3d tv uit focus

Started by sjefke007, May 27, 2012, 14:41:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjefke007

staat op scannen met de pc anders mis ik een stuk beeld,maar heb al het andere ook geprobeerd geen effect.

Mijn pc is net nieuw daar zou ook niet aan moeten liggen,aangezien ik alles download is een bluray speler niet nodig voor mij,de speler op zich is niet duur maar kwaliteit daar van is slechter als me pc(heb al is een bluray speler gehad).

en de bluray disc's zijn wel erg duur

sjefke007

ok meschien toh te koppig  :blush:
als me pc 1.3 hdmi heeft dan zal ie ook geen pop outs weergeven wss of?

maar ja een 3d spelertje,strak koop ik er een,en is het het zelfde en het lijkt me wel een gedoe,kun je dan gewoon alle mkv's 3d of gewoon afspelen zonder gestotter problemen of moet je nog een hoop doen qua settings.

ik heb er die wat goedkoper is deze:

http://www.mediacentershop.nl/product/183957/xtreamer-sidewinder-3.html

zou dat wat zijn dan?

sjefke007

of zou het mogelijk zijn ,net zoals de ps3 HDMI 1.4 compatible te maken,zou nog beter zijn en koste besparen

modde239

Pop outs heeft niets met 1.3 te maken.....zelf heb ik de Dune Smart D1 mediaspeler en speel daarmee 3D SBS films mee af en voornamelijk met animatie heb je af en toe pop outs....met 'gewone'' films nagenoeg niet voornamelijk diepte effect....

sjefke007

ok leek me al sterk.
maar goed feit blijft wel dat ik de zelfde film heb die ik in de winkel gezien heb,en bij mij geen pop out heb.

en zoals avatar de stukjes wat wel pop out moet zijn is niet bij mij,totaal geen idee meer.

Met een mediaspelerje(waar ik me pc  voor gekocht heb)zit je tuurlijk ook weer met het geluid heb een een 5.1 set voor de pc die kan je daar tuurlijk weer niet op aansluiten.

Een bluray 3d speler is daar nog een manier voor om via usb te kijken (meeste hebbe een limiet van 5 gb dus is ook geen oplossing)

modde239

Quote from: sjefke007 on May 29, 2012, 18:52:55
Een bluray 3d speler is daar nog een manier voor om via usb te kijken (meeste hebbe een limiet van 5 gb dus is ook geen oplossing)

Wat bedoel je via een usb-stick....?.....als je een usb-stick formateerd naar NTFS dan kan het bestand veel groter dan 5 GB zijn...

sjefke007

ow ja kijk zo veel weet ik er dus vanaf :$

ik bedoelde idd een mkv of 3d op usb zetten dan afspelen via een bluray speler.
ik heb nooit anders geweten dat ie aan gaf op de usb stick bestand te groot.

maar dan zou het wellicht ook een optie zijn om me 3d film op een usb te zetten van 20 gb en dan via de tv zelf proberen,kijken of dat werkt.

domme vraag,maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?

modde239

Quote from: sjefke007 on May 29, 2012, 19:18:33
ow ja kijk zo veel weet ik er dus vanaf :$

ik bedoelde idd een mkv of 3d op usb zetten dan afspelen via een bluray speler.
ik heb nooit anders geweten dat ie aan gaf op de usb stick bestand te groot.

maar dan zou het wellicht ook een optie zijn om me 3d film op een usb te zetten van 20 gb en dan via de tv zelf proberen,kijken of dat werkt.

domme vraag,maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Je kan inderdaad bv een 3D SBS mkv bestand van ongeveer 8 GB makkelijk op een usb-stick plaatsen....veel usb-stick zijn FAT geformatteerd en kunnen alleen bestanden van ongeveer 4,5 GB aan. Je moet dan de usb-stick naar NTFS formatteren en dan maakt de maat van het bestand niet uit....om dat te doen is makkelijk je gaat naar 'start' dan 'computer' dan zie je je usb-stick....je gaat met je muis op het icoontje van de usb-stick en klik op de rechter muisknop en kies dan 'formatteren'....dan formatteer je naar NTFS...

sjefke007

ok kijk dankje ga ik even proberen dan

sjefke007

zal ook wel van het type tv afhange,via usb is het iets beter
maar lang niet in de buurt van wat ik gezien heb,nu ik me herhinder bij me oude panasonic was het ook wel echt dat het uit het scherm kwam,maar des te scheler je ook keek.

wel jammer,maar goed veder nog steets top tv alleen beetje vervelend van het 3d.

BernHardN

[offtopic] is je spatie kapot? [/offtopic]

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

modde239

Quote from: sjefke007 on May 29, 2012, 20:03:09
zal ook wel van het type tv afhange,via usb is het iets beter
maar lang niet in de buurt van wat ik gezien heb,nu ik me herhinder bij me oude panasonic was het ook wel echt dat het uit het scherm kwam,maar des te scheler je ook keek.

wel jammer,maar goed veder nog steets top tv alleen beetje vervelend van het 3d.

Ik ben van een actieve 3D tv (plasma) naar nu het passieve 3D systeem van LG gegaan en vind het een verbetering....misschien moet je weer eens naar die winkel gaan en vragen met welke medium en hoe de demo is gedaan.....

sjefke007

opmerkingen over,spatie,taalfoutjes etc is niet echt nodig toch.
Ik typ niet altijd even duidelijk,maar ik gebruik geen breezer woordjes hoor:)

Niet iedereen beheerst de taal zo goed als sommige willen,moeten de gene die er buiten vallen daarom niet meer hier komen nee toch

BernHardN

ik heb het ook niet over taalfouten.... spaties leest makkelijker...

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

sjefke007

hehe ok dan,maar die gebruik ik toch ook?

en enter voor het wat overzichtelijker te maken.

sjefke007

wellicht heeft de grote van de file,en kijk afstand toch met elkaar te maken.
Niet dat het nu is zoals het hoord,maar nu heb ik op ze minst al een betere kijk ervaring.

File van 45 gb side by side
doet al wonderen,en de kijkafstand vergroot iets meer 3d,maar doet wel beetje af van 47 inch.

Hoop dat opgelost is met een betere videokaart(hdmi 1,4)
1,4 raden ze overal aan als 3d voor pop out's.
1,3 etc kan je goed gebruiken voor diepte.


KillerbeeNL

Quote from: sjefke007 on May 30, 2012, 12:05:23
wellicht heeft de grote van de file,en kijk afstand toch met elkaar te maken.
Niet dat het nu is zoals het hoord,maar nu heb ik op ze minst al een betere kijk ervaring.

File van 45 gb side by side
doet al wonderen,en de kijkafstand vergroot iets meer 3d,maar doet wel beetje af van 47 inch.

Hoop dat opgelost is met een betere videokaart(hdmi 1,4)
1,4 raden ze overal aan als 3d voor pop out's.
1,3 etc kan je goed gebruiken voor diepte.

Volgens mij heeft het geen invloed met SBS films als je hdmi 1.3 hebt want hdmi 1.4 heb je pas nodig als je een blueray MET 3D wilt afspelen dus blueray zonder 3D kan prima met hdmi 1.3 afspelen.

Misschien een codec installeren (driver video kaart) die SBS beter ondersteund?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=93512
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

sjefke007

thanks zal die is doorlezen.
Maar is dat juist niet de bedoeling de 3d films die ik download is 1080p 3d sbs(weet dat in 3d deze tv 720p weergeeft maar dat verschil is niet echt te zien vind ik)

nu heb ik bij upc een 3d film gehuurd maar daar is het precies het zelfde,kan ook aan upc liggen tuurlijk simpel media kasje maar toch.

Het zal toch niet zo zijn dat de laag voor 3d die op deze tv zit beschadigd zou zijn,dan zou je ook geen diepte moeten zien denk ik.

evilniek

@sjefke007

Misschien kun je even in detail beschrijven welke componenten je gebruikt, ook het type grafische kaart in de PC is wellicht interessant.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

sjefke007

pc is van gamepc e goedkoopste met wat upgrade's
videokaart is dat belangrijk?had begrepen dat hdmi poort meer van belang was.

maar mijn videokaart is een: AMD Radeon HD6530D 1GB onboard dus

moederbord: Asus FM1 F1A55-M USB3.0
Moederbord van hoogwaardige kwaliteit met zeer veel aansluit mogelijkheden zoals USB3.0, HDMI en 7.1 geluid.

veders gewoon aangesloten via hdmi
hdmi 1.4 kabel heeft mijn oude hdmi 1,3 vervangen.

de tv is een lg47lw4500 full hd led 3d pasief

bron matriaal bijna altijd hoogste grote qua bluray's / mkv's 1080p 720p
nu bijvoorbeeld avatar mkv 1080p sbs(en een top bottum versie van 28gb) 45 gb

tron sbs 1080p  28gb
vergeet ik nog wat?

sjefke007

nou ja zeg,nu weet ik teminste dat het wel kan.

3D Ballon coming out of your screen (yt3d:enable=true)

daarop komt de balon echt compleet je scherm uit voor je gezicht dat is 3d!
maar waarom zie ik dat niet in films :S

of zijn ze allemaal zo slecht dat ze allemaal een fail hebben,als je duidelijk ziet dat een stukje 3d is en helemaal het scherm niet uit komt.


sjefke007

waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden,alleen is wel vreemd.

De tv staat nu wat lager en het dubbel effect om dinge heen is zo goed als weg,ook lijken de dingen beter uit het beeld te komen.

tv staat te hoog dus  :crazy:

Dit zal vaak wel als onzin bestempeld worden,maar ik had gelezen dat 3d nogal gevaarlijk kon zijn,klopt dit of is dit een claim van de anti 3d mense.

dinge zoals diepte verlies in werkelijkheid en seizures.

Wel moet ik zeggen na een 3d film moet ik ook wel ff wennen aan het normaal kijken dat er idd iets is met de diepte die je ziet,maar goed dat is na 20min ook weer weg.

modde239

Quote from: sjefke007 on June  2, 2012, 17:40:42
waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden,alleen is wel vreemd.

De tv staat nu wat lager en het dubbel effect om dinge heen is zo goed als weg,ook lijken de dingen beter uit het beeld te komen.

tv staat te hoog dus  :crazy:

Dit zal vaak wel als onzin bestempeld worden,maar ik had gelezen dat 3d nogal gevaarlijk kon zijn,klopt dit of is dit een claim van de anti 3d mense.

dinge zoals diepte verlies in werkelijkheid en seizures.

Wel moet ik zeggen na een 3d film moet ik ook wel ff wennen aan het normaal kijken dat er idd iets is met de diepte die je ziet,maar goed dat is na 20min ook weer weg.

Die problemen komen voornamelijk met het actief 3D systeem en dat komt door het snel sluiten van de brilglazen....hierdoor klagen veel mensen over hoofdpijn en men raad het ook af voor jongen kinderen....ik had altijd vermoeide ogen na het kijken naar een 3D film met het actief systeem op mijn plasma.....nu met het passieve systeem van mijn led tv geen last meer....