Vloerstaander naar monitor, mogelijk?

Started by KvL, April 28, 2012, 20:29:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KvL

Ik heb het idee om mijn oude iq m10 (een of ander duits merk) vloerstaande luidspreker om te bouwen naar een monitor luidspreker. Dus ik wil een nieuwe kast + stand maken ipv de huidige kasten. Het bouwen van de kasten is geen probleem, ik ben meubelmaker. Alleen het technische gedeelte; is de uberhaupt mogelijk of klinkt het dan helemaal nergens meer naar? Zou het mogelijk zijn om het filter aan te passen of moet dat dan op een of andere manier helemaal opnieuw opgebouwd worden?
Zou als jullie zien ben ik nogal nieuw in het zelfbouw gebeuren. Alvast bedankt voor de reacties!
Hieronder wat foto's van hoe ze nu zijn. De buiten afmetingen nu zijn (bxhxd) 190x880x260.

Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500

PaulSQ

- filter heeft waarschijnlijk meer bafflestep correctie nodig.
- je kunt de woofer simuleren in winisd, dan weet je of deze nog naar wens werkt in een kleinere behuizing.



Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

rho

Dat lijkt me een Peerless woofer, zoals in de Sputnik reeks van Intertechnik gebruikt werd.
Kan je het type eens opzoeken? Als het dezelfde is als uit de Sputnik serie kan ik je wel een ontwerp van een kastje bezorgen waar ie in gebruikt werd. Afgaande op je foto lijkt me de breedte niet te veel verschillend van de sputnik ontwerpen. Dan zou je filter eventueel opnieuw te gebruiken zijn.

KvL

Hier ter info foto's van de woofer en de tweeter, misschien kunnen jullie daar dan wat meer mee.
Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500

rho

Zelfs de sticker is van Peerless en hij is in Denemarken gemaakt. Maar het lijkt wel een custom unit te zijn. Die kan dus compleet andere T/S parameters hebben en niet passen in het Sputnik 14-2 ontwerp.