Samsung LE55A956 Streep + horizontale strepen

Started by kamerplant, April 19, 2012, 01:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kamerplant

Goeiedag beste mensen!

Na veel hier te hebben gelezen toch maar eens een account aangemaakt omdat ik met het volgende zit.

Ik heb een LE55A956 gekocht van iemand die ik goed ken, maar nu mankeert er het volgende aan.

Ten eerste is er als de tv koud is een verticale streep zichtbaar die naarmate de tv langer aan staat weg gaat, dit is dus niet een erg probleem maar met het volgende zit ik wel.
Foto:

Vanaf ongeveer het midden van het scherm tot de rechterkant zijn horizontale lijnen zichtbaar die vanaf het midden naar rechts steeds duidelijker zichtbaar worden. ( hij zij overigens dat hij het niet had )

Foto:

Ik ben zelf van mening dat deze iets minder worden naarmate de tv langer aanstaat (durf ik niet met zekerheid te zeggen maar lijkt wel zo). maar compleet weg, zoals de verticale streep gaan ze niet

Wat heb ik geprobeert?:
1. de tv naar fabrieksinstellingen gereset, ook in het service menu die je bereikt door INFO MENU MUTE STANDBY te drukken.
2. ge experimenteert met verschillende settings van de tv.
3. achterkap eraf gehad, alle stekkers los gehad en opnieuw aangesloten, tikjes tegen verschillende onderdelen etc, gekeken naar rotte elco's al weet ik niet zeker hoe ze eruit zien als ze rot zijn haha.
4. tv ergens anders neer gezet omdat het misschien temaken heeft met elektromagnetische straling van het stopcontact ( is maar een idee weet niet of het zou kunnen maar heb er wel is van gehoord.)
5. de kabel naar de lcd controller eruit gehaalt, en tv opgestart in de hoop dat het paneel aan zou gaan zonder signaal, zodat ik dus zou kunnen zien of het aan het paneel zelf ligt ofniet.
Paneel ging wel aan, maar bleef heel donker, heb toen geen strepen kunnen waarnemen maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen, kan ik het beste nog even na laten checken door iemand die wel goeie ogen heeft.
6. software proberen te updaten, maar updates zijn nergens (althans ik kan niks vinden) meer te downloaden.

Verdere informatie:

Het is op alle kanalen, of ik nou een van de 4 hdmi ports gebruik of de vga pc port.
op de lcd controller zelf waar dus bovenin 4 platte kabels naar de lcd gaan zat ook een kleine heatsink die er niet goed op zat, deze goed vastgemaakt maar helaas werd mn probleem niet verholpen.

Het zou geweldig zijn als jullie mij zouden kunnen helpen, vind het een erg mooie tv, en als iemand iets herkent en het heeft weten op te lossen zou ik die graag willen vragen te reageren!
Ik hoop dat ik jullie hierbij voldoende informatie heb gegeven, en zo niet gewoon vragen!

Alvast heel erg bedankt mensen.

loki504

ga me deze foto langs een paar tv reparatie winkels/monteurs. als ze bijna allemaal het zelfde zeggen kijken of je het zelf kan repareren of dat iemand het vrij goedkoop kan maken.

advies vragen is gratis. hoop dat het een klein ding is.

kamerplant

Hey,

Ten eerste bedankt voor je reactie, dit was ik zelf al van plan volgende week omdat ik het nu vrij druk heb.
Hoop toch dat er meer mensen zijn die ervaring met dit soort dingen hebben, en misschien weten wat het zou kunnen zijn.

gr

kamerplant

BESTE MENSEN,

Heb een lcd controller van ebay, echter is deze van de amerikaanse versie de LN55A950 welke in principe identiek is aan die van mij.
Als ik hem echter aansluit en de tv opstart blijft alleen de backlight aan, het scherm springt niet aan, iemand enig idee hoe dit kan?
Of gaat het simpelweg niet werken?

Mvg,