Met deze setup 3d kijken. Wat mis ik nog?

Started by Dennuske, May 3, 2012, 14:15:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennuske

Heren,

Ik ben helemaal nieuw in de wereld van 3d en ik kom er niet helemaal uit. Heb al op verschillende websites naar informatie gezocht maar ik krijg mijn inziens vaak tegenstrijdige berichten. Nu heb ik een aardige setup al zeg ik het zelf en ik zou graag willen weten hoe ik hierop 3d naar films kan kijken (gamen is niet nodig) en wat ik eventueel nog aan dien te schaffen.

Ik heb een ACER H5360 beamer die 3D ready is
Ik heb een PC met een ATI HD5770 grafische kaart
Ik heb de iZ3D driver gedownload

De PC is middels een HDMI kabel aangesloten op mijn receiver (Pioneer VSX 521). Vanuit de receiver gaat er een HDMI kabel (high speed) naar de beamer. Deze geeft perfect beeld.

Heb ik nu alleen een 3d bril nodig? Zoja welke dan? Of heb ik veel meer nodig om goed 3D te kunnen kijken?

Wie kan mij helpen?

SpeedyAndré

Volgens mij heb je alleen nog een actieve 3d bril (shutter glasses) met een IR emitter nodig, bijv. een Nvidia 3d set.
Films speel je met een geschikte player af zoals Powerdvd voor 3d.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

home@the movies

Quote from: SpeedyAndré on May  3, 2012, 15:12:38
Volgens mij heb je alleen nog een actieve 3d bril (shutter glasses) met een IR emitter nodig, bijv. een Nvidia 3d set.
Films speel je met een geschikte player af zoals Powerdvd voor 3d.

André  8)

Het kan nog eenvoudiger, de Acer maakt ook gebruik van DLP link, dus gewoon Xpand DLP link bril aanschaffen en je bent klaar, dat is een goedkopere oplossing dan het Nvidia pakket.

De Xpand kost 110 euro en je hebt geen geknoei met infra rood emitter en ontvanger.

Vriendelijke groeten
Werner
Home@The Movies
Cinedream

www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

SpeedyAndré

Zou de zd201 bril die bij mijn 3d-xl kreeg geschikt zijn?
Eigenlijk wil ik die wel kwijt omdat ik geen dlp projector of een goede IR emitter heb  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

home@the movies

Quote from: SpeedyAndré on May  3, 2012, 18:05:06
Zou de zd201 bril die bij mijn 3d-xl kreeg geschikt zijn?
Eigenlijk wil ik die wel kwijt omdat ik geen dlp projector of een goede IR emitter heb  ::)

André  8)

Zou in principe geen probleem mogen zijn.  ;)

Dennuske

Quote from: SpeedyAndré on May  3, 2012, 18:05:06
Zou de zd201 bril die bij mijn 3d-xl kreeg geschikt zijn?
Eigenlijk wil ik die wel kwijt omdat ik geen dlp projector of een goede IR emitter heb  ::)

André  8)

Hey Andre,

Volgens mij moet dat werken. Als je hem kwijt wil, wat wil je er dan voor hebben?

gr

SpeedyAndré

Je hebt een bericht van mij, klik op 'mijn berichten' bovenaan.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Dennuske

Heren,

Ik heb inmiddels een Optoma ZD201 (via een maatje) aan kunnen schaffen. Dus mijn setup is als volgt:

Acer H5360 beamer
Optoma ZD201 DLP link 3D bril
Pioneer VSX-521
En een PC die draait op Windows 7 en waar ik Bluray DVD afspeel met PowerDVD 11

Mijn schermresolutie van de beamer staat op: 1280 x 720 bij 120 hertz (dit geeft de beamer ook netjes aan)
vervolgens start ik de film en wil ik in PowerDVD kiezen voor de optie 120 hertz monitor. Dit pakt hij echter niet. Hij zegt: 3D playback can't be enabled....
Uiteraard staat de bril aan...

Wat doe ik verkeerd? Ik krijg dus geen 3D effect.....


SpeedyAndré

Of de bril is ingeschakeld maakt voor de pc niet uit, voor de kijker wel natuurlijk :)
Bij sommige Optoma projectors moet je in het menu aangeven dat je 3d dlp activeert, heeft de Acer ook niet zo iets?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Dennuske

haha klopt.

Ja in het menu van de Acer heb ik 3D aangezet en vervolgens voor de optie DLP link gekozen. Helaas krijg ik dan nog steeds geen 3D. De andere optie die ik heb is Nvidia Vision. Maar dat zal wel niet werken aangezien ik dit set niet heb wel?

SpeedyAndré

Probeer het eens zonder de Pioneer er tussen, misschien blokkeert die iets wat de pc nodig heeft om de Acer te herkennen ...
Volgende probleem is dan audio van de pc naar de Pioneer sturen  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Dennuske

Dat heb ik al geprobeerd. De PC is rechtstreeks aangesloten op de beamer. Ik denk dat ik nieuwe drivers voor mijn Ati Radeon HD 5770 moet downloaden. Zat zojuist iets te lezen over de 3D driver van AMD.
Dit zal ik vanavond eens proberen.... Hoop dat ik het vanavond aan de praat krijg

Perely2005

Beste Dennuske
Jou acer beamer is 3D ready en heeft een Hdmi ingang. Dat is goed, nu hoef je alleen een 3D xl optoma converter te kopen, de computer aansluiten op de converter via Hdmi en de converter ook via Hdmi naar de beamer,
De Hdmi kabel moet wel 1.4 zijn.
Veel kijk plezier!
Hebert

Dennuske

Quote from: Perely2005 on May  9, 2012, 11:30:11
Beste Dennuske
Jou acer beamer is 3D ready en heeft een Hdmi ingang. Dat is goed, nu hoef je alleen een 3D xl optoma converter te kopen, de computer aansluiten op de converter via Hdmi en de converter ook via Hdmi naar de beamer,
De Hdmi kabel moet wel 1.4 zijn.
Veel kijk plezier!
Hebert

Daar zijn de meningen dus over verdeeld. De een zegt dat je inderdaad de Optoma 3D-XL converter nodig hebt. De ander zegt dat ik met mijn setup die dus niet nodig heb. De beamer heeft de 3D functie en die staat aan. De bril zo dan mijn inziens de frequentie van de beamer op moeten pakken. Ik denk echt dat het probleem ligt bij de sofware ofwel drivers.....

ga vanavond in ieder geval de laatste versie driver voor mijn kaart installeren en probeer verschillende soort afspeel programma's....

Dergert

Als je een ACER H5360 BD  hebt heb je geen convertor nodig. Is het echter eentje zonder de BD dus de ACER H5360 heb je WEL een convertor nodig. Gewoon een dlp link bril en een bron die 3d kan weergeven.
Hier ook een ACER H5360 BD en optoma zd201 dlp link brillen. Draaiend met een xtreamer prodigy media player.


Dennuske

Quote from: Dergert on May  9, 2012, 12:33:32
Als je een ACER H5360 BD  hebt heb je geen convertor nodig. Gewoon een dlp link bril en een bron die 3d kan weergeven.
Hier ook een ACER H5360 BD en optoma zd201 dlp link brillen. Draaiend met een xtreamer prodigy media player.



Daarom....dus ik denk dat er ergens softwarematig niet klopt bij mij.......
Geeft de Beamer een melding als hij verbonden is met de optoma Zd201....?
Kun je testen of de beamer en bril juist op elkaar zijn afgestemd?

En wat is het verschil tussen de Acer H5360 en de Acer H5360 BD?????????

Perely2005

Beste Dennuske
Wat ik begrepen heb is dat je alleen de optoma zd201 bril hebt.
Zonder die optoma converter de bril gaat niet werken, jij heb dus de acer H5360 en als je 3D werkend wil zien dan heb je de zd201 bril en 3D XL Optoma converter nodig!,  als je de bril wil testen dan kijk je even naar gewoon daglicht of even naar tv kijken, dan zie je beeld knippering , de bril staat dus dan aan.  Zorg ook dat de computer beeldscherm ook 1280x720 aanstaat 
En als je wel de converter hebt, dat ook op de achterkant van de apparaat 720  schakelaar  aangeef,
 Als je inplaats van de zd201 bril een 3D system optoma bril met de emitter koopt en aansluit op de vesa poort van de converter dan zie je met deze bril beter dan de  zd201 bril plus  de beamer maak niet uit of 3d  in de setup aanstaat  of 3D invert dat is wel nodig voor de zd201 bril
MVG
Hebert

Dennuske

Quote from: Perely2005 on May  9, 2012, 15:04:44
Beste Dennuske
Wat ik begrepen heb is dat je alleen de optoma zd201 bril hebt.
Zonder die optoma converter de bril gaat niet werken, jij heb dus de acer H5360 en als je 3D werkend wil zien dan heb je de zd201 bril en 3D XL Optoma converter nodig!,  als je de bril wil testen dan kijk je even naar gewoon daglicht of even naar tv kijken, dan zie je beeld knippering , de bril staat dus dan aan.  Zorg ook dat de computer beeldscherm ook 1280x720 aanstaat 
En als je wel de converter hebt, dat ook op de achterkant van de apparaat 720  schakelaar  aangeef,
 Als je inplaats van de zd201 bril een 3D system optoma bril met de emitter koopt en aansluit op de vesa poort van de converter dan zie je met deze bril beter dan de  zd201 bril plus  de beamer maak niet uit of 3d  in de setup aanstaat  of 3D invert dat is wel nodig voor de zd201 bril
MVG
Hebert


Waarom krijgen andere het dan wel werkend op exact dezelfde manier als ik? Op AVS forum ben ik nu ook met iemand in conclaaf die exact dezelfde setup heeft als ik. Ook een H5360 (geen BD) en een ZD201 en hij gebruikt PowerDVD 10 Ultra... Werkt bij hem zonder enig probleem. Mijn mening is dan ook dat ik niet de juiste driver heb en dat PowerDVD daarom niet voor 120 hz Time Sequential 3D LCD kan kiezen.....


Dergert

Quote from: Dennuske on May  9, 2012, 12:35:52
Daarom....dus ik denk dat er ergens softwarematig niet klopt bij mij.......
Geeft de Beamer een melding als hij verbonden is met de optoma Zd201....?
Kun je testen of de beamer en bril juist op elkaar zijn afgestemd?

En wat is het verschil tussen de Acer H5360 en de Acer H5360 BD?????????

De H5360 is inderdaad 3D ready, maar heeft niet de dlp link erin zitten, dus moet je de nvidia kit erbij hebben om hem werkend te krijgen in 3D. De H5360BD heeft de dlp link ingebouwd en werkt dus met IEDERE 3D link bril.
Heb zelf ook een optoma zd201 bril werkend zonder de converter die dus helemaal niet nodig is bij de BD uitvoering zoals sommige zeggen. Maar ik denk dat je niet de BD uitvoering hebt, dan gaat het met alleen de 3D bril niet werken zonder een converter.

Dennuske

Het werkt! Na het updaten van mijn driver werkt alles perfect. Gisteren Avatar 3D gekeken en wat is dat super zeg! Vanavond staat de volgende 3D op het programma...welke weet ik alleen nog niet  ;D

SpeedyAndré

Da's mooi, dan was de bril inderdaad het enige wat je nog nodig had.
Ik denk dat Acer zoveel klachten (en retours) kreeg dat ze het later alsnog via de driver opgelost hebben.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp