangezien ik niet schroom internationaal aankopen te doen via internet werd al snel tot aankoop overgegaan. !,5 week later kwam er een DHL-vrachtwagen voorrijden en mocht dit maal de chauffeur die zich een paar maanden eerder al een breuk had gesjouwt aan de emotiva gear, nu 2 goedverpakte CM9 zuilen uitladen. Voor mijn gevoel mijn eerste serieuze speakers.


(De CM9, net uitgepakt en geplaatst)

Hoewel ik dik tevreden was over het geluid had ik met name bij stereo weergave nog wel het idee dat het beter kon. Ik luisterde immers stereo via een surround pre. Na lang zoeken en advies van het forum hier (waarvoor dank) werd een Audio Research LS17 pre-amp aangeschaft. Dit in combinatie met mijn emotiva eindbak gaf een bijzonder fraai geluid op de CM9's.
Na een tijdje begon het toch weer te knagen. Naar mijn idee vormden de B&W's nu de beperkende factor van mijn setje. Er werd wederom uitgekeken naar een upgrade, ditmaal van de fronts. In eerste instantie viel mijn oog logischerwijs op de B&W 804. In de zomer deed zich echter een buitenkansje voor. In Duitsland vond ik een set nieuwe Tannoys TD8's voor een schappelijke prijs. Na een telefoontje richting Duitland om er zeker van te zijn dat de prijs voor alle twee de speakers was en niet per stuk heb ik de gok gewaagd en ben ik de volgende richting Duitsland gereden. Omdat de aanbieding te mooi om waar te zijn leek, en de verkoper liever niet wou verzenden had ik er het ritje wel voor over. Na 6 uur rijden aan een stuk was ik de grens met Polen zo'n beetje genaderd en kwam ik net op tijd aan op de plek van bestemming. Na de Tannoys samen met de eigenaar te hebben uitgepakt (ze waren dus echt nieuw) en te hebben beluisterd stond ik na een half uurtje weer buiten. Snel de speakers inladen en nog even tanken, en rap naar huis. Als een klein kind met nieuw speelgoed kon ik niet wachten totdat ik thuis was. Na 6 uur weer aan een stuk gereden te hebben kwam ik 's avonds laat thuis. Uiteraard, hoe moe ik ook was na zo'n vermoeide rit, meteen alles uitpakken en aansluiten. De B&W's konden met pensioen. De tannoys integreerde namelijk ook bijzonder fijn in mijn HT-set.
Rond de kerst van het jaar 2011 (als ik het zo terug lees lijkt het wel alsof ik standaard met kerst van apparatuur switch) vond ik dat het tijd was om de volgende zwakke schakel in mijn systeem te elimineren. De DACMagic moest het veld ruimen. Ik ben een aantal DAC's gaan beluisteren en uiteindelijk heb ik gekozen voor een Antelope Audio Zodiac +.


(de Zodiac + met audioquest usb-kabels om uit te proberen)

Afgelopen maand ook nog een Playstation Vita opgepikt. Nadat ik had gelezen dat hier ook een apart deel van Uncharted zou uitkomen had ik natuurlijk geen keuze. Daarnaast is de playstation Vita ook goed te gebruiken als portable mediaplayer met z'n oled-scherm.


(Uncharted op de Vita, zoveel pracht en praal in zo'n kleine verpakking)

Om het optimale uit de Zodiac + te halen werd er nagedacht over een externe voeding. Antelope audio biedt zelf de Voltikus aan. Deze lag buiten het budget. Ik heb uiteindelijk voor de Teddy Pardo voeding gekozen. Voor mijn gevoel is dit de beste upgrade naar kostprijs/luisterplezier ratio tot nu toe.


(de Zodiac+ met de externe Teddy Pardo voeding)



[/suspicious]


Foto's worden nog toegevoegd, evenals een verbeterde opmaak van dit draadje maar het begin is er  :pompom:


.




2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Pinohelmond

Leuk om de geschiedenis te lezen. Vette speakers heb je, die TD8´s  :wub:
Benieuwd naar de foto´s!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Wat een uitgebreide introductie, super :thumbs-up:.
Ben overigens ook erg nieuwsgierig naar de plaatjes!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

T.Rodenburg93

Quote from: Xander32 on May 29, 2012, 19:32:45
Wat een uitgebreide introductie, super :thumbs-up:.
Ben overigens ook erg nieuwsgierig naar de plaatjes!

+1

Het kan wat mij betreft met die versterker combi al niet mis kan gaan (ben alleen niet bekend met Tannoy luidsprekers)  8)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

RubenV.

Quote from: Pinohelmond on May 29, 2012, 15:30:26
Leuk om de geschiedenis te lezen. Vette speakers heb je, die TD8´s  :wub:
Benieuwd naar de foto´s!

Speciaal voor jou een close up van deze mooie zuiltjes :headbanging:

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Leuk verhaaltje heb je geschreven en mooie set heb je!
Nice TD8's! Ken de TD12's van een maat van me (High-q) hier op het forum. Dat zijn geweldige speakers, dus die TD8's zullen zeker ook geweldig klinken :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Jumping Jack

Mooie set, leuk verhaal. Volgende kerst maar eens een nieuw fototoestel?  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RubenV.

Quote from: larzie on May 31, 2012, 11:45:02
Leuk verhaaltje heb je geschreven en mooie set heb je!
Nice TD8's! Ken de TD12's van een maat van me (High-q) hier op het forum. Dat zijn geweldige speakers, dus die TD8's zullen zeker ook geweldig klinken :)

De TD12's zijn natuurlijk helemaal ultiem, maar dat zou wat te veel worden voor mijn huidige ruimte. Ik vind ze er "naakt" (dus zonder frontjes) wel mooier uitzien, maar dat hangt wellicht ook van je interieur af. Ik mis eigenlijk nog een TDC. Dat zou wel een mooie upgrade zijn, want ik luister nu nog naar een B&W CMC (al is die ook niet verkeerd). Heb je ooit een TDC gehoord?

Quote from: Jumping Jack on May 31, 2012, 11:49:05
Mooie set, leuk verhaal. Volgende kerst maar eens een nieuw fototoestel?  ;)
Haha. scherp opgemerkt. Ik zal eens wat foto's maken met een fatsoenlijke camera ipv. de iPhone.

De volgende upgrade wordt denk ik toch een fatsoenlijk meubel, want mijn ikea kastje heeft z'n beste tijd wel gehad. Omdat ik graag mijn loodzware XPA-5 er ook in kwijt zou willen (dan heb ik niets meer op de grond staan) blijft er weinig te kiezen over. Ik wil daarom iets op maat laten maken. In overleg met een bevriend ingenieur is het eerste concept tot stand gekomen.


De kleur van het hout wil ik hoogglans zwart hebben, zodat dit mooi bij de Pioneer plasma past.

Ik hoop volgende week woensdag af te studeren, dus daarna heb ik tijd om het concept nog eens bij te schaven en te realiseren...tot zover het studie ontwijkend gedrag haha
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

larzie

Quote from: RubenV. on May 31, 2012, 13:58:46
De TD12's zijn natuurlijk helemaal ultiem, maar dat zou wat te veel worden voor mijn huidige ruimte. Ik vind ze er "naakt" (dus zonder frontjes) wel mooier uitzien, maar dat hangt wellicht ook van je interieur af. Ik mis eigenlijk nog een TDC. Dat zou wel een mooie upgrade zijn, want ik luister nu nog naar een B&W CMC (al is die ook niet verkeerd). Heb je ooit een TDC gehoord?

Haha ik heb een TDC :P Check mijn topic! :D
Ik heb alleen D700's als fronts! Werkt prima! :D
Als je benieuwd bent naar de TDC dan moet je maar langskomen :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RubenV.

Quote from: larzie on May 31, 2012, 17:00:07
Haha ik heb een TDC :P Check mijn topic! :D
Ik heb alleen D700's als fronts! Werkt prima! :D
Als je benieuwd bent naar de TDC dan moet je maar langskomen :P

Zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af. De D700's zou ik ook wel graag eens willen horen  :music:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

larzie

Quote from: RubenV. on May 31, 2012, 19:39:21
Zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af. De D700's zou ik ook wel graag eens willen horen  :music:

Je moet dan wel naar Friesland toe. Ik heb geen idee hoever dat voor je is? :)
Anders moet je maar even een pm sturen tegen de tijd wanneer je langs wilt komen. Dan moet dat vast wel een keertje lukken!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RubenV.

Quote from: larzie on May 31, 2012, 21:37:02
Je moet dan wel naar Friesland toe. Ik heb geen idee hoever dat voor je is? :)
Anders moet je maar even een pm sturen tegen de tijd wanneer je langs wilt komen. Dan moet dat vast wel een keertje lukken!

Ik woon zelf in Limbabwe, toevallig ben ik vorige week nog in de buurt geweest. Maar dat komt inderdaad wel vaker voor dus te zijner tijd zal ik wel contact met je opnemen. Ik vind het altijd erg leuk om bij mensen te gaan luisteren  :headbanging: dus dat zal ik zeker ook eens gaan doen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Prachtige set zeg en ook mooie plannen met het meubel :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Zo hey, wat een verhaal en wat een ontzettend interessante set heb je staan zeg.

Grappig dat je de mini-disc benoemd, ik heb zo'n dertien jaar geleden ook eentje (MZ-R55) gekocht die tot op de dag van vandaag nog steeds gebruikt wordt :)

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar de sound. Zou je die eens kunnen omschrijven? Ik heb mijn Tannoys ook wel eens op Audio Research gehoord, maar vond dat persoonlijk wat te dun klinken. Misschien dat de Emotiva daar wat verandering in brengt?

Die center upgrade is zeker het overwegen wel waard ... ik heb 'em zelf ook ;)


Quote from: RubenV. on May 31, 2012, 22:03:38
Ik woon zelf in Limbabwe ...

ROTFLMAO!! Die had ik nog nooit gehoord  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Quote from: high-q on June  1, 2012, 09:42:19
Zo hey, wat een verhaal en wat een ontzettend interessante set heb je staan zeg.

Grappig dat je de mini-disc benoemd, ik heb zo'n dertien jaar geleden ook eentje (MZ-R55) gekocht die tot op de dag van vandaag nog steeds gebruikt wordt :)

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar de sound. Zou je die eens kunnen omschrijven? Ik heb mijn Tannoys ook wel eens op Audio Research gehoord, maar vond dat persoonlijk wat te dun klinken. Misschien dat de Emotiva daar wat verandering in brengt?

Die center upgrade is zeker het overwegen wel waard ... ik heb 'em zelf ook ;)


ROTFLMAO!! Die had ik nog nooit gehoord  :D

Om even terug te komen op de sound. Zoiets omschrijven vind ik altijd erg moeilijk. Ik moet wel zeggen dat de het een echte eye-opener was toen ik van de umc-1(ook al is het een surround processor) overschakelde naar de LS17. Met het vervangen van de DACMagic werd er een nog beter stereo beeld neergezet. De combinatie met de solid state eindbak is mij erg goed bevallen. De LS 17 vind ik ook erg natuurlijk klinken. Instrumenten benaderen de werkelijkheid behoorlijk dicht naar mijn idee en de combinatie met Tannoy vind ik daarom ook een goede (een vrij natuurgetrouwe weergever, als ik het vergelijk met de B&W CM9's die ik hiervoor had).
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Zo vanmorgen te horen gekregen dat ik mijn Bachelor gehaald heb  O0
Nu de focus niet meer op de studie ligt kan ik weer wat meer tijd aan het hobbyen besteden.

En natuurlijk de voorbereidingen gaan treffen voor mijn nieuwe project. Wat dat is zal ik hier
binnenkort uit de doeken doen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

larzie

Quote from: RubenV. on June 11, 2012, 16:14:24
Zo vanmorgen te horen gekregen dat ik mijn Bachelor gehaald heb  O0
Nu de focus niet meer op de studie ligt kan ik weer wat meer tijd aan het hobbyen besteden.

En natuurlijk de voorbereidingen gaan treffen voor mijn nieuwe project. Wat dat is zal ik hier
binnenkort uit de doeken doen.

Gefeliciteerd man! Goed gedaan! Welkom bij de Bachelor club :P Ik ben BICT :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Zo, na het behalen van mijn Bachelor eerder deze week mezelf maar een passend cadeautje gegeven.



Martijn90's ervaring met zijn Oppo had mij toch ook wel nieuwsgierig gemaakt of het afspelen van Bluray door de playstation 3 nog verbeterd kan worden. Vanavond eens op mijn gemak een A/B-vergelijkingstestje doen met wat films. Eens even bekijken welke films zich hier goed voor lenen, heeft er iemand nog tips wat dat betreft?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Na enkele luistersessies alweer wat maanden geleden heb ik besloten om zelf Linkwitz Orion's te gaan bouwen. Omdat ik deze ook in wil gaan zetten in de HT-modus bouw ik er ook meteen twee subwoofers bij.
De Orion's zijn een verbeterde versie van Siegfried Linkwitz eerdere Phoenix en Beethoven Grande, en bestaan sinds de nieuwe 3.5 versie geheel uit SEAS-drivers. In deze versie zijn de subwoofers van de Orion de L26RO4Y geworden, welke zijn ontworpen door SEAS in samenwerking met Linkwitz. Deze vervangen de oude Peerless woofers.
Voor de Thor's worden wel nog subwoofers gebruikt van Peerless gebruikt. Dit zijn de:Peerless XXLS Xpanded Extra Long Stroke 12 inch subwoofers.

Meer informatie en reviews staan hier http://www.linkwitzlab.com/orion-rev4.htm.

Dit is voor mij het eerste zelfbouwproject dat ik ga doen, en voor iemand met 0,0 ervaring en twee linkerhanden zal het vast een leerzame ervaring worden. Nu ik klaar ben met de studie kan ik dan eindelijk aan de gang  :pompom:

Gisteren ben ik allereerst gaan oefenen met de decoupeerzaag/cirkelzaag om rechte stukken te kunnen zagen en rondingen. Daarnaast ook wat geoefend met het voorboren van gaten, het verzinken van schroeven enz. Allemaal niet heel erg spannend voor de gemiddelde DIY'er, maar ik had geen flauw idee hoe en waar te beginnen.

Vandaag is de helft van de versterking gearriveerd, morgen verwacht ik de andere helft. Hopelijk heb ik morgen de tijd om het hout te gaan bestellen, dan kan ik met de frames beginnen.

Ik zal hier in dit topic de vorderingen gaan bouwhouden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Quote from: RubenV. on June 18, 2012, 20:33:56
Na enkele luistersessies alweer wat maanden geleden heb ik besloten om zelf Linkwitz Orion's te gaan bouwen. Omdat ik deze ook in wil gaan zetten in de HT-modus bouw ik er ook meteen twee subwoofers bij.
De Orion's zijn een verbeterde versie van Siegfried Linkwitz eerdere Phoenix en Beethoven Grande, en bestaan sinds de nieuwe 3.5 versie geheel uit SEAS-drivers. In deze versie zijn de subwoofers van de Orion de L26RO4Y geworden, welke zijn ontworpen door SEAS in samenwerking met Linkwitz. Deze vervangen de oude Peerless woofers.
Voor de Thor's worden wel nog subwoofers gebruikt van Peerless gebruikt. Dit zijn de:Peerless XXLS Xpanded Extra Long Stroke 12 inch subwoofers.

Meer informatie en reviews staan hier http://www.linkwitzlab.com/orion-rev4.htm.

Dit is voor mij het eerste zelfbouwproject dat ik ga doen, en voor iemand met 0,0 ervaring en twee linkerhanden zal het vast een leerzame ervaring worden. Nu ik klaar ben met de studie kan ik dan eindelijk aan de gang  :pompom:

Gisteren ben ik allereerst gaan oefenen met de decoupeerzaag/cirkelzaag om rechte stukken te kunnen zagen en rondingen. Daarnaast ook wat geoefend met het voorboren van gaten, het verzinken van schroeven enz. Allemaal niet heel erg spannend voor de gemiddelde DIY'er, maar ik had geen flauw idee hoe en waar te beginnen.

Vandaag is de helft van de versterking gearriveerd, morgen verwacht ik de andere helft. Hopelijk heb ik morgen de tijd om het hout te gaan bestellen, dan kan ik met de frames beginnen.

Ik zal hier in dit topic de vorderingen gaan bouwhouden.
Zo, mooie plannen hoor! 8) Ik wil zelf met de tijd ook een sub bouwen, en ook ik heb 2 linker handen, dus ben heel benieuwd naar jou vorderingen :D

En die Oppo, gaat goed zo :D Heb je hem al een beetje kunnen testen? Ik hoop maar dat hij ook zo goed bevalt, anders ga ik me nog bijna schuldig voelen ook ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT