sneller content van nieuwsgroepen downloaden hoe?

Started by frank2, April 23, 2012, 11:20:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Ik heb een vraag. Ik heb sinds kort een pay nieuws server om content van nieuwsgroepen te downloaden.
Dit gaat op zich prima via spotnet maar het gaat echt langzaam max. 355 Kb/s. (niet draadloos) Om 8 GB te downloaden ben je gauw bijna 8 uur bezig. Dus ik wil graag snelheid winnen. De modem staat dicht bij de binnenkomende tel. lijn. Deze kan max. 512 kb/s downloaden. Deze lage waarden worden veroorzaakt doordat de wijkcentrale 6 km verderop staat in het centrum van Almelo.

Abbo nieuwsgroepen server is 5 ingangen en 5 MB

Mijn internetverbinding is max. 8 MB maar ik haal hier met diverse speedtests max. 2,7 MB

Hoe kan ik mijn snelheid verbeteren? Ik kan aardig met computers overweg maar ben absoluut geen wiz kid.

Kan iemand mij iets eenvoudigs aangeven wat iets of meer helpt?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robert T

Eh, die speedtest is 2.7Mbps of 2.7MB per sec? 2.7Mbps is ongeveer 340KB - aan data - per sec. Denk dat dat wel overeenkomt met wat je ziet?

Uitgaande van wireless dat geen bottleneck is, is er weinig wat je hieraan kan doen. Ik ga er vanuit dat je daadwerkelijk ook 5 connecties opzet met je newsprovider?
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

frank2

Snelheid is 2,9 mbps max. Ik dacht dat dat 512 kb/s was. Maar dat haal ik niet.

Ik heb de 5 connecties opgezet inderdaad
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Erik

6km is idd erg ver voor adsl dacht dat 5km de max was. Ik zou in jouw geval kabel overwegen upc of ziggo wat bij jou zit dan kun je zelfs naar 60 of 120mb.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

frank2

Wij hebben hier Ziggo (cogas kabel tv) maar ik heb geen abbo op tv. Als je ziggo internet wilt hebben moet je ook ziggo tv voor 17 euro erbij kopen en dat gebruik ik niet, heb schotel. Dan zou ik tov. nu dus 17 euro p/mnd meer moeten betalen. Dat is mij weer teveel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

evilniek

Ik kan er over meepraten, ik zit in het buitengebied echt doffe ellende, ik heb hier een snelheid van 150 K/bps.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

het kan dus nog langzamer, ik dacht dat ik ondertussen een van de langzaamste was met internetsnelheden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

SpeedyAndré

Als je Ziggo neemt dan kan de payserver waarschijnlijk weg, of je gaat deze veel efficiënter gebruiken.
Wel jammer dat je de tvdienst moet afnemen en dat er aansluitkosten zijn ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

rickw

Misschien is internet via de satelliet een optie?

EJ

Quote from: rickw on April 23, 2012, 14:04:55
Misschien is internet via de satelliet een optie?
En dat is gratis? ;)

Dachutnie. Dat kost je effectief meer dan die 17 euro/maand waar Frank het over heeft.

Frank: je kunt in je modem zien waar die op traint en dus wat je maximum snelheid kan zijn. Trek daar 15-20% vanaf in verband met protocoloverhead.

Ik denk dat je, gezien de afstand al niet mag mopperen. Je zult niet sneller kunnen werken dan wat je nu haalt. Of het gaat je meer geld kosten (ziggo). Andere keuzes heb je niet. Maar je geeft duizenden euro's aan apparatuur uit en dan is die 17 euro per maand je te veel? :blink: Prioriteiten, he... :)

WW

Neem glasvezel abbo, stuk sneller dan die trage kabel. Duurt niet lang meer een glasvezel zit op 500 terwijl kabel maximaal op 300 zit.

EJ

Quote from: WW on April 23, 2012, 15:49:55
Neem glasvezel abbo, stuk sneller dan die trage kabel. Duurt niet lang meer een glasvezel zit op 500 terwijl kabel maximaal op 300 zit.
Klein detail: glasvezel moet wel in de grond liggen voordat je 'het kan nemen'. ;)

Voldoet uitstekend overigens, 100 Mbit/s is al fijn. ;)

frank2

Quote from: EJ on April 23, 2012, 15:43:33
En dat is gratis? ;)

Dachutnie. Dat kost je effectief meer dan die 17 euro/maand waar Frank het over heeft.

Frank: je kunt in je modem zien waar die op traint en dus wat je maximum snelheid kan zijn. Trek daar 15-20% vanaf in verband met protocoloverhead.

Ik denk dat je, gezien de afstand al niet mag mopperen. Je zult niet sneller kunnen werken dan wat je nu haalt. Of het gaat je meer geld kosten (ziggo). Andere keuzes heb je niet. Maar je geeft duizenden euro's aan apparatuur uit en dan is die 17 euro per maand je te veel? :blink: Prioriteiten, he... :)

Voor die duizenden euro's heb ik ook wat gekregen, maar om 200 euro per jaar gewoon weg te gooien is mij te gortig. Ik denk dat ik maar moet wachten op glasvezel, dat komt hier ook ooit eens, Cogas doet dat hier maar ze hebben nog geen indicatie wanneer.
Het gaat ook wel, maar downloaden gaat gewoon langzaam, dus das jammer
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WW

QuoteKlein detail: glasvezel moet wel in de grond liggen voordat je 'het kan nemen'.
Ja, dat lijkt me vrij essentieel ja :D, maar intussen ligt glasvezel bijna overal of komt het er aan op kort termijn  :pompom:

WickedGame

Zolang je nog geen snelle verbinding hebt is het niet een idee een NAS je download te laten uitvoeren, weinig omkijken naar die download lekker. Of download je iets wat je direct wil zien? Ik laat mijn NAS ook lekker zijn ding doen terwijl ik van huis ben of slaap. Werkt perfect en merkte (in de tijden dat ik ADSL had) weinig ervan. Stond volgende ochtend klaar  ;D

Hanky Panky

Quote from: WW on April 23, 2012, 15:58:55
Ja, dat lijkt me vrij essentieel ja :D, maar intussen ligt glasvezel bijna overal of komt het er aan op kort termijn  :pompom:

Sinds afgelopen vrijdag in mijn meterkast  :headbanging:

100/100 here we come  :pompom:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

EJ

Quote from: WW on April 23, 2012, 15:58:55
Ja, dat lijkt me vrij essentieel ja :D, maar intussen ligt glasvezel bijna overal of komt het er aan op kort termijn  :pompom:

Bijna overal? Dat is wel erg optimistisch. :D

Maar het werkt prima hoor.  :headbanging:

@Frank2: je krijgt toch heel wat terug voor die 17 euro per maand? Namelijk een veel snellere verbinding zodat je veel meer kunt downloaden...

frank2

IK download inderdaad of s' nachts via mijn laptop bedraad, of overdag via mijn oude maar snelle computer draadloos, dan is de verbinding ongeveer 325 kb/s. via de bedrade laptop 360 kb/s.

Ik heb helaas geen verstand van een NAS, behalve dat ik weet dat het een soort computer is met harde schijven. En enkele programma's daarop. Maar hoe het verder werkt en hoe je dat implementeert is mij onduidelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Erik

Je gaat je lopen irriteren aan de traagheid om 17 euro pm te besparen ???
Hobbies mogen geld kosten vind ik, het leven is al veel te kort, enjoy what you got before it's over.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

frank2

200 euro per jaar voor niets (abbo tv wat ik niet gebruik) daarnaast overstap van vodafone naar ziggo en alle trammelant  zoals email adres veranderen e.d.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

EJ

Wie gebruikt er nu nog een provider adres... Zucht. ;) Daarvoor hebben ze nu juist gmail en al veel eerder hotmail uitgevonden. En nogmaals, het is geen 200 euro voor niets, het is 200 euro voor een sneller internet. Ben het verder eens met Erik. ;)

Erik

Ik haal nu 60mb per sec dat is me ook wel wat extra's waard. Alles vliegt nu, de tijdswinst is me ook wel wat waard.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

WW

QuoteBijna overal? Dat is wel erg optimistisch.

Ach, ben graag positief ingesteld :D

eduard

Frank2 misschien is het mogelijk om over testappen naar ADSL2. Helaas is dit ook nog niet overal leverbaar. Maar indien leverbaar zou dit ook een aardige snelheids winst kunnen opleveren.

Erik

Volgens mij maakt dat op die afstand niet uit daar is korte afstand nog belangrijker. Maar ik heb wel de oplossing voor je Frank je gaat verhuizen ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill