Ervaringen met de 3D brillen (en de batterijen)

Started by CineSmurf, May 13, 2012, 09:40:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Eigenlijk kijk ik alleen 2d, maar zo nu en dan kan het grappig zijn.

Zo ook weer eergisteren: de gelaarsde kat, mijn kinderen zaten klaar. Maar dan begint die 3D bril ellende. De ene deed het meteen. Een andere kreeg ik niet aan de praat, ander batterijtje (vorige keer ook al vervangen), toen deed ie 't weer. Andere twee brillen waren de batterijen waarschijnlijk ook weer van op. Uiteindelijk maar in 2D gekeken.

Hebben jullie dit ook met die brillen? Volgens mij lopen die batterijen gigantisch snel leeg, of doe ik iets verkeerd? Ik ben sowieso een tijdje aan het klooien voordat ze verbinding hebben met dat kastje. Als ze het eenmaal doen, blijven ze het meestal ook wel de hele film doen.

Enige tips of herkenning?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik reageer maar ondanks de oude post maar ook ik klaag over de batterijen ...gisteren van 4 brillen de batterijen vervangen.
Twee van die brillen hebben amper 5films gezien.
Is dit mogelijk lekstroom problemen.......??
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

SpeedyAndré

Dat zal per merk wel anders zijn en ik zie hier geen specifieke merken die genoemd worden :)
Ik heb een Optoma IR bril die ik nauwelijks gebruik maar hij gaat nog steeds aan (in bezit vanaf maart).
Volgens Optoma kan je er 70u mee kijken voor er een nieuwe knoopcel in moet.
Hij gaat via een schakelaar aan en uit of uit nadat hij enige tijd geen IR signaal krijgt.

Omdat ik flexibeler wil zijn heb ik een Optoma RF bril aangeschaft en die is oplaadbaar via usb.
Er is een setje te koop van een bril met een RF emitter, de emitter heeft een ronde din kabel (vesa) die in een 3d-xl gaat of in een tv.
Via een usbkabel en de Monster 3d software kan je de emitter configureren met een laptop.
Goedkoop is het niet, een setje kost €99 en een  losse rf bril is €77,50  ::)
Bij Wehkamp is de set even duur als een losse rf bril (€99)  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp