Macbook Air of Pro

Started by Bart_M, May 23, 2012, 10:52:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

denk dat je je nog even moet inlezen in wat de "Ultrabook" definitie betekent
heeft niks met "ultralight" van doen namelijk, maar slaat op de laatste chipset processor combinaties.
JBL PRX Power!

Imperiumdx

Quote from: Raphie on June 12, 2012, 13:35:02
denk dat je je nog even moet inlezen in wat de "Ultrabook" definitie betekent
heeft niks met "ultralight" van doen namelijk, maar slaat op de laatste chipset processor combinaties.
Intel website:
-Ultra sleek (vormfactor), is het belangrijkste
-Ultra responsive ( all flash ) alhoewel daar nu van wordt afgeweken door budget fabrikanten
-Long lasting ( batterij en ulv processors )
zoek maar ook op wikipedia maar ach wat zal ik weten. Ultrabook is een naam dat Intel als richtlijn heeft gestart
met 100 miljoen aan hulp aan fabrikanten om het succes van de Macbook Air te evenaren.
Zoals je ziet is wordt de richtlijn nu ook vervaagd en worden 15 inches ook als ultrabook op de markt gezet.
Met echte spinning harddisks etc. etc. Maar ja maybe moet ik wat meer inlezen afgezien van het feit dat ik
computers part time verkoop.
Een lichaam en ziel, net als Batman en zijn Bat mobiel
MAIN | Harman Kardon HK990 | Harman Kardon HD990 | Mordaunt Short Performance 6 | Boston Acoustics RPS 1000 | Monster HTS-2600 |
PC | Audio-gd NFB-11 | Tangent AMP-30 | Q-acoustics 1020i | Monster HTS-1000 | MOBILE | COWON IAUDIO D2+ |

neptune

Quote from: Imperiumdx on June 12, 2012, 12:32:58
Alleen de macbook pro 15 inch met Retina display, (vanaf kleine 2279) is superdun geworden.
Andere designs 13" en 15" zijn ongewijzigd in vormfactor.
Dit dus , en de resolutie van de niet-retina mb-pros is nog erg mager vind ik, dan vind ik persoonlijk de 1249 euri air met 1440*900 en de rest vd specs een betere deal.
zet hier iets neer

Raphie

#28
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrabook

het idee is geen compromis te doen op performance (Ivy bridge), de AIR valt daardoor af....

Ultrabook = Ivy Bridge technology, niks anders
JBL PRX Power!

Imperiumdx

Quote from: Raphie on June 12, 2012, 13:52:54
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrabook

het idee is geen compromis te doen op performance (Ivy bridge), de AIR valt daardoor af....

Ultrabook = Ivy Bridge technology, niks anders

Ivy bridge is pas uit, Zenbooks die nu nog in winkels liggen hebben het pas. Sinds  gister is het ook in de Macbook air.
Maar door dat te zeggen laat zien dat je toch niet erg in de materie zit. Ultrabook concept bestond al toen Sandy bridge er nog was.
Air valt af? Air is HET voorbeeld, en Apple wil niet eens gemarketeerd worden als Ultrabook maar ok. Over dit punt ben ik klaar.
Je stoot gewoon wat kreten uit zonder te onderbouwen.
Een lichaam en ziel, net als Batman en zijn Bat mobiel
MAIN | Harman Kardon HK990 | Harman Kardon HD990 | Mordaunt Short Performance 6 | Boston Acoustics RPS 1000 | Monster HTS-2600 |
PC | Audio-gd NFB-11 | Tangent AMP-30 | Q-acoustics 1020i | Monster HTS-1000 | MOBILE | COWON IAUDIO D2+ |

Raphie

#30
De Air was qua CPU power gewoon een tablet met een keyboard, kom op zeg, beetje surfen en daar stop het het, gewoon een overpriced netbook....
Razend populair dat wel, maar natuurlijk niet te vergelijken qua specs met een Ultrabook per Intel Ivy Bridge definitie.

Maar goed geef jij er jouw invulling aan, volg ik de Intel definitie wel. het gaat juist om de volwassen CPU prestaties in een plattere formfactor, niet om dezoveelste netbook met ARM of atom processor


JBL PRX Power!

neptune

Quote from: Raphie on June 12, 2012, 14:00:32
De Air was qua CPU power gewoon een tablet met een keyboard, kom op zeg, beetje surfen en daar stop het het, gewoon een overpriced netbook....
Razend populair dat wel, maar natuurlijk niet te vergelijken qua specs met een Ultrabook per Intel Ivy Bridge definitie.

Maar goed geef jij er jouw invulling aan, volg ik de Intel definitie wel. het gaat juist om de volwassen CPU prestaties in een plattere formfactor, niet om dezoveelste netbook met ARM of atom processor
On topic graag, het ging om de keuze voor TS tussen de air of pro, utrabooks open je maar een nieuw topic voor...
zet hier iets neer

Raphie

#32
Voor de koper lijkt het me extreem relevant om te weten wat hij koopt? UVL of volwassen prestaties?
JBL PRX Power!

Imperiumdx

#33
Quote from: Raphie on June 12, 2012, 14:00:32
De Air was qua CPU power gewoon een tablet met een keyboard, kom op zeg, beetje surfen en daar stop het het, gewoon een overpriced netbook....
Razend populair dat wel, maar natuurlijk niet te vergelijken qua specs met een Ultrabook per Intel Ivy Bridge definitie

Maar goed geef jij er jouw invulling aan, volg ik de Intel definitie wel. het gaat juist om de volwassen CPU prestaties in een plattere formfactor, niet om dezoveelste netbook met ARM of atom processor

Man je zwetst gewoon wat in het rondte
http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/index-macbook-air.html
ik zie echt alleen intel core 2 duo, van 2008 tot 2010
core i5 en i7 vanaf 2011 ( sandy bridge) toen kwamen ook intel ultrabooks.
En vanaf 2012 Ivy bridge.

Als je niet op de hoogte bent van computer specs dan post gewoon liever niet
Een lichaam en ziel, net als Batman en zijn Bat mobiel
MAIN | Harman Kardon HK990 | Harman Kardon HD990 | Mordaunt Short Performance 6 | Boston Acoustics RPS 1000 | Monster HTS-2600 |
PC | Audio-gd NFB-11 | Tangent AMP-30 | Q-acoustics 1020i | Monster HTS-1000 | MOBILE | COWON IAUDIO D2+ |

Raphie

Quote from: Imperiumdx on June 12, 2012, 14:06:19
Man je zwetst gewoon wat in het rondte
http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/index-macbook-air.html
ik zie echt alleen intel core 2 duo, van 2008 tot 2010
core i5 en i7 vanaf 2011 ( sandy bridge) toen kwamen ook intel ultrabooks.
En vanaf 2012 Ivy bridge.

Als je niet op de hoogte bent van computer specs dan post gewoon liever niet
das waar had ik fout,, izt i.d.d. i5 of i7 in
JBL PRX Power!

Nosoforos

Voor de meeste gebruikers is de Air natuurlijk meer dan genoeg. Het is duidelijk in welke lijn de laptops van Apple zich nu begeven: de 13" macbook pro zijn slechts een beetje bijgewerkt gisteren qua specs, het is te verwachten dat deze over niet al te lange tijd uit het assortiment zullen verdwijnen. De nieuwe Macbook Pro 15" met retina is wat de eerste Macbook Air destijds was in de zin dat hij aangeeft waar de rest van de lijn naartoe gaat. Het is, vermoed ik, nog niet haalbaar om grotere schermen met retina uit te rusten (iMacs en cinema displays). Je moet je altijd heel concreet afvragen wat JIJ gaat doen met een computer, en niet naar specs kijken want dat is voor de meeste mensen totaal niet relevant. De Air is een stuk draagbaarder en heeft een beter scherm dan de 13" pro. Maar als je bepaalde aansluitingen op de pro nodig denkt te hebben of per se een dvd-drive wil, dan kan dat de doorslag geven. Als ik je eerste post lees denk ik dat de Air de beste optie is. (Als je nu koopt is de upgrade naar Mountain Lion in juli overigens gratis.)

CoSo

De nieuwe Pro heeft ook DVD-drive meer en er ligt toch niemand wakker over die 2 tientjes voor Mountain Lion  ;D

Nosoforos

Nee, maar de 13" nog wel

Perfectionist

Quote from: Joris1971 on June 12, 2012, 12:40:39
Hoezo te kort door de bocht??
Garmt mag toch wel zijn mening hier wegzetten? Wie beledigt hij hiermee?

Wordt ergens gezegd dat ik vind dat hij iemand beledigt?  :o

Is denk jou wijze van interpretatie..........

Ik bedoelde dat ik zijn mening van de korte bocht vond......  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

#39
Quote from: Raphie on June 12, 2012, 14:00:32
De Air was qua CPU power gewoon een tablet met een keyboard, kom op zeg, beetje surfen en daar stop het het, gewoon een overpriced netbook....
Razend populair dat wel, maar natuurlijk niet te vergelijken qua specs met een Ultrabook per Intel Ivy Bridge definitie.

Maar goed geef jij er jouw invulling aan, volg ik de Intel definitie wel. het gaat juist om de volwassen CPU prestaties in een plattere formfactor, niet om dezoveelste netbook met ARM of atom processor

Ik kan mijn zeer recent aangeschafte macBook Air (model 2011) nog retourneren............en het nieuwe model bestellen... Vraag is, is het de moeite waard...?
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

#40
ik had de Air specs fout, zit gewoon een i5 in, lekker houden dus!
JBL PRX Power!

Perfectionist

Dacht ik ook al, dan zou je het alleen voor de grafische intel 4000 ipv 3000 en usb 3.0. doen......teveel gedoe......
Een beter forum begint bij jezelf.

Rob H

Quote from: Bart_M on May 24, 2012, 12:50:11
De Pro is alleen maar sneller dan de Air als je ook een SSD plaatst.
Het scherm van de Air is gewoon beter
Het scherm van de Air heeft een hogere resolutie, maar qua kleurgamut is de Pro beter.
Destroy the core!™

danielo

#43
Quote from: Raphie on June 12, 2012, 14:06:04
Voor de koper lijkt het me extreem relevant om te weten wat hij koopt? UVL of volwassen prestaties?

Ik gebruik een macbook air i7 sandy bridge en mensen die zeggen dat je er geen echt werk mee kan doen lullen maar iets. Er zijn zeker gebieden (vooral video) waar het misschien niet de beste keuze is maar om nu te zeggen dat die langzamer is/was dan mijn oude MBP nee. Gebruik hem voor  ontwikkeling, al onze software draait er zonder problemen op. De upgrade naar de nieuwe cpu's vind ik al minder belangrijk dan usb3 en vooral meer geheugen mogelijk. Doen alsof een i7 in 2011 iets is als een 'ipad' met keyboard slaat nergens op en kan je misschien nog hardmaken bij een 1e gen. air maar niet met de laatste 2 gen's.

Veel mensen om mij heen willen best een 15.4 nieuwe macbook pro maar minstens 50% vind de omvang van de 13" air toch zo belangrijk dat ze bij dat model blijven.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

ja ik vind die nieuwe Core i5 based modellen ook wel erg mooi, MBP ook, keuzes keuzes, misschien is idd een AIR 13" 1.8Gh i5 ook wel voldoende FW heb ik toch niet nodig en dvd drive ook niet, 2 USB poorten is voldoende
JBL PRX Power!

Nosoforos

Ik merk dat veel mensen automatisch kijken naar een pro, omdat ze bang zijn anders iets te 'missen'. Terwijl voor 90% de Airs meer dan genoeg zijn, met als groot voordeel dat je dan een stuk gewicht 'mist'. Het enige dat telt is hoe jij het zelf gaat gebruiken, en gewicht kan daarbij bijzonder van belang zijn. Maar een beetje specs naast elkaar leggen is in het merendeel van de toepassingen tamelijk onzinnig, zeker gezien de prestaties van de laatste generaties.

Imperiumdx

Quote from: Nosoforos on June 20, 2012, 14:08:24
Ik merk dat veel mensen automatisch kijken naar een pro, omdat ze bang zijn anders iets te 'missen'. Terwijl voor 90% de Airs meer dan genoeg zijn, met als groot voordeel dat je dan een stuk gewicht 'mist'. Het enige dat telt is hoe jij het zelf gaat gebruiken, en gewicht kan daarbij bijzonder van belang zijn. Maar een beetje specs naast elkaar leggen is in het merendeel van de toepassingen tamelijk onzinnig, zeker gezien de prestaties van de laatste generaties.
Ik verkoop die dingen als bijbaantje, en meestal vraag ik de mensen ook waarvoor ze het gaan gebruiken.
Leukste antwoorden zijn wel voor mijn studie rechten, psychologie, economie.
Ik vraag hun dan altijd waarom ze een pc van 1150 ( inmiddels is instap 13" pro  1250) menen nodig te hebben.
Heb er nog geen zinnig antwoord op gekregen.
Als het puur voor portability en kracht is dan kan ik een air nog begrijpen.
Een lichaam en ziel, net als Batman en zijn Bat mobiel
MAIN | Harman Kardon HK990 | Harman Kardon HD990 | Mordaunt Short Performance 6 | Boston Acoustics RPS 1000 | Monster HTS-2600 |
PC | Audio-gd NFB-11 | Tangent AMP-30 | Q-acoustics 1020i | Monster HTS-1000 | MOBILE | COWON IAUDIO D2+ |

Nosoforos

#47
Het is toch logisch dat je voor je studie een lichte, mooie en eenvoudig werkende computer wil? Op de universiteit is het aantal Macs rap de overhand aan het krijgen. Ik ben niet zo van goedkoop goedkoop goedkoop, dat moet gezegd.

edit: Heel concreet mbt studie rechten (ben zelf weer gaan studeren), MIJN reden: ik ben verslaafd aan de spotlight functie in OSX, dit werkt gewoon lang niet zo goed in Windows. Als ik een document zoek waarvan ik de naam niet weet en alleen dat een bepaald woord er in voorkomt, heb ik in 2 seconden het document te pakken. Dit levert me uren winst op voor werk dat ik doe voor juridische publicaties voor een uitgever- door duizenden pagina's pdf zoeken doe ik echt niet in mapjes en dergelijke, ik moet gewoon in een paar seconden meteen een preview krijgen van alle documenten waar een bepaalde term in voorkomt of de naam van een bepaalde verdachte oid.

Imperiumdx

Quote from: Nosoforos on June 20, 2012, 14:55:45
Het is toch logisch dat je voor je studie een lichte, mooie en eenvoudig werkende computer wil? Op de universiteit is het aantal Macs rap de overhand aan het krijgen. Ik ben niet zo van goedkoop goedkoop goedkoop, dat moet gezegd.
Voor internet en office werk is een 1150 kostende computer met een i5 zonder video kaart een ZEER forse prijs.
Het is inderdaad de meest meeloop model. Licht valt bijzonder mee, er zijn genoeg 13 inchers die hetzelfde wegen.
Goedkoop ook genoeg alternatieven die rond de 650-800 liggen met zelfde specs en nog een videokaart op de koop toe.
En surprise surprise, het werkt even snel, en even goed en voor internet office work maakt het geen sikkepit uit.
Je werkt touch in de browser of office. Maar like I said ik heb geen echt goede antwoord gekregen anders dan dat ze het
gewoon wilden hebben. En dat is reden genoeg :) is hun geld niet de mijne ;)
Trouwens dit bericht is getikt vanaf mijn macbook pro :p
Een lichaam en ziel, net als Batman en zijn Bat mobiel
MAIN | Harman Kardon HK990 | Harman Kardon HD990 | Mordaunt Short Performance 6 | Boston Acoustics RPS 1000 | Monster HTS-2600 |
PC | Audio-gd NFB-11 | Tangent AMP-30 | Q-acoustics 1020i | Monster HTS-1000 | MOBILE | COWON IAUDIO D2+ |

mansm

Volgende salaris ronde ga ik ook een MBA scoren.

Voor mij reden om een MBA boven een MBP te kiezen:
hoger resolutie scherm
lichter
en voor de zaken waar ik hem wil gebruiken is de disk vast meer de bottle neck dan de CPU (surfen, irc, skype)

Aangezien het voor mij het ding voor op de bank/bed word.

bakbeest met quadcore i7 heb ik ook nog wle maar dat is gewoon geen doen