CD Tweaks...

Started by SiR-ROUND, November 30, 2003, 20:57:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#350
Weet je trouwens nog dat jij in no time zag dat er een lichte beschadiging op mijn doek zat...ik kijk al jaren naar dat doek....nooit gezien....dus mijn zintuigen zijn ook weer niet zo heel erg Marvel Comic. ;D

Daarnaast zei je dat jij er niet mee zou kunnen leven....ahum.....wat een straf  :-X >:D ;D
(was een inkoppertje  :popcorn:)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jowi

#351
Yep, zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden ;) maar ik wil dan ook graag weten HOE die beschadiging daar gekomen is ;)

X Men :D

AbZ

Quote from: Erik van Voorst on September  2, 2012, 09:38:01als je ze technisch probeert te verklaren....lijkt mij om inderdaad gek van te worden.....
Het is een onschuldige hobby  ;D

Quote from: Erik van Voorst on September  2, 2012, 09:38:01maar lets face it...de meeste techneuten staan ook bekend om een beetje vreemd te zijn  ;)
Daarin kunnen zij zich idd meten met audiofielen  :pompom:

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: jowi on September  2, 2012, 09:50:12
Yep, zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden ;) maar ik wil dan ook graag weten HOE die beschadiging daar gekomen is ;)

X Men :D

Uiteraard heb ik me dat vaak afgevraagd ...zeker omdat het een kruis is (letterlijk dan)....gelukkig valt mijn oog er zelden op....En enkel bij erg lichte passages

Mocht er ooit een ander doek komen wordt hij ietsje groter en tab tensioned maar heb vooralsnog geen behoefte....net mijn Avalons als rears gecalibreerd wat een genot zeg  8)

Ik hoor BEHOORLIJK verschil met de B&W....maar goed als je dat niet oppakt  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

solitaire

Quote from: chansig on September  1, 2012, 14:05:22
en dat is erg omdat ...?

Gr Hans

We niet allemaal dezelfde drang hebben voor alles en iedereen af te dwingen Wetenschappelijke verklaringen te moeten geven.

Persoonlijk sta ik niet telkens bij ieder aspect van het leven stil bij De Wetenschappelijke Verklaring of Implicatie.

Vergelijk het wat mij betreft bij het telkens moeten beantwoorden van de vraag op welk Wetenschappeijk Beginsel de verschillende smaken van je maaltijd terug te voeren zijn, en uberhaupt, of die smaken Wetenschappekijk gezien wel aanwezig kunnen zijn. Dooddoeners, die daarbij imo. niets met het kook- / audio-genot te maken hebben, en voor mij het genot zeker niet laten toenemen. Killing voor een het kook- / audio-forum, en meer iets voor een wetenschaps forum of desnoods de tech-hoek hier op HTf.

Dat eea. ook samenhangt met hoe ik nog steeds, ondertussen tegen beter weten in, dit forum benader, nml. als forum gericht op de film/muziek belevenis, valt daarbij ook niet te ontkennen. Steeds meer is het een gadget community, en wellicht dat daar jouw benadering een plaats heeft ?


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

Quote from: solitaire on September  6, 2012, 16:42:45
We niet allemaal dezelfde drang hebben voor alles en iedereen af te dwingen Wetenschappelijke verklaringen te moeten geven.

Persoonlijk sta ik niet telkens bij ieder aspect van het leven stil bij De Wetenschappelijke Verklaring of Implicatie.

Dat eea. ook samenhangt met hoe ik nog steeds, ondertussen tegen beter weten in, dit forum benader, nml. als forum gericht op de film/muziek belevenis, valt daarbij ook niet te ontkennen. Steeds meer is het een gadget community

Genieten van film en muziek, dat is waar het forumbezoekers om zou moeten gaan.
Met je vragen en opmerkingen kunnen aankloppen bij medeliefhebbers en samen zoeken naar een  oplossing of invuling van je wensen.  Er is verschrikkelijk veel kennis en ervaring op dit forum, maar daar werd steeds minder gebruik van gemaakt. Het kwam te vaak voor dat iemand werd neergesabeld in plaats van te vragen naar zijn (goede) bedoelingen.  Velen hebben hun (vaak misplaatste) mening klaar in plaats van constructief mee te denken.
Maar......langzaam krijg ik het gevoel dat dit verandert.  Ik zie zelfs kabeltopics die nog steeds geen slotje hebben en waar de toon nog steeds goed is. Het lijkt erop dat forumleden elkaar weer met meer respect tegemoet treden.
Ik wil deze post geen hoog missionarisgehalte meegeven, maar ik ben wel erg blij met deze constatering. Mijn behoefte om nog een topic te openen of nieuwtjes te delen was volledig verdwenen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Quote from: solitaire on September  6, 2012, 16:42:45
We niet allemaal dezelfde drang hebben voor alles en iedereen af te dwingen Wetenschappelijke verklaringen te moeten geven.

Persoonlijk sta ik niet telkens bij ieder aspect van het leven stil bij De Wetenschappelijke Verklaring of Implicatie.

Vergelijk het wat mij betreft bij het telkens moeten beantwoorden van de vraag op welk Wetenschappeijk Beginsel de verschillende smaken van je maaltijd terug te voeren zijn, en uberhaupt, of die smaken Wetenschappekijk gezien wel aanwezig kunnen zijn. Dooddoeners, die daarbij imo. niets met het kook- / audio-genot te maken hebben, en voor mij het genot zeker niet laten toenemen. Killing voor een het kook- / audio-forum, en meer iets voor een wetenschaps forum of desnoods de tech-hoek hier op HTf.

Dat eea. ook samenhangt met hoe ik nog steeds, ondertussen tegen beter weten in, dit forum benader, nml. als forum gericht op de film/muziek belevenis, valt daarbij ook niet te ontkennen. Steeds meer is het een gadget community, en wellicht dat daar jouw benadering een plaats heeft ?


soli

Ik weet niet wat jij denkt dat mijn benadering is...dus ik kan daar helaas geen antwoord geven.

Voor de rest een mooie uitleg over waarom jij het niet nodig vindt...maar geen antwoord op de vraag waarom als een ander het wel doet jij het dan erg vind en het dan mogelijk nodig zou vinden om dit (jouw gedachte) dan bij de ander als een probleem van hen neer te leggen.

Je hoeft je niet ergeren, je hoeft niet te reageren....het is jouw ergernis (of iets anders kan natuurlijk ook).

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Quote from: Snowmaster on September  6, 2012, 20:23:45
...

Positieve sfeerveranderingen nav. veranderd moderatiebeleid zie ik zeker ook (er is meer rust; de draaideur'flamers' zijn even in de hoek gezet), echter de focus van het forum is, wellicht oiv. de negatievere sfeer en de terughoudendheid voor het delen van specifieke kennis gecreeërd in het verleden, imo. verschoven naar de meer algemene consumentenelectronica. Daarin zie ik zeker geen kentering, en zie ik als groot gemis.

Quote from: chansig on September  6, 2012, 21:07:43
...

Zeker. Het antwoord op je vraag staat trouwens in m'n post.


Maar goed, topicreturn ... 'k heb het te lang derailed :)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Iets niet helemaal goed gegaan met quoten of bewust leeg gemaakt ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Bewust, de teksten waarnaar gequote wordt staan er direct boven en anders gaat een post zo'n lange lap tekst worden ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Oke duidelijk. Ik dacht even aan een bug oid.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Quote from: vik on August 30, 2012, 09:28:13
Momenteel heb ik een Hifi tuning HT-2 demagnetizer om te testen.

Ik lig een beetje in de clinch met mezelf of ik nou wel of geen verschil hoor.

Ik heb tot nu toe enkele Blu ray concerten geprobeerd.  Ik ga er nog even mee verder van de week.

Hebben andere leden ervaring met de Hifi tuning?

Inmiddels een ruime tijd (en flink wat schijven) verder met het testen en ben tot de conclusie gekomen dat de Hifi tuning hier zeker wel wat doet.

Wat mij vooral opvalt is dat het lage bereik wat mooier klinkt, iets meer controle.  Verder ben ik het er wel mee eens dat er een bepaalde rust wordt gebracht.

Of het nou psychisch is of niet, hier komt er een in huis.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Het meeste effect wordt bereikt met zelf gebrande cd's en of dvd's. Het hoog wordt mooier, meer rust.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Snowmaster

#363
Quote from: vik on September 14, 2012, 08:30:01
Inmiddels een ruime tijd (en flink wat schijven) verder met het testen en ben tot de conclusie gekomen dat de Hifi tuning hier zeker wel wat doet.

Wat mij vooral opvalt is dat het lage bereik wat mooier klinkt, iets meer controle.  Verder ben ik het er wel mee eens dat er een bepaalde rust wordt gebracht.

Of het nou psychisch is of niet, hier komt er een in huis.  ;)

Doe je jezelf dan nog een plezier en koop een watervaste brede stift bv. Edding 500.
Zorg voor een vaste hand en niet uitschieten over de leeszijde  :D.
Maak de rand ( alleen de kopse kant = 1mm) van elke CD/DVD of BR gewoon zwart.  Groen is geloof ik beter (in theorie). Dit verschil heb ik nog nooit geprobeerd omdat een zwarte rand natuurlijk een marginale vooruitgang is, maar het werkt wel  ;)
Misschien heeft Erik dit verschil wel getest ?

Soms stop ik er wel eens ongemerkt een nog maagdelijk naturel schijfje in. Dit duurt doorgaans slechts heel kort.....ik mis dan iets....minder scherp en plastisch beeld, minder verfijnde klanken, minder holografisch, iets minder attack en dynamiek.  Allemaal niet schokkend, maar ik mis het onmiddelijk ook al ken ik de film niet. 
Als ik vervolgens demagnetiseer, een zwarte rand trek en de mat plaats dan is er direct een tikje meer beleving in beeld en geluid.  Al deze kleine stapjes zijn gelijk aan het verschil tussen bv. een klasse verschil tussen twee spelers.
Het kost geen drol, maar brengt extra plezier voor diegene die deze tweaks waarnemen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vik

Quote from: Snowmaster on September 14, 2012, 13:27:09
Doe je jezelf dan nog een plezier en koop een watervaste brede stift bv. Edding 500.
Zorg voor een vaste hand en niet uitschieten over de leeszijde  :D.
Maak de rand ( alleen de kopse kant = 1mm) van elke CD/DVD of BR gewoon zwart.  Groen is geloof ik beter (in theorie). Dit verschil heb ik nog nooit geprobeerd omdat een zwarte rand natuurlijk een marginale vooruitgang is, maar het werkt wel  ;)
Misschien heeft Erik dit verschil wel getest ?

Soms stop ik er wel eens ongemerkt een nog maagdelijk naturel schijfje in. Dit duurt doorgaans slechts heel kort.....ik mis dan iets....minder scherp en plastisch beeld, minder verfijnde klanken, minder holografisch, iets minder attack en dynamiek.  Allemaal niet schokkend, maar ik mis het onmiddelijk ook al ken ik de film niet. 
Als ik vervolgens demagnetiseer, een zwarte rand trek en de mat plaats dan is er direct een tikje meer beleving in beeld en geluid.  Al deze kleine stapjes zijn gelijk aan het verschil tussen bv. een klasse verschil tussen twee spelers.
Het kost geen drol, maar brengt extra plezier voor diegene die deze tweaks waarnemen.

Dat heb ik al geprobeerd in het verleden met een "speciale" Hifi tuning stift. Dat had hier dus 0,0 effect.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Snowmaster

Quote from: vik on September 14, 2012, 13:40:12
Dat heb ik al geprobeerd in het verleden met een "speciale" Hifi tuning stift. Dat had hier dus 0,0 effect.

Jammer geld zo'n HFT stift, maar de verschillen zijn ook miniem.
Er is iets meer raffinement in het hoog, ietsje meer rust en zuiverheid. Als iemand het verschil met de demagnetizer niet direct hoort, dan is het effect van de stift nog moeilijker waarneembaar.     
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vik

Quote from: Snowmaster on September 14, 2012, 17:28:57
Jammer geld zo'n HFT stift, maar de verschillen zijn ook miniem.
Er is iets meer raffinement in het hoog, ietsje meer rust en zuiverheid. Als iemand het verschil met de demagnetizer niet direct hoort, dan is het effect van de stift nog moeilijker waarneembaar.     

Gelukkig kreeg ik hem gratis.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Snowmaster on September 14, 2012, 17:28:57
Jammer geld zo'n HFT stift, maar de verschillen zijn ook miniem.
Er is iets meer raffinement in het hoog, ietsje meer rust en zuiverheid. Als iemand het verschil met de demagnetizer niet direct hoort, dan is het effect van de stift nog moeilijker waarneembaar.     

Dit is mijn magische stift  ;D :
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jowi

Ik ga de randen van de printplaten in mijn squeezebox en de dac ook eens zwart stiften. Ben benieuwd.

vik

Quote from: jowi on September 15, 2012, 13:53:22
Ik ga de randen van de printplaten in mijn squeezebox en de dac ook eens zwart stiften. Ben benieuwd.

Mocht je geen stift hebben verstuur ik je deze gratis.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Snowmaster

Quote from: jowi on September 15, 2012, 13:53:22
Ik ga de randen van de printplaten in mijn squeezebox en de dac ook eens zwart stiften. Ben benieuwd.

Daar hebben ze "smurfenverf" voor. Gebruikt David van de TUC compagnie ook....peperduur en weert RFI/EMI.  Ik was in de gelukkige omstandigheden dat ik gratis en voor niets dit opgesmeerd kreeg.
Raad eens......een verschrikkelijk overpriced product dat neigt naar bedrog.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

jowi

Joh... je verwacht het niet he :D

Erik van Voorst (in memoriam)

LOL :clapping: :D :D

Heerlijke humor...maar goed het is natuurlijk wel hoop ik overbekend dat trillingen in audio en video apparatuur funest zijn evenals stralingen.

Het is enkel voor de audiofiel vaak niet in te schatten welke fabrikant nu met iets afdoende komt en ook nog eens NORMAAL geprijst.

Kijk ik laat wat ebben blokkies zien en vertel wat ik hoor maar je kunt ze vervolgens ook voor duizenden dollars kopen als MPingo Blackwood....be my guest.

Tja en smurfensnot ...ik wil het alleen al niet qua naam in mijn apparatuur hebben... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Snowmaster on September 18, 2012, 22:34:01Ik was in de gelukkige omstandigheden dat IK gratis en voor niets dit opgesmeerd kreeg.
Raad eens......een verschrikkelijk overpriced product dat neigt naar bedrog.

Hoezo herkende niemand je die dag als Smurf....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

vik

Quote from: Snowmaster on September 18, 2012, 22:34:01
Daar hebben ze "smurfenverf" voor. Gebruikt David van de TUC compagnie ook....peperduur en weert RFI/EMI.  Ik was in de gelukkige omstandigheden dat ik gratis en voor niets dit opgesmeerd kreeg.
Raad eens......een verschrikkelijk overpriced product dat neigt naar bedrog.

Ik heb deze manier van "tunen"laten zien aan CineMike (foto's binnenkant van mijn TUC Nuforce) en zijn bek viel open. Hij vond het onvoorstelbaar dat er nog geen gevallen bekend zijn van afgebrande huizen enz.

Dit prutswerk had hij nog nooit meegemaakt en geloofde het in eerste instantie niet, en dacht dat de foto's een grapje waren.

Sorry voor de off-topic.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike