Scanspeak 30w/4558T00 +hypex ds4.0

Started by yorkie13, April 21, 2012, 11:04:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

Ja , de 30W kan ik vergelijken met de xls10 van Peerless (BK xls200) .

Gaat harder en met meer gemak, is een stuk beter bij muziek.

Rudo

hele mooie speaker!
ik gebruik deze in mijn open baffle: http://www.youtube.com/watch?v=BTGYnqkmIBA
als je dsp gebruikt kun je ook een open systeem proberen...
kom maar eens luisteren hoe dat kan klinken.

MVG
Rudo
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

Leon

Quote from: Rudo on April 22, 2012, 00:18:48ik gebruik deze in mijn open baffle .

Hoi Rudo;

LEUKE LINK !!!  Ik zie daar wat drivertjes uit de Illuminator Serie de revue passeren ?  SLIK !!!  :inlove:
Groetjes Leonneke

Interficior

Quote from: Leon on April 21, 2012, 19:09:46
Net het topic nog eens opnieuw gelezen. Ik maak heel vaak een 'denkfoutje' door mijn laagkasten te omschrijven als 'subs'. Niks mis mee, maar hierdoor benader ik het heel vaak vanuit 'muziek' perspectief. De 23 W is zeer geschikt om in een kleine gesloten kast behoorlijk diep te gaan. Heeft een laag rendement.
Dit is natuurlijk het gevaarlijke. Hij heeft een erg laag rendement en daardoor kun je gemakkelijk heel diep gaan, relatief tot het normale rendement.

Maar zet daar eens een andere woofer tegenover in dezelfde kast en kijk dan eens naar de SPL-curve, dan worden zaken opeens anders.
Take it or lease it

yorkie13

Deze dipool heb ik al eens eerder gezien, maar is in deze opstelling puur gebruikt om het laag bij stereo
weer te geven.

Lijkt op een grote broer van het Linkwitz dipool systeem welke 4 x de xls10 gebruikt.

Leon

Quote from: Interficior on April 22, 2012, 09:43:24Maar zet daar eens een andere woofer tegenover in dezelfde kast en kijk dan eens naar de SPL-curve, dan worden zaken opeens anders.

Hoi Interficior. Wil je dit eens proberen uit te leggen in heldere bewoordingen ? Mijn technische kennis reikt niet ver genoeg om dit te vertalen.  :blush: :blush: :blush:
Groetjes Leonneke

yorkie13

SPL curve, ofwel hoe hard een woofer kan spelen.

De 30W zal hier beter presteren dan de 23w .

Leon

Quote from: RA SUBS on April 22, 2012, 15:06:02hoe hard een woofer kan spelen.

Dat snap ik dan weer wel ! Thanks ! VIFA heeft toch ook zo'n joekel die enorm kan presteren ?
Groetjes Leonneke

Interficior

Quote from: Leon on April 22, 2012, 15:02:13
Hoi Interficior. Wil je dit eens proberen uit te leggen in heldere bewoordingen ? Mijn technische kennis reikt niet ver genoeg om dit te vertalen.  :blush: :blush: :blush:
Wat ik bedoelde is dat als je de ScanSpeak 23W hebt in een 30 liter kast dat je misschien een -3 dB-punt van 30 Hz bereikt ofzo (ik fingeer wat getallen). Maar je gevoeligheid is 82 dB/2.83V/m. Dat is dus al 2 W, aangezien het een 4 ohm woofer is. Maargoed. Als je hier dus een andere woofer tegenover zet die normaal 88 dB/2.83V/m doet en een -3 dB-punt van 40 Hz bereikt in een 30 liter kist, dan lijkt het dat deze een stuk minder diep gaat. Als je echter kijken naar de SPL (dus waar je de lijnen van 88 en 82 dB ziet aflopen) dan zie je dat het heel anders in elkaar zit.

In de volgende twee plaatjes zie het het verschil tussen een Beyma woofer (geel) en een Adire Shiva 2, beide 12" en beide in 30 liter gesloten. Eerst lijkt het verschil enorm groot in diepgang, bij de tweede grafiek zie je dat dat nog best meevalt.



Take it or lease it

yorkie13

#35
edit

rovinggecko

Ik rol het meetlint hier even uit....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

yorkie13


rovinggecko

Niet groot nee, maar helaas wel TE groot. Had nog een 40cm kubus en heb die op verschillende plekken neer gezet. De enig plek waar hij nog een beetje kan staan, daar kan dan het gordijn niet meer dicht.

Moet eens nadenken over een andere vorm dan een kubus, maar voorlopig de kans aan anderen me te snel af te zijn en deze mooie woofer en PR aan te schaffen....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

yorkie13

Heb hier een plekje achter de bank gevonden, waar de subwoofer kan staan.

Ik ga hier komende week eens mee testen.

yorkie13

Vandaag mag de PR even het veld ruimen voor een 400 watt amp plate met Linkwitz Transform.

De woofer zit dan aan de voorzijde wat de plaatsing zeker ten goede zal komen.

wupsie

Quote from: RA SUBS on June 12, 2012, 13:04:43
Vandaag mag de PR even het veld ruimen voor een 400 watt amp plate met Linkwitz Transform.

De woofer zit dan aan de voorzijde wat de plaatsing zeker ten goede zal komen.

Ben benieuwd :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

yorkie13

Kastje met de SS 30w/4558T00 en de 400 watt amp en LT draait.

Eerste indruk is zeker positief, mede daar het rendement van deze woofer redelijk hoog is.

T.Rodenburg93

Quote from: RA SUBS on June 13, 2012, 09:17:05
Kastje met de SS 30w/4558T00 en de 400 watt amp en LT draait.

Eerste indruk is zeker positief, mede daar het rendement van deze woofer redelijk hoog is.

Hoger dan het rendement van de Peerless XXLS12 uit de XXLS400? Kan me voorstellen dat hij niet enorm zal verschillen van de XXLS400 toch!? Nu alleen nog de LAB12 er in bouwen ben ik ook erg benieuwd naar  :headbanging:.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

yorkie13

Eerst maar eens een weekje met deze scanspeak naast een xxls400 spelen en kijken
wat dit brengt.

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

yorkie13

De scanspeak woofer speelt iets luider, is 4 ohm dus trekt iets meer stroom.

verder nagenoeg gelijk aan de xxls12 driver in de BK.

yorkie13

PR gaat weer terug bij de 30 W om een compacte extra subwoofer te verkrijgen.

Helaas is er weinig te vinden over deze Scanspeak units, wat vreemd is daar zowel SVS, XTZ en meneer Linkwitz
de Peerless variant gebruiken in hun subwoofers.

Namelijk PB12nsd dsp, 99w12.18ice en de Thor.

yorkie13

de 30W en de PR

wupsie

Quote from: RA SUBS on July 23, 2012, 20:56:39
de 30W en de PR

Zo saampjes zien ze er heel gelukkig uit.
Scheiden doet lijden :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.