Scanspeak 30w/4558T00 +hypex ds4.0

Started by yorkie13, April 21, 2012, 11:04:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

net bij S&C een Hypex ds4.0 gehaald om de 30w + PR aan te sturen.

Versterkermodule ziet er degelijk uit, en denk hier wel mee uit de voeten te kunnen.

In het verleden wel de ds2.0 en HS200 gehad van Hypex , welke al snel te licht bleken te zijn.


yorkie13

had wat zakgeld over, en lees veel goede ervaringen op internet.

Verder veel instellingen mogelijk en natuurlijk voldoende power.

Ook het feit dat de Hypex Ucd modules steeds vaker in dure versterkers worden gebruikt geeft vertrouwen.


yorkie13

kastje komt later deze week, en dan stoeien met extra massa aan de PR.

yorkie13

Vandaag het houtpakketje opgehaald, kan ik morgen beginnen met in elkaar zetten.

Het wordt een degelijke kast van 25 mm mdf.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

kastje zit al in elkaar, deze ga ik toch eerst afwerken denk ik.

Ik heb de Hypex ds4.0 nu inn gebruik om de SVS aan te sturen.

yorkie13

Ik ga ook extra massa toevoegen aan de kast van de 30W +PR

Het plan is om beton klinkers te plaatsen in de ruimte waar de Hypex amp komt.
Hier is ruimte om zeker een tiental klinkers te plaatsen, wat een extra gewicht van 13 kg geeft.

Nadeel is dat  ik een manier moet vinden om deze beton klinkers vast te krijgen aan het mdf .

Ik ga straks maar eens langs de (Mega)Praxis om hier een oplossing voor te vinden.

Het lijkt me dat meneer Bison hier wel een passende oplossing voor heeft.

deze dus

yorkie13

de Scanspeak 30W+ PR draait met de Hypex ds4.0

Ik heb nu (te) veel laag en de kast moet echt verzwaard worden, omdat deze anders aan de wandel
dreigt te gaan.
De subwoofer staat nu op een auralex Gramma en er ligt een 15 kg begisch hardsteen tegel op.

dat geeft al een duidelijke verbetering.
even een foto met de iphone

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

ja, wel mooi strak en goede controle vd Hypex

iets aan de fase draaien gaf al een hele verbetering.
Verder heb ik nog geen enkele DSP toegepast.

yorkie13

Afgelopen weekend 100 gram massa aan de PR toegevoegd en eens kijken wat dit brengt.


wupsie

En???
Wat brengt die extra massa???
              :D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

yorkie13

Icm met een kleine boost iets meer Spl op 20 hz.

ik heb de massa nu naar 150 gr verhoogd.

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

yorkie13

Ja de 30W verplaatst gewoon makkelijker meer lucht.

Wel minimaal een DS4.0 erop voor voldoende controle.

yorkie13

Vandaag de 30W + PR eens verder getuned.

O.a. metalen voeten eronder zodat de PR nu aan de onderzijde zit, en de 30W aan de voorkant.

Later ga ik dit omwisselen (foutje) om doorhangen van de PR te voorkomen.

Klinkt erg goed en speelt een SVS SB12 weg wat druk en Spl betreft.


yorkie13

Afgelopen week een 2de 30w + PR in een passieve kast gebouwd en hier een 12 m kabel aan gemonteerd.

deze 2de subwoofer kan ik zo op diverse plaatsen in de kamer zetten.

Bij deze testkast zit de woofer voor en de PR achter.

Acher de bank geeft dat een hele mooie spreiding van het laag.
Aansturing doe ik met een 300 watt mosfet amp van BK.

Morgen ga ik de PR met extra massa tunen om dieper af te stemmen,doel is 17 hz .

yorkie13


Timvg



yorkie13

waarschijnlijk zelfs meer, maar eerst maar eens testen met 6 8)


Timvg