Het 'grote' Rotel topic

Started by W.Otter, April 28, 2012, 15:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HJ

Ik kijk tegenwoordig 80%netflix, dat is DD5.1 en dat zal komende jaren nog wel zo blijven. bij films gebruik ik DTS of DD. De niewste snufjes hoeven voor mij niet perse. Ik heb ook de plek er niet voor en het is voor mij onbetaalbaar om met vergelijkbare speakers een atmos etc systeem op te zetten.

Wat brengt de nieuwe rotel processor eigenlijk extra?

W.Otter

Idd, wat brengt de rsp1582 eigenlijk extra. Geen hdmi 2.0a betekend gelijk ingewikkelde oplossingen zoals hierboven.. misschien toch maar eens de overstap op marantz.. ik ben namelijk wel van de nieuwste snufjes!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Als je verder wil met het geluid zoals dolby atmos etc zijn er alternatieven die veel meer bieden denk ik. Rotel is goed maar zijn mss wel de minste als je kijkt naar features.

W.Otter

ik zie dat Rotel een nieuwe receiver heeft introduceert... de RAP1580 met hdmi 2.0 en hdcp 2.2  :pompom: alleen die prijs  :nopompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Die was er toch al? Wel een mooi apparaat idd. Ik hoop dat het schermpje nu wel van een beetje kwaliteit is. Bij de 1098 was dat het net niet.
Die 1098 was ooit ook €3500 advies prijs.

W.Otter

Nou ja.. ik heb m over het hoofd gezien denk ik haha maar leuk dat ook rotel het ultrahd wereldje in stapt. Nu nog een opvolger voor de rsp1572 met 4k dan ben ik overstag

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Quote from: W.Otter on March 11, 2017, 08:50:47
Nou ja.. ik heb m over het hoofd gezien denk ik haha maar leuk dat ook rotel het ultrahd wereldje in stapt. Nu nog een opvolger voor de rsp1572 met 4k dan ben ik overstag

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Die volg ik even niet... dit is toch de opvolger?  Of bedoel je kwa prijs?

W.Otter

dit lijkt mij meer een receiver op basis van de rsp1582..
dit is een totaal ander formaat en prijs dan de rsp1572, ook het tft schermpje is niet bepaald in de lijn van de rsp1572.

tevens is het een receiver en geen pre/pro
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Quote from: W.Otter on March 11, 2017, 09:07:51
dit lijkt mij meer een receiver op basis van de rsp1582..
dit is een totaal ander formaat en prijs dan de rsp1572, ook het tft schermpje is niet bepaald in de lijn van de rsp1572.

tevens is het een receiver en geen pre/pro
Je hebt helemaal gelijk. [emoji4]
Ik bedoelde dus de rsp 1582. Die was er al wat langer toch? 
Dat is zo te zien de opvolger van de 1098 maar ook meteen van de rsp1572 denk ik.

W.Otter

de rsp1582 is er al wat langer maar doet niet aan HDR en is wat mijn part al verouderd. de nieuwe RAP1580 kan dit alles wel maar heeft versterking aan boord wat voor mij niet nodig is. Het hele 'hybride' amplified surround processor idee doet mij toch echt neigen richting een receiver  :sarcasm:

stop dezelfde hardware in een 3u behuizing laat het tft schermpje en versterking achterwege en je hebt al een geupgrade  versie lijkt me..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Quote from: W.Otter on March 11, 2017, 09:18:08
de rsp1582 is er al wat langer maar doet niet aan HDR en is wat mijn part al verouderd. de nieuwe RAP1580 kan dit alles wel maar heeft versterking aan boord wat voor mij niet nodig is. Het hele 'hybride' amplified surround processor idee doet mij toch echt neigen richting een receiver  :sarcasm:

stop dezelfde hardware in een 3u behuizing laat het tft schermpje en versterking achterwege en je hebt al een geupgrade  versie lijkt me..
Ja dat ben ik met je eens maar het is rotel hè.
Rotel vind ik altijd maar zo zo kwa features. Geluidskealiteit is echt top maar verder heeft de eerste de beste receiver meer aam boord imo.

Wat is er mis met het hybride? Ik kan me voorstellen dat rotel dat dus wel goed voor elkaar heeft.

W.Otter

Rotel is niet het meest inventieve merk, dat klopt. Maar wat je zegt, het geluid is erg prettig en het zou fin zijn als ze toch een beetje meekomen met de menigte.
dat hybride systeem van ze snap ik niet helemaal. Het is gewoon een gescheiden pre/pro en versterking in 1 behuizing maar wel met dezelfde ringkern? zat er een tuner in heette het een receiver..

maar goed wat je zegt over de concurrentie is waar en ook wel jammer. misschien is mijn volgende toch geen Rotel..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

Tja. Mooi al die features. Maar wat gebruik je nu daadwerkelijk? Hoe minder hoe beter. Alles extra kost extra tijd voor ontwikkeling, aan materiaal, aan R&D, interfereert met elkaar en noem maar op.
Lean en mean heb ik liever!

Uit eindelijk gaat het om de klank!

Leuk hoor al die cinch-, svhs-, component, etc. aansluitingen..... Ik doe er geen zak mee :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

daar heb je best een punt echter zijn er best wel wat handige snufjes die erg gemakkelijk zijn. Neem bijvoorbeeld spotify of dlna. Nu moet ik daar mijn HTPC en tv voor aanslingeren terwijl dat ook prima via de receiver kan..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

#639
Het gaat niet om de uitzonderingen, of om de zaken die je kan (be)noemen, maar om het principe.

Ik hoor zoveel mensen roepen dat ze zaken missen. Ok, prima. Maar wat gebruik je eigenlijk.... Daadwerkelijk.....?!?!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

daar heb je zeker een punt. wat dat betreft zit ik prima met mijn Rotel, alles kan via andere apparaten, volgens mij kan ik Spotify op 3 manieren door de receiver heen krijgen dus het is ook niet nodig.

echter las ik wel op een ander forum dat een medewerker van B&W group een opvolger van de rsp1572 bevestigd met hdmi 2.0a en hdcp 2.2 en dolby atmos


B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Mooiste zou imo 2 gescheiden componenten zijn. Één voor het geluid, processor en één voor beeld,  een soort hdmi switch zeg maar.
Maar zolang de techniek in dit tempo doorgaat is ook dat niet future proof.
Vandaar mijn keuze nu om of terug naar stereo of 4.1 zoals ik het nu heb te houden met de hd geluids formaten als max.


HJ

Er staat een rsp1582 rmb 1585 combi op mp te koop...

W.Otter

Tja.. de rsp heeft geen hdmi 2.0 en hdcp2.2

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Quote from: W.Otter on March 19, 2017, 19:57:49
Tja.. de rsp heeft geen hdmi 2.0 en hdcp2.2

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Klopt maar voor iemand die deze zoekt. Zo vaak staan deze niet te koop.

W.Otter

Helemaal mee eens! Droomset dit maar helaas doet rotel niet aan hardware upgrades

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tommi

Quote from: W.Otter on March 11, 2017, 11:35:16
echter las ik wel op een ander forum dat een medewerker van B&W group een opvolger van de rsp1572 bevestigd met hdmi 2.0a en hdcp 2.2 en dolby atmos

Kun je aangeven op welk forum en wanneer je dat hebt gelezen? Werd er ook vermeld of daar een Audessy/Dirac-achtig meetsysteem in komt?
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

W.Otter

Quote from: tommi on March 21, 2017, 14:54:49
Kun je aangeven op welk forum en wanneer je dat hebt gelezen? Werd er ook vermeld of daar een Audessy/Dirac-achtig meetsysteem in komt?
Dat was dus de rap1580 :(

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

skippy_gj

Hoi,

Ik speel geruime tijd met een rotel 10 serie. Ik wil de rsp-1098 aan te schaffen ter vervanging van mijn rsp-1068. Wat is het reële bedrag dat ik kan vragen voor een rsp-1068 waarbij de volume knop niet goed werkt?
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

HJ

Quote from: skippy_gj on May 30, 2017, 21:27:57
Hoi,

Ik speel geruime tijd met een rotel 10 serie. Ik wil de rsp-1098 aan te schaffen ter vervanging van mijn rsp-1068. Wat is het reële bedrag dat ik kan vragen voor een rsp-1068 waarbij de volume knop niet goed werkt?
Een 1068 is te vinden voor €250, met een defect zal hij niet makkelijk te verkopen zijn denk ik. €200 als je geluk hebt.  Een 1098 vind je al voor  €350 met een beetje geduld.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.