Ervaringen 3d beamer?

Started by Ricardo1983, April 23, 2012, 00:19:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ricardo1983

Hey mensen....

Is hier toevallig iemand die ervaringen heeft met een 3d beamer?
Momenteel heb ik een 42inch plasma tv staan.

Aangezien ik deze voor films, te klein vind worden, was ik aan het kijken voor een grotere tv.
Hierbij, moest natuurlijk een 3d functie komen, aangezien we er dalijk niet meer aan kunnen ontkomen.
En het geeft natuurlijk een mooiere beleving aan bepaalde films.
Nu zag ik een 80inch led tv staan, maar aangezien deze €4900 kost, ging ik verder kijken.

Nu kwam ik bij een 3d beamer uit.
Deze kost een fractie van een 80inch tv, en is natuurlijk een stuk leuker voor het echte bioscoop gevoel.

Wat ik me nu dus afvraag, is hoe dit zit met 3d beelden.
Is dit net zo mooi als bij een tv, of is het verwaarloosbaar?

Helaas heb ik nog geen winkel gezien die een showmodel heeft staan, die je kan zien draaien.

Wel moest(volgens die verkoper) de beamer, altijd voor je geplaatst worden, ivm het infrarood voor de brillen.
Volgens die verkoper was een 3d beamer altijd actief en heeft dus shutter glasses brillen nodig.

Ook zouden passieve brillen hier nooit op werken(wat eigenlijk een pre was, ivm kleine kinderen, en het wilde gedoe van ze).
Een brilletje kost toch al snel 100 euro, wat erg zonde zou zijn als die per ongeluk gesloopt worden omdat ze erop zouden gaan zitten.

Mijn muur is licht beige.
Maar ik neig naar een wit scherm, die ik aan het plafond hang, en die vlak voor mijn tv naar beneden komt te hangen.

Ik hoop, dat iemand me kan vertellen, of het een goede keuze is om voor een 3d beamer te gaan ipv een tv.
Mijn keuze gaat nu uit naar een Acer 5360BD(volgens mij).
Simpelweg gezien de goede verhalen erover en de prijs.

Grootste pluspunten aan de beamer vind ik:
-Groter scherm dan tv
-Echt bioscoop gevoel
-Stukken goedkoper dan een 80" tv

Nadelen:
-beamer moet voor je staan(volgens die verkoper)
-Altijd Shutter brillen moeten kopen, dus duur(volgens de verkoper)
-Lamp gaat maar een x-aantal uur mee, maar je kijkt geen hele dagen op de beamer, dus is acceptabel

Als er eventueel iemand in de buurt van Capelle of Rotterdam woont, die zo aardig is, om mij de beelden van een 3d beamer te showen, zou het helemaal geweldig zijn.
Aangezien ik bang ben, dat het 3d effect niet optimaal is.

Wie o Wie kan mij helpen met mijn keuze.
greetz

WilliamB

Ik heb laatst beelden gezien van de nieuwe Epson TW9000, echt super.
Volgens mij worden hier twee brillen bij geleverd.

Tip, kijk even via de zoekfunctie, want er staan erg veel ervaringen te lezen op dit forum.

Veel succes verder. :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

SpeedyAndré

Ik zou maar eens bij een andere verkoper gaan kijken  :P
Als je er plek voor hebt zou ik overwegen om de tv te houden, niet alles is even fijn om met een projector te bekijken.
Bij de meeste projectors zal je de kamer moeten verduisteren voor een mooi beeld, met 3D geldt dat nog meer omdat je minder licht door de bril hebt.
Er zijn ook losse 3D brillen met rf (radio) zenders verkrijgbaar, dan heb je veel meer bewegingsvrijheid en plaats je de projector waar het goed uit komt.
Overdrijf het 3D gebeuren niet, het is echt maar marginaal wat je kunt zien in vergelijking met 2D materiaal en uitzendingen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

audiosurfer

Ik heb de Epson TW9000 en ik heb gister voor het eerst naar 3D gekeken hierop.
Na 15 minuten heb ik het afgezet, het is wel allemaal okee beeld en ook nog wel scherp, maar ik vind het echt helemaal niks toevoegen en veel minder ontspannend kijken. Het ziet er ook echt nog gewoon uit als een gimmick, dus van mij hoeft het niet.

De film was transformers, dus daar ligt het niet aan, want die schijnt goed te zijn in 3D.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Ricardo1983

Mijn bedoeling is ook zeker niet om de tv weg te halen.
Deze blijft gewoon in de woonkamer.
Het scherm moet aan het plaffond komen, en voor de tv zakken.

Ik ga waarschijnlijk voor de Acer 5360BD, aangezien dit me eerste beamer-ervaring word, dus niet meteen 1000/2000 wil uitgeven, voor iets wat me misschien totaal niet bevalt.

Heb zojuist een beamer-shop hier in Rotterdam gebeld, deze heeft hem waarschijnlijk morgen binnen.
Ook zei hei, dat mediamarkt al niet echt slim was om te zeggen, dat alle beamers gebruik maken van Actieve Shutter brillen, aangezien deze Acer met pasieve brillen schijnt te werken.

Ben alleen vergeten te vragen, of deze beamer ook SBS kan afspelen, iemand die dit weet?

home@the movies

#5
Quote from: Ricardo1983 on April 23, 2012, 14:12:58
Mijn bedoeling is ook zeker niet om de tv weg te halen.
Deze blijft gewoon in de woonkamer.
Het scherm moet aan het plaffond komen, en voor de tv zakken.

Ik ga waarschijnlijk voor de Acer 5360BD, aangezien dit me eerste beamer-ervaring word, dus niet meteen 1000/2000 wil uitgeven, voor iets wat me misschien totaal niet bevalt.

Heb zojuist een beamer-shop hier in Rotterdam gebeld, deze heeft hem waarschijnlijk morgen binnen.
Ook zei hei, dat mediamarkt al niet echt slim was om te zeggen, dat alle beamers gebruik maken van Actieve Shutter brillen, aangezien deze Acer met pasieve brillen schijnt te werken.

Hou ook rekening met het feit dat je met de acer naar 720p (HD ready) zit te kijken en dus geen full HD, verder is dit een DLP toestel waarbij je vooral in 2D wel eens last kan hebben van het zgn "regenboogeffect"

Groeten
Werner
Cinedream Home cinema Store
www.cinedream.be

Ben alleen vergeten te vragen, of deze beamer ook SBS kan afspelen, iemand die dit weet?

Beste Ricardo,
Voor een keer heeft de media markt gelijk, passief 3D kijken met een projector is enkel mogelijk met ofwel een zeer dure LG projector of door gebruik te maken van twee beamers met polarisatiefilters.
In alle andere gevallen is 3D projectie steeds met actieve brillen, wat wel kan bij de acer is gebruik maken van DLP link, hierbij wordt het signaal dat zorgt voor de syncronisatie met de brillen gereflecteerd via het scherm, ook bij een infra rood systeem is dat het geval.
Waarom de projector voor je zou moeten staan is mij een raadsel en dus volkomen uit de lucht gegrepen, SBS afspelen kan met in principe met iedere 3D beamer aangezien dit te maken heeft met de weergever die het beeldmateriaal afspeelt en niet zozeer met de beamer.


Ricardo1983

Ik neem aan dat een beamer-shop toch wel weet wat ze verkopen?
of weten hun er zelfs niets van?

Kan je bij een beamer niet instellen dan of het full 3d of SBS moet zijn?
Bij een 3d tv kan dit namelijk wel, en maakt het niet uit of je bron 3d of SBS is, aangezien je dat zo kan instellen.

Maar als ik het zo lees is de Acer 5360BD dus niet goed genoeg?
Lees overal alleen maar goede verhalen erover.

john2910

Quote from: audiosurfer on April 23, 2012, 14:01:28
Ik heb de Epson TW9000 en ik heb gister voor het eerst naar 3D gekeken hierop.
Na 15 minuten heb ik het afgezet, het is wel allemaal okee beeld en ook nog wel scherp, maar ik vind het echt helemaal niks toevoegen en veel minder ontspannend kijken. Het ziet er ook echt nog gewoon uit als een gimmick, dus van mij hoeft het niet.

De film was transformers, dus daar ligt het niet aan, want die schijnt goed te zijn in 3D.

Kwa transformers was inderdaad niet best in 3d.

Maar kijk je bv avatar 3d-sammys adventures3d-sanctum3d-polar express3d-enz is het toch echt een belevenis vind ik.. ;)

Transformers vond ik zelf niet mooi in 3d..

home@the movies

Quote from: Ricardo1983 on April 23, 2012, 18:54:06
Ik neem aan dat een beamer-shop toch wel weet wat ze verkopen?
of weten hun er zelfs niets van?

Kan je bij een beamer niet instellen dan of het full 3d of SBS moet zijn?
Bij een 3d tv kan dit namelijk wel, en maakt het niet uit of je bron 3d of SBS is, aangezien je dat zo kan instellen.

Maar als ik het zo lees is de Acer 5360BD dus niet goed genoeg?
Lees overal alleen maar goede verhalen erover.

Beste Ricardo,

Van mij mag je rustig op het advies van de webshop afgaan, je komt hier om raad te vragen en die heb ik je gegeven
Ik zeg nergens dat de Acer niet goed genoeg is, alles is afhankelijk van wat jij verwacht in kwaliteit.
SBS is zoals ik ook al aanhaalde geen probleem voor de acer.

Vriendelijke groeten

Werner

Ricardo1983

Het is ook niet dat ik u totaal niet geloof, verre van dat.
Maar ik vind het erg raar, dat deze zaak
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
mij verteld, dat deze beamer werkt met pasieve brillen en wel overweg kan met SBS bestanden en deze zelf kan omzetten, terwijl hier word gezegt, dat de bron(in dit geval media center) dit moet omzetten, als het ware.

Natuurlijk weet ik dat de kwaliteit van het beeld slechter kan zijn(voor de meeste van jullie, gezien bepaalde HT).
Maar gezien mijn eerste beamer ervaring, leek deze mij vrij goed(gezien de verhalen die ik kan vinden erover).

Zeker voor de prijs wat deze kost, leek het mij een prima eerste kennismaking met een beamer.

Iemand die ervaring heeft met de specifieke beamer(acer 5360BD) is zeker welkom om te reageren(andere ook hoor)

greetz

SpeedyAndré

Ik denk dat met de passieve bril de aloude rood/blauwe bedoeld wordt, de eerste 3d films werden anaglyph gemaakt, da's met een rood en een blauw beeld over elkaar.
De moderne versie van passief is zoals Werner zegt met in feite 2 projectors en gepolariseerd licht om links en rechts te kunnen onderscheiden.
Dit kan niet met de Acer.
Deze Acer projector is eigenlijk niet voor home cinema bedoeld maar voor presentaties, daarom geeft hij zo veel licht en stil is hij zeker niet.
Bij zo'n projector is het contrast niet al te hoog en het zwart valt tegen.
Om mee te starten is het wel leuk, maar ik zou persoonlijk meer kwaliteit willen, zeker voor niet-3d materiaal waar je nu nog het meest naar kijkt ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

home@the movies

Hi,
Nog even voor alle duidelijkheid  ;)

Quoteen wel overweg kan met SBS bestanden en deze zelf kan omzetten, terwijl hier word gezegt, dat de bron(in dit geval media center) dit moet omzetten, als het ware.

Nogmaals de acer kan wel degelijk SBS bestanden omzetten, ik zeg nergens dat hij dit niet kan, geen enkel probleem dus, maar in combinatie met een player of media center die ook SBS ondersteunt.

Ik wil helemaal deze beamer niet in een slecht daglicht stellen, integendeel je moet je gewoon bewust zijn van zowel de mogelijkheden maar ook beperkingen van een toestel.
Je beslist zelf waar je de grens tussen prijs en kwaliteit wil leggen, maar passief 3D is gewoon niet mogelijk met dit toestel en met geen enkele andere home cinema beamer in de betaalbare prijsklasse tenzij je met twee projectoren werkt.
Deze kan het bvb wel maar dan ben je 15000 euro armer http://www.bhphotovideo.com/c/product/816870-REG/LG_Electronics_CF3D_Full_HD_CF3D_Projector.html

Er bestaat wel een omvormer die je voor een DLP projector kan plaatsen om van actief over te gaan naar passief 3D maar ook dan ben je veel geld kwijt en ben je gebonden aan een zilver scherm om de polarisatie van het licht te behouden.

prijs kwaliteit niks mis mee

home@the movies

QuoteIk denk dat met de passieve bril de aloude rood/blauwe bedoeld wordt, de eerste 3d films werden anaglyph gemaakt, da's met een rood en een blauw beeld over elkaar.

Hi Andre
Stel je voor dat ze dat inderdaad bedoelen, dat zou toch echt niet meer mogen zonder dit duidelijk te vermelden, dat is echt gewoon niet ok maar vermoedelijk heb je wel gelijk.
Een mens zou van minder grijze haren krijgen  ;D ;D

Ik zou in ieder geval aan de toppic starter toch willen aanraden om niet overhaast tewerk te gaan in de aankoop van dit toestel.
Just my two cents  ;) ;) ;)



Ricardo1983

Ik begin toch opeens heel erg te twijfellen of een 3d beamer dan wel geschikt is voor mij.

Aangezien je er met de beamer alleen niet bent(brillen, scherm), word dit als nog een duur geintje, zeker als je bedenk dat de Acer dus niet geheel geschikt is voor wat ik wil.

Twijfel nu dus alleen nog, of ik voor een 46" samsung smart tv ga(actief), of een LG 55" (passief).
Hoor van veel mensen dat passief een stuk beter is, ivm misselijkheid en hoofdpijn bij veel mensen.

Eenigste plus-punt van de samsung is, dat deze internet heeft, en de LG niet.
Voordelen van de LG zijn vooral de prijs, maat en dat de brillen vele malen goedkoper zijn(erg handig met 2 kleine kinderen en grote vriendengroep).

Waarom bij Samsung de 46" en bij LG de 55" ?
Simpelweg voor de prijs.
De LG staat voor ongeveer 1200 euro in de winkel en de Samssung(55") voor 2600, de 46" staat voor ongeveer 1300...

Moeilijk Moeilijk Moeilijk.....

Heb nu een 42", dus eigenlijk voegt een 46" weinig extra's toe, behalve de 3d functie.

SpeedyAndré

#14
Misselijkheid en hoofdpijn krijg je m.i. als je erg lang achter elkaar kijkt, ik kan rustig een 3d speelfilm afkijken zonder last.
De passieve schermen zijn niet in elk opzicht beter, ze hebben een lagere resolutie voor 3d en een beperkte kijkhoek.
Het mooie van een actief systeem is dat je geen consessie hoeft te doen aan 2D kwaliteit.
Een actieve tv of projector geeft 120 beelden per seconde weer, da's 60 beelden voor elk oog (om en om).
Bij een passieve tv gebruiken ze een coating om links en rechts te scheiden, ook als je geen 3d kijkt zit dat in de weg.
Je zou elk syteem eens uit moeten proberen om zelf te zien of je last hebt met 3d kijken.
Een grote 2d tv is veel goedkoper en dat zijn tv's die eigenlijk niet veel beter meer kunnen worden.
Je hoeft trouwens met meerdere mensen niet persé 3d te kijken, het is een optie en geen must ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

DTS-ES-Extreme

Beste Ricardo1983,

Als je echt het beste wilt in 3D moet je zeker voor de Optoma HD 83 gaan want dat is gewoon super in mijn ogen dan toch.
Ik heb al zo'n 60 3D films ongeveer gezien en ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog gen minpunten van het toestel heb gezien en geloof mij maar ik kijk naar alles tot in de kleinste puntjes. Ik geloof dat die ongeveer het zelfde kost dan de ACER.

Groetjes

sjefke007

toch wil ik even reageren,ik vind dat te weinig aandacht aan besteed word.
3d passief is wel degelijk beter,altans voor mensen die snel hoofdpijn hebben/migraine

kwa kwaliteit zal er wel of geen verschil in zitten,geen idee daar zeg ik niks over!:)

maar houd er rekening mee als je migraine hebt dat je bij passief beter uit bent(helaas zeer ervaren migraine patient )

rayz25

Mijn vader heeft zo"n samsung 3D vlaggenschip 64 inch dacht ik mooi beeld maar voor 3D gewoon echt te klein de effecten zijn ook kleiner en slechter te zien vindt ik ook had ik het idee dat ik door een raam naar buiten zat te kijken.

voor mij toch een 3D beamer met grotere effecten en het raam te doen vergeten.

evilniek

Quote from: sjefke007 on May 13, 2012, 09:45:05
toch wil ik even reageren,ik vind dat te weinig aandacht aan besteed word.
3d passief is wel degelijk beter,altans voor mensen die snel hoofdpijn hebben/migraine

kwa kwaliteit zal er wel of geen verschil in zitten,geen idee daar zeg ik niks over!:)

maar houd er rekening mee als je migraine hebt dat je bij passief beter uit bent(helaas zeer ervaren migraine patient )

Ik heb gelukkig geen ervaring met migraine, maar ik denk dat het uberhaupt niet echt verstandig is om 3D te gaan kijken als je hoofdpijn of migraine hebt, of gewoon gevoellig bent voor 3D. Zelf heb ik helemaal geen last van hoofdpijn met mijn JVC PJ, de shutter-glass techniek functioneert bij mij prima, ik kijk alleen geen 3D als ik vermoeid ben vind ik dan echt niet prettig.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

Quote from: sjefke007 on May 13, 2012, 09:45:05
toch wil ik even reageren,ik vind dat te weinig aandacht aan besteed word.
3d passief is wel degelijk beter,altans voor mensen die snel hoofdpijn hebben/migraine

kwa kwaliteit zal er wel of geen verschil in zitten,geen idee daar zeg ik niks over!:)

maar houd er rekening mee als je migraine hebt dat je bij passief beter uit bent(helaas zeer ervaren migraine patient )

Jammer genoeg zijn er nog geen Home Cinema projectoren die passieve techniek gebruiken, vandaar dat er ook (nog) geen aandacht aan besteed wordt.

Groeten
Werner

evilniek

Quote from: home@the movies on June  6, 2012, 20:32:34
Jammer genoeg zijn er nog geen Home Cinema projectoren die passieve techniek gebruiken, vandaar dat er ook (nog) geen aandacht aan besteed wordt.

Groeten
Werner

LG heeft/had dit wel toch?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

Quote from: evilniek on June  6, 2012, 21:15:15
LG heeft/had dit wel toch?
QuoteDeze kan het bvb wel maar dan ben je 15000 euro armer http://www.bhphotovideo.com/c/product/816870-REG/LG_Electronics_CF3D_Full_HD_CF3D_Projector.html

Die had ik al aangehaald  in een eerder antwoord ;) ;) maar valt denk ik niet direct in het budget van de TS  ;) ;)

Groeten

Werner

sjefke007

Hopelijk is het niet erg als ik een vraag hier in gooi,anders verwijder hem maar.

ben redelijk wanhopig aan het worden hehe
ik heb een lg pasieve 3d cinema tv led 47 inch
aangesloten op me pc via hdmi 1,4 kabel
maar ik krijg alleen diepte te zien geen 3d wat uit het scherm komt,terwijl dit met een ander toestel in de winkel duidelijk wel het geval was,ik gebruik de zelfde film thuis.

kan het zo zijn dat me hdmi port geen 1.4 is dat je daarom alleen diepte ziet?
met youtube en een balon of zwaard wat uit het scherm komt zie je het duidelijk wel beetje vreemd dus.
of zou het aan de instellinge liggen,omdat de player van youtube anders is?
Heb onder andere total media player,mpc hc,powerdvd 11.

als iemand me kan helpen graag.

Damn zo beamer van 13000 euro je zal het maar hebben liggen,en volgend jaar is de techniek weer verouderd  :o

home@the movies

Quote from: sjefke007 on June  7, 2012, 08:49:13
Hopelijk is het niet erg als ik een vraag hier in gooi,anders verwijder hem maar.

ben redelijk wanhopig aan het worden hehe
ik heb een lg pasieve 3d cinema tv led 47 inch
aangesloten op me pc via hdmi 1,4 kabel
maar ik krijg alleen diepte te zien geen 3d wat uit het scherm komt,terwijl dit met een ander toestel in de winkel duidelijk wel het geval was,ik gebruik de zelfde film thuis.

kan het zo zijn dat me hdmi port geen 1.4 is dat je daarom alleen diepte ziet?
met youtube en een balon of zwaard wat uit het scherm komt zie je het duidelijk wel beetje vreemd dus.
of zou het aan de instellinge liggen,omdat de player van youtube anders is?
Heb onder andere total media player,mpc hc,powerdvd 11.

als iemand me kan helpen graag.

Damn zo beamer van 13000 euro je zal het maar hebben liggen,en volgend jaar is de techniek weer verouderd  :o

Hi
Los van een eventueel foute instelling moet je er wel rekening mee houden dat de diepte die je ziet eigenlijk de bedoeling is, pop out, dus dingen die echt uit het scherm komen zijn in de meeste nieuwe 3D films zeer schaars.
Wat je eens zou kunnen nakijken is het volgende, in de software players die je hebt is er een mogelijkheid om de beelden van standpunt te wisselen.
Als dit toevallig verkeerd staat dan krijg je een verkeerde vorm van 3D , ook op de tv zelf bestaat meestal die mogelijkheid best dus toch even nakijken.

Groeten

Werner

sjefke007

Hoi Werner dankje voor de reactie.
Ja dat had ik al begrepen helaas over de pop outs,maar in de film waar ik het zelf gezien heb kwam dit echt tot aan je neus na buiten,en nu helemaal niet,dat zou dan toch het zelfde moeten zijn de film die ik bedoel.

De tip over settings zal ik is na kijken,geloof wel dat het niet goed staat.
Normaal is het links rechts toch of juist anders om?

Dan over de players,bij powerdvd kan je 3d aanklikke dan kieze uit ,sbs, top bottom(als hij dat zelf al niet doet)
bij andere players kan je dat niet kieze dan kies je het gewoon op je tv.

is het dan beter om powerdvd te gebruiken omdat het software uit zich zelf kiest of moet dat geen verschil maken?

Als ik het via powerdvd doe en op me tv beide kies voor bijvoorbeeld sbs dan loopt hij vast,als ik het alleen op me tv selecteer gaat het goed.