upgrade Xanadu DS 17 luidsprekers

Started by Warren, April 8, 2012, 10:32:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welke tweeters gebruiken voor upgrade?

scanspeak
1 (100%)
seas
0 (0%)
morel
0 (0%)

Total Members Voted: 1

Warren

Quote from: dre73 on April  9, 2012, 09:32:46
weer wat geleerd! ;)

nog even een aanvulling voor amt:zelf speel ik met amt2510,die speelt al van zo`n 1600hz dit geeft een zeer open neutraal en snel mid/hoog met veel detail en dynamiek.
ook heb ik meerdere versies van de dynaudio tweeters gehoord en deze zijn voor mij samen met enkele modellen van morel,seas en scan-speak echt als heel erg goed te omschrijven.

ik zeg wel:doe die dynaudio er in en zet er een fraaie condensator voor en klaar is kees.
scheelt een hoop risico.

Dat is waar. Ik had al naar de Esotec en Esotar gezocht op eBay maar ze worden zelden aangeboden en de prijzen liggen voor tweedehands tweeters vaak absurd hoog. Ik blijf het in de gaten houden. Thanks voor het advies!

dre73

misschien even een zoekertje plaatsen. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Warren

Quote from: dre73 on April  9, 2012, 11:07:44
misschien even een zoekertje plaatsen. ;)

zal ik doen. enig idee wat die dingen waard zijn tegenwoordig? Ik las dat ze nieuw iets van EUR 150,- per stuk waren. Ik vind EUR 250,- voor tweedehands (als set) best pittig dan. Vanaf EUR 300,- per set ben ik geneigd naar nieuwe modellen(en dus andere merken/types) te kijken. Maakt het zoeken een stuk makkelijker, al moet ik dan inderdaad iets aan het filter laten doen.

Warren

Quote from: Audiofiel on April  8, 2012, 21:46:34
Ze komen regelmatig op marktplaats voorbij, die D260 (Esotec). Ik heb zelf ook nog een paar reserve, maar die wil ik niet kwijt zolang ik met speakers draai waar ze ook in zitten (Gemini), want dan hou ik ze als reserve.

dus als jij je Gemini's op MP zet vandaag dan verkoop je de 260's? ;D

Als ik jouw test goed begrijp dan is er behoorlijk "geklungeld" met de Audience 40 en 42. Hoe weet ik dat ik geen risico neem als ik via MP of eBay een 260 koop? Zijn er bepaalde kenmerken waarmee je een origineel exemplaar van een "fake" kunt onderscheiden? Ik neem aan bepaalde serienummers?

Audiofiel

Quote from: Warren on April  9, 2012, 12:43:09
dus als jij je Gemini's op MP zet vandaag dan verkoop je de 260's? ;D

Ja...



...maar zo ver is het nog niet.

QuoteAls ik jouw test goed begrijp dan is er behoorlijk "geklungeld" met de Audience 40 en 42. Hoe weet ik dat ik geen risico neem als ik via MP of eBay een 260 koop? Zijn er bepaalde kenmerken waarmee je een origineel exemplaar van een "fake" kunt onderscheiden? Ik neem aan bepaalde serienummers?

Als je mijn topic gelezen hebt, zie je een aantal kenmerken: typenummer (een enkele keer volgens een post in dat topic zelfs fout!), gewicht, dikte frontplaat, uiterlijke kenmerken (zoals schroefbevestiging van de plaat en vooral de vorm en omvang van de magneet).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch