Het 'grote' Rotel topic

Started by W.Otter, April 28, 2012, 15:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

#25
Quote from: Jumping Jack on July  2, 2012, 14:47:47
Rotel goes streaming: http://www.whathifi.com/news/rotel-gets-serious-about-streaming-with-complete-new-12-series-range
Nice looks.
Eindelijk de goede weg op.

De RA-12 met ingebouwde dac ziet er goed uit.


Helaas (nog) geen ondersteuning van flac, wat eeen erg gemiste kans is, welke wel in de RT-12 zit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

nice!! en leuk dat ze FLAC gaan ondersteunen.. eindelijk maar toch. Nu lees ik ook op de site van Rotel dat de RDG1520 dit nu ook ondersteund?..http://development.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=498&Tab=2&Pic=1 (mits de suitable codecs geinstalleerd zijn.) dan nog maakt deze gebruik van windows media player wat ik erg onhandig vind.. heeft iemand ervaringen met de RDG1520?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Goed nieuws, is al duidelijk wanneer hij in de winkels zal staan?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Rene30

Ziet er zeer strak uit. Gaan de andere modellen er ook anders uitzien? Of blijven die nog een langentijd zo? Ik heb het dan over de Rsp-1572 en rb-1572/82?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

LeonArdusS

Geen idee, als ik de hele serie zie lijkt het wel zo. Wellicht brengen ze deze lijn met een iets ander design. Ding kost trouwens €750.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Stedium

Met welke kabel moet ik de rsp-1098 en rmb-1095 aansluiten?

Kingpin

#31
Quote from: Stedium on August 23, 2012, 20:24:56
Met welke kabel moet ik de rsp-1098 en rmb-1095 aansluiten?
RCA
En tulp stekkertje voor 12V om de amp te 'activeren' als ik het goed heb.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

12volt trigger werkt toch met 3,5mm jack mono of stereo? zo werkt het bij mij iig wel
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kingpin

Quote from: W.Otter on August 23, 2012, 21:27:24
12volt trigger werkt toch met 3,5mm jack mono of stereo? zo werkt het bij mij iig wel
Precies, bij mij ook (ik stuur de sub ermee aan).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Ik wil graag de Rotel RSP-1572 kopen. Ik kan hem nieuw voor een mooie prijs kopen. Ik heb echter geen eindversterker. Ik wil eigenlijk nog geen eindversterker kopen omdat ik er nog niet uit ben welke ik erbij wil gaan halen. Ik bezit nu de Rotel RSX-1057. Is het mogelijk dat ik de RSP-1572 koppel aan de RSX-1057 zodat ik toch geluid heb ?

Zo ja, hoe werkt dat dan en wat heb ik daarvoor nodig ?
Als ik de RSP-1572 in het buitenland koop heb ik hier dan wel garantie ?

Als iemand deze processor heeft kan hij/zij dan zijn bevindingen laten weten...
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

Hallo Rene!

welkom op het forum  :clapping:

goede keuze! als ie je niet bevalt wil ik m wel van je over nemen ;) ik wil de 1572 ook heel graag hebben :)
Je kan de rsp1572 gewoon door middel van de PRE-OUT aansluiten op de MULTI INPUT op de RSX-1057. Wat ik wel apart vind is dat je geen eindversterker wilt, is dit op lange termijn wel de bedoeling?
Qua geluid is het geen probleem je gaat gewoon gebruik maken van de processor in de 1572 en de versterking van de rsx 1057. Door middel van (korte) RCA tulp kabeltjes sluit je de 1572 analoog (5.1) aan op je 1057 de instellingen kun je vinden in de handleiding m

maar je kan ook gewoon even door het menu scrollen tot je het gevonden hebt.

wat betreft de koop in het buitenland heb ik geen idee! dat zul je uit moeten zoeken. volgens mij heb je altijd een jaar fabrieksgarantie.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

als je besluit de RSP te kopen laat je het hier dan even weten? ben namelijk heel benieuwd naar dat ding!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Ik ga nog zeker een eindversterker aanschaffen maar welke weet ik nog niet. Ik speel nu stereo 2x B&W CM7 . Misschien dat ik daarbij 2x B&W M1 wil doen voor de surround achter dus vandaar dat ik nog niet precies weet welke eindversterker ik wil gaan nemen.

Dit zou eventueel de 1575 kunnen worden en als ik dan b.v. de B&W M1's erbij koop dat ik dan de RB-1510 erbij koop ofzo.

De RB-1575 met veel meer power dan nodig is mijn gedachte voor de toekomst dan wil ik de CM7's upgraden naar 804Di of 805Di + sub.

Op ebay wordt de RSP-1575 aangeboden voor 1600 euro.... lijkt me een mooi bedrag en heb het in NL nog niet voor die prijs gevonden.
Heb met mijn huidige set geluk gehad met de prijs had ik 25% korting op.

Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Arjan-Assen

Quote from: Kingpin on August 23, 2012, 21:28:02
Precies, bij mij ook (ik stuur de sub ermee aan).

En hoe zou je dan moeten aansluiten als de voorversterker een tulp- uitgang heeft en eindversterker een Jack - ingang? Koppelstukje tulp-Jack? Of gaat dit niet werken?
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

Kingpin

Quote from: Arjan-Assen on October  9, 2012, 20:22:54
En hoe zou je dan moeten aansluiten als de voorversterker een tulp- uitgang heeft en eindversterker een Jack - ingang? Koppelstukje tulp-Jack? Of gaat dit niet werken?
12V trigger uit/in gangen zijn generiek

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Arjan-Assen

 :google:
Quote from: Kingpin on October  9, 2012, 22:34:32
12V trigger uit/in gangen zijn generiek



Ja dat geloof ik, maar de uitgang van de voorversterker heeft een tulp....
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

Kingpin

Quote from: Arjan-Assen on October  9, 2012, 22:50:37
:google:
Ja dat geloof ik, maar de uitgang van de voorversterker heeft een tulp....
Welke uitgang is dat, staat daar 12V bij? of bedoel je de 'line-out'?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Arjan-Assen

Quote from: Kingpin on October  9, 2012, 23:06:25
Welke uitgang is dat, staat daar 12V bij? of bedoel je de 'line-out'?

Geen van beiden, het is control bus. Volgens de handleiding dient het om andere apparaten aan te kunnen sturen à la 12v trigger. En dit gaat middels tulp.
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

Kingpin

Quote from: Arjan-Assen on October  9, 2012, 23:28:17
Geen van beiden, het is control bus. Volgens de handleiding dient het om andere apparaten aan te kunnen sturen à la 12v trigger. En dit gaat middels tulp.
Control Bus
In: dit is de ingang voor ontvangst van ongemoduleerde opdrachten van multi-room systemen of andere componenten.
Out: via deze uitgang worden Control Bus-opdrachten doorgegeven naar andere apparaten. Bovendien kan de 740A via deze uitgang bepaalde Cambridge Audio apparaten aansturen.

Lijkt me geen 12V uit/in gang !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

rho

Ik heb ondertussen ook al een aantal jaartjes een Rotel setje staan. Een RC1070 voorversterker gecombineerd met een RB1050 eindversterker.
Over het algemeen ben ik erg tevreden over de combi, met 1 uitzondering. De hoofdtelefoon versterker in de RC1070 vind ik erg slecht. Ik heb nog geen enkele hoofdtelefoon gevonden die hier lekker op klinkt. Alles klinkt gewoon ontzettend scherp. Het lijkt wel of het midden en hoog midden een enorme bult heeft en het laag compleet ontbreekt.
Zijn er nog mensen met die ervaring?

Lightspeed

#46
 8) Testbericht! Rotel RCD 12 + RA 12
http://www.audio.de/testbericht/stereo-kombi-rotel-rcd-12-ra-12-im-test-1365587.html



Dit is alweer stukken beter dan wat ze in eerste instantie produceerde met de 15 serie, die zien er nog best goed uit maar hebben niets bijzonders te bieden voor wat het moest kosten paar jaar terug.
In deze RA-12 is een flinke DAC-board gemaakt, maakt een externe DAC (bijna) overbodig. Ohja, de 'phono' blijkt er ooknogsteeds te mogen zijn.  :bigsmile:

Mocht ik mezelf zover krijgen dat ik toch weer en andere versterker nodig heb dan is dit zeker een goede candidaat.  :sigh:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Rene30

Als de verkoop van de week doorgaat van mijn Rotel RSX-1057 dan staat aankomend weekend de Rotel RSP-1572 + RB1572 of RB-1582.
Welke voorkeur hebben jullie voor eindversterkers als jullie moeten kiezen tussen deze 2 ?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

voor stereo de klasse A, met HT in gedachtten de klasse D.
waarom de rsp1572 en niet de 1570? enige voordeel is dubbele HDMi output, 3D en usb
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

HDMI met ARC zit dat ook op de RSP-1570 ? 3D vind ik niet boeiend. USB is handig voor mijn iPhone en er zit airplay op. Ik weet niet of dat ook op de RSP-1572 zit? Ik krijg ook zo'n goede prijs dat het niet veel uitmaakt wat ik haal.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9