3d tv uit focus

Started by sjefke007, May 27, 2012, 14:41:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjefke007

wat vervelend is dit zeg.
Ik heb vrijdag me tv binnen gekregen.
Ik dacht dat het geweldig was het 3d na wat kleine stukjes gekeken te hebben.

Maar nu wilde ik een film gaan kijken,en dat is gewoon niet te doen,nu is mijn vraag komt dit bekend voor ligt dat aan mij zelf of ligt het aan de tv of film.

Het beeld is totaal uit focus je ziet wazig dubbel tegelijk dinge die uit het scherm zoude moeten komen gebeurd niet,of het gebeurd wel maar is helemaal uit focus

zou de kijk afstand nog uitmaken?

het gaat om de lg 47lw4500

en tuurlijk heb ik de 3d functie dan wel aan staan niet het 2d na 3d,ff voor de goede orde

paaj

#1
alle films? Probeer het met een goede native 3D film, niet zo'n nabewerkte flutproductie.

mijn ervaring is ook dat het een stuk rustiger beeld geeft als je wat meer afstand neemt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Erik

klinkt alsof je de 3d bril niet op hebt ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sjefke007

 heb avatar 3d top bottum,sammys avantuur side by side
dat zoude toch de 2 beste moeten zijn?

veders wat nieuwere 3d films
soms zie je wat diepte wat vaak raar is de rest er om heen is totaal wazig kan je niet na kijken

qua instellingen zijn er niet zo veel
teminste voor zo ver dat ik het nu zie.

paaj

zit je er wel recht voor? verticale kijkhoek is wat beperkter door de passieve techniek.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

sjefke007

ja ik zit er recht voor
heb het geprobeerd op 2meter nu 4 meter,op 4 meter is het idd wat rustiger maar voor de rest het zelfde.

het is niet zo dat ik geen 3d kan waarnemen,daarbij heb ik een keer in de winkel na 3d gekeken daar leek het ook als of je scheel keek(zal bij de meeste wel zijn)maar daar kwam het echt uit het scherm.


Atmoz


Staat je 3D bril aan?

Ik had namelijk dezelfde symptomen in de winkel, en toen kwam ik erachter dat je tegenwoordig een bril ook kunt (c.q. moet) "aan zetten" hahaha :clapping:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

paaj

da's bij deze niet van toepassing ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

sjefke007

haha tis wat alle snufjes,maar nee deze is passief dus werkt niet met dat soort brillen.

Het ligt ook aan het bron matriaal,heb een imax film binnne gehaald ondanks dat het alleen meer diepte is ziet het er erg strak uit.(darkest hour)

Avatar ziet er toch wel heel cool uit,alleen pop outs zie niet echt heel soms,maar dat ligt tuurlijk aan hoe de film gemaakt is of ze veel weinig met pop outs werke,jammer dat dat zo weinig gebeurd.Door het diepte gevoel zoals bij avatar is het werkelijk geweldig.

Mooie kleure onwijs scherp.

maar sammys avantuur is tien keer niksdan lijkt net of alle stegen elkaar gedrukt word en onscherp.

Toch maar is kijken na beter matriaal,ben imax (real)3d deep sea aan binnen halen.

sjefke007

ben er weer uit,heeft ook veel met instellinge te maken toch.
al lijkt bij veel films zo dat je weer appart moet afstemmen,maar eenmaal klaar super:)

modde239

Pop outs heb je voornamelijk met animatie bij mij is Despicable Me de film met de meeste pop outs.....

ritchard

Als de films side by side zijn is het niet zo mooi als volledig hd 3d, dat scheelt een hoop is mijn ervaring.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

sjefke007

zijn er andere 3d formats dan?side by side,boven onder
meer is er toch niet?
wat in films gebruikt word,weet je hebt hoop youtube onzin.

maar zit nu john carter te kijken,erg matig terwijl dat een van de nieuwste film is.
Diepte zie je wel redelijk soms trachte ze wat uit het scherm te laten zweven maar dat is geen suc6.
zit nu ook abnormaal dicht bij het scherm
dan is het 3d nog wel leuk.

KillerbeeNL

Heb nu al heel wat visite over de vloer gehad met de uitdrukkingen OHW WAT GAAF ..WHOOOOO etc.

Dus 3D begint toch een klein succes te worden wat ik na de winkel ervaringen niet had verwacht.

LG heeft dus de zaakjes wbt 3D goed voor elkaar incl de 2D=>3D conversie wat best goed gaat behoudens de kleine foutjes.

Ik ben zeer tevreden dus...
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

sjefke007

ja 2d na 3d ziet er zeker strak uit,daar is weinig mis mee,het 2d beeld al helemaal niet echt een plaatje.

Alleen heb jij dan mss wat tips over 3d?settings
of is syde by side niet de goede manier?

KillerbeeNL

Quote from: sjefke007 on May 28, 2012, 17:25:22
Alleen heb jij dan mss wat tips over 3d?settings
of is syde by side niet de goede manier?

SBS is gewoon een manier die je moet kiezen als je een SBS film wilt zien.

Welke het beste ik kan ik niet vertellen alleen weet ik wel dat "boven en onder" niet het nadeel op de LG tv heeft van een halve horizontale resolutie.

Deze B&O films heb ik nog niet gezien dus daar heb ik nog geen ervaring mee.

Settings kan je het beste instellen met een disc als DVE of de gratis AVS HD 709 disc op www.avsforum.com

Dit is geen calibratie maar settings als contrast helderheid en kleur kan je hiermee prima instellen.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

sjefke007

ok thanks,ga ik proberen
en qua 3d valt er weinig in te stellen denk ik?

als jij een 3d film kijkt welke player gebruik jij?

sbs heb ik veder ook geen nadeel mee,en top bottum ook niet gelukkig.

maar soms download je een 3d film waar veders niks bij staat als 3d,en dan krijg je gewoon 2d beeld,en dat zijn er heel veel,foutje van de posters,of mis ik iets?

road rebel

Quote from: sjefke007 on May 27, 2012, 14:41:16


Maar nu wilde ik een film gaan kijken,en dat is gewoon niet te doen,nu is mijn vraag komt dit bekend voor ligt dat aan mij zelf of ligt het aan de tv of film.

Het beeld is totaal uit focus je ziet wazig dubbel tegelijk dinge die uit het scherm zoude moeten komen gebeurd niet,of het gebeurd wel maar is helemaal uit focus


Nogal off topic maar...
zo voelde ik me toen ik voor het eerst naar 3D ging kijken in de bioscoop.  :wacko:

sorry voor het off topic

KillerbeeNL

Quote from: sjefke007 on May 28, 2012, 18:08:24
ok thanks,ga ik proberen
en qua 3d valt er weinig in te stellen denk ik?

als jij een 3d film kijkt welke player gebruik jij?

sbs heb ik veder ook geen nadeel mee,en top bottum ook niet gelukkig.

maar soms download je een 3d film waar veders niks bij staat als 3d,en dan krijg je gewoon 2d beeld,en dat zijn er heel veel,foutje van de posters,of mis ik iets?

Ik heb net de tv staan dus niet veel tijd gehad om te kalibreren ivm werktijden.

Nu gebruik ik de interne player van LG tv met een 2.5 hd aangesloten op de tv.

Een nadeel is dat films met DTS geen geluid hebben maar wel wordt ac3 5.1 wordt door de tv speakers als stereo weer gegeven.

Ik moet mijn versterker nog aansluiten en de Ac Ryan mediaplayer ook nog.

Zoals je in mijn vorige bericht kan zien kan je beter eerst met wat patronen aan de gang om helderheid contrast etc. in te stellen
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

sjefke007

#19
dankje voor de reactie killerbee,
ik heb helaas nog geen 2.5 hd en aparte reciever(totaal leek op dat gebied)

ik doe alles vanuit me pc.
Ik heb via de picture wizzard wat ingesteld en idd via een hd disc voor scherpte en contrast etc.

Maar ik doel echt meer op het 3d gebeuren,2d het full hd is werkelijk een plaatje,vraag me af waar ik de laaste tijd na gekeken heb,dit is moelijk te overtreffen zo mooi beeld helemaal blij mee dus.

Alleen het 3d sja waarschijnlijk is het dan gewoon niet voor mij bedoeld:(
Ligt het aan me ogen of ik zie alleen maar diepte (zit ook een sterkte verschil in beide ogen )

maar ik heb het wel in de winkel gezien dat het echt uit het scherm kwam dus vind het een beetje vaag.

Keer een bluray 3d speler lenen kijken of dat wat beter resultaat geeft.

rattaplan

Voor 3d films gebruik ik de Iconbit1003D, werkt perfect. Dat uit focus heb ik ook bij een paar films gehad. In de settings van de Iconbit kan ik links en rechts omdraaien. Optie heet ook zo. Dit zorgt er bij mij dan voor dat de focus wel goed is.

Misschien ook jouw probleem?!?

sjefke007

ok zal is kijken of het wat is dankje
ik hoop het.
maar dan nog blijft dat niet uit het tv komen het probleem.

en om goed te vergelijken heb ik de zelfde film gepakt die ik in de winkel zag waar ik het wel ervaren had.

sjefke007

dat rechts en links omdraaie,jee  merkt wel een verschill maar niet dat het beter word.
ik heb ook de optie om gezichtsveld aan te passen maar dat creerd dubbel beeld en vaak nog meer het scheel kijkgevoel mz

evilniek

Ik zou eerst maar is een gewone 3D BD-player aanschaffen, hoeft niet de wereld te kosten, of een goeie 3D mediaspeler.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

rattaplan

Heb je wel het beeld in de originele stand staan? dus niet ingezoomd oid?