X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

activ

Voor mij was het mooiste van de show de Steinway Lingdorf, dat vond ik echt indrukwekkend. Wel totaal onbetaalbaar helaas.

Tabcam

Quote from: naish123 on September 29, 2019, 11:01:51
De Xfi playlist op Quobuz is erg gaaf.

Wel weer apart dat er nadruk op vinyl ligt. Ik had juist het gevoel dat streaming nog belangrijker aan worden.
Streaming is door de netwerkbandbreedte weer niet handig op een show alhoewel ik me kan voorstellen dat een 4g telefoon het wel trekt :P.

Ik vond de meeste platenspelers afknappers, dikke kraakjes en men leek het niet eens erg te vinden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: activ on September 29, 2019, 15:28:24
Voor mij was het mooiste van de show de Steinway Lingdorf, dat vond ik echt indrukwekkend. Wel totaal onbetaalbaar helaas.
Ook een erg mooi geluid. Wat me ook nog opviel is dat Chord elk jaar een erg goed geluid neerzet. Weinig ruimteaanpassingen, telkens met erg verschillende merken luidspreker en speelt alle muziek. Draait niet de akoestisch/jazz/klassiek wat de meeste anderen opvoeren
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Robiwan

Quote from: TabCam on September 29, 2019, 15:52:25
Ook een erg mooi geluid. Wat me ook nog opviel is dat Chord elk jaar een erg goed geluid neerzet. Weinig ruimteaanpassingen, telkens met erg verschillende merken luidspreker en speelt alle muziek. Draait niet de akoestisch/jazz/klassiek wat de meeste anderen opvoeren

wel aardig maar het ziet er werkelijk niet uit :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

fietser

Quote from: naish123 on September 29, 2019, 11:01:51
De Xfi playlist op Quobuz is erg gaaf.

Wel weer apart dat er nadruk op vinyl ligt. Ik had juist het gevoel dat streaming nog belangrijker aan worden.
Wel een b eetje lang. Ruim16 uur.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Tabcam

Quote from: fietser on September 29, 2019, 18:31:27
Wel een b eetje lang. Ruim16 uur.
Kan vast niet in tekst omgezet worden? Ben nl. geen Qoobuzabonnee :angel:.

En lang is relatief als je het aantal uur optelt dat daar gespeeld wordt :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Harry HT

#1231
Hi,
Quote from: TabCam on September 29, 2019, 18:45:47
Kan vast niet in tekst omgezet worden? Ben nl. geen Qoobuzabonnee :angel:.

En lang is relatief als je het aantal uur optelt dat daar gespeeld wordt :tongue2:
Veel tingel en tangel  ;)  :tounge:

https://open.spotify.com/playlist/52vKfyCXVfSLTiYYnHkUDS

Gegroet,

Harry

Edit: indien de link het niet meer doet, op spotify kun je bij playlist de XFI lijst vinden
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Maximus_Aurelius

Voor mij sprong er eentje boven alles uit.
Niet de  Boenicke W5 wat ik erg mooi en groots vond klinken. Ook niet Aspera  audio met de Stellar serie van PS Audio op de YG Carmel. De Stellar serie komt te kort om YG echt te kietelen. Daar heb je toch echt de BHK serie nodig van Ps Audio. Met YG ben ik wel een beetje bevooroordeeld  ;), maar deze keer niet.

De ruimte waar Dartzeel stond te spelen vond ik persoonlijk het mooiste. Wat een rust en muzikaliteit.
Nu ken ik Dartzeel qua klank erg goed en nu herkende ik het weer terwijl ik de luidsprekers niet kende. Dartzeel is erg  : :wub:
Het stond ook niet hard te spelen maar op een mooi volume.

Zo ken ik Vitus ook qua klank erg goed maar dit viel dus de andere kant uit omdat de luidspreker match niet ideaal was.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

jahtari

Quote from: Maximus_Aurelius on September 29, 2019, 19:44:37
Voor mij sprong er eentje boven alles uit.
Niet de  Boenicke W5 wat ik erg mooi en groots vond klinken. Ook niet Aspera  audio met de Stellar serie van PS Audio op de YG Carmel. De Stellar serie komt te kort om YG echt te kietelen. Daar heb je toch echt de BHK serie nodig van Ps Audio. Met YG ben ik wel een beetje bevooroordeeld  ;), maar deze keer niet.

De ruimte waar Dartzeel stond te spelen vond ik persoonlijk het mooiste. Wat een rust en muzikaliteit.
Nu ken ik Dartzeel qua klank erg goed en nu herkende ik het weer terwijl ik de luidsprekers niet kende. Dartzeel is erg  : :wub:
Het stond ook niet hard te spelen maar op een mooi volume.

Zo ken ik Vitus ook qua klank erg goed maar dit viel dus de andere kant uit omdat de luidspreker match niet ideaal was.
Welke speakers werden gebruikt?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Maximus_Aurelius

#1234
Quote from: jahtari on September 29, 2019, 20:51:59
Welke speakers werden gebruikt?

Morel luidsprekers, speelde Dartzeel op.
Type Fat Lady  :D leuke naam.

Bij Vitus speelde Joseph Audio Pearl3.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

jahtari

Quote from: Harry HT on September 29, 2019, 18:51:27
Hi,Veel tingel en tangel  ;)  :tounge:

https://open.spotify.com/playlist/52vKfyCXVfSLTiYYnHkUDS

Gegroet,

Harry

Edit: indien de link het niet meer doet, op spotify kun je bij playlist de XFI lijst vinden
Bedankt voor de lijst!

Jammer dat er een aantal "audiofiele" covers op staan. Dat vind ik echt 100x niks. Zo van "laten we maar eens lekker audiofiel een nummer opnieuw opnemen door één of andere chinees".  :sadlike:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Bij deze een voorlopig lijstje van wat ik van de X-fi vandaan heb gehaald:
AnneNMayKantereit- Alle Fragen
Cat Clyde - So Cold
Prison on route 41
The stimulators - St James Infirmary
The Verve - Love is noise (Tong & Rogers Wonderland mix)
Alexis Cole - Do you ever think of me?
[Cyrus Chestnut - Grandma's Blues
Jack Jones - Sleep through the static
Amina Claudia Myers - Jailhouse Blues
Tamino -Sun May Shine
Telefon Tel Aviv - Sound in a darkroom
Yosi Horokawa - Timbres
Celeste - Ugly thoughts
Petra Magoni & Ferruccio Spinetti
John Martyn - Solid Air
Marian Herzog - No Sanctuary Here feat. Chris Jones

Laatste "cover" vind ik goed te pruimen.

En natuurlijk ook veel gehoord van de "gewone" audiofiele grootheden als Boz Scaggs, Gregory Porter, Melanie De Biasio, Elvis Presley (Fever), Leonard Cohen, Pink Floyd, Alan Parsons, Melody Gardot, Chris Jones, Jennifer Warnes en iets minder bekend als Dominique Fils-Aimé, Ane Brun, Kari Bremnes en golden oldies zoals Grandmaster Flash, Steppenwolf, Paul Simon.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Remco

Voor mij de 'kleine' Lyngdorf set van 8K. Waaaaanzinnig!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

anton

Vond de show erg tegenvallen......was eerst veel meer divers, meer homecinema, meer merken, alles draait een beetje rond stereo, hoofdtelefoons. De stand van Werner was een verademing, mooi opgezet, hier is veel werk in gestopt !!
Voor de stereofielen zal het een paradijs zijn...voor mij waarschijnlijk de laatste keer, ieder zijn ding natuurlijk......

activ

Quote from: Remco on September 30, 2019, 09:08:58
Voor mij de 'kleine' Lyngdorf set van 8K. Waaaaanzinnig!
Dat is inderdaad niets mis mee. Als ik stereo zou draaien zou ik waarschijnlijk die set hebben.
Helaas draai ik surround en dan is Lyngdorf voor mij boven budget.

blue-eyes

Klein zij stapje.

Gisteravond een playlist van de X-FI show geluisterd, stond op Qubuz. Die is leuk!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

home@the movies

QuoteDe stand van Werner was een verademing, mooi opgezet, hier is veel werk in gestopt !!

Dank u, we hebben redelijk veel positieve reacties mogen ontvangen, altijd leuk omdat er inderdaad toch steeds wat wel kruipt in het opbouwen. Met dank aan mijn twee collega's Peter en Luk.


lukas


lukas

Ik kan niet quoten blijkbaar. Reactie was op het enthousiasme rondom de Dartzeel kamer

denoontje

Quote from: anton on September 30, 2019, 12:03:46
Vond de show erg tegenvallen......was eerst veel meer divers, meer homecinema, meer merken, alles draait een beetje rond stereo, hoofdtelefoons. De stand van Werner was een verademing, mooi opgezet, hier is veel werk in gestopt !!
Voor de stereofielen zal het een paradijs zijn...voor mij waarschijnlijk de laatste keer, ieder zijn ding natuurlijk......

Had je wat noordelijker moeten rijden :-P


bokkes

Quote from: Remco on September 30, 2019, 09:08:58
Voor mij de 'kleine' Lyngdorf set van 8K. Waaaaanzinnig!
En waar bestond die 8K kleine set uit ??

Homethx

Quote from: bokkes on September 30, 2019, 20:07:15
En waar bestond die 8K kleine set uit ??

MH-2
BW-2
TDAI-3400

Toch wel verrassend wat er uit een speaker van 400€ komt!! Natuurlijk icm al de rest.

activ

Quote from: Homethx on September 30, 2019, 20:45:49
MH-2
BW-2
TDAI-3400

Toch wel verrassend wat er uit een speaker van 400€ komt!! Natuurlijk icm al de rest.
Ja, maar ook weer niet. Eigenlijk hoort er bij elke MH-2 een BW-2 en dat is bij elkaar dan geen 400 euro meer.
Zonder de BW-2 heb je geen laag.

scoc

Klopt. Nu wanneer je in die Lyngdorf Set de Tdai3400 vervangt door een Tdai2170 zal het in een 2.2 set bijna even goed spelen en die combo is dan nog 'maar' 5800€.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050