X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PeterAlligator

Quote from: chansig on October 31, 2021, 11:30:17
Men is dus eensgezind over dat Veddan niet oke klonk. :D

Gr. Hans

Zeker niet.

Laten we het maar omdraaien...

Men is niet eensgezind over het feit dat Veddan oké klonk.

Overigens was het wel de zaal die helemaal ramvol zat en waar mensen ook erg lang bleven hangen, dus uiteindelijk denk ik wel dat de meeste mensen onder de indruk waren.

Maximus_Aurelius

Zelf ben ik gisteren geweest. Was even weer heerlijk na twee jaar weer een überhaupt ergens een audiobeurs te bezoeken.  :pompom:.
Het was erg goed geregeld qua controle, doorstroming was erg goed. Goed dat er (een keer) gecontroleerd wordt betreft de QR code.

De beurs ansicht vond ik een beetje wirwar qua routes en aangeven, afijn het draait om wat er staat.
Eerste ruimte met C.E.C en Guru klonk erg fraai en wat er toch nog uit een cd gehaald kan worden, prachtig. Sowieso viel mij op dat er best veel met cd nog gedaan werd, streaming ook. Vinyll was minder maar er werd wel meegespeeld. Andere jaren, vooral twee jaar terug was het alleen maar platen.
Dus niet ideaal voor mensen die stijve plassertjes krijgen van vinyll draaien  :tongue2: :D

Even verderop stond ERC met een erg fraai (betaalbaar) setje. Open baffle systeem met Rogue Audio.
Veddan vond ik ook erg tegenvallen, misschien wat te hoge verwachtingen omdat je her en daar leest over hoe goed, bla bla. Geen diepte het laag vond ik erg overheersend. Wanneer je dan kijkt naar de prijs zet ik echt mijn twijfels. Maar ja wie ben ik. Laat ik het zo zeggen ik zal mijn YG nog niet voor willen inleveren als ik er nog geld bij uit kreeg.  ;).

Aries Cerat as ik erg nieuwsgierig na en dit viel absoluut niet tegen, mooie weergave, diepte en erg ruimtelijk. Voor mij een van de betere sets op de show. Angstrom vond ik ook erg fraai, ik liep er naar binnen en wat mij gelijk opviel de rust en gemak. Prachtig.
SPEC was ik ook erg nieuwsgierig na met Pachanka en Sforzato. Jammer van de luidspreker(Fyne) want je haalt er toch Tannoy uit waarbij het middengebied erg aanwezig is. Even doorheen prikken en vond ik het wel een fijn uitgbalanceerde set.

Sonnet en Metrum vond ik persoonlijk niet goed, Sonnet met dezelfde speakers al bij Metrum klonk erg schel en fel. Metrum kwam geen muziek uit, zat er 15 min en nog steeds geen muziek want er was een probleem met de streaming(internet). Tip. Neem een cd transport mee zodat je altijd kunt spelen  ;D.

Jk acoustics verraste mij ook, ja weer via een leuk cd transport de muziek laten horen.

Daudio en Driade ook erg plezierig naar te luisteren maar minder plezierig was het bij Avantgarde en AVM. Hoe halen ze in het hoofd om op Avantgarde een powerhouse als versterker aan te hangen.
Steinheim met Lyngdorf erg bombastisch en scherp.
Aequo audio vond ik erg goed klinken, mooi uitgebalanceerd en strak laag.

Live optreden(12 uur) van ISLE was erg leuk maar voor mij iets te zweverig  ;)

Verassing op de beurs. Geen van alle hierboven maar Stereolith. Wat daar voor muziek uitkomt uit een simpel klein kastje, zo ruimtelijk en transparant.

Alleen moeten sommige (populaire) merken eens realiseren dat ze een iets grotere kamer nemen. Vaak zo overvol dat je niets meer kon. (Audio Analogue) een voorbeeld en Boenicke ook.

Al met al voor mij een geslaagde dag geweest.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

jasjenl

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik vond Veddan juist wel erg goed klinken. Ook vond ik juist de set bij Sonnet digital audio één van de prettigste om te horen, al was het maar omdat ze daar ook eens wat andere, stevigere elektronische muziek draaiden. Weet iemand trouwens met wat voor luidsprekers ze bij Sonnet speelden? Het waren kleine speakers met volgens mij een soort ribbon tweeters, maar het merk kon ik niet zo snel ontdekken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Contour

Geen ribbons, Mundorf AMT tweeter en Scanspeak midwoofer.

Rob_Dingen

Ik vond de Veddan ook niet geweldig, het laag integreerde totaal niet met de rest en was ook veel te veel.
Ook vond ik dat het energie miste tussen de 70Hz en 300Hz wat ze dan probeerde te verhullen met te veel laag.

Rob

Tabcam

Quote from: fietser on October 31, 2021, 14:19:25
Sla ook over. Te onrustig en mij teveel mensen op een plaats. Krijg ook steeds meer het gevoel dat een beurs weinig toevoegt aan een speurtocht naar het voor je eigen gevoel perfecte geluid. Maak voor mijzelf tegenwoordig een apparatuur keuze gebaseerd op "de bladen" en ga dan bij een dealer op bezoek.
Ben juist twee stappen opgeschoten met het bezoek. Niet dat ik daardoor de juiste luidsprekers vind maar wel wat ik met de set wil. Welke klankbalans, diepte /ruimtelijkheid, wat is er mogelijk met een poepakoestiek, leuke nieuwe muziek ontdekken, etc. Helaas ook luisteren naar slechte setups (dus niet slechte luidsprekers!!!), te hard spelen, telkens dezelfde muziek, maar dat hoort er nu eenmaal bij :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jasjenl

Quote from: Contour on October 31, 2021, 18:03:53
Geen ribbons, Mundorf AMT tweeter en Scanspeak midwoofer.
Ah ja, ben er inmiddels achter dat het de Acelec Model One was waar mee gespeeld werd.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

sion

Quote from: jasjenl on October 31, 2021, 19:09:19
Ah ja, ben er inmiddels achter dat het de Acelec Model One was waar mee gespeeld werd.

Ik vond het ook een potent speakertje, zeker met de Dynaudio 18S subwoofer.
Nooit zoveel bass gehoord uit 2x 9.5" in een flinke ruimte!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Tabcam

Bij deze de Tidalafspeellijst van mijn Shazams/Soundhounds van afgelopen zaterdag.

Er staan dubbelingen in, bv. Masterversies, omdat ik niet weet of iedereen met een tidalabonnement die kan afspelen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

. . .

#1335
Grappig om te zien dat er in al die jaren weinig is veranderd qua muzeikkeuze, altijd dezelfde grijsgedraaide samplers :D
Die Tanzerin, Stimela, 1812 Telarc, Diana Krall, Eva Cassidy enz
Zie wel een paar nieuwe namen, overdag even beluisteren hier op Qobuz.

Maximus_Aurelius

Er zijn in de jaren zeker veranderingen plaatsgevonden qua muziek.
Nu wordt er ook electronica muziek gedraaid(Ghostrider) maar ook hardrock.
Bij Fine sounds draaide ze Metallica met Enter Sandman, War of the Drugs met Thinking of a place.
Heb ook Rage against the Machine gehoord met Killing in the name.

De variatie is nu vele malen beter dan wat jaartjes terug. Ik merkte dit ook al bij de laatste drie edities (voor de Corona)van de High End in München.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

jahtari

Quote from: Tabcam on October 31, 2021, 23:54:19
Bij deze de Tidalafspeellijst van mijn Shazams/Soundhounds van afgelopen zaterdag.

Er staan dubbelingen in, bv. Masterversies, omdat ik niet weet of iedereen met een tidalabonnement die kan afspelen.
Thanks!

Dit is die van mij: https://tidal.com/browse/playlist/372eb0d8-307d-447c-a825-6502c3a30241

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fasteddie

Zaterdag langsgeweest....niet echt druk, maar mijn god het aantal oude mannen neemt steeds meer toe.....

Inderdaad niet alles klonk even goed...uitschieters qua geluid Voxativ...al de drie opgestelde speakers, D audio, Takumi draaitafels, Hebta opstelling en de monitor 232 van Stereolith....wat een verassing was dat!

Opvallend was dat in meerdere kamers de Rose RS 150 werd ingezet als streamer....blijkbaar is men erg te erden over het geluid en het gebruiksgemak....

De Harbeth 30 serie stond er ook te spelen....maar wat een opstelling midden in een ruimte met een driezits bank ervoor....het klonk dat ook werkelijk nergens na....jammer hoor!

Op naar de show in Alkmaar....wat dichter in de buurt voor mij.... 


htandre

Quote from: fasteddie on November  1, 2021, 08:35:56


Op naar de show in Alkmaar....wat dichter in de buurt voor mij....


Wanneer is die show??
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

jahtari

Vond het trouwens zonde hoe de makers van "the little one" eea presenteerden.

Veel te kleine kamer en onduidelijke opzet. Waarom soms 4 of 8 "little ones" laten horen ipv 2? Wat voegt dat toe? Welk deel van de mensen zal 4 sets kopen van zo'n luidspreker?

Er moet gewoon een duidelijk aanbod zijn, dit is wat je voor xxx euro krijgt bij ons.  En maak een beursaanbieding.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

AudioEnZo

Quote from: htandre on November  1, 2021, 13:27:30

Wanneer is die show??
Meestal eind februari/begin maart. Is hier om de hoek dus lekker makkelijk :)

Tabcam

Quote from: fasteddie on November  1, 2021, 08:35:56
Zaterdag langsgeweest....niet echt druk, maar mijn god het aantal oude mannen neemt steeds meer toe.....

Inderdaad niet alles klonk even goed...uitschieters qua geluid Voxativ...al de drie opgestelde speakers, D audio, Takumi draaitafels, Hebta opstelling en de monitor 232 van Stereolith....wat een verassing was dat!

Opvallend was dat in meerdere kamers de Rose RS 150 werd ingezet als streamer....blijkbaar is men erg te erden over het geluid en het gebruiksgemak....

De Harbeth 30 serie stond er ook te spelen....maar wat een opstelling midden in een ruimte met een driezits bank ervoor....het klonk dat ook werkelijk nergens na....jammer hoor!

Op naar de show in Alkmaar....wat dichter in de buurt voor mij....
zag én de oude, misschien iets grijzere, mannen van elk jaar, maar zeg tevens voor het eerst echt jongere mensen en een aantal kinderen, weliswaar met vaders mee, maar toch nieuw bloed!!

Rose RS150 ziet er natuurlijk ook erg mooi uit :inlove:. Dit jaar ook meer bluetooth en bv. Little/One liet me ook nog Tidal via Bluetooth afspelen :worship:.

Als laatste nog de DALI setup met alles draadloos en een TV met youtube. Hieronder één van de gespeelde energieke opnames, een feestje om naar te kijken én luisteren. Niet dat de DALI de beste setup had maar iets zien voegt een flinke dimensie toe!

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: WhySoSerious? on November  1, 2021, 01:13:24
Grappig om te zien dat er in al die jaren weinig is veranderd qua muzeikkeuze, altijd dezelfde grijsgedraaide samplers :D
Die Tanzerin, Stimela, 1812 Telarc, Diana Krall, Eva Cassidy enz
Zie wel een paar nieuwe namen, overdag even beluisteren hier op Qobuz.
Eens. Ik zag wel dat als je andere nummers draait, het publiek snel kan verdwijnen. Mooi voorbeeld is Oi van het album N-Plants van Biosphere. Zit een enorm mooie bas in maar in het begin ook veel "kraakjes" die je met verstoring en analoge draaitafel kan verwarren. Gaf de Alsyvox trouwens erg mooi en snel weer :worship: :worship:. Ook 1812 van Tschaikovski was voor de Kii-luisteraars een wegrenmoment terwijl ik het juist fijn om te horen wat een set in zo'n geval doet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bva

Heeft iemand nog de luidspreker K7-R in kamer 51 van Kaempfer Audio Design beluisterd?

Tabcam

Quote from: bva on November  5, 2021, 11:13:29
Heeft iemand nog de luidspreker K7-R in kamer 51 van Kaempfer Audio Design beluisterd?
Dat staat heel kort in mijn verslagje onder KAD beschreven. Ik meen dat er nog meer die het onder KAD beschreven hebben.

Als ik nu terugdenk valt het me qua opstelling tegen hoeveel invloed de ruimte nog had. Daar waren de Kii Threes beter in, de invloed van de ruinte minimaliseren. Voor het geld had ik meer verwacht.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i