Re: RubenV's HT/stereo combi >>> ht livingroom

Started by RubenV., May 29, 2012, 14:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Na ten prooi te zijn gevallen aan de milde griepepidemie die Nederland momenteel teistert ben ik weer een beetje opgeknapt. Enkele dagen na de vermissing van mijn geheugenpakketje is deze toch nog spontaan opgedoken in mijn brievenbus  :clapping:
Het streamer pc'tje zit in elkaar, ik ondervind op het moment alleen behoorlijk wat problemen met mijn DAC en het usb 3.0 protocol. Ik heb al heel even kunnen luisteren  :music: maar ben vooralsnog bezig met troubleshooten. Windows 8 draait dan weer wel als een zonnetje en met de Intel SSD is even opnieuw opstarten in 12 seconden gepiept. Sneller dan op mijn Windows 7 systeem met 2 SSD's in RAID 0. Wat dat betreft dus wel een forse vooruitgang. Hopelijk krijg ik het probleem snel opgelost met de DAC.

Quote from: high-q on February  3, 2013, 09:43:58
Scheelt weer, kan je snel verder. Las iets over het bekleden van de binnenkant van je htpc, kan je daar wat meer over zeggen?
Op het moment eigenlijk nog weinig zinnigs, want ik was er een net een beetje in aan het verdiepen totdat ik problemen kreeg met mijn DAC.  Wel heb ik al enkele interessante linkjes verzameld. Van zowel "speciaal voor audio materiaal" van SOtM (met een dito prijskaartje) als meer het industrial spul:

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fsotm.godo.co.kr%2Fshop%2Fgoods%2Fgoods_view.php%3Fgoodsno%3D186785451%26category%3D004&sl=ko&tl=en

http://www.tweekgeek.com/stillpoints-ers-rfi-killer/

http://multimedia.3m.com/mws/mediawebserver?66666UuZjcFSLXTtmxTa5X&aEVuQEcuZgVs6EVs6E666666--

http://www.lessemf.com/mag-shld.html

http://www.tnt-audio.com/accessories/ers_cloth_e.html

Quote from: Raymond187 on February  6, 2013, 09:40:23
Die hebben ook een kleine stand loop je zo voorbij idd.

Tannoy is sws  :wub:

Bekleden van de PC ben ik ook wel benieuwd naar. Wat voor materiaal gebruik je dan en hoe zit het met de warmte?

Potentieel materiaal vind je in de linkjes hierboven. In principe is er plek genoeg voor in de behuizing, en is deze van zo'n geringe afmeting dat ik 'm met 2,5 A4'tje helemaal in zou kunnen pakken. Voor een zijkant (waar de heatsink gepositioneerd is) zou het wel wat meer maatwerk vereisen omdat daar ook de passieve koeling van de processor naartoe loopt. Mits het materiaal een beetje hitte bestendig is voorzie ik eigenlijk weinig problemen.
De behuizing wordt namelijk totaal niet warm. De hoogste temperatuur die ik tot nu toe gemeten heb van een core was 52 graden. Streacom adviseerd dan ook een CPU met een TDP van 65W. Ik zit hier met de Core i5 3470T (22nm en 35W TDP) dus fors onder. Wat ik tot nu toe gevoeld heb kwa hitte komt nog niet eens in de buurt van een verwarming.

Het gaafste is echter dat er geen bewegende onderdelen in de streamer zitten. Enkel aan het blauwe ledje voorop is te zien dat deze aanstaat. De eerste keer aanzetten is dan ook een beetje onwerkelijk omdat bij een actief gekoelde pc vaak de fans de eerste seconden even op volle toeren draaien. Hier gebeurt er voor je gevoel niets, en zit je met tien seconden in Windows 8  8)

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Het euvel is verholpen. Even de streamer via HDMI aangesloten en de usb-verlengkabel er tussenuit gehaald en alles werkt  :headbanging: Het zal waarschijnlijk aan het verlengkabeltje hebben gelegen dat de Zodiac niet goed functioneerde. Een beetje apart, want met de verlengkabel doet deze het wel gewoon fatsoenlijk.

Anyway, ik heb een klein uurtje kunnen luisteren nu en het resultaat is verbluffend! Zelfs muziek in spotify klinkt nu een heel stuk beter dan voorheen highrez files in foobar ivm. JPlay  :clapping: Wat de heer Pang van PPAstudio heeft gedaan met de usb-kaart is echt heel knap  :worship:

De muziek staat verder af van de speakers dan eerst, klinkt veel ruimtelijker en er is echt een hele lading aan nieuwe details te horen in voor mij bekende nummers. Dit merk ik al als ik naar Spotify luister, maar in foobar met JPlay wordt het helemaal spectaculair. Ik luister nu naar "The Last Resort" van Trentemoller, wat volgens mij een goede opname is, en dat is echt genieten  O0

Ik ben dan ook heel benieuwd wat voor effect een lineaire voeding zal hebben op het kaartje, of een andere usb-kabel dan stock kabel die ik nu gebruik.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Mooie upgrade RubenV! Dat lijkt me ook wel wat, een streamer die geen geluid maakt! :worship:
Gebruik je hem alleen voor muziek of ook voor je films?

RubenV.

Quote from: LuPo on February  7, 2013, 17:17:16
Mooie upgrade RubenV! Dat lijkt me ook wel wat, een streamer die geen geluid maakt! :worship:
Gebruik je hem alleen voor muziek of ook voor je films?

Ik heb 'm gebouwd als dedicated audio streamer. Maar gezien de specs kan je natuurlijk zonder moeite zoiets als xbmc hierop draaien. Er is ruimte voor een slim size bluray speler, aangezien de behuizing een "slot-loading-uitsparing/spleetje" heeft zoals je dat ook hebt bij een Macbookpro. Helemaal geluidloos is ie dan natuurlijk niet meer, want in zo'n bluray drive zitten natuurlijk wel bewegende delen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jiri

Quote from: HTip on February  1, 2013, 21:06:39
Inderdaad leuk verslag! Als ik het zo lees was de B&W-ruimte te veel gedempt. Dat haalt alle dynamiek en dus leven uit het geluid. Ik moet dat JBL Synthesis systeem ook nog eens beluisteren. Je leest er erg goede dingen over...

Yep. Ik denk dat je met JBL Synthesis het dichts bij het spectakel van een echte grote goede bioscoop komt.
Het heeft absoluut de slam en snelheid en rauwheid van een echt theater, maar daar bovenop nog eens de echte verfijning en detaillering van een echte high-end set. Met een enorme 3D geluidsbubble uiteraard.
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

RubenV.

Quote from: Jiri on February 17, 2013, 11:45:56
Yep. Ik denk dat je met JBL Synthesis het dichts bij het spectakel van een echte grote goede bioscoop komt.
Het heeft absoluut de slam en snelheid en rauwheid van een echt theater, maar daar bovenop nog eens de echte verfijning en detaillering van een echte high-end set. Met een enorme 3D geluidsbubble uiteraard.

Voor mijn gevoel klopte echt alles aan het geluid (en beeld). Zowel bij het concert van The Police, Ratatouille en Art of Flight kreeg ik steeds een wow-effect.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

Zo nog even een korte "build log" van mijn passief gekoelde streamer:

Voor mijn streamer heb ik de volgende onderdelen gebruikt:
- Behuizing: Streacom FC8 Evo
- Processor: Intel Core i5 3570T Tray
- Moederbord: ASRock Intel H77 H77M ITX
- Geheugen: Crucial BLT4G3D1337DT1TX0CEU 2X 4GB
- Harddisk: Intel 520 120GB SSD
- Voeding: Seasonic Pico-PSU 150XT
- USB kaart: PPAstudio pci-express usb3.0 card
- Koelpasta: Coolermaster


Alle onderdelen verzamelen!


Vervolgens eerst de behuizing openschroeven, dit is met 4 kruiskopjes zo gepiept.

Het blauwe printplaatje is voor het aansluiten van de front-usb in de Streacom behuizing. Het voorste (groene) printplaatje is voor de aan-en-uitknop. Ik heb er zelf voor gekozen om geen gebruik te maken van de front-usb, het printplaatje zit er nog maar de kabels heb ik weg gehaald.

Vervolgens moest er volgens de beknopte handleiding begonnen worden met het installeren van de koper kleurige heatpipes.

De linker was "af-fabriek" een beetje verbogen. Gelukkig was dit makkelijk te herstellen. Na dit rechter koelblokje kon het linker blokje op dezelfde manier erop geschroeft worden. De meegeleverde koelpasta (2 minieme tubetjes) heb ik gebruik tussen de koperen pootjes waar deze in het zwarte blokje zitten (waar ik op de foto mijn duim op houd). De pootjes zitten zo lekker in het koelpasta gesandwitched tussen het koelblokje en de behuizing. Dit was even pielen om niet alles onder koelpasta te smeren maar verder wel goed te doen.

