Er verdwijnen reactie's!

Started by Attie, November 29, 2003, 21:17:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Attie

Ik kreeg via mail het bericht dat er in een topic een reactie was geplaatst. Via "lees nu" naar het topic, maar de reactie was verdwenen. Ook mijn post (waar de reactie betrekking op had) was spoorloos verdwenen. Een medeforummer gaf aan hetzelfde te zijn overkomen.

Voor de goede orde: de inhoud van de reacties waren meer dan ordentelijk, dus een "delete-actie" van 1 van de moderators sluit ik uit.

Wat kan hier aan de hand zijn ???

VlisChris

En heb er ook last van :-\. Niet echt heel geweldig :).
Weer een kleine bug in de software?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Attie

Christiaan, jij was die medeforummer waar ik op doelde  ;)

VlisChris

Dat weet ik ;D. Daarom reageerde ik ook ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#4
Waren toch geen links naar te koop producten (die worden verwijderd na te zijn verkocht) of iets wat gemoved was omdat het in het verkeerde forum stond? Alhoewel in het geval van de laatse de links mee zouden moeten veranderen.

Soms denk ik ook wel eens dat er iest van mij weg is, ook na 4 keer kijken.
Bekijk ik dan mijn laatste 10 berichten via de optie onderin, dan vind ik altijd weer ;D
Hebben julie dat al geprobeerd?


edit: laat maar, jullie werken geloof ik met notificaties.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Attie

#5
Quote from: Erik on November 29, 2003, 21:48:51
edit: laat maar, jullie werken geloof ik met notificaties.

Erik, ik begrijp dit niet. Wat bedoel je precies?

Nee, geen reacties's in verkoop. En de verdwenen reactie's heb ik ook niet meer aangetroffen met de optie "laatste berichten".

Groet,
Attie

Erik

Hoi, je vertelde dat je gemaild werd. Dat is toch als je notificatie aanhebt? Dat je emailtje krijgt dat er in dat topic een nieuw bericht is geplaatst.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Attie

Hoi Erik,

Ik vink "bericht bij reacties" aan onder het veld waarin ik een reactie heb getypt (of een topic heb geopend). Zo krijg je een e-mailtje...

Groet,
Attie

Erik

Ok dan bedoelen we hetzelfde.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

ps vaag dat je racties dan kwijtraken, kan me niet voorstellen dat een mod dat doet. Een fout in de software lijkt me ook al niet erg waarschijnlijk. maar als je messages ook niet teruig vind via je profiel en dan klik op je laatste 10 of 50 of alle messages. Dan wordt het heel vaag, laten we hopen dat ze het kunnen traceren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het bericht waar je opdoelde is door mij weg gehaald.
Het waren off-topic uitlatingen die geen doen hadden om het forum.

Als ik me goed herriner iets in de trend van:

Zeikerd, gaat het goed.

Antwoord.
Ja goed dat je je naam noemt.

Of zoiets, het sloeg in ieder geval nergens op en kon negatief opgevat worden door een partij, vandaar verwijdering van het beheer.

GEEN CENSUUR, maar dat soort dingen hoort hier gewoon niet thuis.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Attie

Quote from: Erik on November 29, 2003, 23:47:26
ps vaag dat je racties dan kwijtraken

Maar dus ook van anderen! Zo had het gekund dat jouw reactie mij via mail bereikt en vervolgens op de site verdwenen is.... Blijft raar hoor....

J.A.F._Doorhof

Hi,
Mischien mis je net mijn post.

Ik en de andere moderators proberen elke thread door te lezen, als we iets of-topics zien zal er altijd de keuze zijn, laten staan of niet.
In sommige gevallen kies ik ervoor om het weg te halen, zoals in het voorgenoemde geval.

Dit houdt het forum voor iedereen netjes leesbaar en snel, zonder eerst door pagina's off-topic geneuzel heen te moeten en zodoende de goede reacties te missen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Attie

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 29, 2003, 23:51:00
Hi,

Het bericht waar je opdoelde is door mij weg gehaald.
Het waren off-topic uitlatingen die geen doen hadden om het forum.

Als ik me goed herriner iets in de trend van:

Zeikerd, gaat het goed.

Antwoord.
Ja goed dat je je naam noemt.

Of zoiets, het sloeg in ieder geval nergens op en kon negatief opgevat worden door een partij, vandaar verwijdering van het beheer.

GEEN CENSUUR, maar dat soort dingen hoort hier gewoon niet thuis.

MvrGr.
Frank

Beste Frank,

Over nergens op slaan gesproken......!

De bewuste berichten waren geplaatst in het topic "respect voor de moderators"(of soortgelijke strekking). Notabene....

Het ging als volgt (inclusief smilies!):

Vraag van Oscar (Mr. Pink): ben je wel eens afgezeken dan, Attie?  ;D
Antwoord van mij: Hallo zeikerd  ;D , groeten Attie
Reactie van Oscar: LOL!  ;D  

Dat was alles. En in de context wel degelijk off-topic. Als dit niet kan dan houdt het echt voor mij op. Jammer. Veel succes verder.

Groeten,
Attie  

J.A.F._Doorhof

Jammer dan en vaarwel.
Als je dit normale omgangs normen vindt, en vindt dat dit op een forum thuishoort dan spijt het me voor je maar dan zit je hier verkeerd.

We zijn hier redelijk serieus met elkaar bezig, en in de thread over de moderators is een onderwerp dat de meeste moderators bij ons flink bezig houdt (nu weer dus), ik vindt daar dit totaal niet bij passen en heb het dus verwijdert.

Als je graag op een forum wilt rondhangen waar je door dit soort opmerkingen heen moet lezen om er een kern van intressant nieuws uit te halen, dan moet je het echt ergens anders zoeken.

Sorry.

Als ik het fout heb hoor ik dat vanzelf van de leden die dit lezen.

Ik wil niet zeggen dat je hier weg moet of wat dan ook, ik zou dat zonde vinden, maar je kunt verwachten dat een GOED gemoderate board dit weghaalt.
Mischien zijn er wel teveel boards die NIET goed gemoderate worden :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Point7

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 30, 2003, 00:30:18
Als ik het fout heb hoor ik dat vanzelf van de leden die dit lezen.

Ik wil niet zeggen dat je hier weg moet of wat dan ook, ik zou dat zonde vinden, maar je kunt verwachten dat een GOED gemoderate board dit weghaalt.
Mischien zijn er wel teveel boards die NIET goed gemoderate worden :D.

Ik vind het iets te ver gaan door direkt berichten te gaan verwijderen. In dit geval wat idd off-topic was, maar waar ik ook nog de humor van kon inzien, had misschien een betere oplossing geweest om een berichtje te schrijven met bijvoorbeeld "gelieve on-topic te blijven a.u.b. ".

CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

HJ

ik ben het wel met frank eens hoor,ik sla soms hele stukken van het forum over(deed ik eerst niet) omdat er eigenlijk alleen maar offtopic gereageert word.
veel offtopic 'gelul' heeft gewoon echt niets met het forum te maken....
ik vind het opzich allemaal wel meevallen want ik sla het toch over maar ik kan me wel voorstellen dat de mods het op den duur gaan deleten,het kost tenslotte toch ook space en snelheid van het forum.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het is ook moeilijk in te schatten of dit een persoonlijke aanval was of niet.
Ik ken de relatie tussen beide personen niet, ik vondt het op een aanval lijken en heb het dus verwijderd (of in ieder geval een wat botte opmerking).

Het is soms wel goed en soms niet :D.
Als het overgrote deel maar goed is, toch ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Als je het zo bekijkt, kun je het inderdaad interpreteren als een naar bedoelde opmerking en dan zou hij terecht weggehaald zijn. Maar Attie kennende was dat niet zo bedoeld, ik snap namelijk ook zijn humor.

Weghalen is overigens best wel rigoreus.
Misschien eerst eens experimenteren, met offtopic deel weghalen en dan een zinnetje "offtopic gebabbel weggehaald" neerzetten.
Of laten staan als het niet te erg is, en dan een bericht plaats "gaarne weer ontopic aub".

Als dat niet blijkt te werken kunnen de mods alsnog alles ongevraagd verwijderen wat niet bevalt/afwijkt. Maar daar ga je gegarandeerd wisselgeld op terug krijgen.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MrPink

Even vooropgesteld: het zal mij worst wezen als er posts van mij verwijderd worden, om wat voor een reden dan ook.

De opmerking van Attie was aan mij gericht, en was helemaal niet beledigend bedoeld. Bovendien stond er een dikke smiley achter, en heb ik er ook hartelijk om gelachen. Ik denk dat je een beetje voorzichtig moet zijn met het bepalen wat als beledigend of aanstootgevend wordt ervaren, door anderen, als dat niet direct duidelijk is.

Overigens ben ik heel goed in staat om mezelf te verdedigen, mocht dat nodig zijn... ;)

Groetjes,
Oscar

VlisChris

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 29, 2003, 23:51:00
Hi,

Het bericht waar je opdoelde is door mij weg gehaald.
Het waren off-topic uitlatingen die geen doen hadden om het forum.

Als ik me goed herriner iets in de trend van:

Zeikerd, gaat het goed.

Antwoord.
Ja goed dat je je naam noemt.

Of zoiets, het sloeg in ieder geval nergens op en kon negatief opgevat worden door een partij, vandaar verwijdering van het beheer.

GEEN CENSUUR, maar dat soort dingen hoort hier gewoon niet thuis.

MvrGr.
Frank

Dan is het mij nog niet duidelijk waarom mijn post kwijt is ;) :). Dat was namelijk van een hele andere strekking voor zover ik weet :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Quote from: MrPink on November 30, 2003, 13:05:10
Overigens ben ik heel goed in staat om mezelf te verdedigen, mocht dat nodig zijn... ;)
Groetjes, Oscar
Nu zie het pas, je bent niet aan het dansen, maar de gehele tijd aan het zijwaards kicken ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Die arme Oscar is ook overal mee bezig ;D ;D. Wat ook maar uitkomt, zijn kip is er mee bezig ;D.
Dit is geloof ik al de 10.000ste bezigheid waar je kip mee bezig is Oscar ;D. Sterk beestje ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Attie

Jongens, dit is een serieus topic. Laten we dat zo houden... ;D

VlisChris

Moet je er vooral een dikke grijns bij plaatsen :P.
Maar even "serieus" tot nu heb ik voor de rest nog niet direct gemerkt dat er veel kwijt  geraakt is :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.