hosting, website, etc.

Started by blue-eyes, May 6, 2012, 21:01:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Hoi,

ik ben me aan het orienteren voor iemand, die een eigen bedrijf aan het starten is. Het is niet zeker of dat allemaal gaat lukken, maar een aantal zaken kan je beter maar geregeld hebben. Zoals website, domeinnaam en hosting.

Nu weet ik dat er diverse experts hier op het forum aanwezig zijn. Derhalve wat vragen.

- welke partij staat goed aangeschreven?
- wat is gangbaar aan prijzen? (bijv. 26 euro excl. jaar, voor 5Gb/maand, inclusief NL. domein, onbeperkt emailadressen, 1000 mb ruimte)
- is bovenstaand, technisch deel, gangbaar?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Madhouse

Ik ben al jaren klant bij Versio, doe het erg goed  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Quote from: Madhouse on May  6, 2012, 21:05:16
Ik ben al jaren klant bij Versio, doe het erg goed  ;)


Lees ik dat goed, 50 ct per maand, bijna alles onbeperkt? Dataverkeer 20Gb?????

Dat is fors goedkoper dan anderen! Ik neem aan dat je dan alleen nog een domeinnaam moet aanleveren. Die zij wellicht ook wel kunnen verzorgen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Madhouse

Klopt idd! Ik heb zelf een reseller pakket en er een stuk of 8 domeinnamen (via hun) aan hangen. Ze hebben ook een goede klantenportal waar alles overzichtelijk is. Tevens hebben ze een reseller programma wat lekker aan kan tikken (heb een link op mijn website staan).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

klinkt wel erg goedkoop...........

Voor de eerstkomende tijd is het alleen maar een simpele front end met een foto en contactgegevens. Die 20Gb halen we niet. Dan is 50ct echt een koopje.


Ik ga volgende week mijn blue-eyes.nu opzeggen, ga over op een NL domein. Ook daar maar regelen (NU adres kost per jaar evenveel als NL per 5 jaar). Hosting doe ik alleen zelf.

Ik heb alleen al per dag al 50ct aan stroomkosten.......... Moet ik daar maar gaan hosten. Maar even de opties bekijken.
Kan de managed switch weer verkocht worden, alles weer standaard, immers, dan alleen maar PC en 1 NAS.



Vraagje. Je kan daar zelf sub domeinen inrichten? Bijv. download.blue-eyes.nu? En ook zelf aanpassingen maken? Ik weet dat een standaard overzicht van filenames nogal wat config vraagt op linux (heb ik nu ook zelf). Mag/kan dat allemaal?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kingpin

Antagonist
- Php/mysql
- super stabiel

Webstekker
- duur maar wel betrouwbaar en zeer handig als je alle gangbare codes wilt testen/hosten
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

TornadoGo

Ik ben geen expert maar one.com doet het hier prima.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

sj0er-D

Verschillende zaken via strato gehost. Tot nu toe een erg goede ervaring. Ook ervaring met mijndomein.nl, ervaring is steeds slechter.

Madhouse

Quote from: Blue-Eyes on May  6, 2012, 21:28:58
Vraagje. Je kan daar zelf sub domeinen inrichten? Bijv. download.blue-eyes.nu? En ook zelf aanpassingen maken? Ik weet dat een standaard overzicht van filenames nogal wat config vraagt op linux (heb ik nu ook zelf). Mag/kan dat allemaal?

Jep, gewoon allemaal mogelijk  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

donaldk

Kan niet vinden wat het verhuizen van een domain en dergelijke administratieve diensten bij hen kost? Dus wat kost het als je weg wilt... Domeinnaam zelf kost €4,39.

blue-eyes

3 domeinen aangemaakt, en een hosting pakket. Even 2 namen claimen, een om hosting te testen.

Eigen huidige naam heb ik nog tot 3 juli en is inmiddels opgezegd.


Ben benieuwd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RobertVanWoerden

Sinds kort heb ik een website bij Versio ondergebracht. Zat eerst bij Domeinbalie, is erg duur, zeker als je over de bandbreedte heen gaat. Mijn site laadt via Versio ook veel sneller. Gezien de tarieven zeker een aanrader.

LB06

Ligt er maar net aan wat je ermee wilt. Als je relatief zware applicaties zoals bijvoorbeeld Magento en/of heel veel bezoekers krijgt zou ik verder kijken dan de prijsvechters. Maar voor een paar simpele websites hoef je wat hosting betreft inderdaad niet veel meer kwijt te zijn dan een paar tientjes.

Sowieso moet je in je achterhoofd houden dat disk I/O vaak de bottleneck is. Een processor schaalt tegenwoordig vrij goed, in de zin dat als je die tekort komt, je er gewoon een CPU bij kunt prikken, een node in het cluster erbij kunt gooien of desnoods de CPU vervangt. Dat is relatief gezien een kleine ingreep. Hetzelfde geldt min of meer voor geheugen.

De I/O van de harde schijven, en dan vooral de random I/O, welke op een drukke server met veel klanten en veel websites (dat is bijna altijd zo met shared hosting en de goedkope VPS'en) kun je NIET zomaar opkrikken. Je kunt er wel schijven bijdoen, maar dan breidt je de capaciteit uit en niet de I/O-performance. Als je de random I/O wilt verbeteren betekent dit feitelijk dat je het hele storage cluster moet gaan vervangen. Dit is een gigantische en kostbare klus. Daarom is dit ook vaak de bottleneck.

Naast puur de snelheid moet je ook letten op een aantal softwarematige zaken zoals of de juiste PHP-modules zijn geïnstalleerd of dat deze geïnstalleerd kunnen worden. En welke versie van PHP er draait, etc, etc.

Weet je al wat voor software de website gaat draaien?