X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Helemaal eens, klinkt meer als excuses zoeken. Verwacht dat één paar uurtjes dan niet veel uitmaakt. Het is sowieso lastig omdat ze in een hele lange ruimte zaten en ze in de lengte opgesteld stonden. Maakt het qua ruimtemodi wel veel eenvoudiger maar je moet dan best ver van de luidsprekers af zitten merkte ik. Erg far field en weinig vergelijkbaar met thuis.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Contour

Ik vond de Aequo set ook erg goed klinken, beeld kwam goed los van de speakers, veel diepte. Absoluut geen scherpte in het geluid, wat mij betreft een schoolvoorbeeld van hoe een high end speaker zou moeten klinken. Als kanttekening zou je kunnen zeggen dat het te mooi klonk, te gepolijst. Zet daar bijvoorbeeld de S2 van Daudio naast die klinkt wat echter.

Gr. Walter

Tabcam

Deze Hifi-pig beschrijving van de X-fi 2019 is best interessant. Ze zijn alleen posifief over alles :wacko:.
(Ik ben op pagina 4 begonnen omdat je dan snel het paginaoverzicht hebt wat je op pagina 1 niet had.)
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Maximus_Aurelius

Quote from: TabCam on October 13, 2019, 12:29:46
Deze Hifi-pig beschrijving van de X-fi 2019 is best interessant. Ze zijn alleen posifief over alles :wacko:.
(Ik ben op pagina 4 begonnen omdat je dan snel het paginaoverzicht hebt wat je op pagina 1 niet had.)

Is meestal dat ze veel positief zijn. Durven misschien ook niet helemaal een mening te zeggen.
Persoonlijk vond ik er echt sets staan wat niet klonk en erg ondermaats.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

morca

=PERSBERICHT=


XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN INEEN
Dutch Audio Event
ZATERDAG 26 EN ZONDAG 27 SEPTEMBER, VELDHOVEN


Haarlem, 28 januari 2020 – De uitgever van HiFi.nl en de organisatie achter de jaarlijkse XFI Audio Show hebben besloten een samenwerking aan te gaan en gezamenlijk een nieuwe show te organiseren: Dutch Audio Event.

Na bijna een decennium van groei en vooruitgang heeft het team van de XFI besloten dat een volgende stap in de ontwikkeling van dit evenement noodzakelijk is om verdere groei te kunnen realiseren. Maar ook HIFI.nl heeft een duidelijke ambitie om dichter naar de consument toe te bewegen en deze te voorzien van een kwalitatieve en hoogwaardige beurs die inspeelt op nieuwe trends en ontwikkelingen in de markt. Derhalve hebben partijen besloten de handen in een te slaan en gezamenlijk een nieuwe show op te zetten: Dutch Audio Event.

Dutch Audio Event 2020
De eerste editie van de Dutch Audio Event wordt gehouden op 26 en 27 september in Koningshof Veldhoven en komt daarmee in de plaats van wat een jubileumeditie van XFI zou zijn geweest. Ivo Meijer van HIFI.nl: "Wij zijn heel blij dat XFI, die jarenlang de XFI Premium Audio Show zo goed georganiseerd heeft, bereid is met ons de samenwerking aan te gaan. Door de oprichting van een nieuwe onderneming – Dutch Audio Event – zijn we in staat een echt onafhankelijke beurs neer te zetten die alle partijen in de markt kan bedienen."

De nieuwe naam zal komende periode veelvuldig worden gecommuniceerd zodat ook alle bestaande bezoekers zich snel met dit mooie evenement kunnen identificeren. Caspar Bunge van XFI geeft aan verheugd te zijn met de komst van HIFI.NL "Eindelijk zijn we in staat om een beurs te ontwikkelen die gedragen wordt door het belangrijkste platform in de Benelux. Wij zien dat als een prachtige stap die de onafhankelijkheid en groei van ons evenement zal kunnen borgen."

De komende periode zal gebruikt worden om de organisatie vorm te geven en een start te maken met de voorbereidingen van de eerste editie van dit evenement.

Dutch Audio Event duikt ook in AZ Show
Naast het samengaan met de organisatie van de XFI is ook een samenwerking gezocht met de Audio Show Alkmaar, ook wel bekend als de 'AZ Show'. Vanwege de aanstaande pensioensleeftijd van oprichter Ben Hoedjes zal ook deze show gefaseerd deel gaan uitmaken van Dutch Audio Event. De laatste 'reguliere' AZ Show zal gehouden worden op 29 februari en 1 maart in het AFAS Stadion in Alkmaar.

Tabcam

Het lijkt erop dat we dit jaar wel een Dutch Audio Event (voorheen Xfi) maar dan op 30 en 31 oktober. Nu hopen dat er ook wat staat want de  Dutch Audio Event site heeft nog weinig om het lijf, de merken zijn van 2019 en de headspace is leeg :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: PassieTabby on August 22, 2021, 12:14:06
Het lijkt erop dat we dit jaar wel een Dutch Audio Event (voorheen Xfi) maar dan op 30 en 31 oktober. Nu hopen dat er ook wat staat want de  Dutch Audio Event site heeft nog weinig om het lijf, de merken zijn van 2019 en de headspace is leeg :nopompom:.

Denk dat men wacht tot de evenementenbranche weer los mag. Het is nog maar de vraag of dit doorgaat. Was het niet al besloten tot 1 november alles op slot?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Het zou wel leuk zijn om weer eens naar een audio show te kunnen gaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Paar jaar terug nog eens gedaan. Beetje tegen beter weten in. Het is wel gezellig als je met leuke mensen gaat. En je komt nog eens iemand tegen. Volgens mij daar Bas ontmoet. Maar om een beetje eerlijk te zijn, het droeftoeter gehalte vind ik daar wel hoog hoor. Zeker als mensen opmerkingen over de weergave gaan maken.

Maar mooie spullen kijken heeft ook wel weer wat. Beetje ambivalent dus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

. . .

#1284
Ik vond X-Fi ook altijd veel te druk en gehaast, weinig zitruimte (met 2 rijen mensen voor je kun je hooguit een koptelefoon beluisteren en dan met ANC) en altijd de 60+'ers in de achtergrond staan ouwehoeren.
Kunnen ze net zo goed het geluid en de sets op Youtube uploaden  :D
AZ Audio show was veel gezelliger.

Na de lange pauze toch zin in X-Fi, zolang er geen rare toegangspoortjes en dergelijke voor de deur staan.


Tabcam

#1286
Quote from: Pjotr27 on August 22, 2021, 15:04:50
Denk dat men wacht tot de evenementenbranche weer los mag. Het is nog maar de vraag of dit doorgaat. Was het niet al besloten tot 1 november alles op slot?
Binnen met maximaal 2/3 van de capaciteit, zie de overheidswebsite. De meeste liefhebbers en XFi-bezoekers waren altijd 45+ en hoogstwaarschijnlijk wel ingeënt dus dat zou ik een logische keuze vinden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: chansig on August 22, 2021, 15:34:55
Paar jaar terug nog eens gedaan. Beetje tegen beter weten in. Het is wel gezellig als je met leuke mensen gaat. En je komt nog eens iemand tegen. Volgens mij daar Bas ontmoet. Maar om een beetje eerlijk te zijn, het droeftoeter gehalte vind ik daar wel hoog hoor. Zeker als mensen opmerkingen over de weergave gaan maken.

Maar mooie spullen kijken heeft ook wel weer wat. Beetje ambivalent dus.

Gr. Hans
Hangt van jezelf af, ik vind het juist wel opvallend als ze het in twee dagen wel goedklinkend kunnen krijgen. En de headspace blijf ik altijd interessant vinden, gesloten systemen hebben mijn voorkeur.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

patsijb

sla dit jaar over..kijk volgend jaar wel..komt misschien dan iets interessants

luisteren doe ik al jaren daar niet meer
rondkijken

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Zijn er nog htforumleden die gaan. Twijfel een beetje...weinig tot geen HT volgens mij.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tabcam

Ik twijfel ook maar zie wel leuke zaken als Alsyvox, Amphion, Veddan en Little/One staan. Helaas nog steeds weinig bekend over head space.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

AudioEnZo


sion

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Vhond

Is er al wat bekend over de kaartverkoopaantallen? het is OP=OP toch??

Robiwan

Geen XFI 2021 voor mij vanwege die achterlijke QR toegangscode.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted User

 ^^

Hetzelfde hier, op de foto's zie je nu al (hifi.nl) dat men weer op elkaar lip zit.. bij wijze van spreken..

Tabcam

Quote from: Robiwan on October 30, 2021, 11:49:48
Geen XFI 2021 voor mij vanwege die achterlijke QR toegangscode.
Neem aan dat je niet de QR ticketcode maar de coronapas bedoeld?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

B-art

Vandaag hele dag rondgelopen in Velthoven. Er is veel moois te zien en te horen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note