Hierna het ik moederbordje erin gezet. Aan de onderkant moeten 4 CPU Cooler mounting nuts bevestigd worden. De passen door de daarvoor bestemde gaatjes op het mobo, en plakken vast aan de onderkant. Zorg ervoor dat ze echt goed vast plakken, want bij mij liet er een los bij het installeren van de CPU-koeler. Dat was een behoorlijk gepiel om die weer met een pincetje op de juiste plaats te krijgen.

Vervolgens kan de processor op het mobo geplaatst worden. Even goed opletten dat de uitsparingen van de processor overeenkomen met die van de socket, zodat er geen pinnetjes verbogen worden. Als de processor er eenmaal ingevallen is kan de ijzeren hendel worden gesloten en zit de CPU stevig vast. Dan kan het koelblok eroverheen.



Voor de CPU had ik gelukkig zelf goede koelpasta gekost, want die er bij de Streacom meegeleverd wordt was niet echt toereikend vind ik. Deze kan over de bovenkant van de CPU verdeelt worden voordat het koelblok (voorzien van de tekst Streacom) er overheen gaat. Op dit punt ben ik afgeweken van de handleiding. Het is veel gemakkelijker om eerst het mobo te voorzien van de CPU, koelpasta en vervolgens koelblok en deze dan pas in de behuizing te schroeven. Ik heb dan ook mijn mobo eruit gehaald en dit op mijn eigen manier gedaan. Scheelt een hoop gepiel en daardoor een hoop tijd.



Onder de heatpipes kan je PICO-psu zien zitten. Ik had er vooraf geen rekening mee gehouden dat de aansluiting hiervoor per moederbord model kan verschillen. Bij sommige modellen zit deze namelijk rechts van het koelblok en het RAM-geheugen, zodat het niet in de weg zit. De heatpipes heb ik uiteindelijk iets verbogen zodat ik ze niet de PICO-psu aanraken, maar zo dat het koelblok wel nog goed contact blijft maken met de bovenkant van de processor. De voedingskabels die er links onder de heatpipes uitkomen waren behoorlijk lang. Door deze "op te draaien" rond een schroevendraaier krijg je er een krulletje in. Hierdoor hangen ze nergens tegen aan en blijven ze toch nog flexibel (en dus van de juiste lengte, iets dat je niet hebt als je ze gaat inkorten).

Daarna kan er door gewerkt worden op de volgende "etage". Deze zwarte plaat zit vast met aan iedere kant twee schroefjes en biedt plaats aan (in mijn geval) een SSD. Zoals te zien is, is er rechts ook nog plek voor een tweede HDD of optische drive. Omdat ik geen bewegende delen in mijn streamer wil heb ik de optische drive bewust weggelaten. Na het vastzetten van de SSD kan het speciale USB-audio kaartje erin. Helaas had ik er vooraf niet aan gedacht dat de metalen beugel, haaks op het PCI-Express slot, natuurlijk de maat heeft voor een gewone pc. Misschien een minder fraaie oplossing, maar ik heb hier uit gemak maar even een betonschaar in gezet. Zoals te zien is zit er nu een kleine opening aam de bovenkant van het kaartje. Hier kan ik later nog de voedingskabel laten lopen van een lineaire voeding voor de kaart.



Nu is alles geinstalleerd en kan de behuizing na even een korte test ronde weer gesloten worden. En voilà, de streamer is af en het genieten kan beginnen  O0

De specs heb ik een beetje afgekeken van de Computer Audiophile Pocket Server C.A.P.S. v3 Zuma, om daar vervolgens mijn eigen draai aan te geven. Omdat ik een fervent gebruiker ben van JPlay heb ik ook een aantal zaken die besproken worden op hun eigen forum meegenomen in mijn uiteindelijke keuze van de onderdelen. Ik heb zodoende voor een Intel SSD ipv. een samsung. Ik heb voor een Core i5 processor gekozen omdat een Core i7 T-versie hier in Europa niet beschikbaar is. De eerste batches hiervan zijn waarschijnlijk verkocht aan laptop fabrikanten. Naast het prijsverschil vind ik zo'n i7 ook overkill en heeft de i5 een gunstiger stroomverbruik en THD. Het geheugen heb ik speciaal gekozen voor de lage CAS latency (7-7-7-21) en het gunstige verbuik (1,5V). Ipv. een Streacom FC5 heb ik gekozen voor een FC8. Deze heeft een kleinere "footprint" maar is wel iets hoger. Omdat deze meer het formaat heeft van mijn DAC, en deze ook naast elkaar komen te staan leek me dat een mooier gezicht. Buiten dat het ook ruimte besparend werkt, was deze behuizing ook nog iets goedkoper dan de FC5. Over de SOtM-card las ik wisselende dingen op diverse fora. Gezien de forse prijs heb ik de gok gewaagd en een kaartje van PPAstudio besteld. Over dit kaartje ben ik ontzettend te spreken. Prijstechnisch gezien is dit wel de allerbeste upgrade die ik ooit heb gedaan.

Het geheugen dat je ziet liggen op de bovenste foto had ik even tijdelijk geleend van mijn normale pc omdat het door mij bestelde geheugen een tijdje rond heeft gezworven alvorens het bij mij in de brievenbus terecht is gekomen. Ik heb uiteindelijk dit geheugen gebruikt:


Verder draait mijn streamer op Windows 8 Pro incl. WMC, en gebruik ik op het moment Spotify, Foobar en JPlay om muziek af te spelen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Het is maar wat je "kort" noemt ;) Mooi verslag van de bouw van je mediastreamer. Wat een machine :o

Ga je die alleen voor streamer inzetten?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Quote from: RubenV. on February 17, 2013, 20:28:20
Zo nog even een korte "build log" van mijn passief gekoelde streamer:

Voor mijn streamer heb ik de volgende onderdelen gebruikt:
- Behuizing: Streacom FC8
- Processor: Intel Core i5 3570T Tray
- Moederbord: ASRock Intel H77 H77M ITX
- Geheugen: Crucial BLT4G3D1337DT1TX0CEU 2X 4GB
- Harddisk: Intel 520 120GB SSD
- Voeding: Seasonic Pico-PSU 150XT
- USB kaart: PPAstudio pci-express usb3.0 card
- Koelpasta: Coolermaster


Alle onderdelen verzamelen!

Vervolgens eerst de behuizing openschroeven, dit is met 4 kruiskopjes zo gepiept.
Het blauwe printplaatje is voor het aansluiten van de front-usb in de Streacom behuizing. Het voorste (groene) printplaatje is voor de aan-en-uitknop. Ik heb er zelf voor gekozen om geen gebruik te maken van de front-usb, het printplaatje zit er nog maar de kabels heb ik weg gehaald.

Vervolgens moest er volgens de beknopte handleiding begonnen worden met het installeren van de koper kleurige heatpipes.

De linker was "af-fabriek" een beetje verbogen. Gelukkig was dit makkelijk te herstellen. Na dit rechter koelblokje kon het linker blokje op dezelfde manier erop geschroeft worden. De meegeleverde koelpasta (2 minieme tubetjes) heb ik gebruik tussen de koperen pootjes waar deze in het zwarte blokje zitten (waar ik op de foto mijn duim op houd). De pootjes zitten zo lekker in het koelpasta gesandwitched tussen het koelblokje en de behuizing. Dit was even pielen om niet alles onder koelpasta te smeren maar verder wel goed te doen.

Hierna het ik moederbordje erin gezet. Aan de onderkant moeten 4 CPU Cooler mounting nuts bevestigd worden. De passen door de daarvoor bestemde gaatjes op het mobo, en plakken vast aan de onderkant. Zorg ervoor dat ze echt goed vast plakken, want bij mij liet er een los bij het installeren van de CPU-koeler. Dat was een behoorlijk gepiel om die weer met een pincetje op de juiste plaats te krijgen.

Vervolgens kan de processor op het mobo geplaatst worden. Even goed opletten dat de uitsparingen van de processor overeenkomen met die van de socket, zodat er geen pinnetjes verbogen worden. Als de processor er eenmaal ingevallen is kan de ijzeren hendel worden gesloten en zit de CPU stevig vast. Dan kan het koelblok eroverheen.

Voor de CPU had ik gelukkig zelf goede koelpasta gekost, want die er bij de Streacom meegeleverd wordt was niet echt toereikend vind ik. Deze kan over de bovenkant van de CPU verdeelt worden voordat het koelblok (voorzien van de tekst Streacom) er overheen gaat. Op dit punt ben ik afgeweken van de handleiding. Het is veel gemakkelijker om eerst het mobo te voorzien van de CPU, koelpasta en vervolgens koelblok en deze dan pas in de behuizing te schroeven. Ik heb dan ook mijn mobo eruit gehaald en dit op mijn eigen manier gedaan. Scheelt een hoop gepiel en daardoor een hoop tijd.



Onder de heatpipes kan je PICO-psu zien zitten. Ik had er vooraf geen rekening mee gehouden dat de aansluiting hiervoor per moederbord model kan verschillen. Bij sommige modellen zit deze namelijk rechts van het koelblok en het RAM-geheugen, zodat het niet in de weg zit. De heatpipes heb ik uiteindelijk iets verbogen zodat ik ze niet de PICO-psu aanraken, maar zo dat het koelblok wel nog goed contact blijft maken met de bovenkant van de processor. De voedingskabels die er links onder de heatpipes uitkomen waren behoorlijk lang. Door deze "op te draaien" rond een schroevendraaier krijg je er een krulletje in. Hierdoor hangen ze nergens tegen aan en blijven ze toch nog flexibel (en dus van de juiste lengte, iets dat je niet hebt als je ze gaat inkorten).

Daarna kan er door gewerkt worden op de volgende "etage". Deze zwarte plaat zit vast met aan iedere kant twee schroefjes en biedt plaats aan (in mijn geval) een SSD. Zoals te zien is, is er rechts ook nog plek voor een tweede HDD of optische drive. Omdat ik geen bewegende delen in mijn streamer wil heb ik de optische drive bewust weggelaten. Na het vastzetten van de SSD kan het speciale USB-audio kaartje erin. Helaas had ik er vooraf niet aan gedacht dat de metalen beugel, haaks op het PCI-Express slot, natuurlijk de maat heeft voor een gewone pc. Misschien een minder fraaie oplossing, maar ik heb hier uit gemak maar even een betonschaar in gezet. Zoals te zien is zit er nu een kleine opening aam de bovenkant van het kaartje. Hier kan ik later nog de voedingskabel laten lopen van een lineaire voeding voor de kaart.



Nu is alles geinstalleerd en kan de behuizing na even een korte test ronde weer gesloten worden. En voilà, de streamer is af en het genieten kan beginnen  O0

De specs heb ik een beetje afgekeken van de Computer Audiophile Pocket Server C.A.P.S. v3 Zuma, om daar vervolgens mijn eigen draai aan te geven. Omdat ik een fervent gebruiker ben van JPlay heb ik ook een aantal zaken die besproken worden op hun eigen forum meegenomen in mijn uiteindelijke keuze van de onderdelen. Ik heb zodoende voor een Intel SSD ipv. een samsung. Ik heb voor een Core i5 processor gekozen omdat een Core i7 T-versie hier in Europa niet beschikbaar is. De eerste batches hiervan zijn waarschijnlijk verkocht aan laptop fabrikanten. Naast het prijsverschil vind ik zo'n i7 ook overkill en heeft de i5 een gunstiger stroomverbruik en THD. Het geheugen heb ik speciaal gekozen voor de lage CAS latency (7-7-7-21) en het gunstige verbuik (1,5V). Ipv. een Streacom FC5 heb ik gekozen voor een FC8. Deze heeft een kleinere "footprint" maar is wel iets hoger. Omdat deze meer het formaat heeft van mijn DAC, en deze ook naast elkaar komen te staan leek me dat een mooier gezicht. Buiten dat het ook ruimte besparend werkt, was deze behuizing ook nog iets goedkoper dan de FC5. Over de SOtM-card las ik wisselende dingen op diverse fora. Gezien de forse prijs heb ik de gok gewaagd en een kaartje van PPAstudio besteld. Over dit kaartje ben ik ontzettend te spreken. Prijstechnisch gezien is dit wel de allerbeste upgrade die ik ooit heb gedaan.

Het geheugen dat je ziet liggen op de bovenste foto had ik even tijdelijk geleend van mijn normale pc omdat het door mij bestelde geheugen een tijdje rond heeft gezworven alvorens het bij mij in de brievenbus terecht is gekomen. Ik heb uiteindelijk dit geheugen gebruikt:

Verder draait mijn streamer op Windows 8 Pro incl. WMC, en gebruik ik op het moment Spotify, Foobar en JPlay om muziek af te spelen.

Ziet er gaaf uit zeg  :worship:
hoe lang ben je bezig geweest om hem netjes in elkaar te zetten?
is deze koelpasta beter dan die van Artic silver?

RubenV.

Quote from: HTip on February 18, 2013, 07:24:40
Het is maar wat je "kort" noemt ;) Mooi verslag van de bouw van je muziekstreamer. Wat een machine :o

Ga je die alleen voor streamer inzetten?

Ik ga deze inderdaad alleen voor muziek gebruiken, daar heb ik 'm exclusief voor gebouwd. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen zoiets icm. een Nas (gevuld met films) ook gebruiken als mediaplayer. De pc is er immers krachtig genoeg voor. Ik kijk zelf liever films op mijn Oppo 95, dat geeft toch het mooiste beeld en geluid.
Quote from: Raymond187 on February 18, 2013, 09:23:06
Ziet er gaaf uit zeg  :worship:
hoe lang ben je bezig geweest om hem netjes in elkaar te zetten?
is deze koelpasta beter dan die van Artic silver?


Dank u, ik ben er ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Maar dat had meer te maken met het feit dat ik op een gegeven moment dacht dat het niet ging passen, en dat ik alles een keer eruit heb moeten halen (op het I/O shield na) omdat een van die CPU cooler mounting nuts had los gelaten. Als ik het nog eens zou moeten doen dan heb ik met 30 minuten tijd genoeg, want zoveel heeft het eigenlijk niet om het lijf.
Of dat deze koelpasta beter is durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik heb deze bij een lokale pc-boer gekocht omdat ik al zo'n vermoeden had dat de door Streacom meegeleverde pasta kwa hoeveelheid niet zou volstaan. Feit is wel dat het uiteindelijk allemaal super goed koelt. Er wordt door Streacom maximaal een processor met een THD van 65W aangeraden. Deze i5 heeft een THD van 35W. Ik heb de processor nog niet boven de 42 graden uitzien komen, maar deze wordt natuurlijk ook niet heel heftig belast.
Ik had zelf verwacht dat de kant van de behuizing met de koelvinnen aardig warm zou worden, maar zelfs als de streamer 2 dagen aan heeft gestaan kan je de koelvinnen nog gewoon vastpakken. 
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Sluit me aan bij de rest: Mooi bouwverslag!
Heel herkenbaar ook dat je het monteren achteraf veel sneller had kunnen doen  ;D

Ik denk dat ik deze config ook in gedachte ga houden als mijn HTPC toe is aan een upgrade.
Weet niet of je het Advanced HTPC topic volgt, maar dit zou wel eens een mooie machine
kunnen zijn om op dat gebied ook mee te experimenteren. Enige wat je nog toe moet voegen
is een dikke grafische kaart.

Zit er nog steeds een beetje mee dat ik in mijn ruimte alleen een beamer voor het beeld gebruik.
Sessie overnemen met een iPad of laptop is een optie, maar heb ook zitten kijken naar een klein
(touch) display met HDMI-in.

Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Quote from: high-q on February 19, 2013, 11:09:11
Sluit me aan bij de rest: Mooi bouwverslag!
Heel herkenbaar ook dat je het monteren achteraf veel sneller had kunnen doen  ;D

Thanks! Het monteren had niet veel om het lijf. Maar om meteen dingen te gaan verbuigen of eraf te knippen, daar wou ik toch wel even goed over nadenken  :angel:

Quote from: high-q on February 19, 2013, 11:09:11

Ik denk dat ik deze config ook in gedachte ga houden als mijn HTPC toe is aan een upgrade.
Weet niet of je het Advanced HTPC topic volgt, maar dit zou wel eens een mooie machine
kunnen zijn om op dat gebied ook mee te experimenteren. Enige wat je nog toe moet voegen
is een dikke grafische kaart.

Dat topic volg ik nog niet, maar ik zal er eens een kijkje gaan nemen. Het videogedeelte zit bij mij onboard en beschikt ook over een hdmi-out (V1.4a met 3D).

Voor het afspelen van dergelijke content zou dit volgens mij wel voldoende moeten zijn.
Voor het echte zware grafische werk heb ik in mijn normale pc 2x een nVidia Geforce GTX 670 in SLI, maar dat is meer voor het gamen. Far Cry 3 draait daar als een zonnetje op  8)
In deze Streacom behuizing past zo'n soort zware grafische kaart sowieso niet, want deze is maar half zo hoog.

Quote from: high-q on February 19, 2013, 11:09:11
Zit er nog steeds een beetje mee dat ik in mijn ruimte alleen een beamer voor het beeld gebruik.
Sessie overnemen met een iPad of laptop is een optie, maar heb ook zitten kijken naar een klein
(touch) display met HDMI-in.


Ik heb mijn streamer nu tijdelijk aangesloten via HDMI op mijn Pioneer plasma. Zo kan ik vanaf de luisterpositie alles bedienen icm. een wireless toetsenbord en muis. Dit werkt in principe perfect maar de bedoeling is dat ik dat inderdaad met een tablet ga doen. Maar daar moet ik eerst nog even wat budget voor creëren.  Zo'n touch display met HDMI in zou opzicht ook wel interessant zijn, maar ik denk dat ik met een tablet goedkoper uit ben.

Quote from: high-q on February 19, 2013, 11:09:11

Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

De ervaringen zijn tot nu toe boven verwachting goed. Ik had vooraf nooit kunnen dromen dat het geluid er zo op vooruit zou gaan. Als het goed is krijg ik vandaag nog twee nieuwe upgrades binnen, hopelijk kan ik straks weer een mooie update maken  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Beter lees ik je topic niet Ruben, want me handen beginnen meteen te kriebelen om ook weer zelf te gaan knutselen :D

twani


LuPo

Ziet er goed uit Ruben. Ook leuk verslagje van het in elkaar zetten.

RubenV.

Even snel naar de bios (nieuwe Die Hard) en dan kan ik daarna misschien een verslagje posten van mijn nieuwe upgrades  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nicklazzz

Heb even de tijd genomen om jouw topic te lezen, op korte tijd een hele boel nieuwe dingen :wub:. Je laatste, de streamer wat een prachtding. Ik zoek met dertijd een betere behuizing als het gene wat ik nu heb ;).
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

RubenV.

Quote from: Nicklazzz on February 21, 2013, 07:28:59
Heb even de tijd genomen om jouw topic te lezen, op korte tijd een hele boel nieuwe dingen :wub:. Je laatste, de streamer wat een prachtding. Ik zoek met dertijd een betere behuizing als het gene wat ik nu heb ;).

Thanks! De laatste tijd zit de vaart er inderdaad lekker in  8) Met de behuizing van Streacom ben ik echt super tevreden. Ik had zelf wel verwacht dat deze behoorlijk warm zou worden maar niets is minder waar. Met de streamer heb ik kwa stereo geluid weer een behoorlijk grote stap in de goede richting gezet. En de Tannoys spelen het allemaal moeiteloos af  :music: Ik ben opzicht wel benieuwd naar wat een goede 2 kanaals eindversterker nog zou kunnen doen, aangezien ik nu in stereo ook gebruik maak van de 5-kanaals Emotiva.

Nog even een korte update van twee mooie upgrades:
- er is een goede lineaire voeding bijgekomen voor de usb-card in de streamer (deze wordt nu apart gevoed)

Het ontwerp komt af van een Philips engineer die deze voeding voor mij heeft aangepast naar het juiste voltage en heeft voorzien van een molex stekker. De beste man heeft de printplaat (en ook de rest van de voeding) zelf ontworpen  :worship:

- ik heb mijn USB-kabel binnen van PPAstudio. De kabel is behoorlijk zwaar en is zeer degelijk afgewerkt.




Ik heb vandaag uitgebreid de tijd gehad om naar beide te luisteren. Normaal gesproken ben ik niet zo van de dure usb-kabels, maar nadat ik al eens de Audioquest Coffee op bezoek heb gehad geloof ik dat het in mijn set wel verschil uit kan maken. Een Audioquest Diamond stond dan ook geruime tijd op mijn lijstje. Via het forum van JPlay kwam ik bij PPAstudio uit, die bij een hoop gebruikers goed beviel (en zelfs vergeleken werd met de Entreq Apollo 2012). Na dat ik hier al een PCI-express kaartje had besteld dat zeer goed beviel heb ik hier ook mijn usb-kabel besteld. Mocht de kabel niet bevallen kon ik deze kosteloos terugsturen, maar daar bevalt deze veelste goed voor  O0

Al met al hebben de nieuwe usb kabel en lineaire voeding voor een nog groter geluidsbeeld gezorgd. Het "digitale randje" is er nu echt helemaal af, zonder dat er details verloren gaan. Het grootste verschil zit misschien nog wel in de dynamiek, die is ontzettend toegenomen. Conclusie: money well spent.

Nu weer lekker luisteren  8) Altijd leuk om bij bekende nummers weer allemaal nieuwe details te ontdekken  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Ziet er goed uit die voeding, ben benieuwd wat voor impact die zal hebben.

Ik heb een tijdje geleden mijn TD8's opgehaald bij een mede forumlid en deze had ze op monoblokken van Roksan spelen.
Klonk erg goed en volgens mij wilde hij ze ook verkopen ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

unknown

Eindelijk eens de moeite genomen om jouw topic ook door te lezen, mooie set zeg! :)

Zie alleen op de eerste foto in de openingspost een Audioresearch versterker, is dat een stereo pre? Is die weg en zo ja: waarom?
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Raymond187

Wat zou je voorkeur zij?

NAS Qnap kopen of zelf bouwen?

Zeg max 4 HDD.

RubenV.

Quote from: high-q on February 22, 2013, 16:17:06

Ik heb een tijdje geleden mijn TD8's opgehaald bij een mede forumlid en deze had ze op monoblokken van Roksan spelen.
Klonk erg goed en volgens mij wilde hij ze ook verkopen ;)

Roksan? Hmmz, nog nooit van dit merk gehoord. Bij mij maakt onbekend niet onbemind dus ik zal me er eens in gaan verdiepen. Bedankt voor de tip!
Quote from: unknown on February 22, 2013, 17:02:16
Eindelijk eens de moeite genomen om jouw topic ook door te lezen, mooie set zeg! :)

Zie alleen op de eerste foto in de openingspost een Audioresearch versterker, is dat een stereo pre? Is die weg en zo ja: waarom?

Klopt, ik heb toen ik mijn DACmagic nog had deze aangesloten op de surround pre (de UMC-1). Om op het stereovlak vooruit te gaan heb ik toen na lang wikken en wegen een fatsoenlijke instap stereo pre gekocht. Dit was weer een grote sprong voorwaarts. In december 2011 ben ik gaan kijken voor een andere DAC ter vervanging van de DACmagic. Dit is de Antelope Zodiac + geworden, welke je ook kan gebruiken als voorversterker. Kort daarna ben ik verhuisd en vond ik de sound van de DAC rechtstreeks op de eindversterker wat minder vet klinken. Ik heb toen de Audio Research preamp verkocht, en vanuit daar weer een nieuwe surround processor gekocht. De Arcam AV9.
Quote from: Raymond187 on February 22, 2013, 19:44:30
Wat zou je voorkeur zij?

NAS Qnap kopen of zelf bouwen?

Zeg max 4 HDD.

Dat hangt er een beetje vanaf. Als je 'm puur en alleen als NAS wil gebruiken dan heb je voor 313 euro een QNAP TS412, waar in je max. 4HDD's kwijt kan. Dan heb je een laag energieverbruik en er verder weinig omkijken naar. Voor een iets hoger budget kan je er zelf een bouwen met als basis hetzelfde mobo als ik heb gebruikt voor mijn audio streamer. Deze zou je dan ook passief kunnen koelen en bijvoorbeeld in de buurt van je Anthem zetten. Dan heb je er meteen een HTPC bij. Zelfbouw laat meer ruimte voor eigen eisen, maar als je puur een normale NAS wil dan is zo'n QNAP ook een goede en "hassle-free" optie. Je moet dan wel nog zelf 4 HDD's erbij kopen, waaardoor (bij 4x 2TB) de NAS al gauw twee keer zo duur wordt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RubenV.

In mijn startpost stond nog dat ik 237 blu rays in m'n collectie had, dit zijn er inmiddels al 312. Dus dat heb ik meteen maar even aangepast.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Quote from: RubenV. on February 22, 2013, 21:09:45
In mijn startpost stond nog dat ik 237 blu rays in m'n collectie had, dit zijn er inmiddels al 312. Dus dat heb ik meteen maar even aangepast.
Gelukkig, ik maakte me al zorgen :P

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie