Welke svs voor ht?

Started by xaryC, April 13, 2012, 21:31:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xaryC

Hoi,

Ben een beetje in twijfel wat ik zou nemen voor sub in mijn ht setup.

Ik twijfel tussen eenderzijds een cilinder of een box type en anderzijds 1 of 2 subs?

Mijn ht zal uitsluitend voor film zijn. De rest van de speakers worden de klipsch thx ultra set. En het mag best goed dreunen ;-)

Zijn 2 subs van 400w (pc-12nsd) vergelijkbaar met 1 800w (pc12nsd plus)?

xaryC

#1
Na een halve dag het internet af te schuimen ben ik er nog steeds niet helemaal uit...  :dozingoff:

Ik weet intussen wel dat ik voor de boxed versie ga... Nu alleen nog de kwestie, 1 PB-12 plus DSP of dual PB-12 NSD DSP...

Iemand suggesties?

Remco

Hoi,

Ik denk dat de plus versie mijn keuze zou zijn. De driver is kwalitief beter dan die van de NSD versie en 2 subs schijnt ook wel lastig(er) te integreren in je ruimte.

Je zou ook kunnen denken aan de Epik Empire die op het forum te koop wordt aangeboden. Ik ben een SVS fan, maar de Empire schijnt echt een beest te zijn.

Gr en succes
Remco
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Mario D

#3
Hoe groot is de ruimte waar deze in komt. ??

Ik heb een Sunfire HRS-12 in de verkoop staan een mooi alternatief voor de SvS.  :thumbs-up:

Ik heb trouwens veel subwoofers in huis gehad SvS PC25-31/PC20-39/PC13 Ultra
                                                                BK Monolith /Velodyne SPL-1200 Ultra

Wat deze toch wel kleine jongen presteerd is erg knap, je woont niet erg ver dus als je echt interesse hebt kan ik wel eens langs komen.  ;)

xaryC

#4
Quote from: kalimero on April 14, 2012, 18:10:27
Hoe groot is de ruimte waar deze in komt. ??

Ik heb een Sunfire HRS-12 in de verkoop staan een mooi alternatief voor de SvS.  :thumbs-up:

Ik heb trouwens veel subwoofers in huis gehad SvS PC25-31/PC20-39/PC13 Ultra
                                                               BK Monolith /Velodyne SPL-1200 Ultra

Wat deze toch wel kleine jongen presteerd is erg knap, je woont niet erg ver dus als je echt interesse hebt kan ik wel eens langs komen.  ;)

Bedankt voor het voorstel maar de ruimte bestaat momenteel nog niet  8)
We gaan een nieuwbouw woning bouwen, maar de plannen zijn nog niet af... Wat er zeker komt is een zolder waar ik dus mijn ht ga opstellen... Zou op zolder een kamer gaan bouwen waardoor ik zo min mogelijk scheve muren heb zodat ik mijn surrounds kan hangen. Deze ruimte zou dus een dikke 3m worden en qua lengte heb ik het hele huis wat 12m is... Nuja, denk zelf om er maar 7 a 8 te gebruiken...

Om terug te komen op de subs, heb er ook al een stuk of 5 gehad, maar heb toch liever een gepoorte sub. Ik kom van de monolith (BR) en daarvoor had ik de BK xxls400 (sealed). Was zeer tevreden met de 400 maar toen ik de monolith had was ik toch meer enthousiast  :pompom:
Ik heb graag dreunende ruimtes en wapperende broeskpijpen als ik een film bekijk  :laugh:

Ik dacht eerder dat 2 subs makkelijker af te regelen zijn dan 1 enkele sub?

Nog een puntje is dat het budget er nu is voor 1 nsd en ik binnen een x aantal maanden een 2e kan bijkopen en dan zit ik de komende maanden niet zonder sub, anders wordt het nog even doorsparen tot ik een plus kan kopen....

yorkie13

#5
Heb hier kort geleden een pb12nsd dsp naast een Monolith + gehad, en de SVS is in deze toch de mindere.

Deze heeft dan ook het veld moeten ruimen.

maar 2 van deze subwoofers kon wel eens heel mooi zijn.

xaryC

Quote from: RA SUBS on April 14, 2012, 20:56:18
Heb hier kort geleden een pb12nsd dsp naast een Monolith + gehad, en de SVS is in deze toch de mindere.

Deze heeft dan ook het veld moeten ruimen.

maar 2 van deze subwoofers kon wel eens heel mooi zijn.

Zou de SVS het halen van de 300W monolith? (mijn vorige sub), dan kan ik het daarmee een beetje vergelijken :)


Thunder

Quote from: Remco on April 14, 2012, 18:04:13
Je zou ook kunnen denken aan de Epik Empire die op het forum te koop wordt aangeboden. Ik ben een SVS fan, maar de Empire schijnt echt een beest te zijn.

Heb zijn kleine broertje de Legend, maar dat is ook al een beest. De Empire is een 2x15" ipv een 2x12". Dan zou hij nog lager door moeten kunnen gaan met meer druk.
Jammer dat je ze niet meer nieuw in de EU kan kopen, aangezien L-Sound ze niet meer verkoopt.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable