PowerDVD XP speelt geen DTS CD?

Started by SiR-ROUND, May 3, 2002, 13:33:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Ik meen ooit gelezen te hebben dat deze nieuwe versie DTS cd's zou kunnen afspelen...

Nu krijg ik een foutmelding met ongeldige bestandsindeling...

Was ik verkeerd ingelicht?

Wil m'n twee demo DTS'cd's nu eindelijk wel eens beluisteren zoals het hoort en dat zonder stand-alone DVD speler...

Thanx...

Erik

DTS DVD's in ieder geval, cd met dts zou dan ook moeten kunnen. (ik stuur de audio wel via de spdif naar de versterker)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SiR-ROUND

Nou, een CD is wel wat anders dan het DVD formaat...

Ik weet niet waar het aan ligt...

Erik

Quote from: SiR-ROUND on June 17, 2002, 17:01:26Nou, een CD is wel wat anders dan het DVD formaat...

Ik weet niet waar het aan ligt...
Sorry, ik dacht dat je cds en dvds door elkaar had  gehaald.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SiR-ROUND

Geeft niet...

Het zijn van die demo samplers van DTS... Het is dan iets van PCM DTS codering ofzo...

Erik

Quote from: SiR-ROUND on June 17, 2002, 22:00:25Geeft niet...

Het zijn van die demo samplers van DTS... Het is dan iets van PCM DTS codering ofzo...
Zegt me niks, maar als ik er ooit een tegenkom zal ik eens proberen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jaco

Als op die sampler DVD's (ik heb er 2 en dat zijn echt DVD's) echt PCM uitsturen met DTS signaal dan zou een soundkaart op de PC dat wel uit moeten kunnen sturen. Alleen moet Power DVD ook snappen dat hij niet intern moet proberen de PCM track te decoderen, maar het domweg op de output (SPDIFF) zetten.
In een stand alone DVD speler kun je meestal aangeven wat hij met de verschillende verkeer stromen doet: DD, DTS MPEG en PCM. Zou met power DVD ook wel moeten kunnen.

Spelen normale Audio CD's wel af dan. Dat is ook PCM en als dat er digitaal uitkomt zou het van DVD technisch ook moeten kunnen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

SiR-ROUND

Nee, het zijn echt CD's...

Maar omdat ze niet afspelen, weet ik niet wat het formaat is...

In de CD speler geeft het digitaal gesputter... Dus het is denk ik PCM in DTS gecodeerd...