HD movies en TV-shows legaal downloaden

Started by rho, April 12, 2012, 11:57:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Ik ben al een tijdje op zoek naar een dienst die HD content legaal aanbiedt. Ik ben die berg DVD en BD doosjes een beetje beu en geef de voorkeur aan een HDD. Daarbij ben ik meestal ook niet echt wild van al die extra's die op de schijfjes worden aangeboden. Meestal kijk ik ze niet eens.
Daarom ben ik eens gaan zoeken naar sites die HD movie en TV-show downloads aanbieden. Ik heb zelfs de Belgische auteursrechten instantie gecontacteerd. Zo'n dienst blijkt niet te bestaan.
Ja kan van YouTube gratis in 1080p downloaden, maar als je een film wil aankopen in dat formaat kan je nergens terecht. Dat is toch absurd.
Ik kan haast niet geloven dat het niet bestaat. Waarom kan ik die diensten dan niet vinden?

Hopjesvla


rho

Ja, inderdaad. Dat zou zowat de enige bron zijn. Maar voor zover ik heb kunnen vernemen is het een hel om die files dan ook netjes afspeelbaar te maken op eender welke media-player.
Ik ben zo al geen fan van die i-dingen. In mijn ogen veel te dure brol die je elders goedkoper en even goed kan vinden. Maar dat is een hele andere discussie.
Je denkt dus dat het geen probleem kan zijn om een film aan te kopen via iTunes en hem lekker van de HDD van de pc naar de HDD in de media-player te copiëren en af te spelen?

HAL

Downloaden vanuit nieuwsgroepen is vooralsnog volledig legaal.

rho

Het probleem is dat de provider (Belgacom) die blokkeert.  >:(

bmateijsen

Quote from: rho on April 13, 2012, 07:35:25
Het probleem is dat de provider (Belgacom) die blokkeert.  >:(

De provider blokkeert Itunes?

rho

Nee, nieuwsgroepen.
Ik denk dat het in België wel illegaal is om zo te downloaden.
Maar ik ga het toch nog eens proberen. Ik had me gisteren nog eens een beetje ingelezen in de materie en het lijkt me toch tot de mogelijkheden te moeten horen. Maar tot voor kort ging het dus niet (meer). Ik denk dat ze ergens midden vorig decennium de nieuwsgroepen hebben afgesloten.

HAL

Quote from: rho on April 13, 2012, 07:35:25
Het probleem is dat de provider (Belgacom) die blokkeert.  >:(

Dan neem je toch een abonnement op een nieuwsgroepenaanbieder zoals http://www.astraweb.com/ of zo?

BernHardN

Moviemaxonline daar kan je gewoon tegen betaling films in hd of sd downloaden!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

rho

Ik had hen een tijdje geleden een mail gestuurd met die vraag en ze meldden dat ze enkel SD content te koop aanbieden.
Misschien is dat recent veranderd. Ik zal het eens nagaan.
Maar "hoge kwaliteit" is niet hetzelfde als "high definition". "Hoge kwaliteit" is DVD-kwaliteit. Helemaal SD dus.

Edit: Van hun (moviemaxonline) website geplukt:
QuoteVoor huurfilms hangt dat af van de gekozen afspeelsnelheid (en dus van de snelheid van je internetverbinding). 450 Kbps komt overeen met de kwaliteit van VHS, 700 Kbps met tv, 1.000 met near-DVD en 1.850 Kbps met DVD. Indien er bij een film 5.1 surround sound beschikbaar is, wordt deze aangeboden in de 1.850 Kbps stream. Films die gedownload zijn zijn altijd gelijkwaardig aan DVD kwaliteit.

Daarbij blijft het probleem bestaan dat bestanden van een bepaalde website gedownload meestal niet op een ander toestel, dan de pc waar ze oorspronkelijk opgeslagen zijn, afspeelbaar zijn. De DivX bestanden kunnen enkel op een gecertificeerd toestel afgespeeld worden.
Maar het zijn geen HD bestanden dus ik ben er weinig mee.

BernHardN

Oké, ik had de info van de site van glashardt
Quote....de bioscoop? Meteen te zien in de
  Glashart Media Videotheek!)
- kwaliteit (SD of full HD)...

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

rho

#11
Quote from: BernHardN on April 13, 2012, 14:03:25
Oké, ik had de info van de site van glashardt

Dan gaan we daar ook eens kijken. :)

Edit: Niet beschikbaar buiten Nederland.

rho

Quote from: HAL on April 13, 2012, 07:39:23
Dan neem je toch een abonnement op een nieuwsgroepenaanbieder zoals http://www.astraweb.com/ of zo?

Dat ziet er best aantrekkelijk uit.

rho


frank2

Lijkt me geen beste kwaliteit dvix.

Gewoon als tip: meld je aan bij sunnyusenet.com. Kost de eerste week niets, is om te proberen. (kosten zijn ongeveer 1,76 p/w) Installeer spotnet en je kunt films in HD downloaden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Stefke_toyo

Quote from: frank2 on April 18, 2012, 08:18:53
Lijkt me geen beste kwaliteit dvix.

Gewoon als tip: meld je aan bij sunnyusenet.com. Kost de eerste week niets, is om te proberen. (kosten zijn ongeveer 1,76 p/w) Installeer spotnet en je kunt films in HD downloaden.

kan je hier HD films met ondertitels downloaden ? Heb hier geen ervaring mee - usenet en spotnet is me onbekend maar zou dit graag gaan gebruiken.

dank
Stef

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

rho

Goeie tip. Daar ga ik me in het weekend eens mee bezig houden. :thumbs-up:

HAL

En voor de echte newbies staat hier hoe het allemaal werkt:
http://www.binaries4all.nl/

Fox

Met dit abonementje http://www.xsnews.com/Home/

kun je met o.a. Spotnet http://www.spot-net.nl/ ( newsgroepen ) downloaden




B.J.

Quote from: Stefke_toyo on April 19, 2012, 16:06:35
kan je hier HD films met ondertitels downloaden ? Heb hier geen ervaring mee - usenet en spotnet is me onbekend maar zou dit graag gaan gebruiken.

dank
Stef

Zoek maar op de term knorloading (bijvoorbeeld) die films hebben altijd ondertitels.

frank2

ondertitels worden altijd zeer duidelijk aangegeven. Inge 2222 is ook zo'n naam.
Maar er zijn er vele meer, wel even de berichtjes lezen, daar staat soms dat de film problemen geeft of in stereo is ipv 5.1. en dan pak je gewoon een andere aanbieder.

Kwaliteit is bijna altijd zeer goed zeker als je X264 download, en even wacht totdat de bluray in usa of waar dan ook te koop is. Dan krijg je zeer goede BR rips.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Stefke_toyo

Heb de handleiding liggen lezen op binaries4all, maar kom er niet echt uit.

Kan er mij iemand in korte stappen (mss via pm) uitleggen of ik via Belgacom (skynet) - Belgie nzb bestanden kan downloaden en hoe ?

Ik zoek oa op bd25.org of binsearch.info

Wat ik reeds heb:
- Spotnet (wat moet ik hier van provider invoeren ?)

Wat ik nog nodig heb:
- Payserver (welke ?)
- welke username en paswoorden moet ik gebruiken ?


Alvast bedankt
Stef

rho

Belgacom heeft geen nieuwsgroepen service meer.
Je moet een abonnement op een betaalserver nemen. Duur is dat niet hoor. Hier of hier kan je dat b.v. doen.

Dan geef je de gegevens van die betaalserver in, in spotnet, en niet die van je Skynet abonnement.

frank2

Ik gebruik ook sunnyusenet.
Die gegevens in spotnet invoeren en je kunt downloaden, bij voorkeur download ik de X264 bestanden, goede kwaliteit. En deze speel ik dan via de Oppo af. (bluray is voor mijn snelheid hier een te groot bestand)

Als je nog vragen hebt, stel ze maar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren