CD Tweaks...

Started by SiR-ROUND, November 30, 2003, 20:57:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Snowmaster

#376
Quote from: vik on September 19, 2012, 09:17:47
Dit prutswerk had hij nog nooit meegemaakt en geloofde het in eerste instantie niet, en dacht dat de foto's een grapje waren.

Sorry voor de off-topic.  ;)

Is toch niet off-topic???   Is voor TUC een vette tweak voor CD spelers.

Eerlijk is eerlijk....het doet wel iets, want ik hoorde verschil. Alleen de prijs voor dat spul is waanzin en bovendien klodder je toch niet je speler helemaal vol van binnen. Waarschijnlijk verzegelt TUC daarom zijn spelers.  Dit soort "modificaties" zijn echt te zot voor woorden.
Maar ja, ik probeer nog wel eens iets uit  ;).

Het vervangen van condensatoren in je voeding door een paar black gate exemplaren bracht hier duidelijk meer en is veel goedkoper en gewoonweg degelijk.  Zelfs een paar bybees deden het beter, maar daarvan vind ik dat wij alweer de discutabele kant op gaan, want die horen officieel niet in een component thuis en zijn te duur voor de prestatie die ze leveren.
Upgraden zoals Cinemike het doet, is eerlijk en recht toe recht aan. 

Oja, ik heb ik nog ergens een CD "poetslap" van een Berlijnse firma liggen.  Hij haalt de statische lading weg en kost een paar tientjes. Eerlijk is eerlijk, hij werkt....maar opnieuw een zeer marginale tijdelijke verbetering.  Ik heb ook een microvezeldoekje van de Action geprobeerd...guesss what....geeft hetzelfde resultaat en kost geen drol.
Maar wrijven met doekjes is veel te bewerkelijk en daarom stof ik er nu mijn Pio mee af.
Bovendien laten nieuwe doekjes vezeltjes achter op het schijfje. Kwestie van tijd en ze zitten tegen de laserlens..... :crazy:
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vik

Quote from: Snowmaster on September 19, 2012, 21:52:41
Is toch niet off-topic???   Is voor TUC een vette tweak voor CD spelers.

Eerlijk is eerlijk....het doet wel iets, want ik hoorde verschil. Alleen de prijs voor dat spul is waanzin en bovendien klodder je toch niet je speler helemaal vol van binnen. Waarschijnlijk verzegelt TUC daarom zijn spelers.  Dit soort "modificaties" zijn echt te zot voor woorden.
Maar ja, ik probeer nog wel eens iets uit  ;).

Zijn upgrades geven zeker wel een verbetering t.o.v. standaard. Ik heb zelf 2 edities gehad en over de grens vonden ze het ook absoluut  niet slecht klinken.  Ieder zijn ding  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike