Wie ergert zich aan de layerchange ?

Started by J.A.F._Doorhof, November 29, 2003, 13:27:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Layerchange is:

Verschrikkelijk
5 (9.8%)
Valt me wel op
21 (41.2%)
Valt me wel op maar ik vindt het niet erg
20 (39.2%)
Layer change ?
5 (9.8%)

Total Members Voted: 49

J.A.F._Doorhof

Mits goed gekozen valt hij me eigenlijk nooit op (Marantz DV-8300/8400).

En zelfs als hij slecht gekozen is erger ik me er niet echt mateloos aan, tenminste niet aan de change zelf, wel als hij midden in een dialoog zit :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Attie

#1
Leuk Frank dat je hier even een topic over opent.

Het valt mij dus op en ik vind het onbegrijpelijk dat dit nog steeds voorkomt. Met de huidige technieken moet dit toch niet hoeven. Bij mijn Pioneer 737-speler duurt het een "eeuwigheid"

Roland

Hij valt me op, maar echt verschrikkelijk vind ik het niet. Irritant is het soms wel.
Het komt toch nog te vaak voor dat de layer change op een verkeerd moment is 'geplaatst'.

Point7

Echt ergeren doe ik niet, maar ik vind het dikwijls toch vervelend. Dit zal toch invloed hebben op de keuze van mijn volgende DVD-speler om dat tot een absoluut minimum te herleiden.

Als de layerchange tussen 2 scenes zit valt het mee, maar bij sommige zit die in volle actie en dan vind ik het toch vervelend.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Bert

Ofwel koop gewoon een DENON A11 :D

Probleem opgelost ;D

Point7

Quote from: Bert on November 29, 2003, 17:01:38
Ofwel koop gewoon een DENON A11 :D
Probleem opgelost ;D

Om dat probleem op te lossen hoef je geen A11 te kopen. Het kan goedkoper.

Een overzichtje van de huidige modellen:
Denon DVD-700 heeft 2 MB
Denon DVD-1400 heeft 2 MB
Denon DVD-2200 heeft 8 MB
Denon DVD-2900 heeft 8 MB
Denon DVD-A11 heeft 8 MB
Denon DVD-A1 heeft 4 MB
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Jinsu

Hmm layer change wat is dat, mij valt het niet op ;D .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

diceman

Quote from: Point7 on November 29, 2003, 17:22:32
Om dat probleem op te lossen hoef je geen A11 te kopen. Het kan goedkoper.

Een overzichtje van de huidige modellen:
Denon DVD-700 heeft 2 MB
Denon DVD-1400 heeft 2 MB
Denon DVD-2200 heeft 8 MB
Denon DVD-2900 heeft 8 MB
Denon DVD-A11 heeft 8 MB
Denon DVD-A1 heeft 4 MB

Heb de A1 hier staan,met 4mb buffer maar het valt me zo nu en dan toch op,niet spectaculair maar als je er op let zie je de wissel.

Misschien dat 8 mb buffer beter werkt.

Mandragore

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 29, 2003, 13:27:16
Mits goed gekozen valt hij me eigenlijk nooit op (Marantz DV-8300/8400).

En zelfs als hij slecht gekozen is erger ik me er niet echt mateloos aan, tenminste niet aan de change zelf, wel als hij midden in een dialoog zit :D.

MvrGr.
Frank
Mee eens. Overigens heb ik niet veel DVD's gezien waar het moment bewust "goed" gekozen is. Dat het mij opvalt kan natuurlijk ook aan mijn speler liggen.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Bert

Ik vind de layer change zwaar irritant en te triest voor woorden dat de fabrikanten van DVD spelers er geen buffertje inzetten om dit te verhelpen. DENON is een van de weinige die dit snapt en ook oplost.
DENON HEERST!

De DENON A-11 wordt mijn volgende speler op korte termijn ;)

Jinsu

Maar vergeet niet dat Denon met hun eigen drive mechanisme ook veel problemen heeft op sommige players "freezing image" en "artifacts".
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Bert

QuoteMaar vergeet niet dat Denon met hun eigen drive mechanisme ook veel problemen heeft op sommige players "freezing image" en "artifacts".
Ik neem aan dat ze dit onderhand wel onder controle hebben....
En anders kunnen ze dit met een firmware wel oplossen. Dat zijn namelijk typische dingen die je met software updates kunt aanpakken.

Jinsu

Dat is een mechanisch probleem ;) en dat kunnen ze niet oplossen anders hadden ze de problemen bij de 2800 serie wel opgelost.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

MrPink

Bij mij zit het probleem vooral in het geluid (Marantz SR8200), het beeld gaat erg snel. Jammer dat Marantz daar geen aparte upgrade voor heeft. :(

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

Hi,

Een goed en bewust gekozen layer change valt mij niet tot nauwelijks op, zelfs op m'n al wat oudere marantz-speler, in zoverre vind ik ze dan niet irritant of zou ik de keuze voor een nieuwe speler zelfs niet laten afhangen van de wel of niet aanwezigheid van een buffer.

Enkel wanneer de laagwisseling slecht gekozen is (midden in een scene) kan het irritant zijn, vooral omdat je dan als kijker even gestoord wordt.

Mvrgr

Patrick

Carlos

Quote from: Point7 on November 29, 2003, 17:22:32
Om dat probleem op te lossen hoef je geen A11 te kopen. Het kan goedkoper.

Een overzichtje van de huidige modellen:
Denon DVD-700 heeft 2 MB
Denon DVD-1400 heeft 2 MB
Denon DVD-2200 heeft 8 MB
Denon DVD-2900 heeft 8 MB
Denon DVD-A11 heeft 8 MB
Denon DVD-A1 heeft 4 MB

Hier mag je de Denon DVD-2800 MKII ook aan toevoegen (met 4MB)

QuoteHeb de A1 hier staan,met 4mb buffer maar het valt me zo nu en dan toch op,niet spectaculair maar als je er op let zie je de wissel.

Misschien dat 8 mb buffer beter werkt.

Is mij met bovenstaande speler (2800MKII) eigenlijk nog nooit opgevallen..
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Del member

Als je een speler hebt welke er geen last heeft is er geen keuze mogelijkheid tenzij je wenst aan te geven dat je onwetend bent (laatste optie).

Weet wel wat het (ervaring met andere players) is maar heb er nooit last van gehad met Theatertek.

albert

Ik heb de DV-8300, marantz. Op zich de layerchange zelf is niet zo irri, wat ik wel irri vind is de Delay van m'n SR-8200 die dan ook weer opnieuw z'n spoor moet zoeken. Hierdoor duurt het wel 3sec voordat je weer geluid hebt.

gr,
ALbert

MrPink

#18
Ik dus ook, Albert. En kennelijk heeft Marantz wel een upgrade, maar daar krijg je ook andere dingen bij die niet zo interessant zijn. Ik weet ook niet hoe groot de delay na de upgrade is.

Groetjes,
Oscar

danielo

Ter info over denon loopwerken, de 2800 (niet de mk2) was geen winner voor denon ik heb tijden een 2800 gehad en nu een 2900 en waar de 2800 altijd goed maar met kuren was is de 2900 gewoon ik speel alles tot ik er bij neerval. Blijkt maar weer dat merken soms ook een beetje geluk moeten hebben met het kiezen van hun hardware.

Aan de andere kant worden sommige dingen gewoon beter door aanpassingen neem de layer change meer geheugen werkt gewoon beter. De 8Mb in de 2900 lost het gewoon imho op.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

dvd-martin

Met de denon 2900 is dit probleem opgelost, het valt weer op als ik een DVD'tje afspeel op mijn andere speler de Toshiba 900E.

Marcel_T.

Het layer change probleem is erg speler-afhankelijk.

Het is ook het enige onderdeel waarop mijn oude Yamakawa de huidige Pioneer verslaat. Op de Yamakawa heb ik nog nooit een layer change gezien, de Pioneer 737 neemt er ongeveer een seconde voor (beeld en geluid).
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Point7

Quote from: Marcel_T. on December  7, 2003, 16:34:41
Het layer change probleem is erg speler-afhankelijk.

Het is ook het enige onderdeel waarop mijn oude Yamakawa de huidige Pioneer verslaat. Op de Yamakawa heb ik nog nooit een layer change gezien, de Pioneer 737 neemt er ongeveer een seconde voor (beeld en geluid).

Dat is opvallend. Op mijn vroegere low-budget Mustek DVD-speler zag ik ook geen layer-change. Op mijn veel duurdere (in verhouding) Pioneer 545 en Philips 963SA is die wel zeer opvallend.

Hoe kan het dat een low budget speler daar veel beter in is. Het beeld was echter bedroevend op die Mustek.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Marcel_T.

Misschien komt het doordat de budget-players meestal gebaseerd zijn op computer dvd-rom spelers?

Heb daar verder geen technische verklaring voor. Iemand anders misschien?

Mvg Marcel
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Robert

#24
Ik vind het nogal raar dat de oplossing voor de layer change nog steeds niet is ingeburgerd. De layer change duurt nog wat langer dan met mijn vorige Sony DVD-speler, maar irritant vind ik het zelden, uitzonderingen zoals Mission Impossible/End Of Days (beide R2), daargelaten.

De mooiste layer change blijf ik die in The Matrix (R2) vinden, wanneer het beeld langzaam donker wordt en langzaam weer lichter wordt.


MvrGr.
Robert