Wie heeft een buizentester en wil wat buizen voor me testen?

Started by August, May 20, 2012, 09:43:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

August

Wie van de medeklussers is in het bezit van een buizentester? Mijn ARC VT100 heeft een tijdje terug een weerstand opgerookt. Ik wil die weer repareren, maar het zou heel goed kunnen dat de bijbehorende 6550 de geest heeft gegeven en de weerstand meegenomen heeft. Sowieso wil ik graag van alle buizen (8x 6550, 8x 6922) weten hoe het ermee is en of het boeltje inmiddels al dan niet aan vervanging toe is.

Liefst niet te ver van Utrecht, maar verder mag natuurlijk wel gewoon.

Katrien

Namen noemen mag, maar linken mag alleen naar sponsoren.


==========

Beste,

U kan misschien met Analogue Audio contact opnemen, Wim heeft een buistester en zal u zeker verder helpen.
Analogue Audio is gevestigd in Nieuwegein.



Vriendelijke groeten Katrien



August

Bedankt Katrien, maar ik wilde het eerst even onder hobbyisten proberen vooraleerst een dealer te vragen. Dan voel ik mij vrijer in de keuze van een buizenleverancier mochten er buizen aan vervanging toe zijn.

Ik had contact met Jan Deckers die mij via pm aanbood de buizen te testen, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet meer te pakken. (pm-box vol?)
Jan, als je dit leest, zou je dan nog even je telefoonnummer willen doorgeven? Als iemand anders dit voor mij heeft graag via pm.


Edit: Al gelukt.

August

7 van de 8 6550's waren nog binnen de grenzen, eentje echter al veel verder heen. Dat was dus ook precies degene waar de roosterweerstand de geest van gaf.

Jan bedankt voor het testen!

Ik heb als vervanging nu twee matched quads Tung Sol nieuwe productie aangeschaft. Nog even wachten op de originele nieuwe weerstand van Audio Research en dan kan het boeltje weer gaan spelen. Ben benieuwd hoe de Tung Sols klinken.