X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Dat gaat vast goed komen, Bert, ik ben behoorlijk herkenbaar ;)

bert de melker

Daarom Juist Rene [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Martijn M

Kick voor dit topic, overmorgen is het zover!

http://www.digitalaudioreview.net/2017/09/live-music-as-the-ultimate-reference-nein-danke/

John Darko is sceptisch wat betreft de live vs. hifi demo die we gaan doen. "Realism isn't realistic", zegt hij. Maar waar gaat hifi dan wel om?

We doen deze demo samen met audiofiel muzieklabel TRPTK in kamer 34.

Dutch & Dutch

FDLARRY

Een oude liefde van mij "Driade" is op deze beurs terug van weggeweest. Helaas kan ik zelf niet aanwezig zijn. Als iemand de moeite wil nemen om deze speakers eens kritisch te willen luisteren/beoordelen, en het resultaat in dit topic wil delen, dan ben ik deze persoon zeer erkentelijk.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

morca

Mooie test Martijn :thumbs-up:

Als ik er aan denk luisteren we even Larry.
Maar smaken verschillen dus of dat een richtlijn is ?
Dan schrijf ik hier nog een stukje 👍👍

gast2018

Dat was mij ook al opgevallen! Ben van plan daar wel even te gaan kijken/luisteren.



Quote from: FDLARRY on September 28, 2017, 13:00:32
Een oude liefde van mij "Driade" is op deze beurs terug van weggeweest. Helaas kan ik zelf niet aanwezig zijn. Als iemand de moeite wil nemen om deze speakers eens kritisch te willen luisteren/beoordelen, en het resultaat in dit topic wil delen, dan ben ik deze persoon zeer erkentelijk.


Bas Akkerman

Heel misschien ben ik er zondag. Even overleggen met het thuisfront. :)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fasteddie



Pjotr

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+


Timvg

Quote from: Martijn M on September 28, 2017, 10:55:03
Kick voor dit topic, overmorgen is het zover!

http://www.digitalaudioreview.net/2017/09/live-music-as-the-ultimate-reference-nein-danke/

John Darko is sceptisch wat betreft de live vs. hifi demo die we gaan doen. "Realism isn't realistic", zegt hij. Maar waar gaat hifi dan wel om?

We doen deze demo samen met audiofiel muzieklabel TRPTK in kamer 34.



Benieuwd naar de resultaten .. Geen makkelijke test inderdaad, maar wel een gedurfde onderneming.
Martijn, klein technisch vraagje: in de handleiding van de 8C staat dat de midwoofer van polypropyleen gemaakt is, in de spec sheet is het aluminium.. welk van de twee is correct?


fasteddie


Timvg

Quote from: morca on September 29, 2017, 19:41:57
Tim ga jij nog naar de beurs toevallig?

Ik geraak er niet - pas vandaag toevallig zien passeren dat er morgen en overmorgen een beurs is, volgend jaar sowieso!

morca

Quote from: fasteddie on September 29, 2017, 21:53:20
Dus het wordt "the silky walk"?

Perfect!
;D

Quote from: Timvg on September 29, 2017, 21:55:27
Ik geraak er niet - pas vandaag toevallig zien passeren dat er morgen en overmorgen een beurs is, volgend jaar sowieso!
Oh jammer.
Anders hadden we eventueel even kunnen meeten daar.
Ik ga zondag

Etiennevh

Quote from: FDLARRY on September 28, 2017, 13:00:32
Een oude liefde van mij "Driade" is op deze beurs terug van weggeweest. Helaas kan ik zelf niet aanwezig zijn. Als iemand de moeite wil nemen om deze speakers eens kritisch te willen luisteren/beoordelen, en het resultaat in dit topic wil delen, dan ben ik deze persoon zeer erkentelijk.
Aangezien het ook een van mijn oude liefdes is vandaag geweest. Ik had al heel wat ruimtes gezien toen ik eindelijk de ruimte van driade vond (eind van de gang bij de Abdijbar). Ik kan alleen maar zeggen dat het een van de zeer weinige ruimtes is geweest waar ik met een big smile heb zitten luisteren. Man man wat heb ik veel gezien wat crappy afgesteld of geplaatst stond, gelukkig hadden ze daar bij Driade wat aandacht aan geschonken.

Leuk om te zien en horen dat ze weer "leven"  :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

DofN

Ook geplaatst in het D&D- draadje over een live-vergelijk.

Ik vond de D&D 8C heel erg goed klinken. Subliem strak laag, geen kleuring. Muziek klonk daardoor heel puur. De opgenomen cello klonk gewoon erg goed naast de live-cello. Ik vind dat knap. Daarna nog wat andere muziekjes geluisterd die erg goed werden weergegeven. Zo goed klinkt het thuis niet. Ik zou die  8C echt wel thuis willen hebben!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


advr

Quote from: Etiennevh on September 30, 2017, 22:25:33
Aangezien het ook een van mijn oude liefdes is vandaag geweest. Ik had al heel wat ruimtes gezien toen ik eindelijk de ruimte van driade vond (eind van de gang bij de Abdijbar). Ik kan alleen maar zeggen dat het een van de zeer weinige ruimtes is geweest waar ik met een big smile heb zitten luisteren. Man man wat heb ik veel gezien wat crappy afgesteld of geplaatst stond, gelukkig hadden ze daar bij Driade wat aandacht aan geschonken.

Leuk om te zien en horen dat ze weer "leven"  :)
Driade was inderdaad swingen!


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted User

Quote from: doorofnight on September 30, 2017, 22:45:00
Ook geplaatst in het D&D- draadje over een live-vergelijk.

Ik vond de D&D 8C heel erg goed klinken. Subliem strak laag, geen kleuring. Muziek klonk daardoor heel puur. De opgenomen cello klonk gewoon erg goed naast de live-cello. Ik vind dat knap. Daarna nog wat andere muziekjes geluisterd die erg goed werden weergegeven. Zo goed klinkt het thuis niet. Ik zou die  8C echt wel thuis willen hebben!

Ik ga morgen langs, ben nu wel erg benieuwd.

chansig

Leuke dag gehad met leuke mensen. Eigenlijk is dan helemaal rijden naar Veldhoven en gaan zitten luisteren met andere mannen in een te kleine ruimte naar muziek die niet de jouwe is niet helemaal de juiste opzet..maar goed. Al met al niet heel veel beluisterd.

Uiteraard Dutch & Dutch....gewaagde test die duidelijk maakte dat verschil tussen live en speakerweergave echt duidelijk te horen is. Tegelijkertijd dat de Dutch & Dutch het helemaal niet slecht deed. Dus mijn inziens erg knap. Blijft me wel verbazen.

Ook even bij de Bohmer dsp geluisterd. Geen idee wat er gebeurde maar ik vond het raar klinken. Een stem die ik niet kon plaatsen en de set schijnbaar ook niet. Bij een ander nummer hetzelfde...erg raar in de stem weergave. Aequo Audio uit Eindhoven gehoord. Maar klonk mijn inziens erg prettig. Ook de Marten speakers beluisterd met de Jeff Rowland versterking. Kon me niet echt bekoren. Bij Audio Note werd er enorm hard gedraaid..ook geen idee wat het idee daarachter was. Quad was ook wel oke....je moet wel goed in het midden zitten. Laag was wat teveel maar een akoestisch dingetje. Ook nog een baffle speaker gehoord met dikke vette buizenversterkers. Vind de speakers erg lelijk..en ik ik ben blij dat ik van al die kasten af ben. Ook nog heel even in de ruimte geweest met die gigantische oude speakers..ik hoop dat iemand wat ik bedoel want namen en moi gaan dus echt niet samen. Zoals blijkt. Maar klonk ook aangenaam.

Voor de rest weer enorm veel pingel/pangel muziek..bij binnenkomst speelde dat ene hele bekende nummer..zo bekend dat ik de naam ervan gewoon vergeten ben. Ook nog even bij Vivid geluisterd. Een bevlogen man, geen idee wat die allemaal vertelde maar hij had er plezier in. Leuk om te zien. Speakers zelf blijven mooi.

Voor de rest lijkt het wel een erg stoffige hobby te worden als ik al die mannen op leeftijd met hun tasjes door de gang zie schuifelen.. :D

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

#1023
Quote from: advr on September 30, 2017, 23:07:05
Driade was inderdaad swingen!


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Werd door een mooie versterker aangestuurd. Een Aavik versterker en dit is geen kleine jongen. Klonk erg goed.


Vitus audio klonk ook geweldig en bij Aspera audio was het heerlijk. YG Acoustic Hailey het grotere zusje van mijn luidsprekers.
Alaudio vind ik zeer geslaagd concept voor luidsprekers die aan de wand hangen. Is gewoon full range en dit verwacht je niet van zo'n wand luidspreker.Vind ze erg goed klinken. Ik ken het merk al wat langer ;).
Vivid Giya met Mola Mola is toch wel een mooie combi. Was al op de high End in München zo maar nu ook weer. Alleen zo jammer dat de Giya zo lelijk is. Nieuwste Coltrane klinkt ook subliem. Jammer dat het met Jeff Rowland aangestuurd werd en niet met Analog Domain versterker. De DAC speelde wel.
Maar het was geen straf om er naar te luisteren ;D

Er waren merken bij die echt emotieloos waren. O.a Harbeth met Croft. En ik was niet onder de indruk van Dutch & Dutch.

Maar alles is pure smaak enige wat ik wel vond is dure entree kaartjes(13,75 euro). De High-End in München is nog niet zo duur ;). Jarenlang 10 euro nu 12,50 euro ;).

Mooie cd's meegenomen en mijn Analogue Productions collectie weer uitgebreid ;D. En mooie tweede hands cd's op de kop getikt. Jazz in Montreux drie versies.

P.s. Bij Vivid en Mola Mola werd een rap song gedraaid, Nickie Minaj en andere met Bitch(titel weet ik niet helemaal meer).
Was een leuke ervaring. Nog niet cup of tea maar het moet kunnen want een goede set kan alles afspelen ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

StereoMike

Dat was weer een gezellig dagje veldhoven (incl. afterparty). Nu toch nog maar een paar uurtjes slapen voor deel twee morgenochtend.

Ga vooral eens langs bij Aalt Jouk van der Hul en zijn bijzondere faster-than-light kastjes en forse maatwerk speakers.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake