HDMI --> Multi LPCM, of digtaal en analoog aansluiten/kiezen voor audio?

Started by Paul1967, April 17, 2012, 22:37:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul1967

Ik heb mijn Pioneer DV-LX50 dvd multi speler aangesloten met een HDMI kabel naar mijn a/v receiver.
Als ik de dvd speler instel voor geluid op: HDMI auto of op HDMI LPCM 5.1, krijg ik bij alle formaten "Multi LPCM" op het scherm te zien van mijn receiver. Ik heb het dan over bij het afspelen van meerkanaals Dolby digital, DTS, SACD en DVD-A.
Middels digital out op (coax of toslink) krijg ik wel bv Dolby digtal of DTS te zien op display receiver.
Bij analoge 5.1 aansluiting voor sacd en dvd-a blijft de receiver Multi LPCM aangeven.

Mijn blu-ray speler is ook middels HDMI aangsloten op dezelfde receiver en heb ik de keuze Bitstream voor audio . Hier krijg ik wel alle formaten (ook de nieuwste) te zien op scherm receiver als: Dolby true HD, DTS HD master , DTS 96/24 etc.

Nu mijn vraagjes voor de Pioneer dvd speler:
1-krijg je bij audio middels HDMI als er Multi LPCM in display receiver staat gewoon het gekozen formaat door bv DTS of Dolby digital?
Ik kan kiezen voor LPCM 5.1, LPCM 2.0, auto of uit op de Pioneer dvd speler voor HDMI audio uitvoer.
2-is het verstandig om sacd en dvd-a middels HDMI te laten lopen? Zo op het gehoor hoor ik geen verschil met analoge aansluitingen. Receiver geeft in beiden gevallen Multi LPCM aan (zie boven).


Paul1967

Ben der uit  :)
Even alles nagelopen qua instellingen, en der stond het één en ander fout.

Ik heb nu op de dvd speler HDMI audio op "uit" gezet (alleen beeld loopt via HDMI).
Digital out op "aan" gezet zodat geluid nu gaat via coaxkabel (receiver geeft nu de formaten aan bv DTS 96/24).
Ik kon nu ook mijn analoge instellingen maken met HDMI audio op "uit" voor multichannel sacd/dvd-a.
SACD en dvd-a gaat nu analoog naar mijn receiver (5.1 cinch aansluitingen) welke nu "analog bypass" aangeeft op diplay, dit is goed volgens mij.

Wat instellingen betreft, ben ik beetje een leek daarin....maar het klinkt nu allemaal goed en volgens mij staat nu ook alles goed. :satisfied: