Custom refresh blijft niet hangen...

Started by SiR-ROUND, May 8, 2002, 21:01:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Ik gebruik 1440x960@48Hz en 1440x864@50...

Met powerstrip aangemaakt draaiend op W98SE...

Nu blijven de resoluties wel staan na een nieuwe herstart, maar de custom refresh(en pos/neg sync) niet met als gevolg dat ik nooit zonder computermonitor de Barco aan de praat krijg...

Kent iemand dit probleem en is er een "fix"?


Rob_Dingen

#1
Hoi Sir

Meer info welke win versie video kaart en drivers

Rob

SiR-ROUND

#2
Win98SE(Staat er al)

GF2 MX400(nu nog wel)

Latest detonater drivers(I hope, version: 2.3.1.1)...

Powerstrip version: 4.10.3.0

Dank alvast,


Rob_Dingen

#3
Hoi Sir

Je kunt bij de gf2 toch gewoon de composite sinc aan zetten is het probleem opgelost

Rob

J.A.F._Doorhof

#4
Tevens zou je eventueel de H&V via een T-stuk aan elkaar kunnen verbinden, heb je ook geen PC monitor meer nodig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

#5
Hoi Frank

Dat werkt niet altijd bij Barco maar soms wel als je geluk hebt

Rob

SiR-ROUND

#6
Rob,

Volgens mij hebben we het daar nog over gehad met ons uitje naar Kuurne... De/mijn GF2 geeft geen optie voor composite sync in Powerstrip...

Tevens zit de Barco al met een T-stuk aangesloten...

Het lijkt me trouwens een typische (windows)bug, want zodra je bv de eigenschappen van het beeldscherm selecteert, floept ie naar de juiste refresh...

Tevens gebeurt dat als je een DVD speler opstart...

Misschien moet ik tijdelijk maar even in het (op)startmenu de TT speler zetten, probleem omzeilen zeg maar...

btw...Off-topic Ik heb heel kort gekeken naar de TT, maar hij werkt met Ravisent decoders? Ik had het idee dat het beeld onscherper was dan WinDVD 2.4...

Wat is jouw ervaring Rob?

En oh ja, bedankt voor de hulp en suggesties zover...

J.A.F._Doorhof

#7
Sir-Round.
Kijk eens of je in powerstrip wel de optie, LOAD AT STARTUP hebt aanstaan.

Mijn XP bv heeft nog geen powerstrip resolutie bij het inloggen, en springt daarna door naar de juiste refresh en resolutie. Inlog procedure overslaan en hij start automatisch goed op.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#8
Thanx Frank,

Ik zal es checken...

 :D

Rob_Dingen

#9
Hoi Sir

Nee die indruk heb ik zeker niet eerder iets scherper dan WinDVD

Rob

SiR-ROUND

#10
Misschien moet ik eerst wat langer opwarmen dan 1 minuut...

 ;D

Ik had haast...

Maar dan zou dus de Cinemasters serie een betere DVD speler zijn dan de WinDVD...

J.A.F._Doorhof

#11
De Cinemaster of Ravisant filters zijn met de ATI inderdaad de beste keuze. Het probleem is alleen dat ze zo buggy zijn in de Ravisant player.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#12
En hoe behandelen ze subtitles?

Het valt me op dat sommige decoders het wel erg staircasen... Op een TV zie je dat misschien niet maar op de PJ...

J.A.F._Doorhof

#13
De ondertitels zijn inderdaad vaak erg irritant, laatst nog een film gezien met INMENS grote subtitles en knal geel, mischien dat dit op een TV nog kan, maar op een projector  :o, ze waren wel goed te lezen.  ;D

Zover ik weet is een gedeelte van de subtitles door de DVD zelf bepaald en een gedeelte wordt door de speler zelf gedaan, maar zou daar eens in moeten duiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#14
Ah, dus je weet ook nog niet echt het fijne ervan...

Ik heb in het begin van de PC DVD veel vergeleken en mijn conclusie was dat de decoders veel invloed hadden... Zo had Xing heel andere titels dan powerDVD met dezelfde disc... Ik heb zelfs ooit een player gehad die alleen maar grijze titels wilde genereren...

Maar ik heb ook recentelijk daar geen vergelijk in gedaan...