X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Jumping Jack

Morca, wakker worden. Het is de man achter Driade natuurlijk.  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs


StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: doorofnight on October  4, 2017, 12:09:39
€16.000 toch voor die SGM2015. Moet ie wel verrekte goed voor zijn, daar waar er weinig rationele redenen te verzinnen zijn waarom de ene streamer extreem beter moet klinken dan de ander.
Het is natuurlijk gewoon een eenvoudig pc'tje in een aardige kast met een mooie voeding, moederbordklok en maatwerk software. Het gaat om de synergie en dat hebben ze erg goed voor elkaar. Oja, je moet wel een DSD DAC gebruiken want anders haal je nooit het uiterste uit deze streamer.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Etiennevh

Quote from: vik on October  4, 2017, 10:11:57
Heel erg jammer deze diefstal
Hij steelt bij HIFI supply.. ongelofelijk, je verwacht het niet van iemand van die leeftijd. (Tenminste, ik niet)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martin!!!

mainly British stuff

Robiwan

Quote from: Etiennevh on October  4, 2017, 19:01:04
Hij steelt bij HIFI supply.. ongelofelijk, je verwacht het niet van iemand van die leeftijd. (Tenminste, ik niet)

Dat zijn de ergste :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Contour


RonK.

Quote from: Tovenaar on October  4, 2017, 13:21:18
Wat een leuke naam: Gandalf... Nee ik ben Arnold Heres. Ik bouw wel eens wat speakertjes, drivers, filter enzo...  :pompom:

En nog mooie ook ,....

Knor

Quote from: Martin!!! on October  4, 2017, 20:15:16
Wat stopt ie nou eigenlijk in zijn broekzak?

Hij stopt daar niks in, maar houdt zijn hand tegen zijn dijbeen met het voorwerp erin.
Later gaat het in de grote tas, maar pas als ie wegloopt.
Ik vroeg het me ook af - het lijkt op  zoiets als een kleine dac of een harddisk.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Etiennevh

Quote from: Tovenaar on October  4, 2017, 13:23:12
Ik stond er zelf als het ik het me nog kan herinneren  :headbanging:
Leuk! Ik heb niet met iemand staan praten, maar het klonk heerlijk.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Peerless Monster

Quote from: Etiennevh on October  4, 2017, 19:01:04
Hij steelt bij HIFI supply.. ongelofelijk, je verwacht het niet van iemand van die leeftijd. (Tenminste, ik niet)

Ik heb geen facebook, dus kan hem niet zien...
Wat een sukkel denk ik dan.
lowlive...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fasteddie

Je hoeft geen veesboek te hebben om het filmpje te kunnen zien....maar inderdaad het was niet de eerste keer dat de beste man dit heeft gedaan...triest geval :unhappy:




Deleted User

Quote from: Knor on October  4, 2017, 22:34:06
Hij stopt daar niks in, maar houdt zijn hand tegen zijn dijbeen met het voorwerp erin.
Later gaat het in de grote tas, maar pas als ie wegloopt.
Ik vroeg het me ook af - het lijkt op  zoiets als een kleine dac of een harddisk.

Wat een reetkever.. Ben benieuwd of het een htforum lid is...

eMVe

Iedereen die een verslag(je) heeft geschreven over de X-fi hartelijk dank; ik was helaas niet in de gelegenheid om er naar toe te gaan, maar het is leuk om op deze wijze toch nog een indruk ervan te krijgen!

AudioEnZo


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robiwan

Graag meer luisterervaringen van de Xfi afgelopen weekend i.p.v. dat gezeik over die dief.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

advr

Quote from: Robiwan on October  6, 2017, 18:36:15
Graag meer luisterervaringen van de Xfi afgelopen weekend i.p.v. dat gezeik over die dief.

Bij deze dan  ;D

Helaas hadden we maar tijd voor een puur show maar het was een verrassing dat ik de grote B&W's op McIntosh ontzettend goed vond klinken stukken mooier dan op Classe. Dat was voor mij de eerste keer dat ze me pakten.
Dat gold ook voor Klipsch. Het een veel gehoord nummer High Masekela maar voor mij alweer lang geleden en erg mooi! En Driade, goed dat het weer terug is.
Het viel me positief op. Verder gewoon lekker in en uit gelopen tot de tijd op was.  8)
Volgend jaar maar langer proberen te gaan.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Contour

Ik ben het hele weekend in Veldhoven geweest. De grote Marten luidsprekers klonken indrukwekkend. Sonus Faber op Mcintosh mijns inziens een mooie combinatie. De grote nieuwe S1 van Daudio, zeer natuurgetrouw laag uit de uitzonderlijke 15 inch Audio Technology woofers.

Zeer intressante lezingen gehoord over MQA en luidspreker ontwerp. Geinig om de Van den Hul Harmonizers eens te horen, er werd A/B geschakeld, goed hoorbaar, leuke tweak, maar ik weet niet wat deze gaan kosten. Ook nog 4 leuke cd's gekocht, o.a. 2x Maya Fridman bij TRPTK, wat een talent, mooie cello muziek. .

Bij Dutch&Dutch heb ik 'het experiment' meegemaakt, mooi uitgevoerd, echt een meerwaarde op zo'n show. De speakers klonken zeer neutraal, mooi uitgewogen. Naar mijn smaak was er echter weinig diepte in het geluidsbeeld, alles stond op een lijn. Wellicht wordt dit beter met wat meer afstand tot de achterwand. Maar zoals gezegt, erg mooi geluid, knappe prestatie van dit Nederlandse bedrijf.

Groetjes Walter

fasteddie

Is iemand nog in de Arcam winkel geweest?
Leuke set die de mogelijkheden liet horen in een Atmos opstelling...jammer dat daar niet meer voorbeelden van waren....een mooie surround set is altijd mooi om te horen...

chansig

Quote from: Contour on October  7, 2017, 13:03:02
Ik ben het hele weekend in Veldhoven geweest. De grote Marten luidsprekers klonken indrukwekkend. Sonus Faber op Mcintosh mijns inziens een mooie combinatie. De grote nieuwe S1 van Daudio, zeer natuurgetrouw laag uit de uitzonderlijke 15 inch Audio Technology woofers.

Zeer intressante lezingen gehoord over MQA en luidspreker ontwerp. Geinig om de Van den Hul Harmonizers eens te horen, er werd A/B geschakeld, goed hoorbaar, leuke tweak, maar ik weet niet wat deze gaan kosten. Ook nog 4 leuke cd's gekocht, o.a. 2x Maya Fridman bij TRPTK, wat een talent, mooie cello muziek. .

Bij Dutch&Dutch heb ik 'het experiment' meegemaakt, mooi uitgevoerd, echt een meerwaarde op zo'n show. De speakers klonken zeer neutraal, mooi uitgewogen. Naar mijn smaak was er echter weinig diepte in het geluidsbeeld, alles stond op een lijn. Wellicht wordt dit beter met wat meer afstand tot de achterwand. Maar zoals gezegt, erg mooi geluid, knappe prestatie van dit Nederlandse bedrijf.

Groetjes Walter

Ik vond die Marten weinig aan...blijft een bijzonder verhaal dat smaak gebeuren. Volgens mij zijn die dingen van van den Hul geen Harmonizers. Zou wel verklaren waarom de distributeur niets meer doet met Sonore. En dat van de Dutch & Dutch qua diepte herken ik wel. Maar ik moet zeggen dat ik dat ook weinig hoorde bij andere sets.

Daudio heb ik dit jaar niet gehoord. Vorig jaar vond ik de set erg goed spelen. Zal nu niet anders geweest zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.