Decoder Samsung DCB h360 doet het weer na föhn beurt

Started by denoontje, May 13, 2012, 11:11:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Nou wat je met een fohn al niet kan doen.

De decoder van beneden (heb 2 van die Samsungs) deed het op een gegeven moment niet meer.
Begon met veel blokjes en daarna geen beeld meer....geen signaalmedling
Na reset kon hij geen zenders meer vinden etc..

Bij verwissseling van de hoofdprintplaat tussen de 2 decoders (uitgewisseld want ik had een zwarte en een zilveren) deed de ander het wel en niet vice versa.

Lee ik ergens op internet: fohn de elco's van de printplaat eens.
Dus ik de fohn van mijn vriendin  :inlove: gepakt, de printplaat goed warm gefohned en voila...

hij doet het weer.  :clapping: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

FvP

Quote from: denoontje on May 13, 2012, 11:11:54
Nou wat je met een fohn al niet kan doen.

De decoder van beneden (heb 2 van die Samsungs) deed het op een gegeven moment niet meer.
Begon met veel blokjes en daarna geen beeld meer....geen signaalmedling
Na reset kon hij geen zenders meer vinden etc..

Bij verwissseling van de hoofdprintplaat tussen de 2 decoders (uitgewisseld want ik had een zwarte en een zilveren) deed de ander het wel en niet vice versa.

Lee ik ergens op internet: fohn de elco's van de printplaat eens.
Dus ik de fohn van mijn vriendin  :inlove: gepakt, de printplaat goed warm gefohned en voila...

hij doet het weer.  :clapping: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

ik heb hetzelde met een oude dell switch, waar de voeding dood is gegaan na een tiental dagen verlof in de winterperiode
voeding stond zeer koud in onze garage en wou niet meer opstarten

dus haardroger gebruikt om hem op te warmen, en werkt terug
één nadeel: als je stekker uittrekt moet je hem telkens opnieuw föhnen om hem terug in gang te krijgen

denoontje

Gaan we straks eens proberen, heb 'm net verplaatst van beneden naar boven in de ht om F1 te gaan kijken

jossie

Ik neem toch aan dat je niet het idee hebt dat ie 'gerepareerd' is he? Elco's moeten vervangen worden. Overigens heb ik dezelde en beginnen bij mij ook steeds meer blokjes te verschijnen. Weet je zo welke elco's het zijn?
Omni !