williams cinemascope theater

Started by williams, November 25, 2006, 13:30:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Quote.    Afgelopen vrijdagavond, na uitnodiging van Williams een bezoekje gebracht in zijn Cinemascope Theater ook Reza was van de partij.
Ik had vernomen dat Wil weer aardig huisgehouden had op het gebied van beeld verbeteringen...
mijn nieuwsgierigheid was daardoor getrickert dus wilde ik dit wel van dichtbij meemaken.
Aangekomen rond 19:00 uur bij Wil werd er thee met roze koeken geserveerd  :coffee: waar we eerst even wat gingen bij kletsen.

Het was al weer n tijdje geleden dat ik in zijn bioscoop was geweest en was daarom reuze benieuwd hoe zijn beeld er met zijn nieuwe StudioTek 130 G4  8) icm zijn Panamorph lens 8)  er nu zou uitzien.
Na diverse 4k/FHD scenes van films gezien te hebben kan ik hier kort op antwoorden... 'Jaw-dropping :inlove: ' alles klopt, de kleuren spatten van het scherm en alles is en blijft heel natuurlijk ogen de beelden zijn ragscherp maar niet 'digitaal-scherp' en waarschijnlijk wel het belangrijkste gemis in HDR beelden is het ontbreken van voldoende licht ook hier kan ik kort in zijn...er komt echt een bak licht op je af niet normaal  8)
Williams dit is een van de beste en wellicht wel dé beste thuisbioscoop die ik heb mogen zien ik heb een geweldige en bijzondere ervaring mee mogen maken bij je en wil je dan ook feliciteren met dit geweldige resultaat die je heb mogen creëren. :worship:  8)

Bedankt voor de gezellige en indrukwekkende avond...zo samen met Reza heb ik er echt van genoten.  ;)  ik heb dan ook de hele avond met een brede grijns zitten genieten ;D
     

Thanks Leo voor je mooie woorden en bevindingen 😊
Het was dan ook leuk om de smile op je gezicht te zien na het omschakelen van SDR naar HDR 😉

Voor mezelf had ik wel al het idee dat het er geweldig uitziet maar het is altijd leuk om dit ook van andere mensen te horen die ook wel wat gewend zijn kwa beeld .

Zoals de meeste mensen die me hier volgen of kennen is het voor mij een groot deel van de hobby de kunst  ( wat binnen mijn budget ligt ) om het best mogelijke plaatje op het doek te toveren .Dit neemt niet weg dat ik verder ook met veel plezier gewoon mijn series en filmpjes kijkt en dan kan ik dan ook het technische beoordelen van het beeld los laten en gewoon genieten .

Verder was het zeker weer gezellig om mekaar weer is te zien en wat ervaringen te delen over van alles en nog wat en ik ben dan erg benieuwd naar je advies met de chromecast tv ultra .Ik ga vanmiddag dan ook even met de vrouw winkelen en tussendoor haal ik er gelijk 1 op bij de MM .








JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Gerjan1994

Hey williams ik vroeg mij af welke stands jij voor je center en fronts gebruikt en hoe hoog ze zijn ?

williams

Ze zijn van B&W maar het model moet ik even opzoeken als ik thuis bent .
Ik heb ze wel iets korter gemaakt ander kwamen de speakers voor mijn scherm te staan .
Ik kom er vanavond even op terug voor je .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quote.    Hey williams ik vroeg mij af welke stands jij voor je center en fronts gebruikt en hoe hoog ze zijn ? 

Hoi de stands zijn inderdaad van B&W en het model is de STAV24 S2 .
Deze zijn origineel 60 cm hoog en ik heb er zelf zo'n 8 cm afgeslepen omdat het anders niet uit kwam met mijn scherm .
Hoop dat je hier wat mee kunt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Binnenkort in dit theater 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Mooi Will. Ik ben benieuwd naar je bevindingen :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Ook ik als 'old' Marantz liefhebber vind deze serie Inderdaad heel mooi...zal kwa prestaties zeker oke zijn 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Quote.   Ook ik als 'old' Marantz liefhebber vind deze serie Inderdaad heel mooi...zal kwa prestaties zeker oke zijn 8)   


Hoi Leo dit is mede 1 van de redenen dat ik weer voor een Marantz bent gegaan en dat er de mogelijkheid opzit ( wel tegen een stevige prijs ) om te upgraden naar Dirac .
Mijn eerste keus was de Sony es5000 of 7000 maar deze is niet beschikbaar in Europa voor wat voor reden dan ook 🙁
Ook  heb ik nog de Onkyo TZ 7000 overwogen maar met Onkyo had ik slechte ervaringen in het verleden i.v.m. kapotte HDMI ingangen dus toen maar voor de Cinema 40 gegaan .
Eerste indruk is erg goed en zeker kwa plaatsing een stukje beter als mijn oude Marantz SR7011.
 
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Refie

Nu wel 30% korting op Dirac..
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

williams

Ok thanks voor de info .
Zelf heb ik op dit moment maar 1 sub dus dan zou ik met de standaard Dirac weg kunnen komen neem ik aan ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Refie

Quote from: williams on January 12, 2024, 16:11:57Ok thanks voor de info .
Zelf heb ik op dit moment maar 1 sub dus dan zou ik met de standaard Dirac weg kunnen komen neem ik aan ?

Even op de site van Dirac kijken, bij Marantz staat de code voor 30% korting.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Sisirider68

Je zou Dirac eigenlijk eerst moeten kunnen uit proberen voordat je tot aanschaf over gaat. Ik heb er inmiddels redelijk wat tijd in gestoken en in mijn configuratie (met 4 subs) ben ik op filmgebied niet echt overtuigd tov audessy! Daarentegen als je ook Atmos/auro muziek luistert klinkt Dirac wel veel verfijnder en rustiger.
Ik heb nu een Dirac instelling gevonden (met een 17 punts meting) welke ik in het laag een flinke boost (+9,5Db) heb gegeven die qua impact aan audessy kan tippen maar qua ruimtelijkheid minder klinkt dan audessy maar wel preciezer qua plaatsing! Al met al had ik achteraf meer van de bass controle verwacht (met name dat mijn subs meer voelbaar zouden zijn) maar zal straks waarschijnlijk ook niet aarzelen om dirac arc nog toe te voegen :blush:

reza

Ik lees ook steeds meer verhalen dat Dirac niet echt heel veel meer gaat toevoegen dan Audessey.
Zelf zou ik die update niet doen, zeker niet als het zo veel moet kosten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Mezelf kennende zou ik wel op termijn gaan aanschaffen maar voor nu ben ik erg tevreden met hoe de Marantz klinkt zonder enige vorm van roomcorrectie .

Heb alleen wel de mini DSP tussen mijn sub zitten maar dat is het dan ook .
Het zou zeker fijn zijn als je met bv een kreupele versie van Dirac wat zou kunnen testen of het wat is daar de aanschafprijs best stevig is .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.