Scanspeak 30w/4558T00 +hypex ds4.0

Started by yorkie13, April 21, 2012, 11:04:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TUSM

Quote from: RA SUBS on April 10, 2013, 17:23:39
2de Hypex ds4.0 is besteld om een gesloten Scanspeak 30W aan te sturen.

Hoeveel verschil zit er nou tussen de gesloten en de PR variant uiteindelijk? En zijn beide boxen 43L geworden zoals je eerder aangaf?

yorkie13

Veel zeker als je ze beiden met de Hypex ds4.0 aanstuurt.

De 30w+PR gaat dieper in het laag tot 15 hz en kan meer druk leveren.

De PR zorgt ervoor dat de kast compact kan blijven.

yorkie13

#102
Aangezien DIY toch leuk is, even een lopend project weer oppakken.

Een Scanspeak 30 W in een sealed kastje <40 liter.

Ter vergelijking neem ik een SB12 van SVS als referentie, zie hiervoor onderstaande grafieken
uit deze review

http://www.audioholics.com/reviews/speakers/subwoofers/sb12-nsd-subwoofer/sb12-nsd-measurements

Er zou een boost rond de 25 hz gebruikt worden.

Kastje is in dat geval 35 x 35 x 35 cm met een 400 watt class D plate amp.

yorkie13

Deze Scan Speak 30W woofer gaat de verkoop in.

rovinggecko

Was dit je tweede 30W set, of ben je nu helemaal scanspeak loos? In het geval van het laatste wat heeft er dan van gewonnen?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

yorkie13

een SVS sb13 plus en een Onkyo 3008 met xt32  :D

(als ondersteuning een sb12 en pc12 )

ben een beetje klaar met DIY, enorme afschrijving bij verkoop

rovinggecko

Dus de 30W legt het af tegen een SB13 + SB12 en PC12. Niet echt een eerlijk concurrentie, drie tegen een  ;)

Kan me met jouw doorloopsnelheid wel voorstellen dat het langzaam in de papieren loopt. Je moet dan eigenlijk tweedehands aanschaffen en dat dan weer doorzetten, dan is de kop er af en  dat scheelt significant in de doorverkoop. Maar ja, dan moet je wel wachten tot iets langs komt (en persoonlijk vind ik dat lastig :) ).

Hoop overigens dat je de set in de markt snel kwijt bent, als hij er nog een dag of zo staat dan weet ik niet of ik me kan bedwingen om het bij mij op de plank te leggen voor een regenachtige dag...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

yorkie13

alleen tegen de sb13 dan natuurlijk  :D

gelukkig kan ik e.a. gewoon nieuw kopen, maar eens in de zoveel tijd even opruimen.

tijd voor een upgrade van de 26w+pr  :D

rovinggecko

Quote from: RA SUBS on June  9, 2013, 15:03:12
alleen tegen de sb13 dan natuurlijk  :D
Die's dan ook z'n 2 x de prijs dus mag net een tikkie beter zijn :)

Quote from: RA SUBS on June  9, 2013, 15:03:12
tijd voor een upgrade van de 26w+pr  :D
Ja, dat bedoelde ik, hoop dat je het snel kwijt bent :), want bij een prijsverlaging kan ik de koop impuls niet meer onderdrukken ben ik bang... :D
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer