Boekenplank breedbanders

Started by knubbe, May 17, 2012, 08:59:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

Omdat ik nog een setje breedbanders had liggen en ik graag een keer wilde fineren dit projectie maar even opgepakt!
De driver is de TangBand W4-655a, een paar jaar geleden gekocht voor een ontwerp in beton. Helaas is dat destijds niet helemaal goed afgelopen zodoende lagen de drivers al een paar jaar op de plank. Het is maar een klein projectie maar wilde hem toch even delen hier.

Dit is dus het ontwerpplan, zo gevonden en zo exact overgenomen :)


Dan beginnen met de bouw, allereerst het materiaal halen:


Beginnen met het verlijmen:


Binnenkant maar fineren nu hij nog open is:


Dubbelgangers:


Kastje dicht en de rest fineren:


Kastjes zo goed al klaar, enkel nog schuren en lakken:


Het eindresultaat, na 4 lagen matblanke parketlak:




Even aangesloten en ze klinken niet verkeerd imo. Helemaal voor het geld wat ze uiteindelijk gekost hebben !

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

T.Rodenburg93

Erg gaaf gelukt. :) Heb je nog iets aan filtering moeten doen? Ik was zelf ook aan het denken om zoiets te maken voor op mijn studentenkamer helaas heb ik op het moment een chronisch gebrek aan tijd. :(

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

wupsie

#2
 :pompom: gaaaaaaaafffffff  :pompom:
Mooi project man, ziet er zeker goed uit, en, persoonlijk heb ik een zwak voor breedband speakers, kan het verder niet uitleggen :)

Mag ik vragen hoe je aan dat fineer komt?
Is het een soort lingaflex of iets anders??

EDIT: leuk tafelblad, verkopen??? :xmas: :coffee: :D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

knubbe

Quote from: T.Rodenburg93 on May 17, 2012, 11:15:31
Erg gaaf gelukt. :) Heb je nog iets aan filtering moeten doen? Ik was zelf ook aan het denken om zoiets te maken voor op mijn studentenkamer helaas heb ik op het moment een chronisch gebrek aan tijd. :(

Tim

In het originele ontwerp zat wel een filter. De onderdelen daarvoor had ik ook gekocht destijds. Helaas heb ik ze nergens meer kunnen vinden :) (evenals het exacte ontwerp wat ik destijds had..) Even nagezocht en heb ergens gelezen dat ze ook zonder filter prima mee kunnen !
Ik had even wat tijd over (zit vlak voor mn afstuderen) maar ik heb alleen geen plek voor de speakers :P Heb ze ingepakt en ze liggen in de kelder nu..

Quote from: wupsie on May 17, 2012, 12:27:08
:pompom: gaaaaaaaafffffff  :pompom:
Mooi project man, ziet er zeker goed uit, en, persoonlijk heb ik een zwak voor breedband speakers, kan het verder niet uitleggen :)

Mag ik vragen hoe je aan dat fineer komt?
Is het een soort lingaflex of iets anders??

EDIT: leuk tafelblad, verkopen??? :xmas: :coffee: :D

Het is geen lignaflex maar gewoon fineer. Ik heb het in Tilburg ergens gevonden (PM voor exacte gegevens) en heb er 50euro voor betaald. Werd keurig geholpen en hij lijmde ook de bovenkant aan elkaar voor me.
Tafel blijft lekker staan trouwens ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe


Speakerstands erbij gemaakt ala Tony Gee / Maarten Baas :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase