X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Quote from: garmtz on September 28, 2016, 12:59:58
Het klonk niet SLECHT, maar ik weet inderdaad hoe P3ESR's kunnen klinken met wat extra optimalisatie en dat kan dus beter...

Ik miste de open klank,het kwam bijna niet los van de speaker.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

#976
Quote from: garmtz on September 28, 2016, 13:23:16
Het is ook een mooie productie! Ik draaide de SACD (DSF files) op verzoek. Heb net even een vergelijk tussen de originele CD, SACD en DVD-Audio gedaan en de SACD is de slechtste van deze drie: plat dus... De originele CD is mooier, maar de DVD-Audio is het mooiste, hoewel de verschilen tussen die twee klein zijn. Toch vind ik dit duidelijk een typische digitale jaren 80 productie.

Tja dan zal ik toch echt naar de P3ESR speakers moeten om dat typisch digitale geluid te ervaren ...want ik ervaar nu warmte en bakken met sfeer  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#977
Quote from: garmtz on September 28, 2016, 13:23:16

Hahaha! Ja, inderdaad een erg betrouwbare lijst... ;)

Waarom is deze lijst onbetrouwbaar ?

Ik vraag mij af of je de lijst echt bekeken hebt of gewoon een aversie tegen HiFi.nl....

Deze lijst van 30 cds is zo slecht nl. nog niet...ik heb er zelf 20 stuks van zo te lezen en die klinken inderdaad erg mooi...de discussie of het de mooiste ooit zijn is in ons verhaal niet relevant...maar plat en digitaal zijn ze zeker niet ...... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

chansig

Ik ken de lijst niet uit mijn hoofd...maar zou zo ook niet weten welk belang Hifi.nl zou hebben bij een dergelijke lijst.

Maar lijstjes zijn ook maar gewoon lijstjes...wie ze ook samenstelt. Talk Talk vind ik persoonlijk wel mooie opnames zelfs de live registratie uit 84 volgens mij in Londen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Er is erg veel detail in de TT opnames en het klinkt opgeruimd maar idd jaren 80 en daarmee wat te dun en zielloos.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

#980
Mwahhh...mogelijk vergoed de herinnering dan veel bij mij.

Maar ik ken jaren 80 opnames die extreem plat zijn en dat is die van Talk Talk niet. Grootste teleurstelling van Talk Talk is een cd van een paar jaar terug een live opname.

BAGGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bergsman

Quote from: StereoMike on September 25, 2016, 16:20:48
En liet behoorlijk veel los over de eindbak in Adagio kast. Het moet wel iets bijzonders worden. Er werd wel een bijdehante opmerking gemaakt door een audio vlogger. Is dat niet een beetje veel voor een eenvoudige afstandbediening (2.000 euro prijsverschil Adagio vs. Pavane). Ik hoop niet dat Cees het heeft gehoord.


Lees op facebook het volgende:

Since we have our new Adagio sometimes people do not understand the difference with our Pavane. From the outside it seems just a volume potmeter and a different type of remote but the inside tells more.
• As volume is controlled by changing the reference voltage of the dacs, max ref voltage is increased 3 times. This approach created a noise floor of - 155 dB ,extreme linearity and very low distortion!
• Instead of using our DAC ONE module as used in our Pavane, for the Adagio we used our DAC TWO. DAC TWO is using two R2R ladders on the inside which means that the Adagio is using 16 ladder dacs instead of 8 ladder dacs as used in the Pavane.
• The Adagio is running on double voltages compared to the Pavane.
• The Pavane is using 15 VA transformers for each channel, the Adagio is using 30VA for each channel.
• By using DAC TWO modules ( in fact every module contains a FPGA + two R2R ladders) there is no need to use the external FPGA anymore as used in the Pavane. This location on the digital input board can be used for future options
• As the Adagio is a digital preamp there is an option to control two power amps.
• As the Adagio can be connected to every type of power amp it has two possible output voltages
• And of course the Adagio will drive our future stereo and mono blocks, hopefully ready end of 2016

Erik van Voorst (in memoriam)

Blijf het grappig vinden dat stigmatiseren van cd muziek opgenomen in de jaren 80....ik kan evenveel kuisverotte opnames uit de jaren 90 opnoemen....of recente "for that matter"

Maar het glas is halfvol...er zijn verschrikkelijk mooie opnames uit de 80 jaren en ik bezit er gelukkig velen.....misschien is men geneigd te denken dat deze productieperiode dichter in lijn ligt met de uitvinding van de cdspeler...(klonk ook voor geen meter).......anyway voor bv. elke beroerde DDD opname kun je makkelijk een juweeltje uit diezelfde periode opnoemen.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

morca

Quote from: Erik van Voorst on September 28, 2016, 19:59:13
Blijf het grappig vinden dat stigmatiseren van cd muziek opgenomen in de jaren 80....ik kan evenveel kuisverotte opnames uit de jaren 90 opnoemen....of recente "for that matter"

Maar het glas is halfvol...er zijn verschrikkelijk mooie opnames uit de 80 jaren en ik bezit er gelukkig velen.....misschien is men geneigd te denken dat deze productieperiode dichter in lijn ligt met de uitvinding van de cdspeler...(klonk ook voor geen meter).......anyway voor bv. elke beroerde DDD opname kun je makkelijk een juweeltje uit diezelfde periode opnoemen.  ;)
Van DDD is de dire straits een mooi voorbeeld.
De Japanse xrcd2 remaster klinkt veel beter.

Maar goed die heb ik van plaat in hires van de eerder genoemde dr robert.
Dat is pas echt genieten  :music:

Bas Akkerman

Quote from: morca on September 28, 2016, 18:04:02
Ik heb maar 1 formaat wat beter klinkt.
lp rips van dr robert in 24/96.
Ik hoor hier nooit veel leden over,of heb ik die als 1 van de weinige....dat zou jammer zijn.
Ken jij die opnames?
Echt een aanrader.

Anders pm ik je wel een keer.
Dat is echt demo materiaal,en thuis ook zwaar genieten.
Bedoel je dus Talk Talk Spirit Of Eden?
Is dat rippen van een DVD-audio nou een beetje te doen?

En na 1 minuut 40, komt er een basloopje bij (SOE) dat juist zo mooi warmte geeft ten opzichte van "I just can't bring myself to see it starting". Dat basloopje was op de SACD echt heel dun.

Sorry, we zijn door mij wel wat off topic gegaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Quote from: Bas Akkerman on September 28, 2016, 20:47:33
Bedoel je dus Talk Talk Spirit Of Eden?
Is dat rippen van een DVD-audio nou een beetje te doen?

En na 1 minuut 40, komt er een basloopje bij (SOE) dat juist zo mooi warmte geeft ten opzichte van "I just can't bring myself to see it starting". Dat basloopje was op de SACD echt heel dun.

Sorry, we zijn door mij wel wat off topic gegaan.
Nee ik heb het over meerdere muziek die iemand genaamd dr robert van lp naar 24/96 flac heeft opgenomen.
Dat klinkt geweldig,al zijn opnames.
Of ik talk talk.heb.....ik zal morgen kijken

Mbt dvda

Ik deed het op de oude manier,dat werkte met wat cmd,s in de dosbox en windvd 6 een hele oude versie.
Volgens mij kan het ook simpeler.
Ik heb nog wel wat software opme comp staan.
Maar zou even moeten kijken er was later een simpele manier.
Maar heb dat jaren niet gebruikt.

Als je dvda wilt rippen zou ik even in me map met oude software moeten kijken voor je.

take5

Quote from: Baardmannetje on September 28, 2016, 07:58:29
Ik heb een lijst in Tidal gemaakt (wat een draak van een bibliotheek hebben die trouwens zeg...) en had een HD mee. Via ome Roon was dat dan allemaal te bedienen.

Ik denk dat het liedje waarover je het hebt een opname is van het TRPTK label is? Kan mij namelijk niet heugen iets met een luit te hebben gedraaid. Hoelaat en welke dag was je er?
Volgens mij de twee keer dat ik er was, op zondag rond 14.00u/14.15u denk ik..

Bas Akkerman

Quote from: take5 on September 28, 2016, 23:52:29
Volgens mij de twee keer dat ik er was, op zondag rond 14.00u/14.15u denk ik..
De oed bedoel je denk ik? De Arabische luit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: take5 on September 28, 2016, 23:52:29
Volgens mij de twee keer dat ik er was, op zondag rond 14.00u/14.15u denk ik..

Ik denk dat Brandon toen muziek aan het draaien was. Had de DJ zwarte krulletjes en een bril of kort haar en een 7 dagen baard?

Staaled

#990
Quote from: Erik van Voorst on September 28, 2016, 19:59:13
Blijf het grappig vinden dat stigmatiseren van cd muziek opgenomen in de jaren 80....ik kan evenveel kuisverotte opnames uit de jaren 90 opnoemen....of recente "for that matter"

Maar het glas is halfvol...er zijn verschrikkelijk mooie opnames uit de 80 jaren en ik bezit er gelukkig velen.....misschien is men geneigd te denken dat deze productieperiode dichter in lijn ligt met de uitvinding van de cdspeler...(klonk ook voor geen meter).......anyway voor bv. elke beroerde DDD opname kun je makkelijk een juweeltje uit diezelfde periode opnoemen.  ;)
Het is wat mij betreft typerend voor de jaren 80 dat dit soort opnames voor het eerst hun opwachting maakten.
Dat wil niet zeggen dat alles uit die periode zo klinkt.

En ook niet dat die stiel na de jaren 80 opgedoekt werd. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maximus_Aurelius

Quote from: vik on September 27, 2016, 09:44:08
Ook vanuit deze kant even een korte reaktie.
<Knip>

Maximus Aurelius jij ook nog bedankt voor het maken van een leuke playlist met verschillende soorten muziek.


Graag gedaan  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DofN

Quote from: dre73 on September 28, 2016, 18:22:53
Ik miste de open klank,het kwam bijna niet los van de speaker.

Dat is wel een voorwaarde inderdaad.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: morca on May 22, 2012, 18:07:41
2017 en het is weer zo ver op 30 september en 1 oktober is het weer zover.
http://x-fi-audioshow.nl/


Zaterdag 24 september en zondag 25 september 2016 zal de X-fi High End Show weer plaatsvinden.  Veldhoven. 'Back to the roots'

Wie er wel gaat laat het even weten,misschien kom je nog bekenden tegen  ;)

30 september en 1 oktober is het weer zover  :pompom:

advr

Toch eens wat proberen te schuiven met afspraken dat weekend... staan zoveel dingen die ik eigenlijk wil zien en horen... ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Contour


AudioEnZo

Het ziet er naar uit dat ik er toch beide dagen ben. Blijf sowieso in het hotel slapen ;)

Contour


AudioEnZo


bert de melker

Ik was ook van plan om Zaterdag te gaan Rene ik zal goed opletten of ik jou ziet [emoji12][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk