Het 'grote' Rotel topic

Started by W.Otter, April 28, 2012, 15:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

dan zou ik voor de 1572 gaan idd
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Heb vandaag RSX-1057 verkocht. RSP-1572& RB-1572 besteld. Kan niet wachten tot het binnen is  :worship:
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

breng je even verslag uit?! heel erg benieuwd! gefeliciteerd :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


Rene30

Dat is een EX-Demo maar als je zoekt op 1572 dan krijg je ze al rond de 1600 euro. Toch haal ik hem liever in NL voor als er problemen zijn. Ik heb de zilveren versie zaterdag opgehaald en ik moet zeggen dat had ik eerder moeten doen. Wat een verbetering zeg. Alles komt veel gecontroleerder over. Heb de set nog niet afgesteld want heb daar nog geen tijd voor gehad.

Ik kan hem iedereen aanbevelen :)
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

TheM@x

#55
Mmmm, net ook Audiolab 8200 en Emotiva XMC-1 gezien. Vooral die laatste qua specs ook erg leuk.

Zag onderaan deze link nog een review:
http://www.hardwareluxx.de/community/f62/neuer-avr-av-vorstufe-gesucht-max-1-500-euro-913068.html

W.Otter

Quote from: Rene30 on November 25, 2012, 22:58:43
Dat is een EX-Demo maar als je zoekt op 1572 dan krijg je ze al rond de 1600 euro. Toch haal ik hem liever in NL voor als er problemen zijn. Ik heb de zilveren versie zaterdag opgehaald en ik moet zeggen dat had ik eerder moeten doen. Wat een verbetering zeg. Alles komt veel gecontroleerder over. Heb de set nog niet afgesteld want heb daar nog geen tijd voor gehad.

Ik kan hem iedereen aanbevelen :)

hoe is het met je rsp1572? kunnen we nog een gebruikersreview verwachten ? :) ben erg benieuwd namelijk aangezien ik m zelf ook wel zou willen hebben ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Ben erg tevreden met de upgrade naar de RSP + RB. Moet alles nog steeds finetunen maar ik heb straks een weekje vakantie tot het nieuwe jaar dus dan hoop ik even wat tijd ervoor vrij te kunnen maken. Out of the box is het al een wereld van verschil. De kwaliteit is echt met 1000% verbeterd maar dat had ik ook niet anders verwacht. Heb mijn TV via HDMI ARC aangesloten en de rest van mijn apparaten ook op de HDMI op de RSP en het werkt allemaal vlekkeloos op mijn kleine HDMI artifacts na dan van mijn HTPC. Mijn B&W CM7 speakers komen veel beter tot zijn recht met meer power. Dit merk ik voornamelijk in het laag. Dat was op mijn RSX heel wat anders.

Tja en ik ga ook altijd een beetje voor het oog wil ook wat en daar heb ik meestal ook wel wat geld voor over :) De set ziet er gewoon zeer fraai uit, maar dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik classe ook zeer mooi, maar zoveel geld heb ik er echt niet voor over.

Ik geloofde ook nooit in de wat duurdere speaker kabels maar heb van de week JIB kabels gekocht en ik hoorde toch een verschil met mijn oude zelf gekluste kabels.

Ik wil met de tijd ook mijn speakers upgraden naar of de B&W CM9 of B&W 804Di. Ik lees soms dat mensen het prijsverschil tussen deze 2 speakers te groot zijn voor het kwaliteitsverschil wat erin zit. Ik durf het zelf niet te zeggen en heb ze beide nog niet beluisterd. Ik vraag me ook af of een upgrade naar, van de CM7 naar de CM9 wel slim is puur gekeken naar het geld en 1 extra woofer in de speaker om het even simpel te zeggen.

Ik zie dat jij de CM9's hebt. Heb je toevallig zelf vergeleken met de CM7 en de 804Di ? En hoe denk jij over de verschillen?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

mooi man! de rb1572 heeft inderdaad lekker wat power! Draai je in stereo of ben je bezig met een surround setup?
in dat geval is het best prijzig om alles te vervangen voor 8xx serie ;)

ik verwacht wel dat de 804 beter zal zijn maar eerlijk gezegd hoort er Classé op een 804 ;)
hoe dan ook heb ik ze niet vergeleken, beide niet. Ik ben van de cm8 naar cm9 gegaan en dat verschil vond ik erg groot. Als je kijkt naar het verschil in diameter van de drivers van de cm8/cm9 kun je stellen dat dit ongeveer hetzelfde oppervlak betreft als 1 woofer naar 2 woofers ;)

maar ik heb werkelijk geen idee! ga eens luisteren en je komt er vanzelf wel achter! als je in de buurt woont kun je hier (assen) ook wel even langskomen en de cm9's op een rb1572 horen.

heb je wat fotos van je setup?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

De set:


Speakerkabels:


Overzicht met boxen etc:


Ik draai in stereo setup. Ik zou achter eventueel 2x B&W M1 kwijt kunnen maar meer niet dat zou nooit tot zijn recht komen. Opzich mis ik het niet echt als ik een film kijk. Ik woon zeer ver uit de buurt anders had ik de CM9's zeker even komen beluisteren. Als ik de CM7's verkoop wat opzich nog kan voor een goede prijs dan is een paartje CM9 niet zo heel duur.

Heb jij ook foto's ?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

heel vet! maar waarom een 7.1 pre/pro voor een stereo set?
maar gruuwlijk die rsp :headbanging: als je 'm ooit wil verkopen ;)

mijn fotos staan wel in m'n showcase

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126052.0
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

#61
Hahaha verkopen zit er niet in :). Waarom deze? Als ik ooit naar 5.0/5.1 wil gaan dan hoef ik de processor niet te vervangen. Dan hoef ik alleen de eindversterker te vervangen of erbij te kopen. De HDMI poorten heb ik nodig.... Die zit je op geen enkele stereo voor versterker of ik heb niet goed gekeken en uitaard de looks van het apparaat  :headbanging:.

Ik zou zeggen wat houd je tegen om hem te kopen? Je wilt hem zo graag?! Doe het voordat de wereld vergaat!

Jouw setje ziet er ook zeer gelikt uit hoor! Mooie speakers die CM9's in het hoogglans zwart en tja Rotel spul... is gewoon mooi  :clapping:

Zie ook dat jij nog een sub hebt bij de CM9's vind je dat echt nodig voor muziek? Ik vind de bass uit mijn CM7's echt zeer mooi overkomen als ik naar setjes bij bekende vergelijk (bose,creative,philips,etc).
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

LeonArdusS

Quote from: Rene30 on December 21, 2012, 19:14:53
De set:


Speakerkabels:


Overzicht met boxen etc:


Ik draai in stereo setup. Ik zou achter eventueel 2x B&W M1 kwijt kunnen maar meer niet dat zou nooit tot zijn recht komen. Opzich mis ik het niet echt als ik een film kijk. Ik woon zeer ver uit de buurt anders had ik de CM9's zeker even komen beluisteren. Als ik de CM7's verkoop wat opzich nog kan voor een goede prijs dan is een paartje CM9 niet zo heel duur.

Heb jij ook foto's ?

Mooie set man, altijd goed om mede merklefhebbers te zien, zie mijn voetnoot voor mijn setup :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

Quote from: Rene30 on December 21, 2012, 22:46:35
Hahaha verkopen zit er niet in :). Waarom deze? Als ik ooit naar 5.0/5.1 wil gaan dan hoef ik de processor niet te vervangen. Dan hoef ik alleen de eindversterker te vervangen of erbij te kopen. De HDMI poorten heb ik nodig.... Die zit je op geen enkele stereo voor versterker of ik heb niet goed gekeken en uitaard de looks van het apparaat  :headbanging:.

Ik zou zeggen wat houd je tegen om hem te kopen? Je wilt hem zo graag?! Doe het voordat de wereld vergaat!

Jouw setje ziet er ook zeer gelikt uit hoor! Mooie speakers die CM9's in het hoogglans zwart en tja Rotel spul... is gewoon mooi  :clapping:

Zie ook dat jij nog een sub hebt bij de CM9's vind je dat echt nodig voor muziek? Ik vind de bass uit mijn CM7's echt zeer mooi overkomen als ik naar setjes bij bekende vergelijk (bose,creative,philips,etc).

een cm7/cm9 vergelijken met bose/philips/creative is als appels en peren;) op zich is de bass heel strak en natuurgetrouw, ik mis alleen het echte laag (lees:<56hz), mijn sub vult dit stukje aan en je merkt gewoon dat er veel meer diepte in de muziek zit zonder dat de sub 'aanwezig' is. Erg blij met de sub kan nu niet meer zonder :) maar goed alle lof voor BK maar dit is een Rotel topic ;)

Ik ben begonnen met de CM8 op een rb-1572, hoewel ze power genoeg hadden miste ik toch erg veel laag. Toch besloten de CM9 op te halen en dat was stukken beter!

ik heb net als jij geen mogelijkheid om alles in een keer aan te schaffen dus het is ook een beetje kiezen en delen om een surround set in deze reeks te bekostigen. De sub vond ik een goede aanvulling om door te groeien naar surround, de rsp1572 komt er ook nog wel, maar kan het nu toch niet kwijt dus ben een beetje aan het finetunen en vooral genieten! heb net een streamer gekocht en wederom heel tevreden mee wat Rotel mij voorschotelt.

eerste upgrade wordt waarschijnlijk een nieuw meubel (vogel's/aldenkamp q7077.1) dat staat vast wel mooi bij ale het hoogglans zwart ;) en daarna nog een BK XXLS400ff erbij  :clapping:

eerst maar eens de kerstdagen/oud en nieuw afwachten of er dan nog budget is ;)

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Kon het niet laten. Zag een mooie B&W CM9 hoogglans zwart set te koop bij een dealer voor een leuke prijs 1 jaartje jong. Heb dus mijn CM7's daarnet vaarwel gewenst naar de nieuwe eigenaar toe. Nu weer wachten tot het weekend is om ze op te halen.  :headbanging:
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

LeonArdusS

Quote from: Rene30 on January 28, 2013, 20:15:20
Kon het niet laten. Zag een mooie B&W CM9 hoogglans zwart set te koop bij een dealer voor een leuke prijs 1 jaartje jong. Heb dus mijn CM7's daarnet vaarwel gewenst naar de nieuwe eigenaar toe. Nu weer wachten tot het weekend is om ze op te halen.  :headbanging:

Proficiat, dat upgrade virus gaat snel. :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

Quote from: Rene30 on January 28, 2013, 20:15:20
Kon het niet laten. Zag een mooie B&W CM9 hoogglans zwart set te koop bij een dealer voor een leuke prijs 1 jaartje jong. Heb dus mijn CM7's daarnet vaarwel gewenst naar de nieuwe eigenaar toe. Nu weer wachten tot het weekend is om ze op te halen.  :headbanging:

voor 1695 bij?... welke winkel was het ook alweer :P stond op MP?!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik wordt steeds jaloers op je rsp1572 :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Haha inderdaad van die audio zaak op MP ja. Prijs viel nog over te praten dus dat zie ik zaterdag wel. RSP gewoon kopen ! Schitterend ding! Tevens wel mijn laatste upgrade voorlopig. Wilde eigenlijk voor een 804 gaan ter zijner tijd maar het vrouwtje vindt de tweeter (futuristische dingen) bovenop helemaal niks. Dan rest mij alleen nog de CM9 als upgrade dusja waarom ook niet als er een mooie aanbieding is.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

hahaha hier hetzelfde! die tweeter vind ze maar raar.. ik ben er helemaal weg van!
ik had ze gezien op MP, zeer leuke prijs! grappig dat jij ze dan hebt gekocht ;) ben benieuwd wat het doet tegenover de cm7! je rb1572 kunnen ze iig prima aan :)
en die rsp kopen.. tja als ze ergens tweedehands in het zilver voorbij komt dan wie weet maar ik heb zo even geen 2000 euro liggen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Leuke hobby hebben we toch, kost veeeel te veel geld.
Die vrouwen snappen de beauty van die tweeter niet. Hoe is het mogelijk....????
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

absurd he! ik snap het ook niet.. hoe dan ook ze moet er op een gegeven moment maar mee leren leven  ;D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

heb trouwens al een tijdje niets meer vernomen van Rotel, zit er weer wat nieuws aan te komen? die 12 serie hadden wat mijn part geen moeite in hoeven te stoppen :P doe maar iets leuks in de 15 serie, bluray spelertje met dlna ofzo?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Ik ook niet, heb nog wat bladen gekocht en online bekeken maar weinig nieuws. Twijfel ook of ik wel bij Rotel blijf voor mijn Stereo, mijn HT wel maar Stereo....

Zie hier de beauty van een tweeter....Ladies jullie vinden naaldhakken toch ook mooi.....
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

heb verschillende abonnementen op bladen, maar heb ook nog niets gehoord.. irritant ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF