Zelf baffles maken

Started by KayaRahnee, April 8, 2012, 15:02:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Na het bouwen van het "Kayarahnee Rack" ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123230.0 ) zal weldra worden gestart met de praktische uitvoering van de akoestische panelen.
Omdat ik tot nog toe geen geschikt doek heb gevonden dat na het bewerken met graffiti toch akoestisch blijft functioneren,
heb ik mijn hoofd een hele tijd schuin gehouden tot er uiteindelijk een nieuw idee is uitgevallen.
Ik zal in eerste instantie 2 panelen gaan maken van 1,20m x 0,80m.
Aan de ene kant van het paneel word bedrukt stof gespannen, de andere kant kan worden voorzien van een plaat hardboard waarop de graffiti is aangebracht.
De panelen worden voorzien van 2 scharnierpunten zodat, wanneer er muziek word gespeeld, de akoestische zijde word gebruikt en op "stille" momenten draai ik ze naar boven zodat de graffiti kant zichtbaar word.
Zoals jullie kunnen zien zorgt dit doek ( http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70198658/ ) er  meteen ook voor dat er steeds toeschouwers aanwezig zijn in mijn luisterkamer  ;) ;) ;)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jumping Jack

Ik heb iets gelijkaardigs gedaan, ook met behulp van Ikea  ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110581.450
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Quote from: Jumping Jack on July 26, 2012, 09:58:18
Ik heb iets gelijkaardigs gedaan, ook met behulp van Ikea  ;D
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110581.450

Chic gedaan .......mooie keuze van stof ook........tevreden over het resultaat?
Ik heb intussen Rockwool 223 gevonden/besteld........momenteel is de speciaalzaak in verlof maar ik heb geen haast......moet nog zoveel klussen klaren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jumping Jack

Bedankt. Het was een werkje van niks maar het resultaat is wel goed imo. Er hangen nu twee van die dingen achter de luisterplek en de galm en echo is toch hoorbaar verminderd (handenklap-test  ;))... Ik heb gewoon noppenschuim van de Hubo gebruikt.

Kost niet veel, weinig werk aan en het valt niet op waardoor ook de vrouw er geen problemen mee heeft  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on July 26, 2012, 10:04:14
Chic gedaan .......mooie keuze van stof ook........tevreden over het resultaat?
Ik heb intussen Rockwool 223 gevonden/besteld........momenteel is de speciaalzaak in verlof maar ik heb geen haast......moet nog zoveel klussen klaren.

Ik heb intussen bericht gekregen over mijn bestelling van de rockwool 223, men verteld  mij dat de productnaam is verandert, zou nu prorox sl 930 noemen.(Densiteit (nominaal) 55 kg/m3)

Ik vraag me nu af of de product eigenschappen dezelfde zijn als die van de 223.  Iemand op de hoogte hiervan?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Eric Desart

#30
Quote from: KayaRahnee on August  2, 2012, 13:33:01
Ik heb intussen bericht gekregen over mijn bestelling van de rockwool 223, men verteld  mij dat de productnaam is verandert, zou nu prorox sl 930 noemen.(Densiteit (nominaal) 55 kg/m3)

Ik vraag me nu af of de product eigenschappen dezelfde zijn als die van de 223.  Iemand op de hoogte hiervan?
Wie vertelt dit?

De Rockwool industrieplaat 223 heet nu Rockwool Multiboard (= 55 kg/m³).
Heb je dat van Rockwool zelf of een leverancier, die mogelijk een competitief product levert?
Als Rockwool een naam verandert lijkt het mij zeer twijfelachtig dat je die nieuwe naam niet op het net zou vinden.

Hoe dan, het maakt niet veel uit. Als die platen dezelfde densiteiten hebben, ongeveer hetzelfde materiaal, zal de enige niet magisch beter of slechter zijn dan de andere. Als metingen al een klein verschil geven kan het evengoed aan de metingen zelf liggen

Kijk op blz 35 van deze cataloog. (Jouw 223 die nu multiboard heet)
http://www.rockwool-rti.nl/files/RTI/RTI%20PRODUCTCAT%20jan2011%20ZP%20Benelux%20NL_Bnl.pdf

En hier het effect van densiteit en dikte:
http://www.homerecording.be/forum/t28576.htm#post217765
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

KayaRahnee

Quote from: Eric Desart on August  2, 2012, 17:46:05
Wie vertelt dit?
De Rockwool industrieplaat 223 heet nu Rockwool Multiboard (= 55 kg/m³).
Heb je dat van Rockwool zelf of een leverancier, die mogelijk een competitief product levert?
Als Rockwool een naam verandert lijkt het mij zeer twijfelachtig dat je die nieuwe naam niet op het net zou vinden.
Hoe dan, het maakt niet veel uit. Als die platen dezelfde densiteiten hebben, ongeveer hetzelfde materiaal, zal de enige niet magisch beter of slechter zijn dan de andere. Als metingen al een klein verschil geven kan het evengoed aan de metingen zelf liggen
Kijk op blz 35 van deze cataloog. (Jouw 223 die nu multiboard heet)
http://www.rockwool-rti.nl/files/RTI/RTI%20PRODUCTCAT%20jan2011%20ZP%20Benelux%20NL_Bnl.pdf
En hier het effect van densiteit en dikte:
http://www.homerecording.be/forum/t28576.htm#post217765

Ik heb juist telefonisch contact gehad met een medewerker van rockwool die de naamswijziging van de producten bevestigde.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Eric Desart

Dan zal het wel kloppen, vreemd als dit een systematische naamswijziging is.

Zullen we later dan wel op het net vinden ook.
Hoe dan ook mijn commentaren blijven geldig.
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

KayaRahnee

#33
Quote from: Eric Desart on August  2, 2012, 19:56:40
Dan zal het wel kloppen, vreemd als dit een systematische naamswijziging is.
Zullen we later dan wel op het net vinden ook.
Hoe dan ook mijn commentaren blijven geldig.

Hier http://productgids.rockwool-rti.be/producten/industrie-/prorox-sl-930-(rockwool-multiboard).aspx heb ik het kunnen vinden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Ik ben nog steeds zoekende naar molton stof/doek/deken of hoe het ook mag noemen.
Zelf heb geen idee hoe molton eruit ziet, maar wanneer ik een winkel binnenstap en achter molton vraag word er blijkbaar getoverd door de verkopers ................ dik of dun stof, grof of fijngeweven ............ alles is ineens molton.
Dus forumleden, waar kan ik geschikt molton kopen/bestellen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Eric Desart

#35
Al die uitleg hier over die speciale stofjes is sterk overtrokken.

Koop gewoon een stof die je graag ziet en waar je normaal door kan blazen.
Sommige doen er nog een lichter stofje onder voor die vezel, maar in hoever dat nodig is is een andere vraag. Sommige gebruiken zo'n vlies dat in de moestuin gebruikt wordt tegen onkruid (spotgoedkoop).

In Sound on Sound is er een moderator die een andere techniek voorstelt.
Die bespuit zijn rots- of glaswolplaten (met elektrische of andere drukspuit) oppervlakkig met water waar hij een beetje houtlijm in oplost (van dat klassiek wit wateroplosbaar goedje).  Omdat rots-of glaswol water afstoot doet die hier een koffielepeltje afwaszeep bij (stijl: dreft of welk merk je ook standaard gebruikt voor je afwas) in dat water (moet slechts een fractie zijn).

Die vezel hoef je je alleen tegen te beschermen bij verwerking (stofmaskertje).  Ik ben zelf enorm allergisch aan zo'n vezel maar heb nooit last in ruimtes waar zo'n absorbers hangen, en ik heb al vrachtwagens van dergelijke dingen verwerkt.

En hoe dicht zo'n weefsel moet zijn is ook een elastiek waar je zeer breed kan in gaan. Hoe dichter dat weefsel hoe meer dat dergelijke stof als een gedeeltelijk membraan kan werken, wat niet eens een nadeel en soms zelfs een voordeel kan zijn.
Ik heb al stof gebruikt waar je amper kon door blazen. Het effect: je absorbeert wat minder in het hoog en soms wat meer in het laag.

80 tot 90% van alle stofjes die je vindt in een stoffenwinkel zijn geschikt voor dergelijke toepassingen. Het is haast moeilijker iets fout te kopen dan iets geschikt.
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

KayaRahnee

Quote from: Eric Desart on August  5, 2012, 14:37:24
Al die uitleg hier over die speciale stofjes is sterk overtrokken.

Koop gewoon een stof die je graag ziet en waar je normaal door kan blazen.
Sommige doen er nog een lichter stofje onder voor die vezel, maar in hoever dat nodig is is een andere vraag. Sommige gebruiken zo'n vlies dat in de moestuin gebruikt wordt tegen onkruid.

In Sound on Sound is er een moderator die een andere techniek voorstelt.
Die bespuit zijn rots- of glaswolplaten (met elektrische of andere drukspuit) oppervlakkig met water waar hij een beetje houtlijm in oplost (van dat klassiek wit wateroplosbaar goedje).  Omdat rots-of glaswol water afstoot doet die hier een koffielepeltje afwaszeep bij (stijl: dreft of welk merk je ook standaard gebruikt voor je afwas) in dat water (moet slechts een fractie zijn).

Die vezel hoef je je alleen tegen te beschermen bij verwerking (stofmaskertje).  Ik ben zelf enorm allergisch aan zo'n vezel maar heb nooit last in ruimtes waar zo'n absorbers hangen, en ik heb al vrachtwagens van dergelijke dingen verwerkt.

En hoe dicht zo'n weefsel moet zijn is ook een elastiek waar je zeer breed kan in gaan. Hoe dichter dat weefsel hoe meer dat dergelijke stof als een gedeeltelijk membraan kan werken, wat niet eens een nadeel en soms zelfs een voordeel kan zijn.
Ik heb al stof gebruikt waar je amper kon door blazen. Het effect: je absorbeert wat minder in het hoog en soms wat meer in het laag.

80 tot 90% van alle stofjes die je vindt in een stoffenwinkel zijn geschikt voor dergelijke toepassingen. Het is haast moeilijker iets fout te kopen dan iets geschikt.

Bedankt voor de nuttige info.
Vooral die water-houtlijm-afwasmiddel techniek lijkt me wel wat.
Sound on Sound................even opzoeken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Eric Desart

Quote from: KayaRahnee on August  5, 2012, 15:11:11
Sound on Sound................even opzoeken.

Dat is gewoon een Engelstalig tijdschrift die ook een Engelstalig forum hebben.
Dat verandert niet aan de inhoud, of ga jij liever een heel forum afzoeken om exact hetzelfde te vinden dat ik hier schreef?
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

KayaRahnee

#38
Quote from: Eric Desart on August  5, 2012, 16:09:53
of ga jij liever een heel forum afzoeken om exact hetzelfde te vinden dat ik hier schreef?

Neen, maar ik probeer zoveel mogelijk info te verzamelen en kon toch niet ruiken dat jij hier exact hetzelfde hebt geschreven.......dacht eventueel nog iets te vinden van verhoudingen water/lijm/afwasmiddel.


Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: Eric Desart on August  5, 2012, 14:37:24
In Sound on Sound is er een moderator die een andere techniek voorstelt.
Die bespuit zijn rots- of glaswolplaten (met elektrische of andere drukspuit) oppervlakkig met water waar hij een beetje houtlijm in oplost (van dat klassiek wit wateroplosbaar goedje).  Omdat rots-of glaswol water afstoot doet die hier een koffielepeltje afwaszeep bij (stijl: dreft of welk merk je ook standaard gebruikt voor je afwas) in dat water (moet slechts een fractie zijn).

Iemand ervaring met deze methode?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Eric Desart

#40
Ikke, om het uit te proberen, maar ik vind het niet nodig.

En de normale combinatie van die moderator (genaamd Max) is:
Quote"my normal recipe is 10 parts water to 1 part PVA + 2 drops of washing up liquid per litre"
Max
Die PVA is die witte houtlijm (zo goed als kleurloos na droging).

Hoe dik dat dat is speelt niet veel rol. Zorg dat het mooi spuit. Je kan het zelfs met zo'n plantenspuit die je onder druk kan zetten (zo'n tuinding om planten te besproeien).
Dat is geen precisiewerk hé.

En hier staat:
http://www.soundonsound.com/sos/dec07/articles/acoustics.htm
QuoteHowever, because Rockwool and glass-fibre can shed irritating fibres, some users recommend using a garden pump-up sprayer to spray a light coat of watered-down PVA adhesive onto the faces and edges of the material, which will seal loose fibres without adversely affecting the porosity of the material.

Daar moet je geen blz over vullen. Gewoon doen. Zo'n absorbers zijn geen microscopische dingen.
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

KayaRahnee

Mooi zo, hiermee kan ik aan de slag.
Merci.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#42
Quote from: Eric Desart on August  5, 2012, 14:37:24
Al die uitleg hier over die speciale stofjes is sterk overtrokken.

Die vezel hoef je je alleen tegen te beschermen bij verwerking (stofmaskertje).  Ik ben zelf enorm allergisch aan zo'n vezel maar heb nooit last in ruimtes waar zo'n absorbers hangen, en ik heb al vrachtwagens van dergelijke dingen verwerkt.

Inderdaad, hier:  http://www.rockpanel.be/verwerking/productveiligheid  kan je onder "De feiten" lezen wat Rockpanel schrijft over verwerking steenwol/rotswol.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

dre73

lees ik nou over soundstone heen of is dat nog niet genoemd?

werkt prima en is aan de voorzijde al afgewerkt.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

KayaRahnee

Quote from: dre73 on August  6, 2012, 10:59:00
lees ik nou over soundstone heen of is dat nog niet genoemd?
werkt prima en is aan de voorzijde al afgewerkt.

Soundstone/Rockwool toch wel een serieus prijsverschil.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Eric Desart

#45
Quote from: dre73 on August  6, 2012, 10:59:00
lees ik nou over soundstone heen of is dat nog niet genoemd?

werkt prima en is aan de voorzijde al afgewerkt.

Als geïnteresseerd bent in voorafgewerkte platen kan je voor de voorkant (of beide kanten) steeds een plafondplaat gebruiken.
Daar heb je niet één merk en type voor, maar massa's.....
Als je minstens 1 doos plafondplaten koopt (enkele m²'s) heb je keuze uit 1001 versies:

Er zijn meer online leveranciers:
Voorbeeld:
http://www.bestelplafond.nl/systeemplafonds/plafondplaten?dir=asc&limit=48&order=ceilingplate_price_m2
1242 types van platen gaande van € 3,77 + enkele € voor de profielen + BTW tot ca € 100/m² + BTW + wat transport.

En er bestaan nog andere types met onzichtbare inlegging, naadloos, ....

En het is inderdaad zo dat het net en de DIY benadering in audio en homestudio's, mensen vaak onbekend maakt met wat al decennia akoestische standaardmaterialen zijn.

Er zijn ook merken met van die wandpanelen die de volledige kamerhoogte dekken enz.

De keuzemogelijkheden om zo'n dingen te maken zijn legio
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

morca

Kom even meelezen/praten,aangezien het tijd is dat ik binnenkort ook panelen ga maken.
Als ik zo lees Eric hoef ik me niet zo druk te maken over de steenwol deeltje,s?
Ik lees ook alleen maar mee ,dus tip dat molton vaak op advies van anderen,maar het is geen must?

Eric Desart

#47
Ik ben heel nauw betrokken geweest bij die strijd om het schadelijk karakter van rockwool vezels.

Dat is gestart in Duitsland, zo ongeveer tegen het einde van die asbest hype (kan me niet herinneren was dat half de jaren '80, begin '90?).
In Duitsland legde een of andere prof/researcher de link tussen asbest en minerale wol vezel (glas- en rotswol). Op een no-time ging dat de wereld rond (angst in analogie met het asbest gebeuren).
Grote paniek. Ik was zelfs betrokken bij de ontwikkeling van potentiële alternatieve isolatieprodukten, die in dat gat in de markt zouden kunnen inspringen.
De schuimstof-/kunstofwereld GEILDE op die aversie tegen minerale wol (en ik vermoed, zonder dat te kunnen bewijzen dat die veel studies ter zake indirect mee financierden).
Dat heeft enkele jaren geduurd, waar de schuimstofwereld er van droomde dat het potentiëel cancerogeen karakter (en weet ik welke dingen) van minerale wol zou bevestigd worden. Die isolatie is een enorme markt.

Uiteindelijk bewees de een na de ander studie dat die schadelijkheid hoofdzakelijk onzin en overtrokken was.
Je vindt hier nu nog naweeën van in reclames waar men duidelijk maakt dat hun producten geen vezels vrij geven. Zij kunnen niemand meer beschuldigen (tegen al die studies in) maar suggereren hier indirect een potentiële schadelijkheid zonder die te benoemen. Dat zijn de naweeën van een veel agressievere reclame destijds na die hype.

Bescherm gewoon die rotswol op een normale manier, met een leuk stofje.
Je kan iets extra doen, waar ik al verschillende alternatieven voor gaf.

Industriële rots of glaswolplaten zijn vaak reeds standaard voorzien van een non-woven glasvlies (wit of zwart) van iets van een 40 à 50 gr/m². Die vliezen kunnen gebruikt worden in dempers waar luchtstromen door komen tot 20m/sec (normale snelheden gaan van 7 tot 12 m/sec voor normale ventilaties = niet voor geluid).

Een van de goedkoopste geschikte stofjes die standaard makkelijk verkrijgbaar zijn zijn zo'n vliezen voor in de moestuin (tegen onkruid).
Ik trek me dat normaal weinig aan, en ik ben behoorlijk allergisch aan dergelijke vezel. Ik blijf liefst uit de buurt als ze dit aan het verwerken zijn.

En per definitie zijn de vliezen op plafondplaten en aanverwanten ook geschikte afwerkingen.

Ooit heeft een ir die asbestvezel onderzocht iets uitgelegd ter zake. Asbestvezel is zo fijn dat dat het longweefsel penetreert, niet oplost en daar je ganse leven cumuleert.  De vezel van minerale wol is hier te grof voor en blijft niet in het lichaam.

Als rots- en glaswolvezel bijzondere gezondsheidsrisico's zou inhouden zou de kunststof- en schuimstofwereld er wel voor zorgen dat elke aardbewoner hiervan direct of indirect doordrongen was.
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

morca

Bedankt voor je uitgebreide uitleg,ik zal het topic eens rustig een paar keer doorlezen.
Kijken wat voor mij het mooiste is,ik heb hier 2 GIK panelen gehad,wauw als je dat 1 keer gehoord hebt,wat een verschil.
Maar dat was een test van een medeforumlid.Zijn panelen jammer genoeg  :)
Goeie ervaring meteen,denk als ik dat doordacht toepas er veel te behalen is.

KayaRahnee

Quote from: morca on August 10, 2012, 22:22:50
Bedankt voor je uitgebreide uitleg

Inderdaad lovenswaardig hoe hij, (Eric Desart) steeds bereid is tot raadgeving/info geven.......en niet alleen hier, ook elders......kruipt uiteindelijk toch wel wat tijd in.
Nogmaals merci Eric.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.