DAC PCM63 met Transformator I/U output

Started by Arno P, April 30, 2012, 20:08:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

 Yepp...schakelen switchen het is wat extra werk maar het is volgens mij de enige goede manier om voor jezelf blind te testen....en psychisch onafhankelijk te komen van (te) dure merken ......

Ik heb door deze manier veel geld in mijn zak gehouden ( maar waarschijnlijk aan de andere kant weer net zo veel uit gegeven  ;D )

Ik heb voor mijn Dexa clock modificatie iets leuks bedacht om snel verschillen te beluisteren..to be continued.... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Gisteren en vandaag nog eens een aantal luistersessies gehouden met omschakelen tussen DAC met/zonder Post-Filter.

Het luisteren om deze verschillen te horen vergt de nodige aandacht, rustige omgeving, ogen dicht en volledig ontspannen.

Testmuziek is bij voorkeur akoestisch materiaal en hierbij wordt er gelet op:

Stem van zangeres (Ja hoor Krall  ;) ), let op het teugje ademhaling voordat er wordt gezongen

In het geval van akoestische gitaar, let op de klank van de "klik" van het plectrum op de snaar en het moet zeker duidelijk zijn of het hier om een nylon danwel een stalen/staalomwonden snaar gaat.

Drum: Brushes op de snare, strijkend en aanslag...definitieverschil. Vooral opletten in hoeverre de klank van een gestreken brush op de snaren goed te volgen is als er voor de rest redelijk drukkere muziek wordt gespeeld.

Bij drukkere nummers: let op of je extra dingen gaat horen in een van de twee situaties.

Het is overigens makkelijker om te horen dat er iets beter wordt of iets bij komt dan dat er iets slechter wordt of verdwijnt.

Maar een ding is duidelijk; laat het belangrijkste deel van het spectrum niet lijden onder een filtertje dat ervoor moet zorgen dan een sinussignaal van >18kHz er keurig als een sinus uit ziet



Arno P

Belangrijk moment.....het hout is gehaald....4uur onderweg  ::)...in de (Erik)stijl van mijn andere bouwsels...cocobolo/ebben

Ik haal het hout voor de projecties pas als het voor 99% goed bevonden is ...dus bijna completed en klaar om in de lange toekomst die ene procent erbij te gaan krijgen  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Het ebben frontje is af, nu nog monteren  ;)


Erik van Voorst (in memoriam)

 Kijk kost een paar centen maar je hebt wel een frontje met " grandeur ".  O0

Van het weekend ook weer wat met mooi hout doen...maar ik verklap nog niets... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Done!


phy


Arno P

Quote from: phy on November 10, 2013, 15:44:56
Dat zier er weer keurig uit Arno !

En het klinkt nog ook  :D

Op dit moment speelt Obel de sterren van de hemel


Erik van Voorst (in memoriam)

 Leuk......vind ik zelfs nog wat mooier dan haar vorige....

Oja frontje en lampie zijn natuurlijk TOP  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on November 10, 2013, 20:12:39
Leuk......vind ik zelfs nog wat mooier dan haar vorige....


Die vorige heb ik nog niet gehoord (behalve dan korte stukjes op internet), maar lijkt mij vanzelfsprekend een "must have"  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

yepp...maar koop niet de dubbelaar-uitvoering want die tweede cd is een slecht live gebeuren...zonde geld... :nowink:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Arno P

Quote from: simsatit on November 16, 2013, 10:10:02
Mooi hoor Arno!

Thx!

In werkelijkheid ziet er mooier uit dan op de foto....zeker het lampje op een schemerachtige avond  ;)

simsatit

Ik weet het, dat is altijd zo met die ultra high res digitale camera's ;D

Wat dat betreft kun je misschien beter een polaroid schieten 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.