Ebook lezen

Started by blackball147, April 8, 2012, 16:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

hallo,

op vraag van mijn dochter heb ik via eci.be een Ebook gekocht met de bedoeling deze op haar ipod touch te zetten en te kunnen lezen.

vreemd genoeg krijg ik na betaling, een .acsm link van een paar kb groot waarmee ik vanop mijn pc wel kan lezen, maar niet meer dan dat.

is dit de bedoeling van een Ebook? ik dacht dat een file zou binnenkrijgen per aankoop dat je op gelijk welke ereader kan zetten om dan te lezen, maar hier lukt het niet. ook op haar pc kan ik het ebook niet downloaden omdat ik dit al gedaan heb op mijn pc.

is dit de normale gang van zaken?

ik heb wel de indruk dat je het boek wel kunt lezen op mijn pc, ook zonder internet verbinding ( dan krijg je de melding dat je licentie niet kan gecontroleerd worden, maar dat klik je weg, en dan kun je verder lezen via adobe )

help?

Pos

het boek is te lezen via adobe digital editions op je pc. Je kunt dan nog  iets van 5 of 7 apparaten toevoegen waarop je het boek ook kunt lezen. Volgens mij ereader of tablet aansluiten op pc en dan via digital editions kun je verspreiden over de aangesloten apparaten. Als het goed is komt je apparataat ergens te staan in editions waarna je het boek vanuit de bibliotheek daar naar toe kan slepen, moet wel een digital editions compatible apparaat zijn.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

blackball147

#2
ik ben er intussen in geslaagd om het boek terug te vonden bij mijn documenten als epub-bestand.

volgens adobe kun je het bestand dan overzetten via stick op een andere pc als deze ook geauthoriseerd is viadigital editions wat intussen ook is gebeurd, en op die pc kan hij worden gelezen.

wanneer ik DE open wordt de ipod niet gedetecteerd, en kan ik verder niks doen. we hebben geprobeerd om het bestand over te brengen via calibre ( ebook managment programma ) waar we het boek ook in kunnen zetten en via de welke we het wel op de ipod kunnen zetten. de ipod kan het bestand echter niet lezen vreemd genoeg. in calibre heb je de mogelijkheid om het bestand om te zetten naar bv pdf of MOBI ( wat de ipod in principe wel kan lezen ) maar dan krijgen we ineens de waarschuwing dat we het bestand niet kunnen omzetten omwille van DRM ( digital rights managment ). ik heb toch een licentie op het boek, dus zou ik dat wel mogen, niet?

ik weet het even niet meer.

EDIT:

ik ben er intussen achter gekomen dat Ipod touch blijkbaar niet wordt ondersteund als Ereader bij adobe DE, en dat het shareware programma dat calibre is niet gemachtigd is om DRM te bewerken  :-\ het enigste wat ik kan doen is inderdaad meerdere pc's authoriseren waar dan het epub bestand( dat wordt weggeschreven naar de map 'mijn documenten' ) via usb kan overzetten naar de andere pc die het dan wel kan lezen na authorisatie. toch wel beperkt uiteindelijk als je het mij vraagt.....