X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

 2020:
XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN INEEN
Dutch Audio Event
ZATERDAG 26 EN ZONDAG 27 SEPTEMBER, VELDHOVEN

X-Fi 2019 in Veldhoven 28 en 29 september is het weer zover

http://x-fi-audioshow.nl/

Overzicht van alle audioshows in 2019:
https://hifipig.com/hifi-diary/?fbclid=IwAR0nsUC8PncIWXvCOq1Fp4Iay3MZy92Pfmp0GxW1RzERtUTx-nA8ZDiAMDg


Zaterdag 24 september en zondag 25 september 2016 zal de X-fi High End Show weer plaatsvinden.  Veldhoven. 'Back to the roots'

Wie er wel gaat laat het even weten,misschien kom je nog bekenden tegen  ;)[/b]

garmtz

Ik vind het vrij stom om zo koppig 2 shows te gaan lopen organiseren, maar als je beide heren organisatoren kent, dan begrijp je dat iets beter... ;)

morca

#2
Quote from: garmtz on May 22, 2012, 21:08:59
Ik vind het vrij stom om zo koppig 2 shows te gaan lopen organiseren, maar als je beide heren organisatoren kent, dan begrijp je dat iets beter... ;)
Ok ......zo,dat zijn verder mijn zaken niet maar vroeg het me af.
Duidelijk  ;)

Welke locatie zou jij zelf kiezen ,was de akoestiek,(voor zo ver je dat kon noemen  :D ) in Veldhoven niet beter.

bmateijsen

Quote from: morca on May 22, 2012, 22:09:51

Welke locatie zou jij zelf kiezen ,was de akoestiek,(voor zo ver je dat kon noemen  :D ) in Veldhoven niet beter.

Net zo slecht... ;)

Midcall

Er werd altijd (terecht) geklaagd over de slechte ruimtes in Veldhoven, dus dat kan nooit een reden zijn waarom ze weer voor Veldhoven hebben gekozen. Ik denk meer dat ze hopen op de bezoekersaantallen die vroeger naar Veldhoven kwamen. Uit betrouwbare bron weet ik dat deze aantallen overigens door de organisatie van toen nogal werden overdreven, maargoed, dat maakt in deze discussie niet zoveel uit, ik vond het er druk zat in ieder geval.

Heb nooit de charme van deze locatie ingezien, zelden een goed klinkende ruimte deed mij inzien dat ik geen enkele meerwaarde kan ontdekken om helemaal naar Veldhoven te touren, ik geloof het verder wel daaro... Utrecht was dat betreft veel prettiger. Hopelijk kunnen ze het wel gratis toegankelijk houden, want wat dat betreft snappen ze het bij de VAD/AV-Nu organisatie nog steeds niet helemaal.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

morca

Bjorn@ duidelijke keuze  ;)

Midcall@ Kan je zien hoe smaken verschillen,ik vind het beatrix gebouw als  betonnen hokken klinken.
Maar Veldhoven was ook niet optimaal idd.

Denk dat het nu gesplitst is niet gauw meer samen zal komen,jammer.
Ik had het liefste een andere locatie voor bijde  :D

Midcall

Quote from: morca on May 23, 2012, 12:54:47
Bjorn@ duidelijke keuze  ;)

Midcall@ Kan je zien hoe smaken verschillen,ik vind het beatrix gebouw als  betonnen hokken klinken.
Maar Veldhoven was ook niet optimaal idd.

Denk dat het nu gesplitst is niet gauw meer samen zal komen,jammer.
Ik had het liefste een andere locatie voor bijde  :D
Nee, in Utrecht was het ook beroerd, maar dan hoefde je geen wereldreis te maken om K. kwaliteit te mogen aanhoren.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

FvP

doe maar veldhoven, dichter bij België en parkeren valt daar ook goed mee

Midcall

Quote from: Klinkt Beter on May 23, 2012, 13:19:57
doe maar veldhoven, dichter bij België en parkeren valt daar ook goed mee
Terwijl ze in Brussel een show hebben die 15 keer beter en heerlijk veel rustiger is.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

FvP

#9
Quote from: Midcall on May 23, 2012, 13:29:00
Terwijl ze in Brussel een show hebben die 15 keer beter en heerlijk veel rustiger is.

't Ja dat lijkt als consument misschien allemaal rozengeur en maneschijn, maar wij hebben door die show in Brussel al schade geleden.

Officieel is het een show voor de importeurs van New Music, maar iedereen zelfs dealers die daar niet thuis horen en dus concurrenten zijn voor New Music geraken er binnen als ze maar betalen.

Ik vermoed dat er tussen de andere organisatoren mbt de twee shows X-Fi en Avenue ook een agenda is die enkel in de wandelgangen of tussen dealers bekend is. Er zal wel een grondige reden zijn om niet naast mekaar te gaan staan. Waarschijnlijk wou de kleinere meeliften op het success van de grotere.

In België zijn zulke zaken ook al gebeurd tussen twee grote winkels die net op hetzelfde weekend een concurrerende show had elk in een hotel ergens in Brussel. Eentje had zelfs een busdienst ingelegd om zijn goedheid te tonen terwijl de twee achterliggende winkels basically vijandig zijn tov mekaar. Gekke wereld.

Pjotr27

QuoteIk vermoed dat er tussen de andere organisatoren mbt de twee shows X-Fi en Avenue ook wel een agenda is die enkel in de wandelgangen of tussen dealers bekend is. Er zal wel een grondige reden zijn om niet naast mekaar te gaan staan. Waarschijnlijk wou de kleinere meeliften op het success van de grotere.

Ook op de Highend in Munchen afgelopen jaar was er een concurrerende show met busvervoer ( gratis!) vanaf de Highend.. Er is veel haat en nijd blijkbaar tussen een aantal deelnemers, aan de andere kant is het opslagpercentage voor de beursorganisator dusdanig hoog dat een aantal deelnemers zelf een alternatief zoekt.
Realistische kamer en zaalprijzen, iedere importeur is welkom ( ook daar zijn problemen mee, ik weet dat als sommigen zich aanmelden dat anderen dan weer wegblijven), lage toegangsprijzen en een goede bereikbaarheid lijken mij essentieel. Wat er nu gebeurd met 2 verschillende weekenden op 2 totaal verschillende plaatsen lijkt mij voor beide beurzen funest...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Quote from: cz79 on May 23, 2012, 14:13:17
Soort GTST dus?

Ja, ik volg het nu al zo`n jaar of 20 en het is altijd wel ergens hommeles over...
Leuk idee voor tv serie?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

FvP

#14
Quote from: Pjotr27 on May 23, 2012, 14:08:31
Ook op de Highend in Munchen afgelopen jaar was er een concurrerende show met busvervoer ( gratis!) vanaf de Highend.. Er is veel haat en nijd blijkbaar tussen een aantal deelnemers, aan de andere kant is het opslagpercentage voor de beursorganisator dusdanig hoog dat een aantal deelnemers zelf een alternatief zoekt.
Realistische kamer en zaalprijzen, iedere importeur is welkom ( ook daar zijn problemen mee, ik weet dat als sommigen zich aanmelden dat anderen dan weer wegblijven), lage toegangsprijzen en een goede bereikbaarheid lijken mij essentieel. Wat er nu gebeurd met 2 verschillende weekenden op 2 totaal verschillende plaatsen lijkt mij voor beide beurzen funest...

om een idee te geven:

Oud St Jan destijds afhuren in Brugge voor 3 dagen was 3.000 euro ofzo (in 2007).

wij betaalden voor onze deelname in Brugge voor een kamertje van 4 bij 7 zo'n 800 euro

ik kon vlot een grotere zaal huren, maar heb dat niet gedaan omwille van de galmaanpak die bijna onmogelijk was in grotere zalen zonder in de kosten te gaan

er waren tientallen kamers en de grotere zalen met een slechte akoestiek gingen 1500 euro tot 3000 euro

Een heel grote dealer die ondertussen niet meer bestaat had bijna de helft van de zalen afgehuurd, ging om tientallen duizenden euro's.

Dus perfect begrijpbaar waarom dit gebeurt. Voor het verschil wat je betaald kan je op alle grote hifi sites de duurste banner betalen en dan ben je nog uit de kosten.

Pjotr27

Dat bedoel ik dus... ik snap best dat er een opslag is voor gemaakte organisatiekosten en risico, maar niet dit soort zakkenvullerij...
Als ik de Highend in Munchen zou organiseren hoef ik de rest van het jaar niet meer te werken... zoveel wordt er die 5 dagen door de organisatie verdiend...
En op het moment dat de handel super is wordt het geaccepteerd, als de handel moeilijker gaat dan gaat men nadenken over het nut en de kosten, of men probeert zelf een alternatief ( zoals nu in Veldhoven).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted member

Quote from: Pjotr27 on May 23, 2012, 14:08:31
Wat er nu gebeurd met 2 verschillende weekenden op 2 totaal verschillende plaatsen lijkt mij voor beide beurzen funest...

Juist! Resultaat voor mij persoonlijk is dat ik beiden niet meer bezoek en ik gok dat dat voor meer mensen geldt.

citac

X-Fi was altijd mijn favoriet , maar ga zeker niet naar Veldhoven ,dan wordt het maar de AV-NU dit jaar.
Jammer , Utrecht was perfect  :leuke kamers, gratis toegang .
Wat wil men nog meer?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Audiofiel

Ik had vorig jaar een vrijkaartje gewonnen voor de Utrechtse show, maar ben niet eens langs gegaan... En nee, de afstand was het probleem niet. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

morca

#19

Een heel grote dealer die ondertussen niet meer bestaat had bijna de helft van de zalen afgehuurd, ging om tientallen duizenden euro's.

[/quote]
Ok ,dat zijn nou enigsinds vragen op mijn antwoord,dat zou de organisatie moeten verbieden.....maarja,zo werkt het niet.

Verder ook nog wat verduidelijkende woorden van Potjr,dank voor deze kleine uitleg.
Ik wist dat het ergens mee te maken had,maar het gebeurd dus overal........

Jammer ik heb geleerd in Veldhoven hoe High End moet klinken,maar als ik zo lees welke kant het opgaat.
Zie ik geen rooskleurige toekomst voor de audioshow,s in nederland,duitseland of belgie.

Mooi is dat ,goed bezig mannen ,jullie irriteren je eigen klanten  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:
( dit is dus niet gericht aan de deelnemende forumsponsers,maar aan de 2 of misschien wel 1 persoon die ze poot stijf houd)

Wil ik weer eens wat horen ,maak ik wel een afspraak in de winkel .
Wat zeg ik ....... me volgende speakers wil ik toch zelfbouwen,maar me geld is op   :clapping:





4e optie toegevoegt aan de poll.

CZ79

Quote from: citac on May 23, 2012, 15:39:20
X-Fi was altijd mijn favoriet , maar ga zeker niet naar Veldhoven ,dan wordt het maar de AV-NU dit jaar.
Jammer , Utrecht was perfect  :leuke kamers, gratis toegang .
Wat wil men nog meer?

Gratis parkeren? Maar dat komt (heb ik uit betrouwbare bron vernomen) in Veldhoven wel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


citac

Quote from: cz79 on May 23, 2012, 19:32:35
Gratis parkeren? Maar dat komt (heb ik uit betrouwbare bron vernomen) in Veldhoven wel

Niet aan gedacht , kom nml. met de fiets  ;D.
Openbaar vervoer geen optie?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

CZ79

Quote from: morca on May 23, 2012, 19:40:49
Daar was het gratis,maar de toegang ook toch dit keer?

Ik heb gehoord (van diezelfde bron) dat een kleine vergoeding wordt gevraagd (5 euro), krijg je wel een glas champagne  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika