("The Quest") Upgrade voor Rega draaitafels.

Started by Alco, May 8, 2012, 19:20:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

Ik struikelde net bij toeval op een adres waar men van een simpele oude (of nieuwe) Rega draaitafel voor een schappelijke prijs een beauty kan maken qua looks. (althans,... ik vind ze na de metamorfose onherkenbaar en aanzienlijk mooier om te zien)

Zie hier het resultaat wat men van een eenvoudige Rega P(lanar)3 kan maken: :wub:


Voor meer info: http://www.ebay.co.uk/itm/QUEST-UPGRADES-ALL-REGA-TURNTABLES-HI-FI-WORLD-5-/290708572952?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Turntables&hash=item43af94cb18#ht_8375wt_932

(helaas in Engeland, maar wellicht toch interessant voor sommigen)  :lookaround:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Paul Demo

Quote from: Alco on May  8, 2012, 19:20:13
Ik struikelde net bij toeval op een adres waar men van een simpele oude (of nieuwe) Rega draaitafel voor een schappelijke prijs een beauty kan maken qua looks. (althans,... ik vind ze na de metamorfose onherkenbaar en aanzienlijk mooier om te zien)

Zie hier het resultaat wat men van een eenvoudige Rega P(lanar)3 kan maken: :wub:


Voor meer info: http://www.ebay.co.uk/itm/QUEST-UPGRADES-ALL-REGA-TURNTABLES-HI-FI-WORLD-5-/290708572952?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Turntables&hash=item43af94cb18#ht_8375wt_932

(helaas in Engeland, maar wellicht toch interessant voor sommigen)  :lookaround:


ziet er goed uit

Mordante


Robiwan

Quote from: Alco on May  8, 2012, 19:20:13
Ik struikelde net bij toeval op een adres waar men van een simpele oude (of nieuwe) Rega draaitafel voor een schappelijke prijs een beauty kan maken qua looks. (althans,... ik vind ze na de metamorfose onherkenbaar en aanzienlijk mooier om te zien)

Zie hier het resultaat wat men van een eenvoudige Rega P(lanar)3 kan maken: :wub:


Voor meer info: http://www.ebay.co.uk/itm/QUEST-UPGRADES-ALL-REGA-TURNTABLES-HI-FI-WORLD-5-/290708572952?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Turntables&hash=item43af94cb18#ht_8375wt_932

(helaas in Engeland, maar wellicht toch interessant voor sommigen)  :lookaround:

tja tis maar de vraag of het oorspronkelijke karakter met zo'n metamorfose dan gehandhaafd blijft? Wel fraai want een planar 3 is gewoon lelijk :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Alco

Quoteja tis maar de vraag of het oorspronkelijke karakter met zo'n metamorfose dan gehandhaafd blijft?
Da's waar...  :unsure:

QuoteWel fraai want een planar 3 is gewoon lelijk
Tja,...echt een beauty is het niet, al geldt dat tevens voor de huidige RP3 vind ik.

Hoewel... de draaitafel op zich vind ik door zijn eenvoud en simpele, strakke vorm wel mooi, alleen die goedkoop ogende pootjes en het dunne glazen plateau, wat door het subplateau wat hoog staat, dat vind ik persoonlijk visueel the bottleneck.

Zo kan 't ook...  :sigh:

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

eddy135

Quote from: Alco on May  8, 2012, 19:20:13
Ik struikelde net bij toeval op een adres waar men van een simpele oude (of nieuwe) Rega draaitafel voor een schappelijke prijs een beauty kan maken qua looks. (althans,... ik vind ze na de metamorfose onherkenbaar en aanzienlijk mooier om te zien)

Zie hier het resultaat wat men van een eenvoudige Rega P(lanar)3 kan maken: :wub:


Voor meer info: http://www.ebay.co.uk/itm/QUEST-UPGRADES-ALL-REGA-TURNTABLES-HI-FI-WORLD-5-/290708572952?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Turntables&hash=item43af94cb18#ht_8375wt_932

(helaas in Engeland, maar wellicht toch interessant voor sommigen)  :lookaround:

Wow, schitterend!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

MarcFR

Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

MarcFR

Zou zo mn Clearaudio Emotion verkopen en zo n Rega aanschaffen.Echt een schitterende speler.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Alco

Ik weet ook niet of ik de verleiding zou kunnen weerstaan als een dealer in de buurt deze draaitafels kon leveren. (ook al had ik me nog zo voorgenomen om niet meer aan LP's te beginnen) :lookaround:

:wub:

:inlove:

(misschien maar beter ook, (voor mij althans) dat ze hier in Nederland niet verkrijgbaar zijn) ::) ;D
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)